Huh, tuo Pellavaa ja pastellia on kyllä järkyttävä
En edes tiedä mitä ajatella. Muuta kuin että hoitaisi nyt vain asiansa kuntoon ja lopettaisi blogin.
Kommentit (107)
Minä en myöskään ymmärrä mitä tällä bloggarilla on sellasta, jota voisi karehtia tai toivoa itselleen!? (Huostaanotetut lapset, halpa persoonaton sisustus, kirpputorilta ostetut vaatteet, mielisairaus, persoonallisuuhäiriöt, turhan suuret luulot itsestään, lapsuuden traumat, asuin paikka, masentunut puoliso...)
Vierailija kirjoitti:
Bloggaaja on itse kertonut, ettei syö masennukseen lääkkeitä, kun eivät sopineet. Muita lääkkeitä kylläkin. Kyllä hoitamaton masennus on vakava kriisi koko perheelle ja eritoten jos ei jaksa hoitaa lapsiaan.
Masennuslääkkeitä ei voikaan käyttää kaksisuuntaiseen. Eivät sovi siihen.
En tajua tuota pakkomielettä bloggaamiseen, kun ei ole mitään asiaa. Nytkin oli siirretty pihlajanmarjat maljakossa sohvapöydältä eteiseen ja tehty uusi päivitys. Olisi nyt edes vaihtanut maljakkoa 😂
Kyllä oli pihlajanoksista tosiaan tiristetty oikein kaksi postausta, siis tikusta todellakin asiaa. Saihan siinä aasinsiltana voivotettua omaa ahdistustakin toki..
Miksi se postaus pitää raapia kasaan joka päivä vaikkei ole kirjoitettavaa? Saako hän palkan joka julkaisusta, siksikö pitää töräyttää jotain eetteriin joka päivä?
Tämä sisustusblogi on mennyt lähes kokonaan kirjoittajan oman olon vatvomiseksi. Hyvä jos pari postausta kymmenestä sivuaa enää sisustusta. Mikä sekin on taas kun syksy saa silkkaa jouluvaloa ja erilaisten lyhtyjen paljoutta.
Vierailija kirjoitti:
En tajua tuota pakkomielettä bloggaamiseen, kun ei ole mitään asiaa. Nytkin oli siirretty pihlajanmarjat maljakossa sohvapöydältä eteiseen ja tehty uusi päivitys. Olisi nyt edes vaihtanut maljakkoa 😂
😂😂😂
Madame PP:llä taitaa olla ideat lopussa. Juu, tuo pihlalanoksa-keissi oli kyllä paras :D Tikusta asiaa, että pääsi taas marisemaan.
On se jännä, miten voi teidänlaisia ihmisiä olla.. Uskomatonta.
En ymmärrä kirjoitti:
On se jännä, miten voi teidänlaisia ihmisiä olla.. Uskomatonta.
Kaikenlaisia mielipiteitä löytyy joka lähtöön, mutta silti ei pidä yleistää. Nyt näyttää PP:llä kuitenkin menevän paremmin, että ollaan iloisia siitä ja toivotaan paranemista. Ihanaa, että hän jaksaa taas keskittyä tärkeimpään, lapsiinsa ja omaan tervehtymiseensä.
Että jaksaa rempata, siivota ja jumpata, mutta ei olla omien lastensa kanssa. Ihan humpuukia, täyttä valetta. Kaikkihan nyt ymmärtää, että ei tuo voi pitää edes paikkaansa. Täytyy olla jotakin vakavampaa, mikä on asiantilan taustalla. Tulee mieleen lasten turvallisuus, se on jotenkin uhattuna ehkä tuossa. Olkoon mikä on, niin joku järkevä selitys tuolle varmasti on olemassa.
Jättää tilanteesta karuimmat faktat kertomatta.
Kyllä sossut ovat varmaan jonkun takarajan tuohon vetäneet, jos ei ala tervehtymään. Vanhemmathan syrjäytetään lopulta aina pois.
Lähdetään sijoitetun lapsen kanssa lomalle ja humputellaan koko loma omien kavereiden kanssa. Selvä.
Vierailija kirjoitti:
Lähdetään sijoitetun lapsen kanssa lomalle ja humputellaan koko loma omien kavereiden kanssa. Selvä.
Samaa ihmettelin. Lapsi vaan lähes vieraan mummin hoiviin ja itse rentoutumaan. Seuraavanakin päivänä vietti aikaa rentoutuen. Tätäkö se odotettu yhdessäoloaika on?
Kiinnitin huomiota myös kuviin. Miten noin isot lapset leikkivät pienessä ringissä kuin vauvat konsanaan? Ja halauskuvissa tyttö ei pidellyt äitiään edes kädestä. Meillä lapset leikkii niin, että hetkessä on huone kuin hurrikaanin jälijtä. Ja sylissä ollessa halataan vastavuoroisesti ja pusutellaan kilpaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa ihmettelin. Lapsi vaan lähes vieraan mummin hoiviin ja itse rentoutumaan. Seuraavanakin päivänä vietti aikaa rentoutuen. Tätäkö se odotettu yhdessäoloaika on?
Kiinnitin huomiota myös kuviin. Miten noin isot lapset leikkivät pienessä ringissä kuin vauvat konsanaan? Ja halauskuvissa tyttö ei pidellyt äitiään edes kädestä. Meillä lapset leikkii niin, että hetkessä on huone kuin hurrikaanin jälijtä. Ja sylissä ollessa halataan vastavuoroisesti ja pusutellaan kilpaa.
Olen monasti huomioinut näissä p&pn äiti&lapsi-kuvissa, että äiti halaa lasta joka on ihan jäykkä. Ihan kuin lapsi jännittäisi tai pelkäisi.
Monet lapset ovat kuin imukupit kiinni turvallisessa ja rakkaassa ihmisessä.
Kävin selailemassa blogia. Kaunis koti ja kaunis nainen. Kirjoittaa myös hyvin. Vaikea käsittää, että on niin sairas. Siitä olen samaa mieltä, että noissa sylittelykuvissa lapset on jotenkin ujoina - kuin vieraan ihmisen kanssa.
Mä en voi käsittää sitä sen miestä.. jos meillä olisi ollut toi vastaava tilanne, että mä valtavasti ahdistuisin lasteni läsnäolosta ja en voisi jakaa arkea heidän kanssaan, mä kirjoittelisin tota blogia jostain keravalaisesta yksiöstä käsin ja mies ja lapset elelisi kotona ihan normaalisti. Ei olisi missään elämässä käynyt mun miehelle se, että lapset lähtee kotoaan.
On oudoksuttanut täälläkin. Eniten se, että ilmeisesti sekä blogin kirjoittaja, että miehensä ovat niin masentuneita, etteivät pysty huolehtimaan lapsistaan. Ja se, että heidän masennuksensa on kuukaudesta kuukauteen "syy levätä ja hoitaa itsensä kuntoon." On kuitenkin olemassa myös teorioita, joiden mukaan pelkkä sängyssä makaaminen ei paranna masennusta vaan pahentaa sitä.
Nainen ei myöskään tee töitä (paitsi blogia), mies ilmeisesti pyörittää kuntosaliyritystä. Yrittäjän tuloilla pärjääminen vaatii kuitenkin kovaa työtä ja on vaikeaa kuvitella, miten noin vakavaa masennusta, että lapsetkin on pitänyt antaa pois, sairastava ihminen kuitenkin jaksaisi johtaa yritystä.
Se blogistin mies näyttää Facebook kuvissa siltä että silläkin on mielenterveysongelmia. Outoa tehdä sairaana noin monta lasta. Se pieninhän on jotain 2v. Eikä ne niitä lapsia koskaan takaisin saa koska pieninä sijaisperheisiin sijoitetut lapset äärimmäisen harvoin palautetaan biovanhemmilleen.
Vierailija kirjoitti:
Se blogistin mies näyttää Facebook kuvissa siltä että silläkin on mielenterveysongelmia. Outoa tehdä sairaana noin monta lasta. Se pieninhän on jotain 2v. Eikä ne niitä lapsia koskaan takaisin saa koska pieninä sijaisperheisiin sijoitetut lapset äärimmäisen harvoin palautetaan biovanhemmilleen.
Niinhän sillä onkin.
Pellavainen tekisi oikein itseään ja perhettään kohtaan lopettamalla kokonaan bloginsa, vanhan, sekä tämän uuden. Jotenkin hänen jutuistaan paistaa, että on täysin koukussa someen, sekä itsensä esille tuomiseen. Hän haluaisi elää kaikkien ihailemana "tähtenä" ja kaiken kaikesta tietävänä "viisaana" opettajana. Rahkeet vaan ei riitä. Minkä takia edes lääkärit eivät puutu tämän madamen vääristyneeseen elämänkuvaan. Hänen tilanteessaan pitäisi laittaa oma perhe etusijalle, eikä vaan tehdä kaikkea kivaa mistä tulee itse hyvälle mielelle. Välillä pitää postata huonosta olosta ja itkuisuudesta, että saisi bloginsa lukijoilta sääliä ja tukea. Seuraavassa postauksessa laitetaankin sitten taas uudet meikit, vaatteet ja huushollia uusiksi. Keskittyisi kotiinsa, perheensä hyvinvointiin ja ennenkaikkea lapsiinsa tämän ajan, jonka kirjoittelee kaikenmaailman huttua blogiinsa. Hölmistyin kirjoituksesta, jossa mainittiin Metti Forssel. Nämä kaksi eroavat toisistaan kuin yö ja päivä, heissä ei ole mitään samaa. Myös tämän PP:n luulot siitä, että häntä kadehditaan, ovat kyllä tuulesta temmattuja. Mistä hänelle pitäisi olla kateellinen?