Nainen ei suostunut väistämään rattaiden tieltä vaatekaupassa
Kiertelin oman 1-vuotiaani kanssa vaatekauppaa rattailla. Tiedättehän, kun vaatekaupoissa jotkin nurkat on ängetty niin täyteen vaatteita, että pääset juuri ja juuri tietyistä paikoista menemään. Itse olin mennyt tällaiseen nurkkaan ihastelemaan yhtä paitaa. Nurkasta ei ollut kuin yksi ulospääsy ja sen edessä seisoikin sitten tosi ärsyyntyneen näköinen 20-vuotias tyttö (itse olen 24). Muutaman minuutin siinä törötin, kunnes anteeksipyynnön saattelemana huikkasin tytölle josko pystyisi hiukan siirtymään, että pääsisin väliköstä pois. Tyttö tokaisikin, että "Oota hetki". No odotin, mutta se hetki olikin ikuisuus. Ja kun liikkeelle siitä lähti niin teki sen erittäin hitaasti.
En odota erityiskohtelua, koska minulla on lapsi, mutta toi tuntui jo jotenkin törkeältä.
Kommentit (264)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi otat lapsen mukaan ahtaaseen vaatekauppaan?
Kotiinko se pitäisi jättää? Ei ole yksinhuoltajana kauheasti vaihtoehtoa.
Miten nopeasti perheesi oikein on hajonnut, kun 1-vuotiaalle olet yksinhuoltaja?
Mies hukkui vaatekauppaan paitojen sekaan. Se oli traagista, mutta selvisin :) ap
😂😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minäkään väistä näitä saamarin "töröttäjiä", jos et saa suutasi auki niin en ala arvailemaan että jumitatko muuten vain vai haluatko ohi. Jos on asiaa, sanotaan se eikä yritetä vihjailla. Kaikista raivostuttavimpia on nämä jotka ei sano missään vaiheessa mitään, aletaan "vaivihkaa" vaikka tuuppia kärryillä tai niillä rattailla, ängetään ihan iholta ohi väkisin tms. Kuinka vaikeaa on suomalaisen sanoa: "anteeksi, pääsenkö ohi/voisitko hieman siirtyä".
Noinhan minä sanoinkin. 😁" Anteeksi, pääsisikö tästä ohi? ". Nainen on hetken hiljaa ja toteaa "Pieni hetki". Mietin vain, että odotetaan sitten. Kun lähti liikkeelle niin otti kaksi askelta ja taas jäi tuijottamaan jotain paitaa. Ja taas liikkeelle, mutta niin hitaasti kuin mahdollista 😂
Sen verran voin samaistua, että itseäni ärsyttää bussissa ikkunan vieressä istuvat ihmiset. Pakkaavat tavaroitaan ja yrittävät suurieleisesti ilmoittaa jäävänsä pois, mutta ei sanota sanaakaan. Ap
Joo mutta törötit ensin pari minuuttia ja vain odotit josko toinen nyt sattuisi tajuamaan että haluat hänen väistävän. Ja noi ikkunapaikkavihjailijat on muuten todella raivostuttavia! En todellakaan ala väistämään ja hyppimään käytävälle, odotan aina sitä pyyntöä väistää/kysyn oletko jäämässä nyt pois.
Miksi törötin? Ajattelin, että jos se nainen löysi kivan paidan ja halusi katsoa hintaa tai etsiä oikean koon ja sitten olisi siirtynyt toisaalle, mutta näköjään ei. Eli annoin sen rauhassa tsekata löydöksensä ennen kuin minä JYRÄÄN pois väliköstä. Minä en odottanut naisen ymmärtävän mun olematonta "elekieltä". Mitään en yrittänyt vihjata naiselle. Vasta siinä vaiheessa vihjasin, kun pyysin häntä väistymään. Ap
No mikä sitten on ongelmasi että piti ihan keskustelu aiheesta tehdä, kerta ongelma ei ole se että odotit hänen väistyvän? Sekö että olit jaksanut jo pari minuuttia tuppisuuna seisoskella ja sitten kun saat vihdoin suusi auki hän ei siirry välittömästi sillä sekunnilla?
Ongelmana on se, että nainen ilkeyttään näköjään siinä törötti. On näköjään nääs näitä ihmisiä joiden mielestä vaunuilla liikkuvat luulevat olevansa prinsessoja joita kuuluu väistää. No onneksi nainen muisti pudottaa minut maan pinnalle.
Mutta hyvä jos itse harjoitat samanlaista toimintaa kuin kyseinen nainen kaupassa. Sanoin vain, että vihaan teidän kaltaisia törkeitä ihmisiä. Ap
Eiköhän se siinä töröttänyt ihan tasan sen takia kun et mitään pitkään aikaan sanonut, ei ilkeyttään tai varsinkaan pitänyt sinua minään prinsessana. Kyllä harrastan samaa kuin tuo "ilkeä nainen" koska en ole ajatustenlukija enkä voi tietää mihin suuntaan haluat mennä jos seisot hiljaa paikallasi. Opettele pitämään puolesi niin ei tarvitse olla mielensäpahoittaja.
En tiedä onko sinulla jäänyt jotain lukematta, mutta minähän sanoin jo, että pyysin häntä siirtymään anteeksipyyntöjen kera ja varmasti kuuluvalla äänellä. Hän totesi "Pieni hetki". Jatkoi katselua tovin ja otti muutaman askeleen ja jatkoi vaatteiden pällistelyä taas. Siis kuka tekee näin? Miksi sitten ei voi vaan siirtyä pois tieltä, kun toinen pyytää vaan pitää alkaa lisää heittää vettä myllyyn ja tehdä toiselle paha mieli seisomalla mielin määrin toisen edessä niin, että ei varmasti pääse ohi.
Jos toinen on töröttänyt mistä syystä tahansa ja viiveellä pyytää pääsemään ohi, niin ei oikein minun ymmärrykseen mene miksi edessä seisojan pitää vielä sitten seisoa varmasti muutama minuutti lisää. Minusta toi on kauhean passiivisaggressiivista käytöstä. Ap
Nimenomaan.
Normaali ihminen olisi väistänyt jo ennen kuin täytyy pyytää väistämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset ota lasta syliin mennessäsi ahtaaseen kauppaan? Ne rattaat saavat minutkin joskus kiehumaan, vaikka toki väistän niitä.
Idea on hyvä, mutta lapsi alkaa kiemurtelemaan sylissä ja kohta sitä metsästetäänkin jostain väliköistä ja se sitten onkin muista kauppaolijoista kivaa, kun saa toisen lasta väistellä :D ap
Äiti, joka ei saa lasta pidettyä sylissä? Apua! Pakko olla provo! Huolestuttaa ihan lapsen puolesta. Toivon sydämestäni, että ei ole olemassa äitiä , joka ei pärjää 1-vuotiaalle lapselle.
Tunistatko kognitiviset vammat? Itselläni on sellaimem eikä m,itään näy päälle. Muilta saattaa sittebn tulla juuri tuon tyykistä kommentia.