Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi laitoshuoltajien ja muiden töitä sälytetään sairaanhoitajille?

Vierailija
06.09.2018 |

Meidän pitäisi kuulemma nykyään omien hommien lisäksi jakaa ruoat, tiskata, viedä roskat, tehdä jatkuvasti jotain pientä siivoushommaa ja niin edelleen.

Ihan kuin omissa töissä, siis hoitotoimenpiteissä ja kirjallisissa hommissa ei olisi jo ihan tarpeeksi. Todella kivaa juosta käytävillä, jännittää joka päivä, ehtiikö tehdä kaiken pakollisen ja samalla kuunnella laikkareiden valituksia jokaisesta vaihtamattomasta roskapussista. Samalla, kun laikkarit pitää useita pitkiä taukoja päivässä ja istuu kahvilla.

Olen myös saanut valitusta siitä, että minä kuulemma istuin "aina" kahvilla. Tämä eräänä sellaisena päivänä, kun ehdin juoda ekan kahvin tai yleensäkään istua alas työpäivänä ekan kerran kuuden tunnin jälkeen. Muutaman minuutin kuluttua tuli laikkari etsimään minua, kun hänellä oli jotain kysyttävää. Vastasin kuitenkin kiltisi. Myöhemmin kuulin, kun hän kertoi toiselle laikkarille, miten minä olin istunut koko päivän vaan kahvilla. :D

Onko muiden työpaikoilla samanlaista?

Kommentit (198)

Vierailija
161/198 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä täällä voiton maksimointia harjoittavassa, yksityisessä veroparatiisi hoivapaikassa, ei edes ole laitoshuoltajia. Me hoitotöiden ohella siivoamme, hoidamme pyykit, ruoat.

Jää työttömäksi.

Jaahas, Attendon pomokin lukee av-palstaa. Hyvä, ehkä opit jotain.🤣

Portin takana on tulijoita. Jonoksi asti.

Uskon sen. Ulkomaalaisia, kielitaidottomia hölmöjä, ammattiliittoon kuulumattomia ja kouluttamattomia ns. hoitajia. Niillähän Attendo pyörittää "mummoloitansa".🤣 Mummot makaavat paskavaipoissaan , kun ns. hoitajat siivoavat, pyykkäävät ja tekevät pakastevihannespusseista "ravitsevaa"keittoa. Omaisille mielistellään naama irvessä. Voitot on kotiutettava Cayman saarille.

,

Vierailija
162/198 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma kun meillä ei hoitajien tarvitse juuri mitenkään kertoa laikkareille ruokavalioista tai sotkeutua korttien tekoon. He ottavat sen itse selville, ilmeisesti Lifecaresta ja kommunikoivat itse suurkeittiön kanssa kuten ammattilaisen pitääkin. Kaikki sujuu kuin rasvattu paitsi yhden suojatyöpaikkalaisen kanssa. Miten jossain muualla voi olla noin vaikeaa? 

Minusta riittää hoitajan osuudeksi kun korkeintaan kerrot ammattilaiselle että nyt tulee N.N, laktoositon ruokavalio ja päivität muutokset hoitokertomukseen tai kerrot suullisesti - meillä laikkarit myös kysyvät itse että täytyykö tuon Penankin vielä syödä soseruokaa, muutan tarvittaessa.  Juoma- ja leipätoiveet sitten laitetaan potilaan alkuhaastattelussa ruokalappuihin, ja tämän huiput laikkaritkin ehtivät monesti aamulla tehdä itse ruuanjaon yhteydessä. Kiitos! 

P.S. meillä isomman lattiavahingon päälle laitetaan papereita tai kakit kaapaistaan alustavasti pois, ammattilaiset hoitavat loput

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/198 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun valmistut ammattikorkeakoulusta sairaanhoitajaksi tai terveydenhoitajaksi, niin päädytkin amk-koulutuksellasi laitoshuoltajaksi, siivoojaksi, tiskaajaksi, keittäjäksi, talonmieheksi ja kiinteistönhoitajaksi. Kannattaisi kouluttaa opiskelijat suoraan noihin ammatteihin - jopa noin vuodessa on opinnot suoritettu. Hoitoalalla on erittäin paljon avoimia työpaikkoja kunnallisessa kotihoidossa ja vanhustenhoidossa. Niihin ei kukaan halua töihin. Hoitoala on naisvaltainen ala, mikä takaa kurjan työilmapiirin. Juoruilua, mustamaalaamista, ilkeilyä ja työpaikkakiusaamista. Saman palkan ja paljon enemmän ansaitset jossain muussa työssä! Ja työssä voi jopa viihtyä!

Vierailija
164/198 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska te (sairaanhoitajat) suostutte siihen. Ja syytätte vielä johdon sijasta, laitoshuoltajia.

Yhtälailla kai laitoshuoltajat suostuu tilanteeseen, että heitä ei palata enempää tai palkata iltavuoroihin siten että niistä työnantaja joutuisi maksamaan lisät. Toisaalta tuskin kovin paljon työntekijällä on valinnanvaraa suostuuko vai ei.

Vierailija
165/198 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sanoo Juha Sipilä?

Vierailija
166/198 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairaanhoitajien tulee keskittyä aivan muihin asioihin kuin johonkin hemmetin siivoomiseen. Nuo asiat ei TODELLAKAAN kuulu sairaanhoitajille!!!!! Kyllä sairaanhoitajalle sairaalassa löytyy aika hemmetisti tärkeämpääkin tekemistä.

Miten korkealle sä arvotat puhtaan ympäristön? Tiedätkö, että ei ne tilat itsestään pysy siisteinä eikä se huone noropotilaan jälkeen jotenkin taianomaisesti puhdistu?

Siinä vaiheessa kun ihmiset ymmärtävät, että ilman sairaalahuoltajia sairaaloissa ei toimi mikään, voi alkaa tämän ammattiryhmän arvostus nousta.

Kyllä minä ymmärrän sen tärkeyden, todellakin. Hygienia on aivan ehdottoman tärkeää MUTTA se nimenomaan on niiden sairaalahuoltajien työtä, ei sairaanhoitajien! Ymmärrätkö eron? Näillä kahdella on omat työnkuvansa! Jos sh jossain paikassa tekee laikkarin töitä niin homma ei toimi ja se on väärin! Silloin työnantajan tulee palkata nimenomaan niitä SAIRAALAHUOLTAJIA lisää! Sairaanhoitajat kun ei heidän töitä teen vaan heillä on omat työnsä!

Eli oikeastiko olet sitä mieltä, että jos potilas oksentaa tai paskantaa keskelle käytävää kun olen jakamassa (aina yksin) aamupalaa, mun pitäisi keskeyttää jako ja rientää pyyhkimään yrjö pois? Tai kun yksin iltavuorossa yritän ehtiä keräämään tarjottimet määräaikaan mennessä, mun pitäisi tulla luuttuamaan pissapullosta kaatuneet pissat pois? Kun osasto on täynnä, potilaita 40, mun on oikeasti sun mielestäsi yksin ehdittänä tunnin aikana jakamaan se ruoka kaikille ja vielä ne tarjottimet keräämään pois? Ja siinä välissä pitäisi tulla siivoamaan clostridium-epäilyn ripulit potilashuoneesta?

Sä et todellakaan tunnu ymmärtävän, että meilläkin on työohje ja ajat joilloin teemme työmme. Me ei vaan olla siellä ja odoteta milloin se kusilammikko ilmestyy, meillä on ihan oikeasti paljon töitä.

Olisiko teidän kummankin kannattavampaa osoittaa tuokin turhautuminen työnantajaasi, joka ei selvästikään ole palkannut tarpeeksi työntekijöitä? Mitä sairaanhoitajan syyttely auttaa jos kukaan ei pyyhi laattaa? Ehtiikö hän sen paremmin yrjönpyyhintään jos on vaikka potilastilanne kesken?

Tiettyjen alojen naistyönteijöissä on valitettavasti vallalla paljon tällaista ajattelutapaa eli ei nähdä metsää puilta. Valittaminen ja omien etujen valvominen katsotaan myös ilmeisesti yhteiskunnassa epänaiselliseksi.

Kirjoitinkin jo edelliseen, että huvittavaa miten tämä on ainoa kohta, joka alkuperäisestä viestistäni herätti keskustelua.

Ei haittaa vaikka se potilaslista on päivittämättä ja ruokavaliot vääriä. Siinä voi oikeasti tulla vaaratilanteita. Miten sitä puolustelette?

Monet kerrant olen vienyt sen listan toimistoon ja joutunut, että hoitajat tekisivät työnsä ja päivittäisivät työkaluni, ja kun tunnin päästä sitä tarvitsen, lista on ihan saman näköinen kuin ennenkin, vaikka olen nähnyt monen uuden potilaan tulevan ja vanhan lähtevän.

Ei taida lukutaito olla vahvin alueesi. Miksi minulla olisi mitään tarvetta tai todistustaakka puolustella teidän työpaikkanne sairaanhoitajia, enhän edes tunne heitä tai paikan käytäntöjä? Ehkä noilla hoitajilla on liikaa töitä eivätkä ole ehtineet tai osa uusista ei edes tiedä mihin laitetaan ja mitä (tuttu tunne, ei perehdytetä), mistä minä tiedän. Voi joku olla laiskakin. Sinähän sen paremmin tiedät.

Toistan vääntäen rautalangasta: keskustele esimiehen kanssa. Hänen velvollisuutensa on saada homma viime kädessä toimimaan.

Kiitos, osaan kyllä lukea vallan mainiosti.

Sairaanhoitajan "syyttely", jos siksi voi sanoa, on perusteltua, vaikka ei tosiaankaan auta. Kyse on siitä, että eritetahran poisto, samoin kuin ruoanjaossa _avustaminen_, on kirjattu heidän työtehtäväkseen, jonka koko ajan kuitenkin laiminlyövät. Siinä sulle rautalankaa.

Helppoa on huudella, että esimiehille viestiä. Luuletko, että sitä ei ole viety uudstaan ja uudestaan, kummankin ammattiryhmän esimiehille?

Edelleen, en mäkään voi jättää työohjeeseen kirjattuja töitäni tekemättä.

Hypit eri viesteissä hieman epäjohdonmukaisesti yrjönkorjuusta, ruokailusta ja pissapulloista closuripulin kautta ruokakorttikäytäntöjenne toimimattomuuteen, tivaat minulta vastauksia hoitajienne tekemisiin ja nyt ollaankin jo eritetahrassa ja huutelusta syytetään?  Punaisena lankana hoitajien huonous. Meikähoitsulla on jo pää ihan sekaisin:O.

Vierailija
167/198 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska sairaanhoitajien palkat on niin matalia, että matalammin koulutettuja ei kannata palkata. Pienellä palkanlisällä saa työntekijän jonka tehtäväkenttä on paljon laajempi. Sairaanhoitajakin osaa siivota oksennuksen, mutta laitossiivooja ei voi pitää sairaanhoitajanvastaanottoa, palkassa ei ole montaa sataa eroa.

Silloin minusta pitäisi palkata lisää hoitajia jotta nämä ehtii tehdä laikkareiden työt. Tosin enemmän säästöjä syntyisi kun ne työvuorot järjesteltäisiin siten että olemassa olevat laikkarit kahvilla istumisen sijaan voi osallistua siihen työhän esim illalla.

Henkilökuntaa palkataan niin vähän kuin mahdollista. Hoitotyötä osastoilla on enemmän kuin siivoustyötä, joten mielummin palkataan 33 hoitajaa, kuin 30 hoitajaa ja 3 huoltajaa. Kun kaikki on hoitajia, niin kaikki voi tehdä kaikkia töitä. Paljon joustavampaa ja tosiaan mitättömän palkkaeron vuoksi kannattavaa.

Palkkaero tuskin on huomattava mutta koulutuksessa on ero. Kyllä se koulutettu laitoshuoltaja osaa koulutustaan vastaavat paremmin kuin niihin tehtäviin kouluttamaton hoitaja. Siivous on aivan varmasti tehokaampaa ja laadukkaampaa henkilöllä joka siihen on saanut koulutuksen kuin sillä joka nyt on hommiin perehdytetty. Ja ei en ole saanut hoitajana perehdystä käytettävistä siivousaineista/menetelmistä lukuunottamatta eritetahroja. Siltikin vaikka hoitaja eritetahran alkusiivouksen tekisi myös ohjeistus on se että siitä laikkarille kerrotaan mahdollisimman pian joka tuntee minua paremmin jatkokäsittely toimenpiteet.

Itse olen hoitajana täysin samaa mieltä! Olin aamuvuorossa tehnyt reilujen eritetahrojen alkusiivouksen. Kun huomasin, että laitoshuoltaja oli menossa siivoamaan kyseistä huonetta, niin mainitsin hänelle asiasta. En sen vuoksi, että olisin halunnut kritisoida tai aiheuttaa harmia. Itse vain haluaisin tietää, jos huoneessa, jossa seison on ollut valtavat veri-uloste katastrofit tunti sitten. Varsinkin kun tilan on siivonnut kouluttamaton kiireen keskellä. Tähän laitoshoitaja tiuskaisi vihaisena ja myöhemmin löysin kyseisen laitoshoitajan juoruamasta melko rumasti minusta lähihoitajien kanssa. Toimin vain ohjeistuksen mukaan.

"Laitoshoitaja"? Oletko porvoolainen hoitaja, joka yrittää lietsoa kiukkua ammattiryhmien välillä, nyt on lähihoitajatkin vedetty mukaan?

Ei. Olen se hoitaja, joka kommentoi siitä, kuinka paljon arvostan suomalaisia laitoshuoltajia heidän ammattitaitonsa vuoksi. Tämä ei tarkoita ettei minulla ole huonoja kokemuksia (yhden) laitoshuoltajan kanssa ole ollut. Hoitajan tehtävä on erikoissairaanhoidossa tehdä alkusiivous. Tästä laitoshuoltaja jatkaa.

Vierailija
168/198 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumma kun meillä ei hoitajien tarvitse juuri mitenkään kertoa laikkareille ruokavalioista tai sotkeutua korttien tekoon. He ottavat sen itse selville, ilmeisesti Lifecaresta ja kommunikoivat itse suurkeittiön kanssa kuten ammattilaisen pitääkin. Kaikki sujuu kuin rasvattu paitsi yhden suojatyöpaikkalaisen kanssa. Miten jossain muualla voi olla noin vaikeaa? 

Minusta riittää hoitajan osuudeksi kun korkeintaan kerrot ammattilaiselle että nyt tulee N.N, laktoositon ruokavalio ja päivität muutokset hoitokertomukseen tai kerrot suullisesti - meillä laikkarit myös kysyvät itse että täytyykö tuon Penankin vielä syödä soseruokaa, muutan tarvittaessa.  Juoma- ja leipätoiveet sitten laitetaan potilaan alkuhaastattelussa ruokalappuihin, ja tämän huiput laikkaritkin ehtivät monesti aamulla tehdä itse ruuanjaon yhteydessä. Kiitos! 

P.S. meillä isomman lattiavahingon päälle laitetaan papereita tai kakit kaapaistaan alustavasti pois, ammattilaiset hoitavat loput

Ohjeen mukaan meidän pitää voida luottaa potilaslistaan ilman kyselyjä. Olisi aika homma joka päivä käydä kysymässä jokaisen kohdalla, että vieläkö tämä ruokavalio pitää paikkaansa.

Kysymistä pitää kuitenkin harrastaa joka päivä koska hoitajat eivät jostain syystä saa sitä listaa pysymään ajantasalla. Eikä sekään niin paha, että pitää käydä varmistamassa, mutta monesti tulee vain tuimia katseita kun menen toimistoon ja haluan tietää, että kukahan se on siihen ykköshuoneeseen tullut kun lista huutaa tyhjyyttään.

Eri sairaaloissa on toki eri käytännöt, mutta kun meillä se listan ajantasalla pitäminen on hoitajien tehtävä, on mielestäni ihan oikeutettua turhautua siihen, että pitää olla koko ajan kysymyssä, että mikähän mummeli se nyt onkin tuonne ilmestynyt.

Esimerkkinä jokunen aika sitten tapahtunut. Oli muutama potilas tullut osastolle, ja nimien perässä oli viiva, joka tarkoittaa sitä, että kyseinen potilas on ravinnotta. Sitten alkoivan meiltä tivaamaan (ymmärrettävästi nälkäisinä), että miksi eivät saa ruokaa, ja siinä sitten selitän, että en voi antaa ruokaa kun listallani ovat viivoilla, ja hoitajan pitää varmistaa, että saavat. Kysyin parilta hoitajalta, että miten asia on, eivät vastanneet. Pyysin sitten potilasta soittamaan kelloa ja kysymään hoitajalta, että miten on. Pari hoitajaa paukkaa keittiöön kiukkuisina, että miksi eivät ole potilaat saaneet ruokaa, johon vastasin, että katsokaa itse, potilas on viivoilla, en voi antaa ruokaa ennen kuin joku antaa siihen luvan. Lähtivät puhisten pois ja kohta uudestaan, että eikö ne nyt saa ruokaa. Sanoin kysyneeni moneen kertaan, mutta koska vastausta ei ole tullut ja viivat ne siinä paperissa loistaa, en voi viedä.

Mielestäni ei ole mun tehtävä juosta kymmentä kertaa kysymässä asiasta, listasta huolehtiminen kun kuuluu hoitajille. Eikä tuo ollut ainoa kerta kun näin käy, ei tosiaankaan.

Se potilaslista kun on mun työkalu, jota ilman en voi työskennellä, ja on ihan oikeasti äärimmäisen turhauttavaa kun siitä ei välitetä.

Vierailija
169/198 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tuolla jokainen juokse perseet ruvella.

Vierailija
170/198 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohjeen mukaan meidän pitää voida luottaa potilaslistaan ilman kyselyjä. Olisi aika homma joka päivä käydä kysymässä jokaisen kohdalla, että vieläkö tämä ruokavalio pitää paikkaansa.

Kysymistä pitää kuitenkin harrastaa joka päivä koska hoitajat eivät jostain syystä saa sitä listaa pysymään ajantasalla. Eikä sekään niin paha, että pitää käydä varmistamassa, mutta monesti tulee vain tuimia katseita kun menen toimistoon ja haluan tietää, että kukahan se on siihen ykköshuoneeseen tullut kun lista huutaa tyhjyyttään.

Eri sairaaloissa on toki eri käytännöt, mutta kun meillä se listan ajantasalla pitäminen on hoitajien tehtävä, on mielestäni ihan oikeutettua turhautua siihen, että pitää olla koko ajan kysymyssä, että mikähän mummeli se nyt onkin tuonne ilmestynyt.

Esimerkkinä jokunen aika sitten tapahtunut. Oli muutama potilas tullut osastolle, ja nimien perässä oli viiva, joka tarkoittaa sitä, että kyseinen potilas on ravinnotta. Sitten alkoivan meiltä tivaamaan (ymmärrettävästi nälkäisinä), että miksi eivät saa ruokaa, ja siinä sitten selitän, että en voi antaa ruokaa kun listallani ovat viivoilla, ja hoitajan pitää varmistaa, että saavat. Kysyin parilta hoitajalta, että miten asia on, eivät vastanneet. Pyysin sitten potilasta soittamaan kelloa ja kysymään hoitajalta, että miten on. Pari hoitajaa paukkaa keittiöön kiukkuisina, että miksi eivät ole potilaat saaneet ruokaa, johon vastasin, että katsokaa itse, potilas on viivoilla, en voi antaa ruokaa ennen kuin joku antaa siihen luvan. Lähtivät puhisten pois ja kohta uudestaan, että eikö ne nyt saa ruokaa. Sanoin kysyneeni moneen kertaan, mutta koska vastausta ei ole tullut ja viivat ne siinä paperissa loistaa, en voi viedä.

Mielestäni ei ole mun tehtävä juosta kymmentä kertaa kysymässä asiasta, listasta huolehtiminen kun kuuluu hoitajille. Eikä tuo ollut ainoa kerta kun näin käy, ei tosiaankaan.

Se potilaslista kun on mun työkalu, jota ilman en voi työskennellä, ja on ihan oikeasti äärimmäisen turhauttavaa kun siitä ei välitetä.

Musta taas on turhauttavaa että et edes lue muiden kirjoituksia vaan paahdat omaa tekstiäsi peilaten kaiken vaan omaan työpaikkaasi. Ala ihmeessä hakemaan töitä muualta vielä kun on nousukausi.

Vierailija
171/198 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoka-annoksissa voi olla myös keittäjien virheitä. Oli hengenvaarallinen virhe, jonka onneksi huomasin ja en vienyt potilaalle. Soitin keittiöön ja he toivat uuden annoksen osastolle asti.

Vierailija
172/198 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajana teen kyllä kaikenmoista. Siivousta ja ruoanjakoakin, mutta potilas menee aina edelle. Meillä on monta täysin autettavaa, syötettävää potilasta. Aika menee siihen. En mene tällöin jakamaan sitä ruokaa, vaan haen tarjottimen ja alan syöttään.

Vierailija
173/198 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjen käyttö on hyväksyttävää, jopa toivottavaa.

Vierailija
174/198 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Musta taas on turhauttavaa että et edes lue muiden kirjoituksia vaan paahdat omaa tekstiäsi peilaten kaiken vaan omaan työpaikkaasi. Ala ihmeessä hakemaan töitä muualta vielä kun on nousukausi.

Ketuttaako, kun joku osuu ytimeen?

Vierailija
175/198 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli käytäntö, että se hoitaja joka tekee potilaan hosun päivittää myös ruokavalion koneelle ja se menee suoraan keskuskeittiöön... Sieltä tuli laikkereille päivitetty lista ruokakärryn mukana. Os:lla lisäksi vastuuhoitaja tai sihteeri tulosti kerran vuorossa päivitetyn listan varmuuden vuoksi. Omahoitaja oli vastuussa siitä, mitä potilas saa. Käy ihan järkeen kun miettii. Mistä laikkari voisi tietää, että uusi potilas on esim. Ravinnotta ennen tutkimusta, sose/sileä/suonensisäinen ravitsemus yms. :)

Vierailija
176/198 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitajana teen kyllä kaikenmoista. Siivousta ja ruoanjakoakin, mutta potilas menee aina edelle. Meillä on monta täysin autettavaa, syötettävää potilasta. Aika menee siihen. En mene tällöin jakamaan sitä ruokaa, vaan haen tarjottimen ja alan syöttään.

Haetaan sinä syötettävien tarjottimet. Vai odotatko laikkaria?

Vierailija
177/198 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairaanhoitajien tulee keskittyä aivan muihin asioihin kuin johonkin hemmetin siivoomiseen. Nuo asiat ei TODELLAKAAN kuulu sairaanhoitajille!!!!! Kyllä sairaanhoitajalle sairaalassa löytyy aika hemmetisti tärkeämpääkin tekemistä.

Miten korkealle sä arvotat puhtaan ympäristön? Tiedätkö, että ei ne tilat itsestään pysy siisteinä eikä se huone noropotilaan jälkeen jotenkin taianomaisesti puhdistu?

Siinä vaiheessa kun ihmiset ymmärtävät, että ilman sairaalahuoltajia sairaaloissa ei toimi mikään, voi alkaa tämän ammattiryhmän arvostus nousta.

Kyllä minä ymmärrän sen tärkeyden, todellakin. Hygienia on aivan ehdottoman tärkeää MUTTA se nimenomaan on niiden sairaalahuoltajien työtä, ei sairaanhoitajien! Ymmärrätkö eron? Näillä kahdella on omat työnkuvansa! Jos sh jossain paikassa tekee laikkarin töitä niin homma ei toimi ja se on väärin! Silloin työnantajan tulee palkata nimenomaan niitä SAIRAALAHUOLTAJIA lisää! Sairaanhoitajat kun ei heidän töitä teen vaan heillä on omat työnsä!

Eli oikeastiko olet sitä mieltä, että jos potilas oksentaa tai paskantaa keskelle käytävää kun olen jakamassa (aina yksin) aamupalaa, mun pitäisi keskeyttää jako ja rientää pyyhkimään yrjö pois? Tai kun yksin iltavuorossa yritän ehtiä keräämään tarjottimet määräaikaan mennessä, mun pitäisi tulla luuttuamaan pissapullosta kaatuneet pissat pois? Kun osasto on täynnä, potilaita 40, mun on oikeasti sun mielestäsi yksin ehdittänä tunnin aikana jakamaan se ruoka kaikille ja vielä ne tarjottimet keräämään pois? Ja siinä välissä pitäisi tulla siivoamaan clostridium-epäilyn ripulit potilashuoneesta?

Sä et todellakaan tunnu ymmärtävän, että meilläkin on työohje ja ajat joilloin teemme työmme. Me ei vaan olla siellä ja odoteta milloin se kusilammikko ilmestyy, meillä on ihan oikeasti paljon töitä.

Olisiko teidän kummankin kannattavampaa osoittaa tuokin turhautuminen työnantajaasi, joka ei selvästikään ole palkannut tarpeeksi työntekijöitä? Mitä sairaanhoitajan syyttely auttaa jos kukaan ei pyyhi laattaa? Ehtiikö hän sen paremmin yrjönpyyhintään jos on vaikka potilastilanne kesken?

Tiettyjen alojen naistyönteijöissä on valitettavasti vallalla paljon tällaista ajattelutapaa eli ei nähdä metsää puilta. Valittaminen ja omien etujen valvominen katsotaan myös ilmeisesti yhteiskunnassa epänaiselliseksi.

Kirjoitinkin jo edelliseen, että huvittavaa miten tämä on ainoa kohta, joka alkuperäisestä viestistäni herätti keskustelua.

Ei haittaa vaikka se potilaslista on päivittämättä ja ruokavaliot vääriä. Siinä voi oikeasti tulla vaaratilanteita. Miten sitä puolustelette?

Monet kerrant olen vienyt sen listan toimistoon ja joutunut, että hoitajat tekisivät työnsä ja päivittäisivät työkaluni, ja kun tunnin päästä sitä tarvitsen, lista on ihan saman näköinen kuin ennenkin, vaikka olen nähnyt monen uuden potilaan tulevan ja vanhan lähtevän.

Ei taida lukutaito olla vahvin alueesi. Miksi minulla olisi mitään tarvetta tai todistustaakka puolustella teidän työpaikkanne sairaanhoitajia, enhän edes tunne heitä tai paikan käytäntöjä? Ehkä noilla hoitajilla on liikaa töitä eivätkä ole ehtineet tai osa uusista ei edes tiedä mihin laitetaan ja mitä (tuttu tunne, ei perehdytetä), mistä minä tiedän. Voi joku olla laiskakin. Sinähän sen paremmin tiedät.

Toistan vääntäen rautalangasta: keskustele esimiehen kanssa. Hänen velvollisuutensa on saada homma viime kädessä toimimaan.

Kiitos, osaan kyllä lukea vallan mainiosti.

Sairaanhoitajan "syyttely", jos siksi voi sanoa, on perusteltua, vaikka ei tosiaankaan auta. Kyse on siitä, että eritetahran poisto, samoin kuin ruoanjaossa _avustaminen_, on kirjattu heidän työtehtäväkseen, jonka koko ajan kuitenkin laiminlyövät. Siinä sulle rautalankaa.

Helppoa on huudella, että esimiehille viestiä. Luuletko, että sitä ei ole viety uudstaan ja uudestaan, kummankin ammattiryhmän esimiehille?

Edelleen, en mäkään voi jättää työohjeeseen kirjattuja töitäni tekemättä.

Hypit eri viesteissä hieman epäjohdonmukaisesti yrjönkorjuusta, ruokailusta ja pissapulloista closuripulin kautta ruokakorttikäytäntöjenne toimimattomuuteen, tivaat minulta vastauksia hoitajienne tekemisiin ja nyt ollaankin jo eritetahrassa ja huutelusta syytetään?  Punaisena lankana hoitajien huonous. Meikähoitsulla on jo pää ihan sekaisin:O.

Ne kun ovat ne epäkohdat, joihin ei tunnu tulevan minkäänlaista muutosta. En näe mitään epäjohdonmukaista vastauksissani, yritän vastata eri ihmisille erilaisiin viesteihin.

Hienoa, että otit itseesi tuon kysymyksen siitä, miksi potilaslistoja ei saada kuntoon, onnea siitä. Se liittyi lähinnä siihen, että kaikki (edelleen oletettavasti) hoitajat tarttuivat vain siihen, että hoitajilla on kiireitä, etivätkä voi auttaa ruoanjaossa, vaikka vielä tärkeämpää olisi pohtia sitä potilaan turvallisuutta siinä vaiheessa kun vien väärän ruoan väärälle potilalle koska se lista ei ole päivittynyt. Eli hoitaja on  jättänyt työtehtävänsä tekemättä.

Eli pointti on siinä, että työohjeeseen kirjattuja tehtviä ei hoideta, ja se vituttaa niin kauan kun parannusta ei saada. Hoitajilla on kiire ja meillä on kiire, mutta meidän kiire tuntuu aina olevan vähemmän paha kuin teidän. Toki, jos pitää valita, että kumpi tehdään ensin, elvytys vai huoneen siivous, jokainen tietää vastauksen, mutta noin yleisesti, me ollaan aina vaan pelkkiä siivoojia, joilla ei voi olla kiire, eikä meitä juurikaan arvosteta.

Vierailija
178/198 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haetaan sinä syötettävien tarjottimet. Vai odotatko laikkaria?

Haet

Vierailija
179/198 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi, tuli paniikkikohtaus tästä ketjusta. Niin tyypillistä.

Pastilli, kun joutuu töihin pitkän hoitovapaan jälkeen, taas tätä paskaa.

Vierailija
180/198 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketuttaako, kun joku osuu ytimeen?

Miksi olet niin aggressiivinen koko ajan? Ikävä että teillä on toimimaton työyhteisö. Mitä jos joku uusi hoitaja kysyy sinulta ruokakäytännöistä, jätätkö kuuntelematta häntäkin ja haukut päälle?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme viisi