Klamydia-kotitesti positiivinen!
Kuinka luotettavia ovat? Tuli hailakka positiivinen viiva.
Itse en ole vieraissa käynyt, joten mies sitten.
En pysty ajattelemaan selkeästi. Koko maailma hajoaa.
Kommentit (81)
Vierailija kirjoitti:
Voi kun tuli paha mieli AP:n sinun puolestasi :( Toivon niin, että kotitesti näyttäisi väärää. En osaa klamydia testeistä sanoa, mutta raskaustesti on joskus itselläni näyttänyt väärin, vaikka aina sanotaan, ettei vääriä positiivisa olekaan. Tsemppiä sinulle hurjasti <3 Minkä ikäisiä lapsesi ovat? Ei tarvitse tarkkaa ikää kertoa, mutta päiväkoti-iässä, koululaisia, yläasteen jo ylittäneitä...? Voimia <3
Todennäköisesti raskaustesti ei ole näyttänyt väärin, vaan raskaus on mennyt kesken varhaisessa vaiheessa. On arvioitu, että jopa neljännes raskauksista menee todellisuudessa kesken, mutta suurinta osaa näistä ei edes ehditä havaita.
Ap tässä.
En jaksa pitkiä kirjoittaa, mutta lyhyesti: myös lääkärissä tehty klamydiatesti oli positiivinen.
Mies tuli perjantaina illalla kotiin, olin vienyt lapset minun vanhemmille yökylään.
Mies tunnusti pettäneensä minua. Joku työmatkaromanssi ja ilman kumia. Jepjep.
Ilmoitin ottavani eron, menen vanhempieni luo asumaan siksi aikaa, kunnes yhteinen koti on myyty.
Mies oli hirveän pahoillaan (tietenkin) ja itkien pyysi, etten lähtisi. Minä vain tiedän, ettei minusta ole enää antamaan anteeksi toista pettämistä. En voisi enää koskaan luottaa häneen, kun joutuu lähtemään työmatkalle. Ja ällöttää ihan kunnolla se, että asia paljastui tällä tavoin.
Koitan jaksaa kirjoittaa myöhemmin, kun en ole näin henkisesti puhu.
Voi ei! olen pahoillani sun puolesta ap
Mitä mies sanoi syyksi pettämiseen?
Ihan järkyttävää! Toivottavasti saa joskus niittää, mitä kylvi!
Ihme nillittämistä, anna sen miehen käydä vieraissa luvan kanssa, niin ei ole mitään draamaa
Aina ne miehet itkee näissä. On se kumma kun mitään ei opita. Mikään muu ei ole niin varma asia kuin miehen itku!
Vierailija kirjoitti:
Ihme nillittämistä, anna sen miehen käydä vieraissa luvan kanssa, niin ei ole mitään draamaa
No nythän se saa mennä ja paneskella ihan ketä huvitta kun ei ole vaimoa ja lapsia riippakivenä.
Pahoittelut aloittajalle. Ihan hirveä tilanne. Mutta kyllä sä selviit! Parempi ilman tollasta kullinheiluttelijaa
Raskaustestihän on tod.näk positiivinen jos näkyy haamu. Tuollaisesta klamydiatestistä olisin kyllä vähän epäileväinen, pitääkö paikkansa...
Mulla oli valitettavasti harmaa ajanjakso omassa suhteessa (erosin kyllä). Rakastuin tahollaan naimisissa olevaan mieheen, joka oli niin mahtipontista äijää. Narahti vaimolleen ja itki ja kerjäsi, etten kerro liikoja yksityiskohtia vaimolle. Ja uhkasi itsarilla.
Oli pettänyt koko avioliiton ajan ja koko ajan netissä vonkaa kaikilta. Valittaa kurjuutta ja harmaata elämää.
Nonniin, tulihan se selvyys. Tauti saatu, ukko jäi kiinni pettämisestä (taas) ja ap:lla on nyt selvät sävelet, vaikka toki tilanne on kurja ja edessä paljon käytännön asioita.
Käräjäoikeuteen avioero vireille, asunto myyntiin, uutta asuntoa etsintään ja lasten huomioiminen + tilanteen selittäminen lapsille ikätasoisesti. Luultavasti lapset ovat tottuneet jo siihen, että isä on paljon poissa, koska reissuhommia tekee. Pettämisestä ja taudeista lasten ei tarvitse mitään tietää. Heille riittää, että tietävät isän ja äidin rakastavan heitä maailman eniten, vaikka eteen tulikin sellainen erimielisyys jota eivät keskenään voi sopia.
Luottamuspula tuommoisen toisen narahtamisen jälkeen ei varmasti enää korjaudu. Miehen on turha itkeä, lupailla ja anella takaisin. Itse valintansa teki, kun toistamiseen meni pettämään. Pettäminen on aina tietoinen valinta. Onneksi nyt oli tuliaisina vain klamydia eikä esimerkiksi HIV.
Nyt ap eteenpäin kun mummo lumessa. Ystäville ja vanhemmillesi kehottaisin olemaan rehellinen tilanteesta. Sinulla ei ole mitään syytä häpeilyyn. Et ole tehnyt mitään väärää. Pyydä apujoukkoja pakkaamiseen ja muuttoon. Ole yhteydessä pankkiin, kerro että asunto menee myyntiin kun mies petti ja kysele lainanlyhennysten jäädyttämistä. Näin sinulle jää rahaa hankkia vuokra-asunto (vaikka edes väliaikainen) sinulle ja lapsille kunnes asuntokuviot on selvillä.
Voimia. Lupaan edelleen, että vuoden päästä tästä syksyllä 2019 olet onnellisempi nainen kuin aikoihin.
Ite sairastin 15v klamydian. Oli ihan järkyttävää. Yhden lapsen sain vaivattomasti mutta nyt toisen yritys takkuaa pahasti.
Noi on aina ihan järkyttäviö shokkeja. (Ja ennekun otatte kivet käteen kortsu hajos)
Voi AP, olen niin pahoillani puolestasi!
Varmaan hirveä järkytys saada tietää pettämisestä ja vielä, että tuli esiin tuolla tavalla.
Kaikkea hyvää, selviät kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotitestien luotettavuus on surkea verrattuna labratesteihin. Niitä myydään ihmisille ihan muulla kuin luotettavuudella, markkinointikeinona on lähinnä pelko.
Toivon, että oli väärä positiivinen.
Väärin. Nuo vasta-ainetunnistukseen perustuvat pikatestit ovat itse asiassa hyvin luotettavia. Suurin virhelähde on testin käyttäjä - ei testi. Labrassa toki klamydia testataan nukleiinihappomonistuksen (PCR) avulla, jolloin testin tarkkuus on parempi. Vasta-ainetesti vaatii riittävän määrän bakteeria, että viiva tulee esiin. PCR-testi tunnistaa jopa yksittäisen bakteerin.
Klamydiatestissä väärä negatiivinen voisi johtua esim. alapesusta ennen näytteenantoa, tai keskivirtsan käyttämisestä testissä. On tärkeää saada ilman alapesua ihan ensimmäiset pisarat virtsaa, jotta näytteessä olisi mukana virtsaputken suulla olleita bakteereja.
Testi on positiivinen, ja väärää positiivista ei oikeastaan voi tuossa tulla, ellei testi todellakin ole hyvin pahasti viallinen, mikä on epätodennäköistä.
Kumpi on luotettavampi, emättimestä tehtävä testi vai pissassa tehtävä?
Prototyyppi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kerran ollut klamydia. Olihan sitä vatsasärkyä ollut, mutta en tajunnut ottaa selvää mistä johtui.
Niinpä se pääsi menemään niin pahaksi että alkoi kylkikivut. Ja siitäkään kun en mennyt lääkäriin, niin vasta kun olin todella kuumeinen ja jotenkin nuppi ei ehkä toiminut normaalisti niin menin lääkäriin.
En osannut oottaa yhtään että kun tulehdusarvot otettiin niin tuli todella äkkilähtö sairaalaan.
Tulehdusarvot oli jossain kahdensadan paikkeilla, ainakin lähemmäs en muista enää tarkkaan. Ja lääkärille tuli hirveä kiire tulla sanomaan et nyt pitää lähteä ambulanssilla toiseen sairaalaan.Olin viikon sairaalassa koska aluksi kenelläkään ei ollut hajuakaan mikä mua vaivasi. Kuume oli neljässäkympissä. Mutta sitten kun selvisi ja sain lääkityksen, niin muistan sen hirvittävän kivun mikä oli ylävatsalla. En voinut maata vaan piti olla puol istuvassa asennossa enkä voinut nukkua. Itkin vaan sitä kipua.
Ja se häpeä, että minkä takia jouduin sairaalaan, niin oli kyllä suuri.
Lapsettomuutta se ei mulle aiheuttanut.Epäteilua. Kun mulla nousi tulehdus munuaisiin ja terveysasemalla tulehdusarvojen todettiin olevan yli 200, mut laitettiin menemään omin neuvoin sairaalaan. Kävelin siitä pari kilsaa kotiin kun bussit ei kulkeneet, ja siitä sitten bussilla sairaalaa kohti.
Meillä laitetaan terveysasemalta apteekin kautta kotiin noilla tulehdusarvoilla. Viimeksi keuhkokuumeessa tällä tavoin.
Mutkin laitettiin vaan läkäriaseman ovesta ulos lähtemään päivystykseen vaikka pika-crpn asteikko loppui kesken. Keuhkokuume ja se arvo oli lopulta yli 400. Taksilla menin. Päivystyksessä ei sitten päästetty edes vessaan kävelemään. Epäilen et lääkäri meni lukkoon eikä ajatellut selvästi.
Vierailija kirjoitti:
Nonniin, tulihan se selvyys. Tauti saatu, ukko jäi kiinni pettämisestä (taas) ja ap:lla on nyt selvät sävelet, vaikka toki tilanne on kurja ja edessä paljon käytännön asioita.
Käräjäoikeuteen avioero vireille, asunto myyntiin, uutta asuntoa etsintään ja lasten huomioiminen + tilanteen selittäminen lapsille ikätasoisesti. Luultavasti lapset ovat tottuneet jo siihen, että isä on paljon poissa, koska reissuhommia tekee. Pettämisestä ja taudeista lasten ei tarvitse mitään tietää. Heille riittää, että tietävät isän ja äidin rakastavan heitä maailman eniten, vaikka eteen tulikin sellainen erimielisyys jota eivät keskenään voi sopia.
Luottamuspula tuommoisen toisen narahtamisen jälkeen ei varmasti enää korjaudu. Miehen on turha itkeä, lupailla ja anella takaisin. Itse valintansa teki, kun toistamiseen meni pettämään. Pettäminen on aina tietoinen valinta. Onneksi nyt oli tuliaisina vain klamydia eikä esimerkiksi HIV.
Nyt ap eteenpäin kun mummo lumessa. Ystäville ja vanhemmillesi kehottaisin olemaan rehellinen tilanteesta. Sinulla ei ole mitään syytä häpeilyyn. Et ole tehnyt mitään väärää. Pyydä apujoukkoja pakkaamiseen ja muuttoon. Ole yhteydessä pankkiin, kerro että asunto menee myyntiin kun mies petti ja kysele lainanlyhennysten jäädyttämistä. Näin sinulle jää rahaa hankkia vuokra-asunto (vaikka edes väliaikainen) sinulle ja lapsille kunnes asuntokuviot on selvillä.
Voimia. Lupaan edelleen, että vuoden päästä tästä syksyllä 2019 olet onnellisempi nainen kuin aikoihin.
Eihän siitä HIVistä vielä tiedä, tauti näkyy testeissä jopa vasta 4kk jälkeen tartunnasta.
Ei ollut ap varmasti ensimmäinen eikä olisi ollut viimeinen kerta kun petti, eikä olisi tätäkään tunnustanut ilman kiinnijäämistä. Hyvä että pääsit tuosta eroon!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotitestien luotettavuus on surkea verrattuna labratesteihin. Niitä myydään ihmisille ihan muulla kuin luotettavuudella, markkinointikeinona on lähinnä pelko.
Toivon, että oli väärä positiivinen.
Väärin. Nuo vasta-ainetunnistukseen perustuvat pikatestit ovat itse asiassa hyvin luotettavia. Suurin virhelähde on testin käyttäjä - ei testi. Labrassa toki klamydia testataan nukleiinihappomonistuksen (PCR) avulla, jolloin testin tarkkuus on parempi. Vasta-ainetesti vaatii riittävän määrän bakteeria, että viiva tulee esiin. PCR-testi tunnistaa jopa yksittäisen bakteerin.
Klamydiatestissä väärä negatiivinen voisi johtua esim. alapesusta ennen näytteenantoa, tai keskivirtsan käyttämisestä testissä. On tärkeää saada ilman alapesua ihan ensimmäiset pisarat virtsaa, jotta näytteessä olisi mukana virtsaputken suulla olleita bakteereja.
Testi on positiivinen, ja väärää positiivista ei oikeastaan voi tuossa tulla, ellei testi todellakin ole hyvin pahasti viallinen, mikä on epätodennäköistä.
Kumpi on luotettavampi, emättimestä tehtävä testi vai pissassa tehtävä?
Itse asiassa, jos se testi tehdään emättimen puolelta, se tulisi ottaa kohdunkaulasta.
Praha Elämä kirjoitti:
Olin kerran polttariporukassa Prahassa. Viina virtasi ja maksullisten kanssa tuli huviteltua. Kuuden miehen porukastamme vain yksi pysyi uskollisena ja hänkin vain siksi että oli sinkku. Yks kaveri -ei sentään sulhanen- kertoi myöhemmin vieneensä muijalle kotiin satiaiset ja sitä naureskeltiin. Ei akka voinut muuta kuin mennä naama nutturalla apteekkiin ja antaa koko jutun olla kun on taloudellisesti niin riippuvainen ;D
Ookkei. Ja tämä liittyy mihin?