Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun puoliso haukkuu ja halveksii

Vierailija
03.01.2026 |

Tiedän, alistamista ja vallankäyttöä.

Ole liian heikko lähtemään.

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun täytyy päästä puhumaan asiasta ammattiauttajalle.

Vierailija
2/61 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on valintoja. Vakka kantensa valinnut: sinä liian heikko, ja sitä puoliso käyttää hyväkseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae apua. Ansaitset parempaa.

Vierailija
4/61 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko jäät kuuntelemaan ja paskot mielenterveytesi, tai sitten lähdet. Voit mennä myös turvakotiin, ja kertoa tilanteen siellä. Sanot suoraan että sinulla ei ole voimia irtautua kusipäästä omatoimisesti.

Vierailija
5/61 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairasta jäädä. Ilmeisesti haukkuja on mies. Hän haluaa eron, mutta haluaa, että sinä olet se pahis, joka hänet jättää. Miehille niin tyypillistä toimintaa ja sekin sairasta. 

Vierailija
6/61 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit aina päättää toisin

Hakea tukea ja apua.

Lähteä itsenäiseen ja parempaan elämään.

Vierailija
7/61 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota ero ammattiauttajien ,ystävien ja ystävän turvin. Itse otin mukaan poliisin että sain rauhassa hakea tavarani. Oin jo vuokrannut salaa kaksion toiselta paikkakunnalta,  muista että on vain yksi elämä.   Älä anna kenenkään sitä pilata.

Vierailija
8/61 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosta kytkintä.

Vierailija
9/61 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapeutti, turvakoti ja poliisin tarjoama backup mainittu. Ei ole väärin käyttää tähän maahan luotuja turvajörjestelyitä oman elämänsä järjestämiseen. 

Aloita edes siitä terapeuttista. Voihan siellä puhua muistakin kuin parisuhteesta.

Mene vaikka mielenterveystoimistoon.

Apua voi saada vaikka sossusta 

Vierailija
10/61 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on oma päätöksesi lähdetkö vai jäät. Jos jäät, hyväksy tilanteesi äläkä valita.

Vierailija
11/61 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on oma päätöksesi lähdetkö vai jäät. Jos jäät, hyväksy tilanteesi äläkä valita.

Ei oo noin yksinkertaista, lasten vuoksi koitan jaksaa. Ap.

Vierailija
12/61 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrohan ap mitkä ovat ne asiat, joista puolisosi sinua haukkuu ja halveksii.

Vierailija
13/61 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin itse tuollaisessa tilanteessa muutaman vuoden. Olen sanavalmis, osaan puolustaa itseäni, mutta hänen pahuutensa edessä jäädyin. Olin tavannut hänet vaikean avioeron jälkeen ja hän vaikutti ihanan lempeältä ja hyvältä ihmiseltä. Hän tuli hyvin toimeen lasteni kanssa, kaikki pitivät hänestä. Menimme kihloihin ja lähdimme sen kunniaksi matkalle. Tuolla reissulla hän puhui minulle niin ilkeästi, että edellinen mieheni oli suorastaan kiltti verrattuna häneen. Mutta mitä tein minä: en kehdannut erota. Taas. Joten jäin suhteeseen, menimme naimisiin, teimme lapsen ja koko ajan tilanne vain paheni. Hän tuntui vihaavan minua ja lapsia, paitsi omaansa. Elämä oli helvettiä. Vasta kun 14-vuotias tyttäreni kysyi, että etkö näe, mitä mies tekee sinulle, ymmärsin, että oli pakko lähteä. Tänä päivänä sukulaiseni ovat miehen puolella ja pitävät yhteyttä, koska hän on kiva ja mukava, minä ilkeä ja paha. En ole edes vaivautunut kertomaan, millaista elämä kanssaan oli. Eivät uskoisi kuitenkaan. 

Vierailija
14/61 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joko jäät kuuntelemaan ja paskot mielenterveytesi, tai sitten lähdet. Voit mennä myös turvakotiin, ja kertoa tilanteen siellä. Sanot suoraan että sinulla ei ole voimia irtautua kusipäästä omatoimisesti.

Tämä on hyvä ohje. Turvakotiin ei vaan voi jäädä ikuisiksi ajoiksi. Lähestymiskielto on joillekin vain paperinpala. Tiedot voi salata, mutta silti joku voi saada osoitteen selville. Kamalissa ja vaarallisissa suhteissa eläviä syyllistetään hyvin herkästi, ns. tavallista elämää elävä ei voi edes tajuta millaisilla pelisäännöillä hullun ja vaarallisen henkilön kanssa joutuu pelaamaan.

Vierailija
15/61 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet väärässä. Kasvatat poikalapsista alistajan ja tyttölapsesta alistuvan. Sinä VAHINGOITAT lapsiasi jäämällä ja annat ongelman jatkua seuraavassa sukupolvessa. Et sinä sitä oikeasti halua. Jos haluat jaksaa lasten vuoksi, niin nimenomaan eroat lasten vuoksi!

Vierailija
16/61 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos puolisosi on psykopaatti, niin se haukkuminen ja halveksiminen on sairautensa yksi oireista ja pysyvää sorttia, ei auta siihen mikään.

Jos puolisosi on mieleltään terve, mutta joutuu toistuvasti samoista asioista sinua muistuttamaan ja huomauttamaan, niin silloin katso peiliin, että ootko mahdollisesti itse kirjolla tai laiska tai muuten vaan sua ei kiinnosta yhteiselämän toimivuus, kuten talouden yhteinen pyörittäminen askareineen ja esimerkiksi kodin turvallisuuskysymykset.

Vierailija
17/61 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomaa että olet elänyt elämäsi pää hanurissasi. Kaikilla ei todellakaan ole noin helppoa elämää kuin sinulla. Tuollaiset tyypit soittavat suutaan, mutta lamaantuvat ja pas*ovat housuihinsa heti tosipaikan tullen.

Vierailija
18/61 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkään se ei ole yksinkertaista. Luuletko että lapsesi eivät kärsi tilanteesta? Vahingoitat heidät loppuiäkseen jäämällä. Äläkä edes yritä väittää ettei ne huomaa mitään. Tuollaisen mallinko haluat antaa heille? Että miehellä on oikeus pahoinpidellä ja naisella velvollisuus alistua, tai päinvastoin? Olet huono vanhempi.

Vierailija
19/61 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet väärässä. Kasvatat poikalapsista alistajan ja tyttölapsesta alistuvan. Sinä VAHINGOITAT lapsiasi jäämällä ja annat ongelman jatkua seuraavassa sukupolvessa. Et sinä sitä oikeasti halua. Jos haluat jaksaa lasten vuoksi, niin nimenomaan eroat lasten vuoksi!

Mahdollisesti. Oletko kuitenkin sitä mieltä että on parempi päästä hengestään kuin se että lapsista tulee mitä tulee.

Vierailija
20/61 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkään se ei ole yksinkertaista. Luuletko että lapsesi eivät kärsi tilanteesta? Vahingoitat heidät loppuiäkseen jäämällä. Äläkä edes yritä väittää ettei ne huomaa mitään. Tuollaisen mallinko haluat antaa heille? Että miehellä on oikeus pahoinpidellä ja naisella velvollisuus alistua, tai päinvastoin? Olet huono vanhempi.

Mistä sulle noi harhat tuli? Onko sulla kristallipallo? Eihän toi aapee oo puhunut tuollaista ollenkaan. Ei ole kertonut sukupuoltakaan tästä lyttääjästä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yksi