Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Anoppi tyrkyttää leipomuksia juhliini

Vierailija
08.09.2018 |

Onko muilla kokemuksia sellaisesta, että jonkun tutun naishenkilön on aina pakko tarjoutua leipomaan sinun juhliisi, vaikket sitä edes haluaisi?

Olen niin kyllästynyt siihen, että anopin pitäisi aina saada osallistua kaikkiin perhejuhliemme järjestelyihin ja tehdä sinne erilaisia leipomuksia jne... Pidän tietyntyyppisistä leivonnaisista ja tykkään leipomisesta, teen siis sen mielelläni itse enkä koe siitä mitään vaivaa. Anopin taas on aina pakko päästävä mukaan leipomaan, ja hänen on pakko tuoda edes muutama kuivakakku, kun leipomisesta on muka minulle niin kovaa vaivaa.

Nyt on tulossa pojan syntymäpäivät ja anoppi on jo etukäteen ilmoittanut, että hän mielellään hoitaa leipomisen, kun juhlien järjestämisestä on minulle muka liian kovaa vaivaa. Sanoin, etten tarvitse apua ja siitä hän loukkaantui. eivätkö minun kakkuni kelpaa. Sinä varmaan teet paljon parempia.

Olen alkanut miettiä, että onko anoppi jotenkin kateellinen siitä, että saan järjestettyä juhlat ja ihmiset pitävät leipomuksistani (eikä hän saa kehuja)... Joka juhlia ennen saa käydä tappelun siitä, miksi häntä ei huolita juhlia järjestämään.

Kommentit (1602)

Vierailija
1201/1602 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on niin päin, että anoppi leipoo ja järjestelee muiden juhlia, mutta ei meidän. Miehen siskolle käy ihan kaupassakin, vaikka hän on hyväpalkkaisessa työssä.

Ymmärräthän, että mikä  on ero anopilla ja äidillä? Ei se ole niin vaan anopin tunkeutua miniän huusholliin kokkaileen, siitä tahtoo tulla sanomista. Näin olen tällä vauvapalstalta havainnut.

Ei sinne tyttärenkään kotiin voi tunkwutua. Laissa kielletty.

Se paino on siinä tunkeutumisella. Se on asiatonta.

Anoppi siis tunkeutui kakkuineen miniän kotiin?  Mitä mieltä perheen isä oli tunkeutumisesta? 

Harva anoppi ny

Olen eri, mutta meillekin on anoppi tunkeutunut epäsopivaan aikaan eikä lähtenyt pois, vaikka minä sanoin että nyt ei sovi vierailla. Mun mies heräsi kun vanhalla rouvalla meni kovasti tunteisiin vierailun kielto, taisi olla sunnuntai-aamu. Mies näytti äidilleen ovea, ja ilmoitti, että tuosta on hyvä poistua eikä tarvitse tänään tulla toista kertaa. Vilkkaasti livistikin sen jälkeen. Lopun päivää soitteli läpi suvun ja tuttavat, kuinka häntä on TAAS kohdeltu kaltoin. 

Yleensä anoppi tunkeutui meille, kun mieheni ei ollut kotona. "Auttamaan" vauvan kanssa. Eli piti vauvaa sylissä ja haukkui mua. Vaihtoehtoisesti yritti ylipuhua mua lähtemään kodistani pois, että saa viettää aikaa vauvan kanssa (ja ihan vähän käydä läpi laatikoita ja kaappja). Kun sanoin että ei tarvitse ihan niin usein käydä, niin vierailuista ei anopin mukaan ole hänelle vaivaa.

Vierailija
1202/1602 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei syntymäpäiväjuhlille todellakaan mennä omien kakkujen kanssa.

Mistä Impivaarasta tuo juntti on joka ei edes tiedä tuon vertaa käytöstapoja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1203/1602 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on sitten kamala anoppi, otan osaa.

Vierailija
1204/1602 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on niin päin, että anoppi leipoo ja järjestelee muiden juhlia, mutta ei meidän. Miehen siskolle käy ihan kaupassakin, vaikka hän on hyväpalkkaisessa työssä.

Siis omalle tyttärelle uskaltaa käydä kaupassa, (vaikka tämä olisi miten isopalkkaisessa työssä ) koska se on ihan varma, että vävyä ei tuo haittaa kärpäsen paskan vertaa. Mutta miniälle en kävisi, koska olen sata varma, että kaikki olisi väärin ostettu :D 

Tytön olen itse kasvattanut ja hänen kanssaan aika kiinteästi parikymmentä vuotta elänyt, hän on tuttu perijuuriaan myöten ja hänelle voin tosiaankin käydä kaupassa, viedä kakun meennessäni kahvipöytään, eikä tyttö tai vävy vedä herneitä nenään. Miniää tuskin koskaan tulen tuntemaan kunnolla, enkä tiedä hänen tapojaan tai muutakaan. Meillä käydessään tun

Tytär on kynnysmatto, jos hän viihtyy äitinsä seurassa ja haluaa, että äiti käy kylässä??? Mitä ihmettä? Miten kieroutuneita ihmisten ihmissuhteet nykyään on, jos se, että vanhemmat ja aikuiset lapset viihtyvät toisensa seurassa ja voivat kyläillä toistensa luona ilman draamaa, on kynnysmattoilua? Oi aikoja oi tapoja!

Tää vauvapalsta kyllä ylittää itsensä aika usein. Luulisi, ettei sellaisessa vihan maailmassa, missä täällä vauvalla eletään, olisi kellään elämise arvoista elämää. Kaikkea pitää vihata, jopa omaa perhettä, omia vanhempiaan ja omia lapsiaan.  Jos näin ei ole, se on vauvapalstan mukaan epänormaalia ja jotakin selvästi kyykytetään. Muuten ei ole mahdollista, että tytär haluaisi äitinsä luokseen kyläilemään. Jo on maailma joillakin sekaisin.

Vierailija
1205/1602 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin on aivan selvästi mt-ongelmaiset anopit, mutta se ei johdu siitä, että nuo ihmiset on anoppeja, vaan ihan muuten ovat sekaisin. Yhtä hulluja ihmisiä on kaikissa ihmisissä, niin miehissä kuin naisissa. Osa noista hulluista on päässyt naimisiin ja saaneet lapsiakin ja yleensä se näyttää olevan niin, että noilla hulluilla ihmisillä on poikalapsia. 

Ei oe tervettä, että joku tunkeutuu hoitamaan vauvaa väkisin ja poika joutuu heittämään äitinsä pellolle. Kyllähän noissa tapauksissa on mielenterveys  pahasti järkkynyt ja ihminen tarvitsee jokin sortin lääkityksen tai sitten vain völit totaalisesti poikki. 

Joku kakku juhlapöydässä ei nyt niin vakavaa ole, mutta jos ei sitäkään halua, niin pyyttää anoppia tekemään jotakin muuta. vaikka jotakin suolaista, Niitä juhlissa aina menee enemmän ja ne loppuu kesken. 

Mutta siis yritin vain sano, ettei ne anopit yleensä ole ihmistä kummenpia. Ei ole ihmisrotua Anopit jotka on tietynlaisia, eivätkä osaa käyttäytyä. Normaali anoppi osaa käyttäytyä. MT-ongelmainen ei osaa, oli sitten aviopuoliso, appi, mummo, sisko tai veli tai eno tai setä tai täti. 

Mt ongelmainen tai muuten vain sekaisin oleva ihmien on rasittava oli hänen sukulaissuhteesa sitten mikä tahansa. 

Vierailija
1206/1602 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En uskalla. Miniä hieroisi varmaan viemiseni naamaani.

Vierailija
1207/1602 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis omalle tyttärelle uskaltaa käydä kaupassa, (vaikka tämä olisi miten isopalkkaisessa työssä ) koska se on ihan varma, että vävyä ei tuo haittaa kärpäsen paskan vertaa. Mutta miniälle en kävisi, koska olen sata varma, että kaikki olisi väärin ostettu :D 

Tytön olen itse kasvattanut ja hänen kanssaan aika kiinteästi parikymmentä vuotta elänyt, hän on tuttu perijuuriaan myöten ja hänelle voin tosiaankin käydä kaupassa, viedä kakun meennessäni kahvipöytään, eikä tyttö tai vävy vedä herneitä nenään. Miniää tuskin koskaan tulen tuntemaan kunnolla, enkä tiedä hän

Joo tämä viha on kaiken pahan alku. Siitä ne sodatkin alkaa.

Vierailija
1208/1602 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta jo edesmennyt äitini oli ihana, kun toi aina jotain tuomisia tullessaan, syntymäpäivillekin. Ei niin, etteikö meillä olisi ollut tarjottavaa, mutta oli mukavaa, kun hän ajatteli ja vaivautui. 

Vierailija
1209/1602 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joillakin on aivan selvästi mt-ongelmaiset anopit, mutta se ei johdu siitä, että nuo ihmiset on anoppeja, vaan ihan muuten ovat sekaisin. Yhtä hulluja ihmisiä on kaikissa ihmisissä, niin miehissä kuin naisissa. Osa noista hulluista on päässyt naimisiin ja saaneet lapsiakin ja yleensä se näyttää olevan niin, että noilla hulluilla ihmisillä on poikalapsia. 

Ei oe tervettä, että joku tunkeutuu hoitamaan vauvaa väkisin ja poika joutuu heittämään äitinsä pellolle. Kyllähän noissa tapauksissa on mielenterveys  pahasti järkkynyt ja ihminen tarvitsee jokin sortin lääkityksen tai sitten vain völit totaalisesti poikki. 

Joku kakku juhlapöydässä ei nyt niin vakavaa ole, mutta jos ei sitäkään halua, niin pyyttää anoppia tekemään jotakin muuta. vaikka jotakin suolaista, Niitä juhlissa aina menee enemmän ja ne loppuu kesken. 

Mutta siis yritin vain sano, ettei ne anopit yleensä ole ihmistä kummenpia. Ei o

Miniät ne vasta sekoja ovatkin kun eivät huomaa miten omat äitinsä änkeevät nuorten perheiden elämään utelemaan ja määräämään. Raukat on sokeita omille äideilleen.

Vierailija
1210/1602 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärräthän, että mikä  on ero anopilla ja äidillä? Ei se ole niin vaan anopin tunkeutua miniän huusholliin kokkaileen, siitä tahtoo tulla sanomista. Näin olen tällä vauvapalstalta havainnut.

Anoppi siis tunkeutui kakkuineen miniän kotiin?  Mitä mieltä perheen isä

Meillä miniä menee urkkimaan kaapit ja esittää "viattoman" näköisenä että ei ole tehnyt mitään. Olen itse nähnyt.

Vierailija
1211/1602 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta jo edesmennyt äitini oli ihana, kun toi aina jotain tuomisia tullessaan, syntymäpäivillekin. Ei niin, etteikö meillä olisi ollut tarjottavaa, mutta oli mukavaa, kun hän ajatteli ja vaivautui. 

Sama, oli aina kiva saada kotoa jotain äidin tekemää pöytään vaikka omat tarjoiltavatkin oli.

Vierailija
1212/1602 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppini ei tunge koskaan emännöimään tai tyrkytä leivonnaisiaan pöytään, mutta lapseton isosiskoni on saanut päähänsä että on jonkinlainen suvun matriarkka ja tunkee aina määräilemään jopa lastensynttäreitä.

Todella rasittavaa käytöstä!

Vierailija
1213/1602 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on ihan eri tilanne kuin se, että tuomiset on kielletty, mutta silti tuodaan. 

Vierailija
1214/1602 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei anopin piiras, jos ei muuten?

Vierailija
1215/1602 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovinpa on pyllyssä pyöreyttä, kun alasti naista nain.

Vierailija
1216/1602 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anoppi siis tunkeutui kakkuine

Huonoa käytöstä, oli tekijänä kuka vain.

Vierailija
1217/1602 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vielä ole järjestämistä se, jos anoppi tuo pari leipomustaan juhlapöytään laitettavaksi. Vaikea ymmärtää, miten aiheesta voi riidellä 60 sivun verran ja tuskin se tähän loppuukaan. Miksei ap vaan ota kiittäen kakkuja vastaan ja laita pöytään, vaikka olisi itsekin tehnyt tarjottavia. Kohteliaisuus on hyve, jota kannattaa vaalia. Vieraalle on upeaa päästä pöytään, jossa on sorttia jos toistakin. Eikä esim. vain 200 g makaronilaatikkoa per vieras, ehkä kuiva leipäpala päälle.

Jos hän tunkee sinne sekaantumaan, kyllä se pilaa ne juhlajärjestelyt. Miten viakea tätä on ymmärtää?

Miten ihmeessä sinä kuvittelet saavasi täällä apua?

Vierailija
1218/1602 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirviöminiä iski jälleen.

Vierailija
1219/1602 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miniät on takapuolesta niillä ei ole hyvin mikään. Aina käännetään poika äitiään vastaan ja tehdään pojan elämästä h........

Vierailija
1220/1602 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisinpa saanut kivemman miniän, eikä riidan tekijää.