Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nainen ei suostunut väistämään rattaiden tieltä vaatekaupassa

Vierailija
03.09.2018 |

Kiertelin oman 1-vuotiaani kanssa vaatekauppaa rattailla. Tiedättehän, kun vaatekaupoissa jotkin nurkat on ängetty niin täyteen vaatteita, että pääset juuri ja juuri tietyistä paikoista menemään. Itse olin mennyt tällaiseen nurkkaan ihastelemaan yhtä paitaa. Nurkasta ei ollut kuin yksi ulospääsy ja sen edessä seisoikin sitten tosi ärsyyntyneen näköinen 20-vuotias tyttö (itse olen 24). Muutaman minuutin siinä törötin, kunnes anteeksipyynnön saattelemana huikkasin tytölle josko pystyisi hiukan siirtymään, että pääsisin väliköstä pois. Tyttö tokaisikin, että "Oota hetki". No odotin, mutta se hetki olikin ikuisuus. Ja kun liikkeelle siitä lähti niin teki sen erittäin hitaasti.

En odota erityiskohtelua, koska minulla on lapsi, mutta toi tuntui jo jotenkin törkeältä.

Kommentit (264)

Vierailija
121/264 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka enää käy vaatekaupoissa, varsinkaan lasten/kantamusten/rattaiden kanssa?

Kai sitä nyt nykyihminen osaa netistä tilata, halvemmalla ja usein parempaa laatua.

Normaali ihminen haluaa sovittaa vaatetta ennen kuin ostaa sen. Ei ole kovin käytännöllistä tilata netistä vaikka viidet housut ja sitten palauttaa niistä neljät, kun sai selville mitkä niistä olivat sopivat ja maksaa postimaksut kaikista.

Vierailija
122/264 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää kun rattailla pitää änkeä joka paikkaan ja sitten kiukutellaan kun on ahdasta.

Juuri tämä. Eikö voi sen verran katsoa eteensä ja ennakoida, että jättää rattaat sopivampaan paikkaan ja menee itsekseen ahtaisiin paikkoihin. Samanlaista laiskuutta, että aina pitää itse päästä esim. autolla oven eteen muista välittämättä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/264 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joskus olen itse äiti, niin aion kyllä viedä vauvaani kantamalla aina kun vain mahdollista. Ahtaissa paikoissa nyt ainakin! Ärsyttää vanhemmat, jotka tuppaavat isoihin, ruuhkaisiin tapahtumiin ja kaikkiin pienempiinkin koloihin niiden vaunujensa kanssa. Ja HE ovat niitä jotka eivät yleensä väistä, vaan syöksyvät suoraan päin kuin höyryjyrä.

Vierailija
124/264 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä "äidit pois kaupoista" -jutusta tuli mieleen.

Olin taaperoni kanssa kerran meikkiliikkeessä, kävin siis pikaisesti ostamassa muutaman kosmetiikkatuotteen ja maksamaan. Lapsi kulki käsikädessäni kiltisti koko tuon ajan.

Vaan silti tuli vihaisia mulkoiluja muilta asiakkailta.

Myöhemmin luin palstalta päivittelyjä, miten lapselle ehdottomasti pitäisi hankkia hoitaja siksi aikaa jos äiti käy meikkiostoksilla 👍

Eli hoitaja olisi pitänyt hommata lapselle siksi alle viideksi minuutiksi, kun nopeasti kävin ostamassa muutaman täsmäostoksen 😂😂

Ja ei ollut tosiaan vaunuja mukana, lapsi kulki siivosto vietelläni, eikä päästänyt ääntäkään koko liikkeessä. Katseli vain ujosti ympärilleen.

Tämä ei ollut "äidit pois kaupoista" -juttu. Yleistät.

Kyse oli vain ja ainoastaan siitä, olisiko ap voinut myös vastavuoroisesti miettiä asiaa toiselta kantilta.

Mutta niin kuin jo edellä todettiin, niin aika harvoin ihmiset haluavat ymmärtää tilnateita muiden ihmisten näkökulmasta. Mieluummin vain raivotaan ja tuomitaan suorilta käsiltä kuin tarkasteltaisiin objektiivisesti myös omaa käytöstä. 

Luepa uudelleen, tässä ketjussa muutamaankin otteeseen kehotetaan ostamaan vaatteet netistä, jottei mennä rattailla liikkeisiin. Joku kehotti jopa liikuntarajoitteisia pysymään kotonaan.

Jospa nämä minäminä -lumihiutaleet alkaisivat vaan hyväksyä sen, että yhteiskunnassa on tilaa muillekin kuin trenditietoisille latte-sushi -sinkuille.

Vierailija
125/264 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä "äidit pois kaupoista" -jutusta tuli mieleen.

Olin taaperoni kanssa kerran meikkiliikkeessä, kävin siis pikaisesti ostamassa muutaman kosmetiikkatuotteen ja maksamaan. Lapsi kulki käsikädessäni kiltisti koko tuon ajan.

Vaan silti tuli vihaisia mulkoiluja muilta asiakkailta.

Myöhemmin luin palstalta päivittelyjä, miten lapselle ehdottomasti pitäisi hankkia hoitaja siksi aikaa jos äiti käy meikkiostoksilla 👍

Eli hoitaja olisi pitänyt hommata lapselle siksi alle viideksi minuutiksi, kun nopeasti kävin ostamassa muutaman täsmäostoksen 😂😂

Ja ei ollut tosiaan vaunuja mukana, lapsi kulki siivosto vietelläni, eikä päästänyt ääntäkään koko liikkeessä. Katseli vain ujosti ympärilleen.

Tämä ei ollut "äidit pois kaupoista" -juttu. Yleistät.

Kyse oli vain ja ainoastaan siitä, olisiko ap voinut myös vastavuoroisesti miettiä asiaa toiselta kantilta.

Mutta niin kuin jo edellä todettiin, niin aika harvoin ihmiset haluavat ymmärtää tilnateita muiden ihmisten näkökulmasta. Mieluummin vain raivotaan ja tuomitaan suorilta käsiltä kuin tarkasteltaisiin objektiivisesti myös omaa käytöstä. 

Luepa uudelleen, tässä ketjussa muutamaankin otteeseen kehotetaan ostamaan vaatteet netistä, jottei mennä rattailla liikkeisiin. Joku kehotti jopa liikuntarajoitteisia pysymään kotonaan.

Jospa nämä minäminä -lumihiutaleet alkaisivat vaan hyväksyä sen, että yhteiskunnassa on tilaa muillekin kuin trenditietoisille latte-sushi -sinkuille.

Joku väitti, joku sanoi. --> Koko ketju väittää näin. --> YLEISTÄT.

Suurin osa kommenteista toteaa vain sitä, että asiaa voi miettiä myös toiselta kantilta, eivätkä siksi halunneet lähteä verenmaku suussa haukkumaan tuota toista asiakasta. 

Vierailija
126/264 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä.

Mä olen loputtoman kyllästynyt niihin hedelmäkärryjensä lykkääjiin jotka jättävät rattaat keskelle käytäviä, kulkevat kauppojen käytävillä toisen hedelmäkärryn tuuppaajan kanssa vierekkäin ilman mitään aietta väistää.

Vierailija
127/264 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuvitellaan tilanne; Olen laittamassa maitohyllystä useita tuotteita ostoskärryyni. Pitääkö minun keskeyttää lastaamiseni ja siirtyä ostoskärryineni sivuun, jotta lastenvaunut pääsevät kulkemaan esteettömästi ja pysähtymättä ohi? Vai voinko ottaa hyllystä kerralla kaiken tarvitsemani, jolloin vaunut joutuvat odottamaan sen aikaa?

Miksi ne ostoskärryt pitää asettaa siten, etteivät muut asiakkaat mahdu ohi kulkemaan?

Nykyään ostoskärryt ovat vähintään yhtä leveitä kuin vaunut tai rattaat.

Siksi oletan, että jos vaujen kanssa ei mahdu ohi, niin silloin ei mahdu ostoskärryjenkään kanssa.

Toisella puolen käytävää on henkilökunta lavan kanssa latomassa hyllyjä täyteen. Toisella puolella toisen asiakkaan ostoskärryt. Oletatko, että ostoskärryjen pitää väistää vaunujesi tieltä, vai odotatko vuoroasi ja annat hänen ottaa hyllystään tarvitsemansa tuotteet?

Sellaisessa tilanteessa yleensä kaupan henkilökunta antaa tietä asiakkaalle.

Itse en parkkeeraa ostoskärryjä sellaiseen paikkaan että muut eivät mahdu kulkemaan ohi. Pystyn ilman ongelmia kävelemään muutaman askeleen ostokset käydessäni ja tarvittaessa käymään siellä helvetin maitokaapilla vaikka kymmenen kertaa.

Okei. Eli sä tosiaan oletat, että lastenvaunut menevät aina edelle. Jos joku asiakas haluaa kylmäkaapilta maidon, hänen on väistettävä kun tulee lastenvaunut. Jos hän taas yrittää ottaa maitoa, ja lastenvaunut tulee, on hänen poistuttava. Ja taas kolmas yritys, mutta voi ei sieltä tulee lastenvaunut tai (yleensäkin muu asiakas), niin taas pitää väistyä. Ja tätä toistetaan niin kauan kun ei enää ole muita asiakkaita kaupassa, joiden "tiellä on"? Asia selvä.

Jos sinulle on kaupassa käyminen noin vaikeaa, niin ehkä sun kannattaisi tilata ostokset kotiin.

Ei minulla tuommoisia ongelmia ole.

Pystyn hoitamaan ostokseni myös pienissä ahtaissa kaupoissa ruuhkaisinakin aikoina.

Lastenrattaat tai ostoskärryt eivät ole aiheuttaneet ongelmia, eivätkä ole estäneet ostosten tekemistä, vaikka tarvittaessa osaan siirtyä pois edestä.

Vierailija
128/264 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos joskus olen itse äiti, niin aion kyllä viedä vauvaani kantamalla aina kun vain mahdollista. Ahtaissa paikoissa nyt ainakin! Ärsyttää vanhemmat, jotka tuppaavat isoihin, ruuhkaisiin tapahtumiin ja kaikkiin pienempiinkin koloihin niiden vaunujensa kanssa. Ja HE ovat niitä jotka eivät yleensä väistä, vaan syöksyvät suoraan päin kuin höyryjyrä.

Tsemppiä siihen vauvan kanniskeluun 😂😂😂😂😂😂

Etenkin kun taiteilet ruokakassien ja vauvan kanssa 👌

Ja ilman ruokakassejakin kanniskelet hoitolaukkua täynnä vaippoja, maitoja, vaihtovaatteita jne. Se vauva meinaan ei ole siisti kuin nukke, vaan tarvitsee vaipanvaihtoja ja niskashaisset aiheuttavat vielä vaatteidenvaihtotarpeen.

Mutta helposti raijaat kaikki sylissä 😉

Lisäksi vauvat nukkuvat paljon, eikä kaikki vauvat saa nukuttua sylissä.

Talvella ne vaunut vuorauksineen pitävät myös vauvan lämpimänä.

Se on jännä, miten aina nämä lapsettomat ovat omassa mielessään huippuvanhempia, ainakin siihen saakka kunnes totuus iskee päin näköä.

Vierailija
129/264 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisit ostaa vaatteesi hypermarketeista kuten muutkin äidit. Niissä on leveät käytävät vaunuille 🤔

Eli äidit siis eivät osta, eivät saisi ostaa, muotiliikkeistä? Ostaako niistä vain ei-äidit?

Jos et provoile niin täytyy sanoa, että naiset te olette _sairaita_ (toisillenne). Oikeasti teillä on pahemman laatuinen vamma aivoissa joka luo naisvihaa.

T. M 39v

Totta kai saa ostaa. Tässä oli nyt pohdittu, sitä, että olisiko ap itse voinut toimia tilanteessa huomaavaisemmin ja käytännöllisemmin. Esim. ensi kerralla hän voisi kokeilla noin ahtaassa putiikissa niitä valjaita. Niiden kanssa on helpompi liikkua pienen lapsen kanssa, jos vaunut olivat liian suuret eikä hän pystynyt niillä ahtaissa väleissä kääntymään. 

Jos AP pääsi vaunuilla johonkin väliin niin yhtälailla sieltä pääsee pois vaikka peruuttamalla. Se, että vaaditaan vaunullisilta äideiltä erityistä huomaavaisuutta jottei koskaan missään tilanteessa sivullinen joutui väistämään, on minusta aivan naurettavaa. Miten hankalaa ihmiselle voi olla 1-2 sekunnin siirtymisen käytävältä sivuun kun näkee, että vauvullinen ei muualta pois pääsisi?

M 39v

Mistä tiedät, että kyse oli vain 1-2 sekunnin siirtyminen sivuun? Eikö juuri puhuttu, että sieltä ei päässyt pois muuta kuin peruuttamalla? Eli toisen asiakkaan ei ollut mahdollisuutta siirtyä sivuun. Ap halusi, että tämä toinen asiakas siis poistuu kokonaan pois vaaterekkejä katsomasta siltä tietyltä käytävältä. Peruuttaa pois, jotta hän voi peruuttaa pois. Jos ap:lla olisi ollut valjaat käytössä, hän olisi voinut luultavasti yksinkertaisesti mennä toisen asiakkaan ohi ja kummankaan ei olisi tarvinnut peruuttaa. Paljon kätevämpää. 

Jos tilanne on tuollainen niin se joka käytävälle tuli viimeisenä, tukki ensimmäisen umpikujaan. Et kai niin tyhmä ole ettet tuota tajua. Voinko minäkin pussittaa auton paikkapaikalla jumiin autollani ja sitten vedota, että "mikset tullut tyhmä polkupyörällä niin mahtuisit pois"?

Tai sitten ap oli olettanut, että hän pääsee toista reittiä pois, mutta ei ollut katsonut, mahtuuko vaunuilla oikeasti menemään sieltä? Miten se on toisen asiakkaan vika, jos ap ei katsonut, että pystyykö hän kääntymään vaunuillaan? 

Miksi vaunuilla pitäisi kääntyillä jos reitistä pääsee ulos vain peruuttamalla ja yhtä kautta?

Vierailija
130/264 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisit ostaa vaatteesi hypermarketeista kuten muutkin äidit. Niissä on leveät käytävät vaunuille 🤔

Eli äidit siis eivät osta, eivät saisi ostaa, muotiliikkeistä? Ostaako niistä vain ei-äidit?

Jos et provoile niin täytyy sanoa, että naiset te olette _sairaita_ (toisillenne). Oikeasti teillä on pahemman laatuinen vamma aivoissa joka luo naisvihaa.

T. M 39v

Totta kai saa ostaa. Tässä oli nyt pohdittu, sitä, että olisiko ap itse voinut toimia tilanteessa huomaavaisemmin ja käytännöllisemmin. Esim. ensi kerralla hän voisi kokeilla noin ahtaassa putiikissa niitä valjaita. Niiden kanssa on helpompi liikkua pienen lapsen kanssa, jos vaunut olivat liian suuret eikä hän pystynyt niillä ahtaissa väleissä kääntymään. 

Jos AP pääsi vaunuilla johonkin väliin niin yhtälailla sieltä pääsee pois vaikka peruuttamalla. Se, että vaaditaan vaunullisilta äideiltä erityistä huomaavaisuutta jottei koskaan missään tilanteessa sivullinen joutui väistämään, on minusta aivan naurettavaa. Miten hankalaa ihmiselle voi olla 1-2 sekunnin siirtymisen käytävältä sivuun kun näkee, että vauvullinen ei muualta pois pääsisi?

M 39v

Mistä tiedät, että kyse oli vain 1-2 sekunnin siirtyminen sivuun? Eikö juuri puhuttu, että sieltä ei päässyt pois muuta kuin peruuttamalla? Eli toisen asiakkaan ei ollut mahdollisuutta siirtyä sivuun. Ap halusi, että tämä toinen asiakas siis poistuu kokonaan pois vaaterekkejä katsomasta siltä tietyltä käytävältä. Peruuttaa pois, jotta hän voi peruuttaa pois. Jos ap:lla olisi ollut valjaat käytössä, hän olisi voinut luultavasti yksinkertaisesti mennä toisen asiakkaan ohi ja kummankaan ei olisi tarvinnut peruuttaa. Paljon kätevämpää. 

En ole ap, mutta käyn välillä kaupoissa rattaiden kanssa. Valjaat eivät aja samaa asiaa,koska kävelen niin pitkiä matkoja(esim.kotoani sinne keskustaan) ettei 1-vuotias jaksa mitenkään mukana. Lisäksi tavaraa on niin paljon(taaperon kamat plus ostokset) ettei niitä saisi kannettua jos pitäisi taluttaa taaperoa samalla.

Sitä valjaiden remmiä on ihan mahdollista pitää samassa kädessä kuin millä kantaa esim. kauppakassia. Tai toinen vaihtoehto on, että laittaa sen remmin itselle vyöhön kiinni, jolloin kädet jäävät kokonaan vapaiksi.

Se on toki ongelma jos lapsi ei jaksa kävellä pitkää matkaa...

Kiva juttu jos itse koet valjaat käteviksi. Niin meitä ihmisiä on erilaisia,erilaisine tarpeineen. Minun tarpeisiini ne eivät sopisi lainkaan.

Kuten sanoin,kävelen sinne keskustaan pari kilsaa ja käyn aina useammassa liikkeessä hoitamassa asioita,jos sinne lähden. En voisi mitenkään kantaa taaperon kamoja,kaikkia kauppakasseja ja osan matkaa myös taaperoa eikä siinä olisi mitään mieltäkään,kun sama hoituu rattailla.

Vierailija
131/264 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. M 39v

M 39v

En ole ap, mutta käyn välillä kaupoissa rattaiden kanssa. Valjaat eivät aja samaa asiaa,koska kävelen niin pitkiä matkoja(esim.kotoani sinne keskustaan) ettei 1-vuotias jaksa mitenkään mukana. Lisäksi tavaraa on niin paljon(taaperon kamat plus ostokset) ettei niitä saisi kannettua jos pitäisi taluttaa taaperoa samalla.

Sitä valjaiden remmiä on ihan mahdollista pitää samassa kädessä kuin millä kantaa esim. kauppakassia. Tai toinen vaihtoehto on, että laittaa sen remmin itselle vyöhön kiinni, jolloin kädet jäävät kokonaan vapaiksi.

En uskaltaisi lähteä valjaiden kanssa mihinkään ahtaisiin kauppoihin pienen lapsen kanssa.

Ihan riittävästi on kokemuksia siitä miten lapsen kanssa kaupassa käyminen onnistuu kädestä kiinni pitäen.

Ongelma ei ollut se, että lapsi olisi yrittänyt karata.

Ongelma olivat minun ja lapsen välistä kulkevat ihmiset. Siitä oli yllättävän monen aivan pakko päästä, vaikka enemmän tilaa olisi ollut ihan kummalla puolen tahansa.

Miten luulet pienelle lapselle käyvän jos aikuiset kävelevät valjaita päin ja puskevat lapsen ja vanhemman välistä voimalla.

Vierailija
132/264 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset ota lasta syliin mennessäsi ahtaaseen kauppaan? Ne rattaat saavat minutkin joskus kiehumaan, vaikka toki väistän niitä.

Oletko koskaan koittanut mennä kauppaan kantamalla toisessa kädessä 10-20 kilon säkkiä? Vain toinen käsi vapaana. Säkki tietenkin heiluu ja välillä itkee ja haluaa huomiota.

Oikeasti. En yhtään ihmettele, että ihmiset ei halua tehdä tänne lapsia enää. On niin lapsivihamielistä porukkaa. Antakaa armoa edes vähäsen.

Vierailija
133/264 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä.

Mä olen loputtoman kyllästynyt niihin hedelmäkärryjensä lykkääjiin jotka jättävät rattaat keskelle käytäviä, kulkevat kauppojen käytävillä toisen hedelmäkärryn tuuppaajan kanssa vierekkäin ilman mitään aietta väistää.

Ethän unohda, että olet itsekin hedelmä 🤩

Vierailija
134/264 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä.

Tää ”olethan itsekin ollut lapsi”-argumentti on kyllä typerin. Silloin ei valitettavasti voi vanhempiensa toimille mitään, mutta aikuisena saa valita kyllä mielipiteensä ja oman toimintamallinsa ihan itse.

Vierailija
135/264 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rattaalliset ihmiset esim. jossain vaatekaupassa tms pännii, kun ne rattaat pitäisi havaita selänkin takaa ilman mitään huomautusta, tai sitten joko tuupataan päälle tai aloitetaan pitkä puhina ja huokailu. Silleen, sanokaa jos haluatte ohi?! Muutenkin ihmetyttää, että eikö ole mahdollista kieräyttää muksua vaikka kantoliinaan tai muuhun helpommin mukana kulkevaan apuvälineeseen, jos liikkuminen sillä helpottuisi.

Vaatekaupassa onkin kätevää käydä niin että lapsi tai vauva on kantoliinassa.

Se on hirveän kuuma viritelmä ja sen sitomiseen, säätämiseen ja purkamiseen menee aina kohtuullisen paljon aikaa.

Kiva sovittaa vaatteita hikipäässä kuumissaan kitisevän lapsen tai vauvan kanssa.

Ja kiva kerätä kaikki sovituskopin pölyt siihen liinaan kun sitä pukee uudelleen päälleen.

Ota ne kotiin mukaan sovitettavaksi ja vie ehtiessäsi takaisin ne mitä et pidä. Minäkin lapsettomana ihmisenä teen niin, koska en jaksa täyteen ammuttuja vaatekauppoja ja sotkuisia sovituskoppeja.

Vierailija
136/264 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. M 39v

M 39v

En uskaltaisi lähteä valjaiden kanssa mihinkään ahtaisiin kauppoihin pienen lapsen kanssa.

Ihan riittävästi on kokemuksia siitä miten lapsen kanssa kaupassa käyminen onnistuu kädestä kiinni pitäen.

Ongelma ei ollut se, että lapsi olisi yrittänyt karata.

Ongelma olivat minun ja lapsen välistä kulkevat ihmiset. Siitä oli yllättävän monen aivan pakko päästä, vaikka enemmän tilaa olisi ollut ihan kummalla puolen tahansa.

Miten luulet pienelle lapselle käyvän jos aikuiset kävelevät valjaita päin ja puskevat lapsen ja vanhemman välistä voimalla.

Siis oikeasti jos olet kaupassa pitänyt lasta kädestä kiinni niin joku on yrittänyt väkisin tunkea lapsen ja sinun välistä? :O

Toisaalta mitä valjaisiin tulee, niin ei se tarkoita sitä, että lapsi olisi jonkun monta metriä pitkän "talutushihnan" päässä (vaikka sellaisen kyllä periaatteessa saisi valjaisiin kiinni jos haluaisi) vaan lapsen saa pidettyä ihan lähellä.

Vierailija
137/264 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rattaalliset ihmiset esim. jossain vaatekaupassa tms pännii, kun ne rattaat pitäisi havaita selänkin takaa ilman mitään huomautusta, tai sitten joko tuupataan päälle tai aloitetaan pitkä puhina ja huokailu. Silleen, sanokaa jos haluatte ohi?! Muutenkin ihmetyttää, että eikö ole mahdollista kieräyttää muksua vaikka kantoliinaan tai muuhun helpommin mukana kulkevaan apuvälineeseen, jos liikkuminen sillä helpottuisi.

Se on hirveän kuuma viritelmä ja sen sitomiseen, säätämiseen ja purkamiseen menee aina kohtuullisen paljon aikaa.

Kiva sovittaa vaatteita hikipäässä kuumissaan kitisevän lapsen tai vauvan kanssa.

Ja kiva kerätä kaikki sovituskopin pölyt siihen liinaan kun sitä pukee uudelleen päälleen.

Ota ne kotiin mukaan sovitettavaksi ja vie ehtiessäsi takaisin ne mitä et pidä. Minäkin lapsettomana ihmisenä teen niin, koska en jaksa täyteen ammuttuja vaatekauppoja ja sotkuisia sovituskoppeja.

Ja pakko nyt vielä kysyä, että mihinkäs sinä ne vaunut siellä sovituskopissa lykkäät? :D

Vierailija
138/264 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä.

Tää ”olethan itsekin ollut lapsi”-argumentti on kyllä typerin. Silloin ei valitettavasti voi vanhempiensa toimille mitään, mutta aikuisena saa valita kyllä mielipiteensä ja oman toimintamallinsa ihan itse.

Oma valinta ei poista sitä, että olet silti edelleen hedelmä.

Hedelmäksi syntynyt pysyy hedelmänä elämänsä loppuun saakka.

Ihan samalla tavalla kuin koiraksi syntynyt pysyy koirana ja ihmiseksi syntynyt pysyy ihmisenä.

Ikävää, että sinä olet syntynyt hedelmäksi.

Vierailija
139/264 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harvalla on kotihoidontuella(n.300e/kk) varaa ostella huvikseen kymmeniä housuja vain sovittaakseen niitä kotona ja palauttaakseen suurimman osan. Sitten pitää taas odotella rahanpalautuksia sieltä täältä,juu ei. Jos haluaa palautusrumbaan lähteä,niin senkun tilaa netistä. Jos menen paikan päälle kauppaan niin mukaan lähtee vain se,mitä oikeasti olen sovittanut ja päättänyt sen olevan hyvä.

Vierailija
140/264 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja pakko nyt vielä kysyä, että mihinkäs sinä ne vaunut siellä sovituskopissa lykkäät? :D

Menen niin isoon koppiin että mahtuvat sinne mukaan.