Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen ei suostunut väistämään rattaiden tieltä vaatekaupassa

Vierailija
03.09.2018 |

Kiertelin oman 1-vuotiaani kanssa vaatekauppaa rattailla. Tiedättehän, kun vaatekaupoissa jotkin nurkat on ängetty niin täyteen vaatteita, että pääset juuri ja juuri tietyistä paikoista menemään. Itse olin mennyt tällaiseen nurkkaan ihastelemaan yhtä paitaa. Nurkasta ei ollut kuin yksi ulospääsy ja sen edessä seisoikin sitten tosi ärsyyntyneen näköinen 20-vuotias tyttö (itse olen 24). Muutaman minuutin siinä törötin, kunnes anteeksipyynnön saattelemana huikkasin tytölle josko pystyisi hiukan siirtymään, että pääsisin väliköstä pois. Tyttö tokaisikin, että "Oota hetki". No odotin, mutta se hetki olikin ikuisuus. Ja kun liikkeelle siitä lähti niin teki sen erittäin hitaasti.

En odota erityiskohtelua, koska minulla on lapsi, mutta toi tuntui jo jotenkin törkeältä.

Kommentit (264)

Vierailija
161/264 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, onko tämä näkökulma jo otettu esiin: 

Mutta kyllä liikkeiden pitää olla sen verran väljiä, että siellä pystyy kulkemaan esim. rollaattorin tai sähköpyörätuolin kanssa. 

Eivät rattaat sen kummemmat ole tilan kannalta. Vai onko kaupoilla käynti vain tervejalkaisten etuoikeus? 

Ja jos niin käy, ettei jotain apuvälinettä käyttävä mahdu ohi, niin tietenkin omin jaloin oleva väistää. 

Ihmetyttää tuo "minuuttien töröttäminen" kuitenkin. Kohtelias ihminen sanoo ystävällisesti: "anteeksi, voisinko päästä ohi" mielellään kauniin hymyn kera. 

Eipä ole omalle kohdalle sattunut koskaan vastaavaa eli saattaa olla ap:n käytöksessä tässä vikaa. 

No mutta jotkut vanhanaikaiset kivijalkaputiikit esimerkiksi eivät ole väljiä. Pitäisikö ne kaikki hävittää, koska ovat huonoja lastenvaunuille? Vai voisko asiakas etukäteen miettiä, millainen liike on kyseessä, ja toimia sen mukaan? Jos valjailla pärjää paremmin kuin vaunuilla, niin eikö sitä oikeasti voi harkita tuollaisissa liikkeissä asioidessaan?

Sinä et nyt ymmärrä. Normaali lapsiperhe asuu omakotitalossa mistä käsin he käyvät autolla automarketissa, missä on poikkeuksetta tosi leveät käytävät. Mihinkään keskustaan ja sen kivijalkakauppoihin ei lapsiperhe eksy, se on vanhusten ja nuorten sinkkujen paikka.

Tai sitten normaali lapsiperhe asuu keskustassa ja kulkee kävellen kaikkialle eikä edes omista autoa.

Vierailija
162/264 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen oli NS.sateenvarjorattaat joita käytettiin busseissa ja kaupassa. Ne ei vienyt enempää tilaa kuin ihminenkään. Isot rattaat oli ulkoiluun. Nykyään rattaat ovat valtavia ja niitä on parittain joka paikassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/264 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenrattaiden yksi tärkeä funktio on henkiä omistajansa taloudellista asemaa ja trendikkyyttä. Sateenvarjorattaat eivät sovi yhteen tämän kanssa.

Vierailija
164/264 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuh, ihmiset. Rauhoittukaa :D tosiaan. En heti maininnut naiselle/tytölle väistöaikeestani, koska ajattelin olevani kohtelias ja antaa hänen rauhassa katsoa vaatteita. Mutta näköjään olisi pitänyt heti ilmoittaa halustani väistää. No, olisin tehnyt niin tai näin niin olisin näköjään kumminkin ollut törkeä.

Jos jotain kiinnostaa niin en ollut änkenyt mihinkään pikkuputiikkiin vaan kyseessä oli tunnettu ketjuliike H&M. Siellä vain sattui olemaan nurkkaus, jossa vaatteet oli ängetty ahtaalle. Ja siinä nurkkauksessa vaatteita, jotka kiinnosti minua. Ja tässä liikkeessä oli luiska ja sovituskoppi enemmän tilaa tarvitseville, joten oletin, että olen tervetullut kauppaan.

Mitä tulee valjaisiin, niin 2. sivulla totesin, että se kuulostaa hyvältä idealta. Valjaita olen muutenkin yrittänyt etsiä. Ap

Vierailija
165/264 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kakspiippunen juttu, pärjääkö ilman vaatteiden katselua/ostamista siihen asti kun hoito löytyy vai menetkö oman mielen mukaan ottaen riskin että sinä juuri tukit siellä käytäviä ja olet hankala. Itse en menisi vaikkakin kyllä syyttäisin muita omasta virheestäni.

Eli pienissä liikkeissä liikuntarajoitteiset ja apuvälineitä tarvitsevat ovat ei-toivottuja asiakkaita joiden pitää pysyä poissa, koska haittaavat kohtuuttomasti muita asiakkaita. Vai onko liikuntavammaisen edestä hetkeksi väistäminen vaivattomampaa kuin lastenvaunujen edestä?

Ap halusi puhua käytöstavoista. Se pätee molempiin suuntiin. Jos ap haluaa olla kohtelias muille, niin hän miettii asiaa myös muiden kannalta. Vai onko eri vaihtoehtojen kokeileminen, jos se kuitenkin mahdollista on, liian paljon vaadittu?

Kirjoitin tuolla aikaisemmin, että pyrin aina väistämään tai muuten olemaan poissa tieltä. Minä en tuupi rattailla edessä olevia ihmisiä enkä tuki kulkureittejä tarkoituksella. Kumminkin kaikilla ihmisillä rollaattorin käyttäjistä sähköpyörätuolin ja vaunujen käyttäjiin on oikeus liikkua kaupoissa jne ihmisten ilmoilla.

Vierailija
166/264 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja netistä en enää kuuna päivänä osta vaatteita. Koska en jaksa sitä sovitus ja palautus rumbaa. Raskaana ollessa tilasin lähes kaiken netistä, kun en jaksanut kaupoissa kävellä. Ja puolet netissä ostetuista vaatteista meni palautukseen.. Ap

Vierailija
167/264 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit imettänyt vauvasi odotellessasi. Toimii maitohyllyn kohdalla ruuhkassa. Tissi esiin ja lurps vaan. 

Vierailija
168/264 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiertelin oman 1-vuotiaani kanssa vaatekauppaa rattailla. Tiedättehän, kun vaatekaupoissa jotkin nurkat on ängetty niin täyteen vaatteita, että pääset juuri ja juuri tietyistä paikoista menemään. Itse olin mennyt tällaiseen nurkkaan ihastelemaan yhtä paitaa. Nurkasta ei ollut kuin yksi ulospääsy ja sen edessä seisoikin sitten tosi ärsyyntyneen näköinen 20-vuotias tyttö (itse olen 24). Muutaman minuutin siinä törötin, kunnes anteeksipyynnön saattelemana huikkasin tytölle josko pystyisi hiukan siirtymään, että pääsisin väliköstä pois. Tyttö tokaisikin, että "Oota hetki". No odotin, mutta se hetki olikin ikuisuus. Ja kun liikkeelle siitä lähti niin teki sen erittäin hitaasti.

En odota erityiskohtelua, koska minulla on lapsi, mutta toi tuntui jo jotenkin törkeältä.

Oletko varma, että kyseessä oli normaalilahjainen tyttö/nainen?

Vierailija
169/264 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään väistä näitä saamarin "töröttäjiä", jos et saa suutasi auki niin en ala arvailemaan että jumitatko muuten vain vai haluatko ohi. Jos on asiaa, sanotaan se eikä yritetä vihjailla. Kaikista raivostuttavimpia on nämä jotka ei sano missään vaiheessa mitään, aletaan "vaivihkaa" vaikka tuuppia kärryillä tai niillä rattailla, ängetään ihan iholta ohi väkisin tms. Kuinka vaikeaa on suomalaisen sanoa: "anteeksi, pääsenkö ohi/voisitko hieman siirtyä".

Vierailija
170/264 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huhhuh, ihmiset. Rauhoittukaa :D tosiaan. En heti maininnut naiselle/tytölle väistöaikeestani, koska ajattelin olevani kohtelias ja antaa hänen rauhassa katsoa vaatteita. Mutta näköjään olisi pitänyt heti ilmoittaa halustani väistää. No, olisin tehnyt niin tai näin niin olisin näköjään kumminkin ollut törkeä.

Jos jotain kiinnostaa niin en ollut änkenyt mihinkään pikkuputiikkiin vaan kyseessä oli tunnettu ketjuliike H&M. Siellä vain sattui olemaan nurkkaus, jossa vaatteet oli ängetty ahtaalle. Ja siinä nurkkauksessa vaatteita, jotka kiinnosti minua. Ja tässä liikkeessä oli luiska ja sovituskoppi enemmän tilaa tarvitseville, joten oletin, että olen tervetullut kauppaan.

Mitä tulee valjaisiin, niin 2. sivulla totesin, että se kuulostaa hyvältä idealta. Valjaita olen muutenkin yrittänyt etsiä. Ap

Yrittänyt etsiä valjaita?! KVG. Halulla lasten valjaat tulee vaikka kuinka monta valintaa! Joukossa jopa noita päivittäistavaramarketteja.

Pidin lapsellani valjaita ja ne olivat kätevät.

Vierailija
171/264 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minäkään väistä näitä saamarin "töröttäjiä", jos et saa suutasi auki niin en ala arvailemaan että jumitatko muuten vain vai haluatko ohi. Jos on asiaa, sanotaan se eikä yritetä vihjailla. Kaikista raivostuttavimpia on nämä jotka ei sano missään vaiheessa mitään, aletaan "vaivihkaa" vaikka tuuppia kärryillä tai niillä rattailla, ängetään ihan iholta ohi väkisin tms. Kuinka vaikeaa on suomalaisen sanoa: "anteeksi, pääsenkö ohi/voisitko hieman siirtyä".

Noinhan minä sanoinkin. 😁" Anteeksi, pääsisikö tästä ohi? ". Nainen on hetken hiljaa ja toteaa "Pieni hetki". Mietin vain, että odotetaan sitten. Kun lähti liikkeelle niin otti kaksi askelta ja taas jäi tuijottamaan jotain paitaa. Ja taas liikkeelle, mutta niin hitaasti kuin mahdollista 😂

Sen verran voin samaistua, että itseäni ärsyttää bussissa ikkunan vieressä istuvat ihmiset. Pakkaavat tavaroitaan ja yrittävät suurieleisesti ilmoittaa jäävänsä pois, mutta ei sanota sanaakaan. Ap

Vierailija
172/264 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yrittänyt etsiä valjaita?! KVG. Halulla lasten valjaat tulee vaikka kuinka monta valintaa! Joukossa jopa noita päivittäistavaramarketteja.

Pidin lapsellani valjaita ja ne olivat kätevät.

Netistä en ole vielä selaillut. Kierrellyt enemmän lastentarvikeliikkeitä. Ap

Vierailija
173/264 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näyttää olevan maan tapana. Esimerkiksi bussissa pyöritellään silmiä, huokaillaan, puhistaan, vaihdellaan "merkitsevän kahisevasti" istuma-asentoa, jos joku puhuu "liian lujaa". Mikä v***u siinä on, että ei kyetä sanomaan suoraan, jos on jotain nillitettävää? 

Vierailija
174/264 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noinhan minä sanoinkin. 😁" Anteeksi, pääsisikö tästä ohi? ". Nainen on hetken hiljaa ja toteaa "Pieni hetki". Mietin vain, että odotetaan sitten. Kun lähti liikkeelle niin otti kaksi askelta ja taas jäi tuijottamaan jotain paitaa. Ja taas liikkeelle, mutta niin hitaasti kuin mahdollista 😂

Sen verran voin samaistua, että itseäni ärsyttää bussissa ikkunan vieressä istuvat ihmiset. Pakkaavat tavaroitaan ja yrittävät suurieleisesti ilmoittaa jäävänsä pois, mutta ei sanota sanaakaan. Ap

Joo mutta törötit ensin pari minuuttia ja vain odotit josko toinen nyt sattuisi tajuamaan että haluat hänen väistävän. Ja noi ikkunapaikkavihjailijat on muuten todella raivostuttavia! En todellakaan ala väistämään ja hyppimään käytävälle, odotan aina sitä pyyntöä väistää/kysyn oletko jäämässä nyt pois.

Vierailija
175/264 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo mutta törötit ensin pari minuuttia ja vain odotit josko toinen nyt sattuisi tajuamaan että haluat hänen väistävän. Ja noi ikkunapaikkavihjailijat on muuten todella raivostuttavia! En todellakaan ala väistämään ja hyppimään käytävälle, odotan aina sitä pyyntöä väistää/kysyn oletko jäämässä nyt pois.

Miksi törötin? Ajattelin, että jos se nainen löysi kivan paidan ja halusi katsoa hintaa tai etsiä oikean koon ja sitten olisi siirtynyt toisaalle, mutta näköjään ei. Eli annoin sen rauhassa tsekata löydöksensä ennen kuin minä JYRÄÄN pois väliköstä. Minä en odottanut naisen ymmärtävän mun olematonta "elekieltä". Mitään en yrittänyt vihjata naiselle. Vasta siinä vaiheessa vihjasin, kun pyysin häntä väistymään. Ap

Vierailija
176/264 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää kun rattailla pitää änkeä joka paikkaan ja sitten kiukutellaan kun on ahdasta.

Tämä. Johonkin Hulluille Päivillekin pitää tunkea niiden vankkureiden kanssa ja sitten tönitään muita ihmisiä hirveässä tungoksessa. 

Nykyään melkein kaikilla kaupoilla on joku nettiputiikki, niin eikö niitä Gina Tricotin rättejä voi sen parin vuoden ajan tilata netistä sen sijaan, että pitää päästä paikan päälle ahtaisiin tiloihin hypistelemään vaunuissa huutavan lapsukaisen kanssa?! 

Joo ymmärrän, että mammalla alkaa seinät kaatua päälle ja haluaa ihmisten ilmoille, mutta sitä varten on ihan muut paikat kuin kaupat! Nykypäivän ihmisille on tullut ajanviettotavaksi kaupoissa maleksiminen, eikä siitä haluta luopua silloinkaan, kun oikeasti olisi järkevämpiä paikkoja "harrastaa".

Jos näin paljon hermostuttaa, niin mitäpä jos itse tilaat netistä jatkossa? :D

Juu olen tilannut jo monta vuotta 90 % käyttämistäni vaatteista netistä ja siksipä en ymmärräkään kuka vapaaehtoisesti lähtee kärryjen kanssa pyörimään ihmisten tien tukoksi.

Vierailija
177/264 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin Prisma myy Pikku Piia -merkkisiä valjaita. Yleensä samat valjaat sopivat sekä kävelykäyttöön että esim. syöttötuolin tai rattaiden valjaiksi.

Vierailija
178/264 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne valjaat on varmasti todella kätevät pienen lapsen kanssa. Kun lapsi nukahtaa, niin sitä voi vaan vetää perässä.

Vierailija
179/264 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin Prisma myy Pikku Piia -merkkisiä valjaita. Yleensä samat valjaat sopivat sekä kävelykäyttöön että esim. syöttötuolin tai rattaiden valjaiksi.

Kiitos! Prismaan siis 😊👍ap

Vierailija
180/264 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piipitit liian hiljaa. Opettele karjumaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi seitsemän