Mitä maustetta käytät kaikkein eniten?
Ja mitä se mielestäsi kertoo sinusta?
Minä esimerkiksi käytän aromisuolaa ja minusta se kertoo vain, että tykkään vähän voimakkaammin maustetusta ruuasta kuin suomalaiset keskimäärin.
Kommentit (90)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aromisuolaa? Käyttääkö sitä vielä joku? Onko sitä siis nykyään vielä olemassa? :O
Taiso olla meillä kotona sitä moskaa joskus 80-luvulla kun olin lapsi...
Toki on ja itse esim. olen ihan koukussa siihen. Joka ruokaan mihin suola sopii niin tulee laitettua ja uusi purkki on haettava kaupasta aivan liian usein. Leivän päällä myös ihan ehdoton, juuri söin leipää johon ripoteltuna päälle aromisuolaa.
olet koukussa mononatriumglutamaattiin, syöpävaarallinen aine.
Paprikamaustetta. Tykkään punaisesta väristä. Currya myös.
Olen jo vuosia käyttänyt SantaMarian ( sininen) pippurisekoitetta. Käy kaikkeen ja en vaihda koska on toiminut hyvin. Ei tarvii erillisiä mausteita. Suosittelen.
Käytän hyvin paljon mausteita, tällä hetkellä curryt ovat suosikkeja. En juurikaan käytä suolaa.
Cayannepippuria, chiliä, musta- ja valkopippuria.
Nyt kesäaikana, kun yrttejä saa pihasta käytän runsaasti mäkimeiramia, basilikaa, minttua ja tilliä
Suola, mustapippuri, kasvisliemikuutio, kurkuma, chili, korianteri ja laakerinlehti. Yrttejä vaihdellen useimmiten joko oregaanoa tai timjamia.
Käytän aromisuolaa valkoisen riisin kanssa. Se on tapa, jonka opin 80-luvulla kotona. Mihinkään muuhun ruokaan ei aio sitä laittaa, ettei makuaisti totu siihen liikaa.