En ylety kaupan ylähyllyille
Vaikka olen 170cm!! En halua edes tietää millasta se on alle 160-senttisillä!
Kommentit (213)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauppojen, pankkien etc. ja junien ovet toimivat usein jonkinlaisella liiketunnistimella tai valokennolla. Ne harvoin reagoivat läsnäolooni.
Mulla sama. Joudun usein peruuttamaan oven edestä taaksepäin, kun ovi ei ole auennut. Sitten otan vauhtia ja yritän uudestaan. Joskus on tosiaan käynyt niinkin, että on pakko odottaa, että paikalle tulee joku havaittavampi olento. Todennäköisesti kyse on pituudesta. Minä olen tällainen noin 153 cm:n hukkaputkimummeli.
Ah, täällä sama juttu. Minä olen se lyhytraajainen täti, joka seisoo siellä lasin takana ja odottaa että sinä, normaali ihminen, tulet ja se aukeaa. Myöskään valotunnistimet eivät tunnista minua. Joskus auttaa kun nostaa kädet pään päälle ja huitoo vimmatusti. Joten meidät tunnistaa siitä, että huidomme tappikäsillämme kaupoissa ylähyllyjä kohti, automaattiovien edessä ihan muuten vaan ja älkää säikähtäkö jos tulette pimeään häkkivarastoon ja me seisomme siellä kädet kattoa kohti vatkaten.
Vierailija kirjoitti:
Ei ylähyllyllä edes ole mitään sellaisia tavaroita, mitä kukaan tarvitsee. Paitsi pesto taitaa olla lähikaupassa ja sitähän naiset kai enimmäkseen syö. Opetelkaa tekemään itse pestonne ja lopettakaa marina. Kaikki halvat tuotteet on sitäpaitsi lattian rajassa, eli sen lisäksi että ruokaa ei tarvitse kovin paljon, teillä on alhaisimmat hinnat. Katsokaa asioiden positiivisia puolia.
Entä sitten kun reisilihakset rapistuu ja polvinivelet, eikä enää pääse syväkyykystä ylös?
Olen 169 cm, eikä ole ikinä ollut ongelmaa ylettää ylähyllyille kaupassa. Ei pienissä kaupoissa eikä Cittarissa. Outoa. Ehkä mulla on jotkut apinakädet, jos ap on 170 cm eikä yletä.
157cm eikä ole kyllä ollu ongelmaa ikinä. Onpas harvinaisen korkeita hyllyjä sun kaupassa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä pyydän aina apua herrasmiehiltä. Aina on autettu ja hymyilty lisäksi. Mummo 63v ja 160 cm.
Ne herrasmiehet haluavat vain sitä yhtä.
Minulla herrasmiehet halusivat pyynnöstäni mm. Fairyn ja pakastealtaan takaosasta jäätelöitä. Rouvashenkilö ojensi minulle hapankaalipurkin ylähyllyltä.
En ymmärtänyt, että he kaikki himoitsivat vain sitä yhtä.
N 53, 158 cm
Pervo rouvashenkilö. Olisin ottanut kuvan varmuuden vuoksi, on saattanut autella muitakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä pyydän aina apua herrasmiehiltä. Aina on autettu ja hymyilty lisäksi. Mummo 63v ja 160 cm.
Niin minäkin. Sen sampoopullon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Vanhassa vara parempi."
"Parempi mummo pivossa kuin kymmenen tyttöä oksalla."
"Joka vanhoja muistaa, sitä hihnakapulalla silmään."
Vierailija kirjoitti:
157cm eikä ole kyllä ollu ongelmaa ikinä. Onpas harvinaisen korkeita hyllyjä sun kaupassa
Jotkut käyvät muissakin kaupoissa kuin siellä pienessä lähi-Salessa.
Minä olen 175 cm pitkä ja aika monta kertaa minua on pyydetty antamaan joku tuote ylähyllyltä. On ihan kiva auttaa, joten kysykää jatkossakin apua, jos tarvitsette. Kerran yksi nainen ei trkkaan tiennyt, minkä tuotteen ottaa, joten muutaman otin ja laitoin takaisin ennen kuin mieleinen löytyi. Siinä meni minuutti eikä haitannut yhtään.
Kenkäkaupassa minua ihmetyttää, jos naisten kengissä pienet koot ovat ylhäällä ja isot alhaalla. Miksi ihmeessä?
Hanki pitkä mies, niinkuin minä tein. Tosin ollaan kaupassa varmasti huvittava näky, kun 157cm ja 186cm :-D
Vierailija kirjoitti:
Kerran olin vailla salt&vinegar sipsejä. Koko kaupassa oli tasan yksi laatikko niitä ja sekin niin korkealla, että vain koripalloilija olis ylettänyt. Sen seitsemää merkkiä sour cream&onion sipsejä kyllä oli kaikkien ulottuvilla.
Olen ihmetellyt Prismoissa näitä sipsihyllyjä, joissa tietyt merkit ovat ylhäällä ihan järkyttävän korkeassa hyllyssä. Miksi?! En itse syö sipsejä, joten en ole kokeillut, mutta epäilen vahvasti, etten ylettyisi niihin edes sen jakkaran päältä. Noiden hyllyjen ohi mennessäni olenkin kiinnittänyt huomiota, että ne ylimmät hyllyt näyttävät aina siltä kuin niiltä ei olisi edes otettu mitään. Mitähän sipsien valmistaja on mieltä siitä, että kauppa sijoittaa heidän tuotteensa niin ylös, ettei niitä voi kukaan ostaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerran olin vailla salt&vinegar sipsejä. Koko kaupassa oli tasan yksi laatikko niitä ja sekin niin korkealla, että vain koripalloilija olis ylettänyt. Sen seitsemää merkkiä sour cream&onion sipsejä kyllä oli kaikkien ulottuvilla.
Olen ihmetellyt Prismoissa näitä sipsihyllyjä, joissa tietyt merkit ovat ylhäällä ihan järkyttävän korkeassa hyllyssä. Miksi?! En itse syö sipsejä, joten en ole kokeillut, mutta epäilen vahvasti, etten ylettyisi niihin edes sen jakkaran päältä. Noiden hyllyjen ohi mennessäni olenkin kiinnittänyt huomiota, että ne ylimmät hyllyt näyttävät aina siltä kuin niiltä ei olisi edes otettu mitään. Mitähän sipsien valmistaja on mieltä siitä, että kauppa sijoittaa heidän tuotteensa niin ylös, ettei niitä voi kukaan ostaa?
Sipsit ja siiderit kannattaakin sijoittaa niin ylös, että niitä saadakseen joutuu hieman rasittamaan itseään.
Mä taas on niin pitkä, etten pääse kunnolla käsiksi alahyllyyn. Mennäänkö naimisiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkein pahinta, mitä voi lähikaupassa tapahtua, on se, että kauppias kumartuu edessäsi lattiaan saakka poimimaan sieltä jotain, eikä sinulla ole mekkosi alla pöksyjä.
Sitä luulee hallitsevansa tilanteen sillä että on itse tarkkana, mutta moinen pesäpallosyöksy permantoon ---
Miksi ihmeessä et laita alushousuja jalkaan kauppaan mennessäsi?
Koska en käytä alusvaatteita ikinä, paitsi kuukautisten aikaan. Mekkoa taas käytän vain kovilla helteillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkein pahinta, mitä voi lähikaupassa tapahtua, on se, että kauppias kumartuu edessäsi lattiaan saakka poimimaan sieltä jotain, eikä sinulla ole mekkosi alla pöksyjä.
Sitä luulee hallitsevansa tilanteen sillä että on itse tarkkana, mutta moinen pesäpallosyöksy permantoon ---
Jos kerran haittaa, että joku näkee - kuten väistämättä ennemmin tai myöhemmin tulee tapahtumaan- niin mikset saakelissa vedä niitä kalsareita päälle kun ulostaudut ovesta.
Miksi luulet, että haittaa? Jalkoihini ei yleensä käydä maate julkisilla paikoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauppojen, pankkien etc. ja junien ovet toimivat usein jonkinlaisella liiketunnistimella tai valokennolla. Ne harvoin reagoivat läsnäolooni.
Mulla sama. Joudun usein peruuttamaan oven edestä taaksepäin, kun ovi ei ole auennut. Sitten otan vauhtia ja yritän uudestaan. Joskus on tosiaan käynyt niinkin, että on pakko odottaa, että paikalle tulee joku havaittavampi olento. Todennäköisesti kyse on pituudesta. Minä olen tällainen noin 153 cm:n hukkaputkimummeli.
Ei ne toimi pitkilläkään jos tulee väärästä kulmasta sisään. Kennossa näkyy punainen valo kun se havaitsee sinut, ainakin liukuovissa. Pitää peruttaa hieman ja tulla mahdollisimman suoraan kohti näitä, että ne toimisivat eikä kulman takaa
Vierailija kirjoitti:
Mua ihmetyttää, että lähes kaikki mitä minä ostan on juuri siellä ylähyllyllä. Eli en nähtävästi osta sitten niitä suosituimpia, kun eivät ole tuossa rinnan korkeudella.
Suosituimmat tuotteet harvoin on parhaalla paikalla, vaan ne missä on parhaimmat katteet kaupalle. Eli yritetään "pakkomyydä" kalliimpia tuotteita kun laitetaan halvemmat tuotteet ei niin silmään osuvaan paikkaan.
Alimmilla hyllyillä on edullisimmat tuotteet, jos ette ole sattuneet huomaamaan.
Terveisin 160-senttinen dwarffi.
Prisman ostoskärryjen pohjalle on mahdotonta ylettyä. Joudun keikkumaan siinä kärryn reunan päällä ja juoksentelemaan kärryni puolelta toiselle noukkiessani epätoivoisesti pikkutavaraa sieltä pohjalta kassahihnalle.
Selvisi sitten miksi kaikilla pätkillä pitää olla sellainen Pekan pituinen mies.