Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Anoppi tyrkyttää leipomuksia juhliini

Vierailija
08.09.2018 |

Onko muilla kokemuksia sellaisesta, että jonkun tutun naishenkilön on aina pakko tarjoutua leipomaan sinun juhliisi, vaikket sitä edes haluaisi?

Olen niin kyllästynyt siihen, että anopin pitäisi aina saada osallistua kaikkiin perhejuhliemme järjestelyihin ja tehdä sinne erilaisia leipomuksia jne... Pidän tietyntyyppisistä leivonnaisista ja tykkään leipomisesta, teen siis sen mielelläni itse enkä koe siitä mitään vaivaa. Anopin taas on aina pakko päästävä mukaan leipomaan, ja hänen on pakko tuoda edes muutama kuivakakku, kun leipomisesta on muka minulle niin kovaa vaivaa.

Nyt on tulossa pojan syntymäpäivät ja anoppi on jo etukäteen ilmoittanut, että hän mielellään hoitaa leipomisen, kun juhlien järjestämisestä on minulle muka liian kovaa vaivaa. Sanoin, etten tarvitse apua ja siitä hän loukkaantui. eivätkö minun kakkuni kelpaa. Sinä varmaan teet paljon parempia.

Olen alkanut miettiä, että onko anoppi jotenkin kateellinen siitä, että saan järjestettyä juhlat ja ihmiset pitävät leipomuksistani (eikä hän saa kehuja)... Joka juhlia ennen saa käydä tappelun siitä, miksi häntä ei huolita juhlia järjestämään.

Kommentit (1602)

Vierailija
1221/1602 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa se että anoppi haluaa osallistua. Hänkin varmasti kaipaa perhe-elämän aikaa kun sai leipoa lapsille. Itselleen ei ole yhtä kiva.

Vierailija
1222/1602 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laitetaanpas faktat kehiin: Äiti on äiti. Anoppi on anoppi. En minä ole anoppia valinnut, vaan se tuli valitettavasti kaupanpäällisenä :(( Äidillesi sanot asian niin kuin se on. Yleensä äitisi ymmärtää ja tajuaa. No menepäs sanomaan anopillesi asia niin kuin se on. Ei anoppisi ymmärrä eikä tajua mitään. Onkohan anopeilla vikaa puheenymmärtämisessä vai onko miniän viesti jotenkin epäselvä?

Anoppien on vaikeaa uskoa että oma miniä on niin sivistymätön. Jos olisin itse anoppi, harmittaisi, että sain niin moukkamaisen miniän. Hävettäisi. No. Vastasin ainakin rehellisesti.

Mun anoppi syö suu auki, ei käytä veitseä (pelkkä haarukka kelpaa pihvin pilkkomiseen), hammasharjaa voi

Sen komian miehen joka tuli iskettyä lähes puoliväkisin äiti paljastuukin tollaseksi, tuskin kasvatus paljon on poikennut ääliön anopin käytöksestä. Vai voiko ihminen itse muuttaa itseään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1223/1602 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei syntymäpäiväjuhlille todellakaan mennä omien kakkujen kanssa.

Mistä Impivaarasta tuo juntti on joka ei edes tiedä tuon vertaa käytöstapoja?

Minusta jo edesmennyt äitini oli ihana, kun toi aina jotain tuomisia tullessaan, syntymäpäivillekin. Ei niin, etteikö meillä olisi ollut tarjottavaa, mutta oli mukavaa, kun hän ajatteli ja vaivautui. 

Tämä on ihan eri tilanne kuin se, että tuomiset on kielletty, mutta silti tuodaan. 

Miksi kieltää? Kaikesta ihmiset viitsivätkin vetää herneitä neniinsä? 

Vierailija
1224/1602 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta jo edesmennyt äitini oli ihana, kun toi aina jotain tuomisia tullessaan, syntymäpäivillekin. Ei niin, etteikö meillä olisi ollut tarjottavaa, mutta oli mukavaa, kun hän ajatteli ja vaivautui. 

Tämä on ihan eri tilanne kuin se, että tuomiset on kielletty, mutta silti tuodaan. 

no miksi se anoppi ei tottele millään vaan aina pitää uhmata?

Vierailija
1225/1602 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikä siinä on nyt niin kamalaa ottaa anopilta pari kakkua? Ne eivät kyllä juhlaa pilaa. Kuulostat lapselliselta.

Vierailija
1226/1602 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mikä siinä on nyt niin kamalaa ottaa anopilta pari kakkua? Ne eivät kyllä juhlaa pilaa. Kuulostat lapselliselta.

Miksi ne pari kakkua pitää väkisin saada tunkea? Helvetin lapsellista.

Vierailija
1227/1602 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä jankuttajaminiä se vasta lapsellinen onkin. Oletko vielä yli 18-vuotias muutenkaan ja sinua harmittaa kun poikakaverisi kuuntelee äitiään.

AP on aikaa sitten lakannut vastaamasta. Täällä mellastaa nyt ongelmainen muu miniäkokelas katkeruuttaan kylvämissä jokaiselle uudelle hyväntahtoisille kommentoijalle,

Vierailija
1228/1602 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa teillä pienet ongelmat. Mitä hemmetin väliä sillä on, jos vanha ihminen haluaa olla avuksi ja leipoa? Siitä vain kakut pöytään ja kaunis kiitos hänelle. Nykyajan ihmiset on todella vaikeita, välillä haukutaan ettei appivanhemmat auta lastenhoidossa riittävästi, välillä naristaan kun auttavat liikaa mm leipomalla. Kauheaa. Sitä väkisinkin miettii, miten nämä ihmiset ovat tulleet näin hankaliksi miellyttää?

Vierailija
1229/1602 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aivan ihana anoppi. Hän tykkää leipoa ja kokeilla uusia reseptejä, ja kun mä en, niin tottakai mä otan kaiken mitä annetaan. Eikä mun anoppi leivo pelkästään juhliin, vaan muutenkin tuo ihan pari kertaa kuukaudessa jotain itse leivottua hyvää meidän viikonloppua ja lapsia ilahduttamaan. Ei tulisi mieleenkään pyytää anoppia lopettamaan leipomista. Pari viikkoa sitten anoppi toi rasiallisen itse tehtyjä "aleksantereita" ja nyt pääsiäiseksi olen tilannut häneltä jonkun hyvän juustokakun.

Vierailija
1230/1602 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä jankuttajaminiä se vasta lapsellinen onkin. Oletko vielä yli 18-vuotias muutenkaan ja sinua harmittaa kun poikakaverisi kuuntelee äitiään.

AP on aikaa sitten lakannut vastaamasta. Täällä mellastaa nyt ongelmainen muu miniäkokelas katkeruuttaan kylvämissä jokaiselle uudelle hyväntahtoisille kommentoijalle,

Muuminiäkokelas on varmaan vegaani ja jos anoppi leipoo oikeita kakkuja eikä mitään gluteenitonvegaanipaleomössöä, niin onhan tuo muuminiäkokelaalle kurjaa...

Vierailija
1231/1602 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uudelle? Hyväntahtoiselle?

Vierailija
1232/1602 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa teillä pienet ongelmat. Mitä hemmetin väliä sillä on, jos vanha ihminen haluaa olla avuksi ja leipoa? Siitä vain kakut pöytään ja kaunis kiitos hänelle. Nykyajan ihmiset on todella vaikeita, välillä haukutaan ettei appivanhemmat auta lastenhoidossa riittävästi, välillä naristaan kun auttavat liikaa mm leipomalla. Kauheaa. Sitä väkisinkin miettii, miten nämä ihmiset ovat tulleet näin hankaliksi miellyttää?

Tuollaisten ihmisten kanssa saa taistella muutenkin ihan kaikesta, niin ei jaksaisi tulla jyrätyksi myös lasten synttäreillä. 

Vierailija
1233/1602 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anopin ja minian kodit ja juhlat ovat heidan kotinsa ja juhlansa. He paattavat itse mita heidan juhlissaan tapahtuu ja mita on tarjolla. Anoppi voi aivan vapaasti tarjoutua tuomaan leipomuksia tai jotain muuta, lautasliinoja yms, mutta jos juhlien jarjestaja kiittaa ja kieltaytyy avusta niin sita pitaisi kunnioittaa. Sama koskee miniaa, ei kai miniakaan voi kiellon paalle tuoda omia, mieleisiaan baakelseja anopin juhlapoytaan.

On huonoa kaytosta jyrata juhlien emanta ja isanta ja paattaa etta mina nyt kumminkin teen ja tuon oman paani mukaan jotain vaikkei olekaan minun juhlat. Samoin on huonoa kaytosta loukkaantua ja murjottaa juhlissa kostoksi.

Vierailija
1234/1602 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi se mies tottelee aina, eikä ikinä uhmaa :D Samoin lapset, tottelevat kuin pienet enkelit, koskaan ei kenelläkään mitään uhmaa.  Appiukot ei uhmaa vaan tottelevat aina miniää.  Omat  vanhemmat tottelevat aina, mutta anoppi! Anoppi uhmaa aina !

Miten niistä pienistä herttaisista tytöistä kavaa aikuisia naisia, jotka menee naimisiin saa lapsen ja lasten mentyä naimisiin muuttuvat tuollaiseksi uhmaajiksi? Mikä saa ihmisen muuttumaan, kun hänestä tulee anoppi? Ja jos hän ei muutu anoppina tuollaiseksi, vaan on tuollainen kamala ihminen, miten hänen kanssaan on koskaan kukaan tullut toimeen? 

Muuttuuko ihminen, kun hänestä tulee anoppi? 

Vierailija
1235/1602 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

<

Anopilla ei ole mitään asiaa tulla toisen perheen riesaksi leikkimään uhmaikäistä. Kiukutelkoon kotonaan, jos on pakko olla uhmaikäinen.

Vierailija
1236/1602 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää ketju on 6 vuotta vanha, eli vuodelta 2018. Voi olla, että kakuntekijä makaa jo mullan alla ja ap:tä ei enää ota pattiin, kun anoppi leipoi kakkuja. 

Aika kultaa muistot ja ap haikeana muistelee, miten mummo jaksoi leipoa juhliin ja oli auttavainen muutenkin..... tai sitten hykertlee mielessään, että päästiinpä siitäkin ....

Vierailija
1237/1602 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tykkäävätkö vieraat hänen leipomuksistaan? Jos ne käyvät kaupaksi, niin mikset antaisi hänen tehdä pari kuivakakkua. Ei tarvisi riidellä turhanpäiväisestä asiasta ja kenenkään pahoittaa mieltään. 

Harvemmin nämä hänen kuivakakkunsa ovat kenellekkään maistuneet, kun tarjolla on muutakin kuten juustokakkua. Ap

Itse syön mielummin kuivakakkua kuin juustokakkua. Tuntuu, että kaikki rakastavat juustokakkuja ja itse yäk en.

Vierailija
1238/1602 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on aivan ihana anoppi. Hän tykkää leipoa ja kokeilla uusia reseptejä, ja kun mä en, niin tottakai mä otan kaiken mitä annetaan. Eikä mun anoppi leivo pelkästään juhliin, vaan muutenkin tuo ihan pari kertaa kuukaudessa jotain itse leivottua hyvää meidän viikonloppua ja lapsia ilahduttamaan. Ei tulisi mieleenkään pyytää anoppia lopettamaan leipomista. Pari viikkoa sitten anoppi toi rasiallisen itse tehtyjä "aleksantereita" ja nyt pääsiäiseksi olen tilannut häneltä jonkun hyvän juustokakun.

Kuvaa hyvin vauvapalstaa, kun tämäkin on saanut alapeukkuja :D

Siis mitä ihmettä. Vauvapalsta on siitä ihmeellinen paikka, että täällä kaikken kuuluu vihata toisiaan, jopa perheenjäsenten ja mitä nasevammin pystyt toista ivaamaan ja halveksimaan ja haukkumaan, sen parempi. Todellinenen hyvänmielen ketju tämäkin:D

Ymmärrän osittain, että ihmiset purkaa omaa huonoa oloa haukkumalla toisia ja se jotenki helpottaa omaa oloa, mutta hei, jos alat kasvattaa sitä pientä hyvää sisälläsi ja alat ajattelemaan positiivisesti, se valtaa sinussa aina vaan enemmän tilaa ja huomaat voivasi paremmin ja paremmin. Maailma ei olekaan niin mätä paikka, eikä se anopin tuoma kakku pilannutkaan juhlia, eikä koko perheen elämää!  Elämän onnellisuuteen ja omaan hyvinvointii vaikuttaa paljon se miten itse suhtaudut elämään ja miten suhtaudut muihin ihmisiin. Negatiivisyys lisää negatiivisyyttä ja huonoa oloa, positiivinen ote lisää hyvää kaikilla elämänalueella.

Vierailija
1239/1602 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuminiäkokelas on varmaan vegaani ja jos anoppi leipoo oikeita kakkuja eikä mitään gluteenitonvegaanipaleomössöä, niin onhan tuo muuminiäkokelaalle kurjaa...

Minulle kelpais vegaaniminiä. Ihminen joka on eläinten puolella on minulle aina hyvä ihminen. Arvostan. 

Vierailija
1240/1602 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tykkäävätkö vieraat hänen leipomuksistaan? Jos ne käyvät kaupaksi, niin mikset antaisi hänen tehdä pari kuivakakkua. Ei tarvisi riidellä turhanpäiväisestä asiasta ja kenenkään pahoittaa mieltään. 

Harvemmin nämä hänen kuivakakkunsa ovat kenellekkään maistuneet, kun tarjolla on muutakin kuten juustokakkua. Ap

Itse syön mielummin kuivakakkua kuin juustokakkua. Tuntuu, että kaikki rakastavat juustokakkuja ja itse yäk en.

Siis oikeasti noita juustokakusta ei ainakaan vanhempi väki tykkää, eikä ainakaan miehet. En tiedä yhtään vanhaa miestä, joka tykkää juustokakuista. Tämä siis ihan töissä nähtyä, kun vanhusten kanssa työskentelen. 

Tuttava mies täytti 60v ja oli pahoillaan, kun tytttärensä olivat tehneet juustokakun, kun ei päivänsankari siitä tykännyt. 

Itse kyllä tykkään ihan juustokakuistakin, mutta kyllä kunnon rasvainen tiikerikakku on nam nam. Nuo juustokakut on varmaan enemmän nuorten naisten tai yleensäkin naisten makuuun.