Mitä maustetta käytät kaikkein eniten?
Ja mitä se mielestäsi kertoo sinusta?
Minä esimerkiksi käytän aromisuolaa ja minusta se kertoo vain, että tykkään vähän voimakkaammin maustetusta ruuasta kuin suomalaiset keskimäärin.
Kommentit (90)
Chilimaustetta itse kasvatetuista ja kuivatetuista chilistä ja mustapippuri. Ajattelin tehdä paprikamaustetta, jahka (ja toivottavasti) nuo paprikat vielä kypsyy.
Suolaa en laita koskaan ruokaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aromisuolaa? Käyttääkö sitä vielä joku? Onko sitä siis nykyään vielä olemassa? :O
Taiso olla meillä kotona sitä moskaa joskus 80-luvulla kun olin lapsi...
Toki on ja itse esim. olen ihan koukussa siihen. Joka ruokaan mihin suola sopii niin tulee laitettua ja uusi purkki on haettava kaupasta aivan liian usein. Leivän päällä myös ihan ehdoton, juuri söin leipää johon ripoteltuna päälle aromisuolaa.
okei. Ei ole ihan kaikkein terveellisin tapa tuo...
Aromisuola on itse asiassa terveellisempää kuin tavallinen suola, aromisuolassa varsinaista suolaa ei ole läheskään niin paljoa.
Suolaa, mustapippuria ja chilliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aromisuolaa? Käyttääkö sitä vielä joku? Onko sitä siis nykyään vielä olemassa? :O
Toki on ja itse esim. olen ihan koukussa siihen. Joka ruokaan mihin suola sopii niin tulee laitettua ja uusi purkki on haettava kaupasta aivan liian usein. Leivän päällä myös ihan ehdoton, juuri söin leipää johon ripoteltuna päälle aromisuolaa.
Aromisuola on itse asiassa terveellisempää kuin tavallinen suola, aromisuolassa varsinaista suolaa ei ole läheskään niin paljoa.
Riippuu mitä siinä aromisuolassa on, niitä on erilaisia eri merkeillä. Natriumglutamaattia ja hiivauutetta en suuhuni laittaisi...
Mustapippuria, suolaa, paprikamaustetta, basilikaa
Mustaapippuria suolaa ja sokeria.
Ihan tälle poistajalle voisin sanoa että vttuhikeä kuule käytän. Vastasin asiallisesti ja poistettiin. Joten kokeillaan tätä nyt sitten.
Aromisuola on kielletty useissamaissa. Aromisuola tuhoaa keskushermoston. Kieletty keskieuroopassa antamasta alle kolmevuotiaille. Usein Natrium Glutamaatti nimellä maromivahvenne. Aine aiheuttaa myös riippuvuutta ja siksi sitä, lisätään pizzaan, ranskanperunoihin, perunalastuihin, popcorniin ja moneen nuorten suosimaan ruokaan.
Oma lemppari on rosmariini, chili, valkosipuli, tuore basilica, korianteri, fenkoli, mustapippuri, salvia. Kertoo minusta: Mummu tykkää ruuasta ja sen laitosta.
Valkosipulia, chilihippuja, yrteistä salviaa ja rosmariinia, myllystä mustapippuria
Kasvisruuissa lisäksi inkivääriä raasteena, jeeraa, savupaprikaa, currytahnaa, India sekoitusta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aromisuolassa pahinta ei ole se suola vaan se natriumglutamaatti. Sehän siinä juuri koukuttaa. Kyseisellä tuotteella ei ole mitään tekemistä aromin kanssa. Ja kyllä vaan sitä on yhä olemassa, missä tahansa mättölässä mäiskitään surutta hamppareihin, makkaraperunoihin, lohiannoksiin, ihan kaikkeen (jos ei kiellä). Jotkut aromisuolat sisältävät jopa laktoosia ja yleensä mättölän väki ei ole edes tajunnut sitä.
Ja näin taas valehdellaan joutuisasti. Suomen ylivoimaisesti myydyin mauste on Meiran grillausmauste. Jota löytyy joka prismamamman ostoskärrystä.
Että jo pitää maustekohottaa itsensä.....😂😂😂
Suola, mustapippuri, curry ja grillimauste
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei suola ole välttämättä epäterveellistä.
Suolaa, mustapippuria (myllystä) ja perunamaustetta.
Meiran pottumauste on yllättävän tasapainoinen seos suolaa, sipulia, valkosipulia, paprikaa, ja valkopippuria.
Suola, mustapippuri jauhettuna, ja valkopippuri. Muuta tuskin tarvitaan? Valkopippuri jauhettuna tosin vähän hintavaa nykyään. Maksaa Lidlissäkin 1,29 € yksi purkillinen. Suola on muutama kymmenen senttiä iso rasia Lidlissä. Kehtaavatkin muissa kaupoissa myydä parin euron hintaan suolaa, suola on lähes yhtä halpaa tuottaa kuin hiekka.
T.Lidl-mies
Santa Marian Garlic & pepper -maustemylly on eniten käytössä.