Klamydia-kotitesti positiivinen!
Kuinka luotettavia ovat? Tuli hailakka positiivinen viiva.
Itse en ole vieraissa käynyt, joten mies sitten.
En pysty ajattelemaan selkeästi. Koko maailma hajoaa.
Kommentit (81)
Kai olis selkee nega jos chlamydiaa ei olis ollenkaan näytteessä?? Eli mun mielstä positiivinen
Klamydia voi olla vaikka kuinka pitkään oireettomana, eli en lähtis heti syyttelemään pettämisestä.
Vierailija kirjoitti:
Klamydia voi olla vaikka kuinka pitkään oireettomana, eli en lähtis heti syyttelemään pettämisestä.
Ööö ap:n kaksi edellistä testiä olleet negaa
Vierailija kirjoitti:
6kk sitten testi puhdas, eli puolen vuoden sisällä tullut, jos on tullut.
En tiedä, miten vahva klamydia testin viivan pitää olla, että on positiivinen, mutta jos niitä tulkitaan samoin kuin raskaustestejä, haamu tuo on.
Minäkin olen käynyt 15-vuoden aikana pariinkin otteeseen tautitesteissä; raskaana ollessa ovat neuvolassa testanneet (vissiin tuon klamydiankin jos oikein muistan - kuului rutiini testeihin) ja sitten kaikenlaisten naistenvaivojen takia pariin otteeseen muuten vain poissulkevasti; oli alamahakipuja jne. Viimeisimmän kerran kävin testeissä vuosi sitten, kun läpikävin läheteprosessia sterilisaatioon. Aina on ollut negatiivinen. Eli jos nyt alkaisi oiretta pukkaamaan ja tautia tulemaan, niin voisin sanoa että viimeisen vuoden aikana on mies sen kotiin tuonut.
Eli takuulla voi ap olla varma, että jos lääkärikäynnin jälkeen tautia on, on tartunta melko tuore.
Enkä minäkään haluaisi tämmöisiä puhelimessa/viestillä tmv. hoitaa. Odottaisin, että varmistus on tullut ja ukko kotona kuulemassa kunniansa, kunhan lapset olisi nukkumassa tai tulisi muuten kahdenkeskinen hetki asia kasvotusten ottaa puheeksi.
Luultavasti mielikuvaharjottelisin tilanteen läpi niin, että voisin keskittyä sitten tositilanteessa seuraamaan miehen reaktion ja kuuntelemaan kootut selitykset ja pitämään itseni rauhallisena. Tässä vaiheessa olisin jo miettinyt myös miten haluan edetä; ero, omaisuuden ositus, lastenvalvoja ja kertoisin kantani miehen selittelyiden jälkeen.
Eli "Arvaapa mitä, minulla on ollut kaikenlaisia oireita ja nyt sitten kävin klamydia-testeissä ja olen saanut sinulta taudin. Muita vaihtoehtoja ei ole. Viimeisin testi otettu 6kk sitten ja silloin ei tautia ollut. Onko sinulla mitään sanottavaa?". Ja sitten "Laitan eron vetämään, vaadin osistusta ja varaan ajan lastenvalvojalle. Toivon, että saadaan ero hoidettua asiallisesti.".
Mä tein ton klamydistestin kotona just viime viikolla, eikä siinä näkynyt kyllä jälkeäkään toisesta viivasta. Ihan tarkotuksella yritin katsoa sitä vaika missä valossa ja sitten kallistella, mutta yksi viiva siinä vaan oli. Tosin noissa kotitesteissähän on kai ollut aika pajon virheellisiä positiivisia tuloksia...
kannattaisiko hakeua LÄÄKÄRIIN hoitoon ja nopeasti ??? et parane kirjottelemalla täällä palstalle mitään.
Minulla oli klamydia joskus parikymppisenä. Ei mitään oireita joten en tiedä kauanko oli ollut.
Oli myöhemmin vaikeuksia tulla raskaaksi.
Vierailija kirjoitti:
kannattaisiko hakeua LÄÄKÄRIIN hoitoon ja nopeasti ??? et parane kirjottelemalla täällä palstalle mitään.
no niinhän aloittaja on tehnytkin!!!!! Kai täällä saa keskustella ja pyytää vertais tukea
Praha Elämä kirjoitti:
Olin kerran polttariporukassa Prahassa. Viina virtasi ja maksullisten kanssa tuli huviteltua. Kuuden miehen porukastamme vain yksi pysyi uskollisena ja hänkin vain siksi että oli sinkku.
Sinkku pysyi uskollisena kelle? Omalle kädelle?
Praha Elämä kirjoitti:
Olin kerran polttariporukassa Prahassa. Viina virtasi ja maksullisten kanssa tuli huviteltua. Kuuden miehen porukastamme vain yksi pysyi uskollisena ja hänkin vain siksi että oli sinkku. Yks kaveri -ei sentään sulhanen- kertoi myöhemmin vieneensä muijalle kotiin satiaiset ja sitä naureskeltiin. Ei akka voinut muuta kuin mennä naama nutturalla apteekkiin ja antaa koko jutun olla kun on taloudellisesti niin riippuvainen ;D
Vai että ihan nauratti noin paljon!
Teidänkaltaisille sopisi se m ulkun mädättävä sp-tauti vallan hyvin.
Ihana miesvihasatu! Olen ihan märkänä täällä, lattiakin jo lainehtii!!!!!!!
Voi kun tuli paha mieli AP:n sinun puolestasi :( Toivon niin, että kotitesti näyttäisi väärää. En osaa klamydia testeistä sanoa, mutta raskaustesti on joskus itselläni näyttänyt väärin, vaikka aina sanotaan, ettei vääriä positiivisa olekaan. Tsemppiä sinulle hurjasti <3 Minkä ikäisiä lapsesi ovat? Ei tarvitse tarkkaa ikää kertoa, mutta päiväkoti-iässä, koululaisia, yläasteen jo ylittäneitä...? Voimia <3
Työmatkoilla käyvät miehet pettävät satavarmasti.
Mulla on kerran ollut klamydia. Olihan sitä vatsasärkyä ollut, mutta en tajunnut ottaa selvää mistä johtui.
Niinpä se pääsi menemään niin pahaksi että alkoi kylkikivut. Ja siitäkään kun en mennyt lääkäriin, niin vasta kun olin todella kuumeinen ja jotenkin nuppi ei ehkä toiminut normaalisti niin menin lääkäriin.
En osannut oottaa yhtään että kun tulehdusarvot otettiin niin tuli todella äkkilähtö sairaalaan.
Tulehdusarvot oli jossain kahdensadan paikkeilla, ainakin lähemmäs en muista enää tarkkaan. Ja lääkärille tuli hirveä kiire tulla sanomaan et nyt pitää lähteä ambulanssilla toiseen sairaalaan.
Olin viikon sairaalassa koska aluksi kenelläkään ei ollut hajuakaan mikä mua vaivasi. Kuume oli neljässäkympissä. Mutta sitten kun selvisi ja sain lääkityksen, niin muistan sen hirvittävän kivun mikä oli ylävatsalla. En voinut maata vaan piti olla puol istuvassa asennossa enkä voinut nukkua. Itkin vaan sitä kipua.
Ja se häpeä, että minkä takia jouduin sairaalaan, niin oli kyllä suuri.
Lapsettomuutta se ei mulle aiheuttanut.
Vierailija kirjoitti:
Voi kun tuli paha mieli AP:n sinun puolestasi :( Toivon niin, että kotitesti näyttäisi väärää. En osaa klamydia testeistä sanoa, mutta raskaustesti on joskus itselläni näyttänyt väärin, vaikka aina sanotaan, ettei vääriä positiivisa olekaan. Tsemppiä sinulle hurjasti <3 Minkä ikäisiä lapsesi ovat? Ei tarvitse tarkkaa ikää kertoa, mutta päiväkoti-iässä, koululaisia, yläasteen jo ylittäneitä...? Voimia <3
Kiitos. Lääkärissä käyty, nyt vaan odottelen tuloksia.
Ei ne osanneet sielä sanoa testistä enempää, luotettavia pitäisi kyllä olla ja ei se haikaloja plussa sinne tyhjästä oikein voi tulla.
Lapset on kaikki ala-asteikäisiä. Ihan helvetilliseksi tämä menee, jos nyt jonkun klamydian oon saanut.
Itkettää.
Ap
Vierailija kirjoitti:
En nyt tuostakaan tiedä, mutta jos minun mies on pettänyt, on hän sen tehnyt työmatkalla ja osin senkin takia liiton jatkaminen hänen kanssa ei tule olemaan vaihtoehto. Hän on paljon reissutöissä, joten en voisi sitten enää ikinä luottaa siihen, että matkoilla ei mitään tapahdu.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ei se pettäminen työmatkaa vaadi.
Tosi veemäinen tilanne ap:lla. Tsemppiä kovasti!
Kotitestien luotettavuus on surkea verrattuna labratesteihin. Niitä myydään ihmisille ihan muulla kuin luotettavuudella, markkinointikeinona on lähinnä pelko.
Toivon, että oli väärä positiivinen.