Voiko ihminen lentää pyörittämällä nopeasti käsiään?
Olen harjoitellut tätä päivittäin. Uskon sen olevan mahdollista. Olen jo päässyt nopeuteen jossa kantapäät ovat irtautuneet hetkeksi lattiasta. Jatkan siis harjoittelua.
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Onko lentolupa?
:D En kestä.
Jos saat luistasi ontot ja kasvatat valtavat rintalihakset. Ja sukellat ilmamereen ionosfäärissä saatat lentää joitakin kymmeniä minuutteja.
Minäkin harjoittelin lentämistä viisivuotiaana ja uskoin vakaasti että pystyn kyllä siihen. En noussut ilmaan.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin harjoittelin lentämistä viisivuotiaana ja uskoin vakaasti että pystyn kyllä siihen. En noussut ilmaan.
Koskaan ei ole liian myöhäistä oppia.
Kyseessä on puhtaasti tekniikkalaji. Kun oikean pyöritystekniikan hoksaa, homma sujuu kuin itsestään. Maltillinen pyöritysnopeus riittää.
Teoriassa se voi kyllä onnistua, käytännössä ei. Se vaatisi kuitenkin yli-inhimillisen nopeuden ja synkronoinnin käsien kierrossa. Jos kädet pitäisi suorana niin ylösnostaessa painat itseäsi maata vasten samalla voimalla kun ylösnousussa nostat itseäsi, eli et liiku mihinkään.
Seuraapa lentokoneita ja lintuja, miten paljon ne pyörittävät siipiään. Ei, kyllä se tekniikka on siinä, että pitää käsiä paikoillaan sopivassa kulmassa. Ensin pitää vain käsin muoto saada sopivaksi. Kasarimuotitakaisin, lepakkohihoista on paljon apua.
Tekniikka on väärä. Kaikki Saramgon Balthasarin ja Blimundan lukeneet tietävät että lentämiseen tarvitaan sieluja (ja aamukastetta). Sielu halajaa taivaaseen ja jos niitä on kerätty tarpeeksi niin niiden noste riittää saamaan ihmisen lentoon.
Neil Young opettaa samaa: "You and I, we were destined. We took our souls and we flew away...". Muista treenata alastuloa, se on vaikeaa. "I'm learning to fly, but I ain't got wings. Coming down is the hardest thing".
Jos ei nuo onnistu niin sitten on vielä yksi vaihtoehto. Treenaa joogaa ja Warrior 3:ssa kun seisot tukevasti yhdellä jalalla niin pidä oikea käsi edessä ja tuo vasen käsi nyrkissä kylkeen kiinni. Sitten vaan nostat sen maassa olevan jalan ilmaan ja homma on bueno.
Nähdään taivaalla.
Vierailija kirjoitti:
Seuraapa lentokoneita ja lintuja, miten paljon ne pyörittävät siipiään. Ei, kyllä se tekniikka on siinä, että pitää käsiä paikoillaan sopivassa kulmassa. Ensin pitää vain käsin muoto saada sopivaksi. Kasarimuotitakaisin, lepakkohihoista on paljon apua.
Linnuthan tekevät kahdeksikkoa siivillään samalla vaihtaen siiven kulmaa juurikin nosteen parantamiseksi. Lentokoneessa siivet taas ovat stabiilit koska voima tulee muualta kun siipien liikkeestä. Argumentti oli hieman ontuva. Lepakkohihojen kanssa olen samaa mieltä tosin.
Telemarkit laskeutuessa, muuten koko hommasta puuttuu arvokkuus ja sulous.
Auttaako, jos ponnistuksen jälkeen tekee sammakkouintiliikkeitä? Vai pitääkö ”polskia”? Ois sit jaloillakin joku tehtävä siinä lentovaiheessa. Lepakkohiat paidassa ja haaremihousut jalassa mä meinasin alkaa kans treenata. Ois sit joku kiva harrastus itselläkin ja vois treenata samalla katsomossa kun lapset pelaa säbää/kiekkoo.
Mä lennän unissani kattojen yllä ja se on kyllä mahtavaa. Lentoon lähtö ja sulava laskeutuminen on mun suosikkeja. Monesti päätän poistua ahdistavasta tilanteesta vaan ponkaisemalla ilmaan ja häipymällä parempiin uniin.
Jos samalla räpyttelee nopeesti silmiä ja heiluttaa varpaita nii voi lentää. Pikku Kakkosessa joskus opetettiin, olikohan Rölli tai joku.
Kannattaa mennä jollekin jyrkänteelle ja siitä hypätä, saat mukavasti ilmaa siitä masun alle niin varmasti onnistuu lentäminen. Tsemppiä treeneihin!
Uskon että voin lentää jos lentokone lentää miksi sitten ihminen ei voisi. lentokone painaa enemmän kuin ihminen. Joten uskon lentäväni :)
Vierailija kirjoitti:
Aihetta viistääkseni: tiesittekö että sana helikopteri ei tule sanoista heli ja copter vaan helico (kierteinen) ja pter (siipi)?
Ei ihan noin. Alkuperänä kreikkalaisperäiset sanat "heliks" (kierre, spiraali) ja "pterón" (siipi).
Minä uskon teihin jotka uskovat lentävänsä minä uskon lentäväni :)
Hauska