Anoppi tyrkyttää leipomuksia juhliini
Onko muilla kokemuksia sellaisesta, että jonkun tutun naishenkilön on aina pakko tarjoutua leipomaan sinun juhliisi, vaikket sitä edes haluaisi?
Olen niin kyllästynyt siihen, että anopin pitäisi aina saada osallistua kaikkiin perhejuhliemme järjestelyihin ja tehdä sinne erilaisia leipomuksia jne... Pidän tietyntyyppisistä leivonnaisista ja tykkään leipomisesta, teen siis sen mielelläni itse enkä koe siitä mitään vaivaa. Anopin taas on aina pakko päästävä mukaan leipomaan, ja hänen on pakko tuoda edes muutama kuivakakku, kun leipomisesta on muka minulle niin kovaa vaivaa.
Nyt on tulossa pojan syntymäpäivät ja anoppi on jo etukäteen ilmoittanut, että hän mielellään hoitaa leipomisen, kun juhlien järjestämisestä on minulle muka liian kovaa vaivaa. Sanoin, etten tarvitse apua ja siitä hän loukkaantui. eivätkö minun kakkuni kelpaa. Sinä varmaan teet paljon parempia.
Olen alkanut miettiä, että onko anoppi jotenkin kateellinen siitä, että saan järjestettyä juhlat ja ihmiset pitävät leipomuksistani (eikä hän saa kehuja)... Joka juhlia ennen saa käydä tappelun siitä, miksi häntä ei huolita juhlia järjestämään.
Kommentit (1602)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tykkäävätkö vieraat hänen leipomuksistaan? Jos ne käyvät kaupaksi, niin mikset antaisi hänen tehdä pari kuivakakkua. Ei tarvisi riidellä turhanpäiväisestä asiasta ja kenenkään pahoittaa mieltään.
Harvemmin nämä hänen kuivakakkunsa ovat kenellekkään maistuneet, kun tarjolla on muutakin kuten juustokakkua. Ap
Suurin osa ihmisistä on jo kyllästynyt niihin 20v muodissa olleisiin raakakakkuihin ja yhä enemmän näkyy nuoretkin leipovan kuorrutettuja kuivakakkuja, ym. "vanhanajan" leivonnaisia. Turhaa elvistelet niillä ikuisilla juustokakuillasi. En söisi, niitä leiponut 20v ja kyllästynyt itse myös.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ette te kaikki vastaajat voi vaan ottaa niitä niiden leipomuksia vastaan ja laittaa tarjolle. Kivahan se on, että on paljon tarjottavaa. Mä olen aina kiittänyt anoppia ja sanonut, että mäkin kyllä leovon ja teen, mutta toki hänkin voi tehdä. Mikä siinä on oikeesti ongelma?
Nämä kauhuminiät ovat just niitä ihmisiä, joidenka mielestä "vanhat kävyt" eivät osaa mitään, eivätkä tajua mistään mitään. Harjoittavat ikärasismia.
Juhlan järjestäjällä on oikeus päättää, mitä juhlien pöydässä tarjotaan. Ei todellakaan ole velvollisuutta kohteliaisuuden nimissä ottaa pöytään tarjolle mitään mitä ei siihen halua. Epäkohtelias ja huonot käytöstavat omaava on se, joka pyytämättä kantaa pöytään omia tekeleitään. Anoppi saa tarjota omissa juhlissaan ihan mitä haluaa, muiden juhlissa pysyköön roolissaan eli vieraana.
Aivan älytöntä että täällä kysellään "miksi ette ota leipomuksia vastaan, miksi haastatte riittaa, miksi pahoittaa mieli". Miksi järjestäjän pitäisi antaa periksi ja alentua? Oikea kysymys on, että miksi jollain vieraalla on tarve kävellä juhlien järjestäjän yli? Todella moukkamaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ette te kaikki vastaajat voi vaan ottaa niitä niiden leipomuksia vastaan ja laittaa tarjolle. Kivahan se on, että on paljon tarjottavaa. Mä olen aina kiittänyt anoppia ja sanonut, että mäkin kyllä leovon ja teen, mutta toki hänkin voi tehdä. Mikä siinä on oikeesti ongelma?
Nämä kauhuminiät ovat just niitä ihmisiä, joidenka mielestä "vanhat kävyt" eivät osaa mitään, eivätkä tajua mistään mitään. Harjoittavat ikärasismia.
Myös nuori ihmienn voi olla rajaton ja vanha ihminen asiallinen. Ei se törkeä käytös ikään liity mitenkään. Minunkin äitini on ollut aina yhtä kamala, ihan kaikkien kansss.
Harmi kun teitä jatkuvasti anopin purnaajia on ,menkää yhdessä kahville näytä lista mitä olet ajatellut tarjota Kerro että haluat laittaa omia leivonnaisia ,kerro että tiedät osaat mutta haluat tarjota oman tai yhdessä mietitte olisko joku jota muutkin haluais maistella anopilta .Entä jos sun vieraatkin haluaa kun toiselta toisille mennään kilpaillaan tarjoilulla.Lehet täynnä kuvia notkuvista pöydistä ja siihen hurahdatte .Pyydä vanhan ajan kranssi pitkon jonka keskellä pipareita juu pipareita ,vai osaatko ite tehdä harvoin näkee enään .
Vierailija kirjoitti:
Harmi kun teitä jatkuvasti anopin purnaajia on ,menkää yhdessä kahville näytä lista mitä olet ajatellut tarjota Kerro että haluat laittaa omia leivonnaisia ,kerro että tiedät osaat mutta haluat tarjota oman tai yhdessä mietitte olisko joku jota muutkin haluais maistella anopilta .Entä jos sun vieraatkin haluaa kun toiselta toisille mennään kilpaillaan tarjoilulla.Lehet täynnä kuvia notkuvista pöydistä ja siihen hurahdatte .Pyydä vanhan ajan kranssi pitkon jonka keskellä pipareita juu pipareita ,vai osaatko ite tehdä harvoin näkee enään .
MIKSI noin pitäisi toimia?
Mennä mutkalle, ettei vaan anoppi pahoita mieltään, niinkö? Miksi?
Kannattaa nyt huomioida, että täällä riehuu tämä yksi anoppien vastustaja, jonka mielestä anoppi ei ole mitään. Olet kuitenkin ihan yksinäsi tässä.
Suurimman osan mielestä anoppi kuten oma äitikin ON perhettä ja automaattisesti mukana PERHEjuhlissa. He pitävät jälkeläisistään ja haluavat auttaa eli osoittaa välittämistään. Kyllä noista tilanteista rakentavalla tavalla pitää osata puhua, jos nyt tosiaan jollekin on ongelma se, että isoäitikin tuo lapsenlapsen synttäreille tarjottavaa.
Jos ap luet vielä ketjua, niin päivitä kuulumisia, jos sopii.
Ap:kin mielestä anoppi oli vain *tuttu naishenkilö*. Ei anoppi keskimäärin ihan rinnastu kehen tahansa tuttavaan kuitenkaan, vaan hän on poikansa äiti ja synttärisankarin isoäiti. Kysypä pojalta tai mieheltäsi (jos enää on sellainen), saiko mummo tuoda tarjottaviaan pöytään. Tai oliko pakko ärhennellä hänelle.
Vierailija kirjoitti:
Ap:kin mielestä anoppi oli vain *tuttu naishenkilö*. Ei anoppi keskimäärin ihan rinnastu kehen tahansa tuttavaan kuitenkaan, vaan hän on poikansa äiti ja synttärisankarin isoäiti. Kysypä pojalta tai mieheltäsi (jos enää on sellainen), saiko mummo tuoda tarjottaviaan pöytään. Tai oliko pakko ärhennellä hänelle.
Ihan perheen ulkopuolinen hahmo.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa nyt huomioida, että täällä riehuu tämä yksi anoppien vastustaja, jonka mielestä anoppi ei ole mitään. Olet kuitenkin ihan yksinäsi tässä.
Suurimman osan mielestä anoppi kuten oma äitikin ON perhettä ja automaattisesti mukana PERHEjuhlissa. He pitävät jälkeläisistään ja haluavat auttaa eli osoittaa välittämistään. Kyllä noista tilanteista rakentavalla tavalla pitää osata puhua, jos nyt tosiaan jollekin on ongelma se, että isoäitikin tuo lapsenlapsen synttäreille tarjottavaa.
Jos ap luet vielä ketjua, niin päivitä kuulumisia, jos sopii.
Anoppi ei ole perhettä. Katso vaikka sanakirjasta. Sinä vain jankkaat ja jankkaat typeriä.
Itse sanoisin: kiitos mielellään, leivo vaikka kuivakakku, teet niin hyviä. En menetä mitään ja anoppi saa hyvän mielen. Minusta on mukavampaa ettei joka asiassa ole sotajalalla. Puolisoni on myös hyvillään kun välit hänen äitiinsä on kunnossa. Ehkä tekee hyvää meille miniöille katsoa välillä peilin. Mukavaa pääsiäistä kaikuilla tai ilman.
Vierailija kirjoitti:
Itse sanoisin: kiitos mielellään, leivo vaikka kuivakakku, teet niin hyviä. En menetä mitään ja anoppi saa hyvän mielen. Minusta on mukavampaa ettei joka asiassa ole sotajalalla. Puolisoni on myös hyvillään kun välit hänen äitiinsä on kunnossa. Ehkä tekee hyvää meille miniöille katsoa välillä peilin. Mukavaa pääsiäistä kaikuilla tai ilman.
Ja väleissä siis ollaan niin että mennään mutkalle itse? Eikö sen anopin tarvitse yrittää olla kunnioittava ja väleissä?
Todella tökerön ihmissuhdemallin opetat lapsillesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tykkäävätkö vieraat hänen leipomuksistaan? Jos ne käyvät kaupaksi, niin mikset antaisi hänen tehdä pari kuivakakkua. Ei tarvisi riidellä turhanpäiväisestä asiasta ja kenenkään pahoittaa mieltään.
Harvemmin nämä hänen kuivakakkunsa ovat kenellekkään maistuneet, kun tarjolla on muutakin kuten juustokakkua. Ap
Kuinka vaikeaa se olisi kiittää kauniisti, pistää kakut muiden tarjoamisten joukkoon ja kehua vieraille sivulauseessa ihanaa anoppia, joka teki kuivakakut? Aikuisen ihmisen luulisi olevan sen verran sivistynyt ettei turhaan pahota vanhan ihmisen mieltä tylyllä kieltäytymisellä vain koska itse osaa paremmin. Mitä se haittaisi jos anoppi saisi olla tässä avuksi ja saisi hyvän mielen?
Ei ihme että Suomessa vähän kaikki ovat huonoissa väleissä. Jos mistään ei voi sanoa ettei vanhan ihmisen mieli pahoitu. Padotaan vaan kaikki sisälle ja hymyssä suin kiitellään kun toinen loukkaa omia rajoja.
Myös vanhat ihmiset ovat ihan itse vastuussa omista tunteistaan. Jos houkkaantuu siitä että kakkuja ei tarvi juhliin tuoda mukanaan, niin sitten loukkaantuu. Ihan hyvä alkaa opettelemaan tunteiden käsittelyä jo tuossa iässä Jos ei aiemmin ole uskaltanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja väleissä siis ollaan niin että mennään mutkalle itse? Eikö sen anopin tarvitse yrittää olla kunnioittava ja väleissä?
Opetatko sinä hyvää mallia olemalla itse tökerö ihmisiä kohtaan? En koe meneväni millään lailla mutkalle kenenkään edessä. Hyvä käytös ei ole mutkalle menemistä. Sitä paitsi en edes ottaisi lapsia mukaan mihinkään kakkuriitelyyn
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opetatko sinä hyvää mallia olemalla itse tökerö ihmisiä kohtaan? En koe meneväni millään lailla mutkalle kenenkään edessä. Hyvä käytös ei ole mutkalle menemistä. Sitä paitsi en edes ottaisi lapsia mukaan mihinkään kakkuriitelyyn
Millä ihmeen tavalla miniä on tökerö, jos hän haluaa itse järjestää mieleisensä juhlat?
Menethän sinä mutkalle, miellytät ja kyyristelet.
Yleensä ihmissuhteissa on kaksi tasavertaista jäsentä. Sinä opetat, että pitää nöyristellä, että se on ainoa tapa pitää ns. sopua yllä, antaa täysin ulkopuolisen ihmisen määräillä tekemisesi oman hyvinvoinnin kustnannuksella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinun tapasi opettaa käytöstapoja lapselle on se, että jotkut saa elää kuin pellossa ja muiden pitää sitten näitä tällaisia kumarrella ja väistellä, ettei vaan sille pellossa elävälle tule paha mieli. Aivan sairas kuvio.
Lapselle pitää oepttaa, että kaikilla pitää olla hyvät käytöstavat. Myös niillä sukulaisilla.
No sentään ilmoitetaan leipomisaikeista etukäteen. Meille vaan tullaan juhliin omien kakkujen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Juhlan järjestäjällä on oikeus päättää, mitä juhlien pöydässä tarjotaan. Ei todellakaan ole velvollisuutta kohteliaisuuden nimissä ottaa pöytään tarjolle mitään mitä ei siihen halua. Epäkohtelias ja huonot käytöstavat omaava on se, joka pyytämättä kantaa pöytään omia tekeleitään. Anoppi saa tarjota omissa juhlissaan ihan mitä haluaa, muiden juhlissa pysyköön roolissaan eli vieraana.
Aivan älytöntä että täällä kysellään "miksi ette ota leipomuksia vastaan, miksi haastatte riittaa, miksi pahoittaa mieli". Miksi järjestäjän pitäisi antaa periksi ja alentua? Oikea kysymys on, että miksi jollain vieraalla on tarve kävellä juhlien järjestäjän yli? Todella moukkamaista.
"Antaa periksi ja alentua" ???? Huh huh, eihän tässä mistään tällaisesta ole kyse. Kuvaa hyvin kirjoittajan erikoista suhtautumistapaa. Ei varmaankaan ole hänellä helppoa jos suhtautuminen on tuo monissa asioissa. Toki voi halutessaan opetella uutta elämänasennetta.
Anoppi ei ole perheenjäsen.