Olen tehnyt ihan helvetisti hommia että olisi perheellä kunnon koti missä olisi hyvä asua. Mutta ei mikään ei ole riittänyt
Mikä naiselle riittää?
Ja milloin mies tuntee, että on tehnyt kaikkensa?
Kommentit (207)
Minun mieheni varmaan huolestuisi mielenterveydestäni, jos alkaisin yhtäkkiä patistella "aamiaiskaapin" tekoon tai kukkapenkkiä kuopimaan. Ja sen jälkeen sanoisi, että "tee ihan itse, jos huvittaa". Mielestäni täysin oikeutetusti. En itsekään hyppisi mieheni oikkujen takia.
Vierailija kirjoitti:
Aamiaiskaappi:
https://www.aamulehti.fi/hyvaelama/sotku-piiloon-ovien-taakse-trendikas…
Voi hyvänen aika.
Pakko sanoa nyt... ap olet itse valinnut vaimoksesi kotimaisen Martha Stuartin. Itse ainoana tiedöt syyn siihen. Olisit voinut valita myös vaikka helsinkilöisen uraa luovan ekonomistin tai rennon baarimikon, jotka taatusti eivät ole pätkääkäön kiknnostuneita aamiaiskaapeista ja muumimukeista yms. Miksi ihmeessä halusit vaimoksesi äärimmäisen kotisuuntautuneen naisen? Syyllinen parinvalintaasi löytyy peilistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sano sille naiselle että rakastat. Näytä se arjessa. Huomio, kysy kuulumisia, hiero hartioita, osta joskus vaikka laku kaupasta ja sano että rakas, halusin ostaa tämän juuri sinulle.
Nainen ymmärtää tämmöisen konkreettisen rakkauden osoittamisen paremmin.
Tarjoudu hoitamaan lasten ilta puuhat. Tee ruoka valmiiksi. Joskus tarjoile se naisellesi kauniisti.
Puhu nätisti.
Halaa.
Sano hyvää yötä ja Huomenta.Voin rehellisesti sanoa että olisin jättänyt talon rakentamatta, jos vaihtoehtona olisi tämä. Jättäisin vaativan vaimonu heti jos löytäisin tämänkaltaisen naisen joka ymmärtää tämän konkreettisen rakkaudenosoituksen paremmin ja ennen kaikkea se riittäisi. Harvalle, siis tosi harvalle, riittää pelkkä mies ihmisenä. Tuttavapiirissäni ei ole yhtään sellaista pariskuntaa missä mies ei toteuttaisi naisen päähänpistoja. Tämäkin on sellainen asia mistä vaietaan.
Millaisia päähänpistoja naisilla on? Jos nainen vaatii miestä maksamaan maailmanympärysmatkan on ihan eri asia, jos nainen vaatii miestä osallistumaan siivoukseen tai käyttämään lasta lääkärissä.
Ymmärrätkö tahallisesti väärin vai etkö ihan oikeasti ymmärrä?
Kirjoittaja sanoo, että miehet toteuttavat naisten päähänpistoja. Mitä ne sitten ovat?
Itsellä viimeisempänä aamiaskaapin toteutus. Onhan näitä, vuosittain vaihtuvat tapetit, alati vaihtuva huonekalujen järjestys. Huonekalujen kasaaminen ja vanhojen ehjien vieminen pois silmistä, ihan sama minne kunhan menevät pois. Muumimukien metsästys, mitä vain. Viimevuonna haluttiin kukkapenkki, jonka minä tein ja vaimo istutti kukat. Sen jälkeen ei kukkapenkkiin ole koskettu ja nyt se onkin ruma ja saa lähteä pois. Tuttavaperheissä on samanlainen marssijärjestys. Minä hoidan kotitöistä oman puoleni, sekä talonhuoltoon liittyvät työt. Lasten käyttäminen lääkärissä on ihan normaali asia.
Mikä v/ttu on aamiaiskaappi? En ole koskaan kuullut kenestäkään, joka tapetoisi vuosittain. Todella epänormaalia. Yleensä remontti tehdään jerran, kun muutetaan uuteen kotiin. Meillä ei ole kertaakaan vaihdettu huonekalujen järjestystä. Ei ole yhtään muumimukia jne.
Kuulostaa siltä, että vaimosi on poikkeuksellisen kotisuuntautunut. Olisiko kannattanut miettiä puolisoa valitessa, millaisen haluat. Mutta veikkaanpa, että halusit koti-naisen, koska sinulla oli haavekuva pullantuoksuisesta äidistä. Katso peiliin, itse olet puolisosi valinnut.
Olen muuten varma, jos vaimosi ei olisi yhtään kiinnostunut tuollaisista "lämpöisistä kotilieden" jutuista, niin valittaisit, että hän on inhottava moderni tasa-arvonainen eikä tarpeeksi naisellinen. Mikset tutustunut vaimoosi persoonana ennen perheenperustamista, eli mitäs läksit.
Ps. Älä tule valittamaan palstalle, jos seuraava vaimosi ei osaa leipoa täytekakkua lasten synttäreille, mutta lähtee aktiiviseksi vaikka poliittiseen toimintaan tai tykkää bilettää.
Google voisi selventää asiaa aamiaiskaapin luonteesta. Tavatessamme vaimoni oli elämänarvoiltaan täysin nykyisen vastakohta. Talon valmistuttua ja lapsemme syntymän jälkeen on ollut kuin eri ihminen. Sekin on ok koska ihmiset muuttuvat elämänsä aikana, mutta oletus että minun kuuluu tehdä nämä hänen haluamansa asiat ei ole. Osan teen ihan mielellään, mutta itsestäänselvyys on puistattavaa. Muuten vaimoni on ihana ja lämmin ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sano sille naiselle että rakastat. Näytä se arjessa. Huomio, kysy kuulumisia, hiero hartioita, osta joskus vaikka laku kaupasta ja sano että rakas, halusin ostaa tämän juuri sinulle.
Tarjoudu hoitamaan lasten ilta puuhat. Tee ruoka valmiiksi. Joskus tarjoile se naisellesi kauniisti.
Puhu nätisti.
Halaa.
Sano hyvää yötä ja Huomenta.Voin rehellisesti sanoa että olisin jättänyt talon rakentamatta, jos vaihtoehtona olisi tämä. Jättäisin vaativan vaimonu heti jos löytäisin tämänkaltaisen naisen joka ymmärtää tämän konkreettisen rakkaudenosoituksen paremmin ja ennen kaikkea se riittäisi. Harvalle, siis tosi harvalle, riittää pelkkä mies ihmisenä. Tuttavapiirissäni ei ole yhtään sellaista pariskuntaa missä mies ei toteuttaisi naisen päähänpistoja. Tämäkin on sellainen asia mistä vaietaan.
Millaisia päähänpistoja naisilla on? Jos nainen vaatii miestä maksamaan maailmanympärysmatkan on ihan eri asia, jos nainen vaatii miestä osallistumaan siivoukseen tai käyttämään lasta lääkärissä.
Kirjoittaja sanoo, että miehet toteuttavat naisten päähänpistoja. Mitä ne sitten ovat?
Itsellä viimeisempänä aamiaskaapin toteutus. Onhan näitä, vuosittain vaihtuvat tapetit, alati vaihtuva huonekalujen järjestys. Huonekalujen kasaaminen ja vanhojen ehjien vieminen pois silmistä, ihan sama minne kunhan menevät pois. Muumimukien metsästys, mitä vain. Viimevuonna haluttiin kukkapenkki, jonka minä tein ja vaimo istutti kukat. Sen jälkeen ei kukkapenkkiin ole koskettu ja nyt se onkin ruma ja saa lähteä pois. Tuttavaperheissä on samanlainen marssijärjestys. Minä hoidan kotitöistä oman puoleni, sekä talonhuoltoon liittyvät työt. Lasten käyttäminen lääkärissä on ihan normaali asia.
Ai tommosia. En osannut noita ajatellakaan, kun en ole koskaan miettinyt. Minä maksoin remppamiehen laittamaan meille tapetit vuonna 1997, muutama vuosi aiemmin maalattiin keittiö ja eteinen yhdessä miehen kanssa. Keittiössä on alkuperäiset kaapit, mutta tilattiin (tai minä tilasin, yhdessä oltiin sovittu) uudet kaapinovet, jotka laitettiin yhdessä paikoilleen. Astioita olen osannut ostaa ilman miestä, joten en ymmärrä, miksi sinä metsästät muumimukeja.
Meillä rempataan harvoin eikä huonekalujen paikkojakaan vaihdeta kuin kerran vuosikymmenessä. Omassa ystäväpiirissä naiset osaavat maalata ja tapetoida, jotkut ovat vaihtaneet keittiön välitilalaatoituksen itse. En tunne yhtään perhettä, jossa nainen napsauttaa sormiaan ja mies tekee heti kyselemättä. Mutta me naiset ollaankin ihan tavallisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhu nätisti.
Halaa.
Olisi hienoa jos voisit keskustella vaimosi kanssa näistä asioista. On tietysti hienoa, että haluaisit täyttää puolisosi toiveita, mutta jos ne käyvät sinulle yli voimien niin silloinhan se kaikki kääntyy teitä vastaan. Sopikaa vaikka kerran vuodesta jostain jutusta tai kerran kolmessa vuodessa jos SINÄ haluat niitä armaallesi tehdä ja lahjoittaa, mutta muutoin sopikaa, että rouva tilaa ammattilaisen ja maksaa hänelle jos ei itse halua opetella. Huonekalujen kasaamiseen voi tarvita kaksi, mutta vaimosi osannee myös kasata niitä itse. Itse en koe sitä vaivalloiseksi, itse olen huonekaluni kasannut.
Vierailija kirjoitti:
Tee vielä vähän lisää ja sittenkin vielä lisää ylitöitä, ja ihmettele sitten, että miksi nainen on tyytymätön, vaikka olet niiiin ahkerasti töissä aamusta iltaan ja illasta aamuun. Niin olet uhrautunut, ettei lapsetkaan enää tunne, ja sekään ei riitä! On ne naiset outoja, ****lauta!
Johan se Matti ja Teppo lauloi vuosikymmeniä sitten "mä joka päivä töitä teen, joka ainoa aamu seitsemäksi meen, sen teen siksi vain, että olla sä rakas, tahdot mun omanain" tai jotain sinne päin. Jo pikkutyttönä ihmettelin, kuka haluaa miehen, joka on joka päivä töissä eikä koskaan kotona. Aloittaja lienee kuunnellut samaa laulua, vai mitä?
Vierailija kirjoitti:
Naiselle riittää, että rakastat, teet osuutesi kotitöistä ja lasten hoidosta.
Talo ja tavarat eivät riitä, jos et ole k8skaan kotona jakamassa arkea.
Tässäpä on se, kun nainen on usein se elintason vaatija. Ja kas, sitten ei kelpaakaan kun ei ymmärretty mitä se elintason saavuttaminen toiselta vaatii.
Vierailija kirjoitti:
Niin tein minäkin ja ero tuli 20 vuoden jälkeen, tyhjät huoneet ja vitutus jäljellä. Rahaa meni ja aina raatamassa, nyt voi sitten vissiin elää itselleen vaan kun ei huvita. Perhe oli se juttu nyt ei kiinnosta mikään juurikaan. Varmaan sitten on tehnyt kaikkensa kun jälkipolvet katsovat taulua seinällä että tuossa on se isoisä joka omin käsin raivas pellot ja rakensi talon. Justiinsa niin joo.[/quote
Kävi just kuin mulle,vitutus vaan vei lisäksi työn ia terveyden. Ja vielä asunnonkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tee vielä vähän lisää ja sittenkin vielä lisää ylitöitä, ja ihmettele sitten, että miksi nainen on tyytymätön, vaikka olet niiiin ahkerasti töissä aamusta iltaan ja illasta aamuun. Niin olet uhrautunut, ettei lapsetkaan enää tunne, ja sekään ei riitä! On ne naiset outoja, ****lauta!
Johan se Matti ja Teppo lauloi vuosikymmeniä sitten "mä joka päivä töitä teen, joka ainoa aamu seitsemäksi meen, sen teen siksi vain, että olla sä rakas, tahdot mun omanain" tai jotain sinne päin. Jo pikkutyttönä ihmettelin, kuka haluaa miehen, joka on joka päivä töissä eikä koskaan kotona. Aloittaja lienee kuunnellut samaa laulua, vai mitä?
Niin, pienet pojat kuuntelevat lauluja työn sankareista, pienet tytöt lukevat prinsessasatuja. Kaiken pahan alku ja juuri.
Hullut ihmiset käyttävät koko elämänsä raatamalla tyhjän takia. Me asumme miehen kanssa mukavassa pikku kerrostalokaksiossa ja onni kukoistaa. Ei tarvitse tehdä pihahommia eikä remontoitavaakaan ole. Vapaa-aika kuluu yhdessä mukavasti eikä toista tarvitse ikävöidä jatkuvasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhu nätisti.
Halaa.
Olisi hienoa jos voisit keskustella vaimosi kanssa näistä asioista. On tietysti hienoa, että haluaisit täyttää puolisosi toiveita, mutta jos ne käyvät sinulle yli voimien niin silloinhan se kaikki kääntyy teitä vastaan. Sopikaa vaikka kerran vuodesta jostain jutusta tai kerran kolmessa vuodessa jos SINÄ haluat niitä armaallesi tehdä ja lahjoittaa, mutta muutoin sopikaa, että rouva tilaa ammattilaisen ja maksaa hänelle jos ei itse halua opetella. Huonekalujen kasaamiseen voi tarvita kaksi, mutta vaimosi osannee myös kasata niitä itse. Itse en koe sitä vaivalloiseksi, itse olen huonekaluni kasannut.
Nämä ovat hänen mielestään asioita mitä nyt miehet tekevät. Pelottaa vain että oma ajatusmaailmani menee siihen että molemmat hoitaa omat asiansa ja kotityöt omissa kodeissaan.
Jos miehen mielestä tärkeimmät ominaisuudet naisessa ovat täydellinen pyöreä pieni pylly ja hurmaavat räpsyripset, niin tähän sitä tullaan sitten. Kukapa olisi arvannut.
Vierailija kirjoitti:
Niin tein minäkin ja ero tuli 20 vuoden jälkeen, tyhjät huoneet ja vitutus jäljellä. Rahaa meni ja aina raatamassa, nyt voi sitten vissiin elää itselleen vaan kun ei huvita. Perhe oli se juttu nyt ei kiinnosta mikään juurikaan. Varmaan sitten on tehnyt kaikkensa kun jälkipolvet katsovat taulua seinällä että tuossa on se isoisä joka omin käsin raivas pellot ja rakensi talon. Justiinsa niin joo.
Tuliko ero siksi että olit aina raatamassa? Eli aikaa puolisolle ja perheelle ei jäänytkään?
En ymmärrä kun lähes kaikissa tuntemissani perheissä molemmat käy töissä eikä työn vaatima aika jakaudu akselilla miehet vs naiset vaan työn vaativuus. Eniten töitä tekee "vapaa-ajalla" tuntemani tutkijanainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun mentiin naimisiin, sovittiin, että taloa ei rakenneta. Ostettiin ensin kerrostaloasunto ja vaihdettiin myöhemmin rivitaloon. Asunto on molempien nimellä. Velat ja muut kulut puoliksi. Olemme molemmat käyneet töissä. Kaksi lasta. Nykyään naisille ei oikein kelpaa mikään. Jos on talo ja tavaraa, puuttuu rakkautta. Jos on rakkautta, mies on laiska vätys, kun ei ole edes taloa rakentanut. Meillä on asiat hyvin ja ollaan kiitollisia.
Nykyään miehillekään ei oikein kelpaa mikään. Vaikka vaimo jakaisi omaisuutensa puoliksi ja huolehtisi omasta osastaan ja on uskollinen, niin etsitään vaan nuorempaa. Itselleni ei ainakaan se miehen nuoruus ole ensisijainen, pitää myös muiden asioiden ja kriteereiden osua kohdalleen. Ikä ei ole haitta mutta ei se ole etuuskaan yksinomaan. Onneksi naiset eivät 50 v tule sellaiseen villitykseen, että ehtisivät nuoria miehiä ja koko perhe saisi mennä jonkun epämääräisen ihastuksen takia, viis siitä jos perhe kärsii kunhan itsellä on mukavaa.
Ja nykyään ei miehille kelpaa mikään. Vaikka nainen käy töissä ja tienaa puolet ellei enemmänkin perheen rahoista, niin miehet valittavat ja itkevät, jos joutuvat trkemään kotitöitä. Miehet ovat patalaiskoja ja haluaisivat vsin maata sohvalla täysihoidossa tekemättä itse mitään.
Meillä ja omassa kaveripiirissäni myös miehet tekevät kotihommia, ilman itkua.
Vierailija kirjoitti:
Aamiaiskaappi:
https://www.aamulehti.fi/hyvaelama/sotku-piiloon-ovien-taakse-trendikas…
No kaikkea sitä on olemassa. Itselle ei ole mikään ongelma, että kahvinkeitin ja leivänpaahdin on työtasolla ja elintarvikkeet ja muut pienkoneet asiaankuuluvissa kaapeissa. Leivät sun muut on leikkulaudan alla vetolaatikossa. Ongelmansa kullakin. Yleensä meillä syödään puuroa aamupalaksi.
Minun veljeni mahdollisti ex-vaimolleen työuran. Hoiti lapset, piti kotia pystyssä, oli aina kotona, laittoi ruoat, antoi periksi omista urahaaveistaan että vaimo saisi painaa pitkää päivää unelma-ammatissaan. Rakasti, kuunteli ja oli läsnä, antoi tilaa "itsensä kehittämiselle". No, kaikkien työreissujensa ja joogamatkojen jälkeen vaimo sitten totesi, ettei haluakaan perhettä. Että mies on se, joka häntä rassaa. Otti lapset mukaansa ja lähti, veljelleni jäi viikonloppuisyys. Lapset, jotka olivat eläneet lähes pelkästään isänsä hoidossa (eivät menneet esim. tarhaan, isä hoiti kotoa ja teki työnsä kotoa), itkivät isää. Naisen tutut ja sukulaiset syyttivät veljeäni siitä, että on "lahjonut" lapset pikkurillinsä ympärille. Vai hei, olisikohan syy siinä, ettei äiti koskaan ollut kotona...?
Äiti sai hirveästi myötätuntoa, upea rohkea nainen joka teki oman päänsä mukaan. Veljeäni taas on ruoskittu siitä, ettei tehnyt enempää. Siis mitä tuossa olisi vielä pitänyt tehdä enemmän? Jos mies olisi lähinnä työstänyt omaa elämäänsä vuosien ajan ja antanut naisen hoitaa kotia, ja sitten lähtenyt, se olisi todellinen järkytys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhu nätisti.
Halaa.
Nämä ovat hänen mielestään asioita mitä nyt miehet tekevät. Pelottaa vain että oma ajatusmaailmani menee siihen että molemmat hoitaa omat asiansa ja kotityöt omissa kodeissaan.
Tätä en ymmärrä miehissä. Jurotetaan omissa ajatuksissaan kunnes kuppi lentää nurin ja ilmoitetaan erosta, mutta puhua ei missään nimessä voida.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhu nätisti.
Halaa.
Itsellä viimeisempänä aamiaskaapin toteutus. Onhan näitä, vuosittain vaihtuvat tapetit, alati vaihtuva huonekalujen järjestys. Huonekalujen kasaaminen ja vanhojen ehjien vieminen pois silmistä, ihan sama minne kunhan menevät pois. Muumimukien metsästys, mitä vain. Viimevuonna haluttiin kukkapenkki, jonka minä tein ja vaimo istutti kukat. Sen jälkeen ei kukkapenkkiin ole koskettu ja nyt se onkin ruma ja saa lähteä pois. Tuttavaperheissä on samanlainen marssijärjestys. Minä hoidan kotitöistä oman puoleni, sekä talonhuoltoon liittyvät työt. Lasten käyttäminen lääkärissä on
En iha ihan normaali asia.Mikä v/ttu on aamiaiskaappi? En ole koskaan kuullut kenestäkään, joka tapetoisi vuosittain. Todella epänormaalia. Yleensä remontti tehdään jerran, kun muutetaan uuteen kotiin. Meillä ei ole kertaakaan vaihdettu huonekalujen järjestystä. Ei ole yhtään muumimukia jne.
Kuulostaa siltä, että vaimosi on poikkeuksellisen kotisuuntautunut. Olisiko kannattanut miettiä puolisoa valitessa, millaisen haluat. Mutta veikkaanpa, että halusit koti-naisen, koska sinulla oli haavekuva pullantuoksuisesta äidistä. Katso peiliin, itse olet puolisosi valinnut.
Olen muuten varma, jos vaimosi ei olisi yhtään kiinnostunut tuollaisista "lämpöisistä kotilieden" jutuista, niin valittaisit, että hän on inhottava moderni tasa-arvonainen eikä tarpeeksi naisellinen. Mikset tutustunut vaimoosi persoonana ennen perheenperustamista, eli mitäs läksit.
Ps. Älä tule valittamaan palstalle, jos seuraava vaimosi ei osaa leipoa täytekakkua lasten synttäreille, mutta lähtee aktiiviseksi vaikka poliittiseen toimintaan tai tykkää bilettää.Google voisi selventää asiaa aamiaiskaapin luonteesta. Tavatessamme vaimoni oli elämänarvoiltaan täysin nykyisen vastakohta. Talon valmistuttua ja lapsemme syntymän jälkeen on ollut kuin eri ihminen. Sekin on ok koska ihmiset muuttuvat elämänsä aikana, mutta oletus että minun kuuluu tehdä nämä hänen haluamansa asiat ei ole. Osan teen ihan mielellään, mutta itsestäänselvyys on puistattavaa. Muuten vaimoni on ihana ja lämmin ihminen.
En ihan usko, että vaimosi on kokonaan muuttunut toiseksi ihmiseksi. Todennäköisempää on, että joko et ihan aidosti tuntenut häntä kovin syvällisesti tai sitten tietämättäsi pidit hänen lämpimistä perinteisistä ns naisellisista piirteistään. Ne ovat päässeet esille perheellistymisen myötä. Väitätkö muka menneesi naimisiin esim feministin kanssa? Veikkanpa, että olet valinnut naisen, joka tuntui kivalta, koska hän tuki sinun stereotyyppisiä käsityksiäsi sukupuolirooleista. Sinä vaikutat viestiesi perusteella melko sovinistilta, esim yleistät kuvaamasi piirteet naissukupuoleen etkä tunnu näkevän naisia yksilöinä. Lisäksi purnaat, ettei naisille mikään riitä ja perustelet sitä miehen elatusroolilla, mikä on hyvin vanhanaikainen maailmankatsomus. Aivan varmuudella olet valinnut sellaisen vaimon, jolla on ollut samantyyppiset vanhanaikaiset (piilo)asenteet sukupuolista.