Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

<3 MAALISMASUT PE-SU <3

18.07.2008 |

Aloitin nyt uuden ketjun, ettei paisu vanha liian pitkäksi:)

Alla linkki edelllisiin keskusteluihin:

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
19.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään vakaammalla mielellä. Ja väsymystä ilmassa. Ihmettelen ettei tosiaankaan ole ollut tuota etomista alkuviikon jälkeen. Flunssakin osoittaa taittumisen merkkejä.

Kävin katsomassa tuota äitiyspakkausta ja se on just mun mieleen. Eli ihan hedottomasti otetaan. Ja yksi kaveri oli vuorannut pakkauslaatikon unikkokankaalla ja sellaista suunnittelen. Ihana haaveilla!

Tänään palaan yö junalla eteläsuomeen ja sunnuntaina pääseekin miehen kainaloon <3

T:Vacsuli rv5+3

22/38 |
19.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei olla kerrottu raskaudesta vielä kellekään. Eilen meinasi salaisuus lipsahtaa, kun äitini palasi parin viikon reissulta ja kyseli viime aikojen kuulumisia... Itseäni meinas alkaa hymyilyttämään, mutta sain vastattua jotain ympäripyöreetä naama peruslukemilla. Yritämme pitää mölyt mahassa vielä muutaman viikon, ja sitten varmaan kerrotaan vanhemmille. Sisarukset ja muut tutut kuulevat varmaan vasta 12 vk:n jälkeen, jos mahd....

Maha tuntuu kasvaneen (farkut eivät meinanneet mennä kiinni), mutta syynä taitaa olla raskautta enemmän järkyttävä herkkujen syönti. Ylipainoinoinen en ole, mutta ruokatottumuksia pitäisi todella parantaa, ettei paino ihan pääse karkaamaan käsistä. Joka ilta ajattelen, että huomenna skarppaan... Ja tässä sitä taas ollaan karkkipussin kanssa tietokoneen ääressä. Oisko kellään lainata parempaa itsekuria???;)

Nasse75 kyseli ovistestien käytöstä... Mä olisin ostanut ovistestin seuraavien menkkojen jälkeen, jos ne olisivat nyt alkaneetkin. Onneksi ei tarvinnut turvautua siihen. Täytyy kyllä tunnustaa, että panostimme todella ajoittamaan yhdynnät (=monta yhdyntää) niihin hedelmällisimpiin päiviin (laskurin mukaan) ja viimeiset sekstailut alkoi olla jo aikamoista pakkopullaa... Että olen erittäin kiitollinen että raskaus lähti käyntiin sen "urakan" jälkeen. Olisi ollut suunnaton pettymys jos vuoto olisi taas alkanut... Olipas selvästi selitetty asia.;)

Uusimman äitiyspakkauksen sisältö on minuakin miellyttävä, joten todennäköisesti otamme sen, kuten otettiin esikoisellekin.

Nyt lähdetään miehen ja tytön kanssa saunaan. Antoisaa viikonlopun jatkoa kaikille!

Nasuliini, 4+5 ehkä

(mäkin olin todella hyvin selvillä ekan raskauden meneillään olevista raskausviikoista, mut nyt meinaa pysyä kärryillä ollenkaan!)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
19.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkään ei olla vielä kerrottu kellekkään muulle raskaudesta kuin mun parille parhaalle ystävälle. Ne olis kyllä varmasti heti arvannut et salailen jotain, jos olisin edes yrittänyt:) Isovanhemmille ajateltiin ilmoittaa parin viikon kuluttua, jos silloin vielä kaikki ok.

Tänään on ollut taasen melko oireeton päivä. Ainoastaan nyt illalla meinas itku tulla, kun esikko kiukutteli yliväsymystään, eikä itsekään enää niin skarppina ole... Sama juttu mulla oli esikoisesta, kaikki itketti.

En oo kyllä yhtään vielä ehtinyt miettiä äitiyspakkausta, mutta luultavasti en sitä ota, kun meillä on se viimevuotinen:) Muutenkin pieniä vaatteita on ihan liikaa, esikko ei ehtinyt käyttää niistä varmaan puoliakaan.

Joku kyseli ovistesteistä. Mä oon aina kovasti niitä miettinyt, mutta en ole ehtinyt kokeilla, kun on niin nopeasti tärpännyt. Hyvä niin! Meillä kun ollaan muutenkin aika aktiivisia petihommissa, niin samapa tuo milloin se ovis on:D

Mies lähti sitten juhlimaan kavereidensa kanssa ja mulla taitaa ilta mennä herkkuja syödessä ja telkkaria katsellessa.

Mukavaa lauantain jatkoa kaikille!

Tiuku 5+0 (JEE!)

Vierailija
24/38 |
19.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa olla LOMALLA!!! Tänään ajettiin 550km kotiin viikon reissusta. Oli todella ihana lomareissu.. Olla ihan korvessa kaukana sivistyksestä ihan perheen kesken. Ihan oli melkein haikeaa tulla kotiin mutta onneks lapset tappeli koko loppumatkan autossa niin kotipihaan ajo tuntui taivaalliselta.. Maha tuntuu normalisoituneen, turvotus ei siis ole ainakaan lisääntynyt. ja mikä parasta; KUVOTUS JA HUONO OLO ON TIESSÄÄN!!! Pitää tosin koputtaa puuta.. vielähän se ehtii takas tulla.. Pahin väsymyskin alkaa helpottaa, voihan se olla kyllä suurimmalta osin tän lomankin ansiota. Mutta hullu ko olen ja ahne niin tottahan sitä piti muutama keikkayö ottaa lomallekin.. Viikon päästä siis la-su yöksi töihin. Maanantaina olisi se ultra yksityisellä. En mä tiedä ultraako ne mutta ei ne vissiin noissa yksityisissä ole niin tarkkoja ko kunnallisella jos haluaa vaan vähän kurkkia onko siellä mitään ja ketään.. Ja mikä tärkeintä, onko siellä haisuli vai peräti tiuhti ja viuhti :) Vai onko teillä muilla ketä on ultrassa jo yksityisellä käyny ollu joku ihan lääketieteellinen syy käydä? Tiistaina sit eka neuvola.. Ja kai sitä kohta puoliin pitää alkaa sitä np-ultra aikaa soittelemaan. En kyllä soita sitä ennenku palaan lomalta töihin ja saan tietää työvuorot.. Noh, nyt vois mennä löhöämään soffalle.. Oliko sitä Maaliskuisten keskustelufoorumia jossain? Onko täällä muuten muita keskiseltä uudeltamaalta? Vois jotain tapaamisia järjestää jossain vaiheessa? Ite ainaki kaipaan viimeistään äippälomalla seuraa.. Ja kaverit on kivoja ;)

- YLIPIRTEÄ kolmekamua rv 7+6, joka voisi lahjoittaa pirteyttään kaikille sitä kaipaaville.. joten jonoon vaan

Vierailija
25/38 |
19.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku niistä ovistikuista kysyi, niin me ei sillai niitä ehditty käyttää. Olin ostanut semmoisen sylkitestin, mutta en tainnut osata tulkita sitä tai jtn. Ja viime kuukautisista sisuuntuneena olin tilannut jonkun biljoonan ovistikun mammaksilta, jotka siis saapui plussauksen jälkeisenä päivänä.. :DD

mutta ehkä niitä ehtii käyttää seuraavaa tehdessä, jos se sillai menee. En tiiä. kaksi vuotta voimassa kumminkin vaan.

On ollut kyllä huono olo, mutta kun ei sentään oo oksentanut niin se on ollut lähinnä hauskaa. Käytiin miehen vanhemmilla, ja ne oli ostaneet mulle kukkia ja sain miehen vanhan vauvapeiton jonka äitinsä oli säästänyt. :) Aika ihanaa. Ja sisko on melkeen enemmän innoissaan (no ei oikeesti!!) kuin minä, ja kertoi katsoneensa kaikkia vauvaneuleohjeita, että neuloo sitten niitä mulle. :)

oon niin onnessa, voivoi.

maija, 5 tai 6, en tiiä varmaksi

Vierailija
26/38 |
19.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin vasta, että olit plussannut. Ihanaa!! Onnea kovasti!! Ja oikein mukavaa masunkasvatusaikaa!!!!

T. Koralli & Aarre 21+2

Vierailija
27/38 |
20.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli yhdessä kasassa ollaan, hät'hätää... Se oksennus sitten saapui vieraaksemme pe-aamuna, ja olo oli kamala. Eilen en oksentanut, mutta kuvotti koko pvän. Tänään taas oksensin, ja pääsinkin "jaloilleni" sängystä vasta 15:30... Luojan kiitos mies on kesälomalla nyt!!! Mutta vähänkö ketuttaa, jos tää olo jatkuu, ja meiän kesäloma menee mun oksennellessa :(

En ehtinyt teiän kuulumisia lukea vielä ollenkaan, samoin esittelypinon päivitykset on ihan hakusessa... Jos joku haluaa, niin saa sitä päivittää (mikäli päivitettävää on tullut). Mä otan sen projektiksi viim. lomien jälkeen, eli joskus elokuun puolivälistä eteenpäin. Nyt ei oikeesti pysty istumaan koneella :(

Mutta parempaa oloa toivoen ja toivotellen,

Pi-Ki 6+2

P.S. Huomenna se alkurask. ultra klo 16:20. Koitan ehtiä illalla kuulumiset sieltä kertomaan!

Vierailija
28/38 |
20.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutena odottajana liityn mukaan joukkoon. Tai no, "uutena", tämä on meidän viides muksu :-) Onkohan täällä maaliskuisissa muita suurperheellisiä?

Mennään Vacsulin kanssa lähes samoissa, mulla taitaa oa nyt 5+2.

Ollaan lähdössä reissuun elokuun alussa, ihan ulkomaille, joten ennen sitä olisi kiva käydä neuvolassa kurkkaamassa onko tuolla masussa edes elämää... Aika oireeton olen. Rinat on vähän arat ja v-ä-s-y-t-t-ä-ä ihan sikanan etenkin klo 16-17. Välillä myös palelee. Muuten olo ok. Ei mulla pahoinvointia ole koskaan ennenkään ollut mutta nyt huomaan että alkaa tulla näitä mielitekoja ja koko ajan olisi kiva syödä jotain....

Vierailija
29/38 |
20.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän kiire laittaan apetta pöytään....

Vierailija
30/38 |
20.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulumiset täältäkin! Etova olo hävinny täälläkin lähes kokonaan, sen sijaan joka ruoka/juoma närästää ja kunnolla. Väsymys on jotain aivan omaa luokkaansa, mtutta onneksi 3.5-vuotias pitää menossa mukana.. =) Viime yö meni valvoskellessa ja kääntyillessä, rinnat meinaan niin kipeät että mikään asento ei ollut hyvä.. ei mulla esikosta rinnat olleet yhtään kipeät, tää on jo aika kaameeta.. tarttee varmaan yöksikin laittaa liivit niin pysyy suojassa.. :D

Me ei olla kerrottu muille kun miehen vanhemmille, mun vanhemmille ja tuleville kummeille. Tuleva kummitäti paras ystäväni; tukeni ja turvani miehen lisäksi... hänen kanssaan puin myös kesäkuisen keskenmenon..

En kyllä tiedä kauanko saan tätä enää salailtua, maha meinaan kasvaa siihen tahtiin että HUH HUH.. Mammahousut oli pakko 4 päivää sitten kaivaa kaapista ja pistää jalkaan.. Töissä on kohta hankala mahtua työhousuihin, yövuoroissa 4 päivää sitten vaihdoinkin jo haalariversioon joka pikkasen paremmin peittää.. Elokuu on onneksi kesälomaa niin saan kasvaa rauhassa.. ;D Olo suhteellisen levollinen, jotenkin sellainen olo että nyt kaikki menee hyvin, toivottavasti tunne pitää paikkansa loppuun asti..

Huomenna olis soitto neuvolaan ja ekaa aikaa varamaan. On siellä terkkari ihmeissään kun juuri jouduin km:n takia neuvola-ajan 26.6 perumaan ja nyt sitten varailen jo uutta.. =) Eli raskauduin suoraan keskenmenon jälkeen..

Tässäpä nämä meidän kuulumiset/purkaukseni ;)

Sateen siivittämät terveiset kaikille masun kasvattajille!! ;)

LillaMy rv noin 6..

Vierailija
31/38 |
20.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipsan kaikki! Ihanaa kun on aktiivista porukkaa! Kesälomareissu ohi ja mein porukka on ihan kuitti. En haluaisi muuta kuin maata ja syödä epäterveellisiä ruokia. Väsyttää, oksettaa, turvottaa. Lääkäriajan (täällä ei neuvolaa)ajattelin huomenna varailla, pääsee samalla kurkistamaan masuun, kun sveitsissä ultrataan joka kerta. Ehkä sitten konkretisoituu tämä raskaus mukavallakin tavalla, eikä vain tällä kurjalla ololla.

Tsemppiä alkuviikoille ja parempia oloja kanssa yökkijöille!

Avion 7+6 :p

Vierailija
32/38 |
20.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmekamua: Toki sut ultrataan, kun olet sellaisen ajan varannut. Ei siihen mitään syytä tarvi.

Katsovat, että alkio on oikealla paikalla ja montako niitä on. Myös se katsotaan, että alkio vastaa raskausviikkoja.

Kerrohan sitten huomiset kuulumiset. Me ollaankin samoilla päivillä :)

Mukavaa ultrapäivää!!

Mulla on tiistaina 8+2 ultra. Kävin jo 6+3 katsomassa massuun, mutta haluan mennä vielä uudelleen. Kun on sopivasti matkan varrella...

Katselin netistä ultrakertomuksia ja alkioiden koot tuntuivat olevan omaani suurempia viikolla seitsemän.

Ultrassa 6+3 pää-perämitta oli 3mm. Lääkäri sanoi, että vastaa rv 6+2, mutta kirjoitti ylös, että vastaa viikkoja.

Esikoisesta kävin ultrassa 7+0 ja 9,8 mm oli silloin mittaa.

Ylihuomenna sitten näkee miten alkio on kehittynyt.

Huomenna tulee neljä viikkoa siitä, kun tein plussatestin. Tai siis testejä...

Pitkä yritys varmaan on aiheuttanut sen, ettei tätä ihanaa uutista ole voinut uskoa. Meillä tarppäsi yk 18.

Nyt on vähän uskaltanut antaa itselle luvan ajatella, että hyvin kaikki menee.

Onhan se keskenmenon mahdollisuus pieni ihan tilastojenkin mukaan.

Yksi alkuraskauden km on ollut ennen esikoista ja sekin lisää varovaista olotilaa.

Omassa olossa ei ihmeempiä. Kuvotusta on, mutta ei pahoinvoinniksi asti.

Iltaa kohti maha turpoaa ja tuntuu, että tätä ei voi olla ulkopuolinenkaan huomaamatta.

Eipä tuo maha normaalitilassakan ihan tasainen ole, että tuskin kukaan mitään oikeasti ihmettelee...

Yhdeksän raskausviikko alkoi tänään ja eka neuvolakäynti on varattuna 9+1.

Oli ihanaa, kun ennestään tuttu terkka onnitteli lämpimästi.

Hyvää oloa ja mieltä kaikille :)

AnniHelena rv 8+0

Vierailija
33/38 |
20.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

AnniHelena: En siis oo menossa mihinkään "ultrapaikkaan" vaan ihan lääkärikeskukseen varasin ajan. Muistaakseni esikoisen kanssa kävin ihan plussaamisen jälkeen lääkärikeskuksessa ja ultrasivat ja siel näkyi 4mm toukka.. Katselin myös vanhoja äippäneuvolakortteja.. Ihmettelin kovasti ku edellisessä raskaudessa oli lääkärineuvolakäynnit kaikki rv 25+ jälkeen.. eikös yks pitäis olla ihan alussa?? Noh.. Kai siinä on joku kämmi käynyt.. Edellisessä raskaudessa oli myös eka käynti rv 10 ja seuraava vasta rv 20.. Eli vasta puolivälissä kuunneltiin eka kerta sydänäänet. Outoa.. Noh, huomenna ultraan.

kolmekamua rv 8

Vierailija
34/38 |
20.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen varsinainen kesälomareissu onnistuneesti takana. Autossa yökötti koko ajan. Titi-nalle talossa ja konsertissa voin kohtuu hyvin. Seuraavana päivänä muumimaailmassa kuvotus iski aika pahana aina, kun olin hiukankin pidempään syömättä. Asuntomessuilla olinkin sitten varautunut suolatikuilla. Rouskuttelin niitä vähän väliä ja kävin tietty myös syömässä ja kahvilla. Täytyy kyllä sanoa, että helpolla pääsen jos tämä kuvotus on samanlaista kuin kahdessa ekassa raskaudessa eli kunhan syö säännöllisesti niin ei tarvi kuitenkaan oksentaa. Muistaakseni oksensin ekassa ja tokassa raskaudessa vain kaksi kertaa. Jos menee entisen mallin mukaan, niin viimeistään parin viikon päästä on jo loisto-olo. Paljon tsemppiä teille paljon pahemmasta kuvotuksesta kärsiville!

Me ei olla kerrottu vielä kuin mun siskolle ja yhdelle kaverille raskaudesta mutta huomenna taidan jo narahtaa pomolle. Meidät on nimittäin kutsuttu sinne syömään ja tarjolla takuuvarmasti esim. graavilohta ja viiniä.Kyllähän tuo vatsakin jo pömppää - uskomatonta mutta totta. Olisikohan niin, että vatsalihakset antaa helpommin periksi, kun on aiempia raskauksia takana. En olisi kyllä ennen ekaa neuvolaa halunnut kertoa mutta pian sen jälkeen kuitenkin, että on reilusti aikaa etsiä/valita kunnollinen sijainen.

Monella teistä tuntui olevan neuvola-ajat todella alkuvaiheessa raskautta. Täällä yritetään aina päästä mahdollisimman vähillä neuvolakerroilla ja mullakin eka neuvola vasta reilun kahden viikon päästä eli kymmenennellä raskausviikolla.

Mimmiu rv 7+4 (piti tarkistaa oikein laskurilla tätä viestiä varten)

Vierailija
35/38 |
20.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

harvassa neuvolakäynnit, kun 10 viikkoa on väliä!

Jostain katselin neuvolakäyntejä ekassa ja tokassa raskaudessa. Oli niitä tokassa kai vähän vähemmän. Ja olisko ollut kaksi lääkärikäyntiä kolmen sijaan.

En oikein muista enää omiani viiden vuoden takaa.

Hyvä idea kaivaa neuvolakortti esiin.

Jos ehdit niin tule huomenna kertomaan kuulumiset :)

AnniHelena

Vierailija
36/38 |
20.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Koralli73

Virvaliekki: en mäkään sillä sylkitestillä mitään saanut koskaan näkyviin. Digitaalsiet ovistestit olivat ainoat jotka näyttivät kun psytyi aamupissasta katsomaan.

Närästystä tänään, ja väsyä. Tissit tosi tosi kipeät. Jänskätin kovasti pupuilua raskautumisen jälkeen ja ei mitään vuotoa JEE <3 Tänään siis kotiuduin reissusta ja näin miehen ekaakertaa viikkoon.

Huomenna lähdetään mökille ja sinne tulee liuta kavereita. Täytyy vissiin kertoa kun oon huono teeskentelemään.

T:Vacsuli rv 5+4

Vierailija
37/38 |
20.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että on niin vähän oireita... Sama täällä! Pahoinvointia on ollu yhtenä päivänä. Esikoisen kanssa oli kyllä jonkun verran, ei kuitenkaan mitään kovin pahaa. Ei tullu silloon kirjoitettua ylös, mut muistelen et olis ollu myöhäisemmässä vaiheessa. Alavatsan kipuilua on ehkä pari kertaa viikossa aika pahana, esikoisen kanssa oli päivittäin. Rinnat välillä arat, ei joka päivä kuitenkaan. Mieliteot oli mulla kans paljo myöhemmin, joskus rv15 ehkä. Silloin maistui ensin banaanijugurtti ja myöhemmin bulgaarianjugurtti. Nyt menis vihreetä teetä ja nektariineja vaikka kuinka paljon...

Ei olla kerrottu vielä kenellekään, eikä kerrotakaan vielä pitkään aikaan. Viikonloppuna sukulaisten luona join kaksi alkoholitonta siideriä koko illan aikana. Ajateltiin että kerrotaan vasta sit joskus ekan ultran jälkeen, ja ensimmäisenä tulevalle isoveljelle, joka niin kovasti jo odottaa! Se on kyl jotenkin aavistanu, ku se on pari kertaa silittäny mun masua ja sanonu että "mammalla on vauva masussa". Johtuu kyl varmaan siitä, että ollaan asian tiimoilta jonkun verran juteltu kotona. No, mun sisko vissiin kans aavistaa, ku tilasin siltä kaupasta bulgaarianjugurttia, niin se sano et "sä oot sit visiiin raskaana"... En vastannu mitään... Syy miksi en aio kertoa on ihan vaan se, että jos ei meekään toivomusten mukaan tämä juttu, niin olis aika kova pala 5v vanhalle velulle. Onhan se sitä sit myöhemmilläkin viikoilla, mutta ehkä riski on sit ainakin pienempi...? Ja kaikeltahan lastaan ei luonnollisestikaan voi suojella.

Ovulaatiotestejä en oo kokeillu. Ajattelin, et on tosi aktiivinen n. 2 vko oikeeseen aikaan, nii kyl ne siittiöt kohteensa löytää jos on löytääkseen. Tietty jos on tosi epäsäännöllinen kierto, on niistä varmaan suuri apu.

Tosi kiva käydä täällä lukemassa muiden juttuja ja kertomassa omia kuulumisia, ku en tosiaan aio vielä pitkään aikaan kenellekään kertoa. Hyvää ensimmäistä kolmatta kaikille maaliskuisille!

Onsku76 rv6+6

P.S. Ensimmäinen neuvola reilun viikon päästä.

Vierailija
38/38 |
20.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että olen siis netti pimennossa ensi viikon. Pitäkäähän pinoa pystyssä ja voikaa paksusti.

t:Vacsuli