Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ylety kaupan ylähyllyille

Vierailija
03.09.2018 |

Vaikka olen 170cm!! En halua edes tietää millasta se on alle 160-senttisillä!

Kommentit (213)

Vierailija
101/213 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne korokejakkarat ovat sieltä. En nouse niille. Se etenemä on varmaan kaksi senttiä ja nousu 20 ja renkaat vielä alla. Jäävät jäätelöt suosiolla ostamatta... Ja pituutta 168cm

Mä olen aina vähän ihmetellyt, että miten näitä "norsunjalkoja" eli niitä kaupoissa käytettäviä pyörällisiä jakkaroita saa jättää asiakkaiden käytettäviksi, koska varmaan kovin moni ei niitä osaa käyttää. Niille on siis tarkoitus astua ensin siihen alemmalle tasolle, joka lukitsee ne pyörät ja sitten vasta kiivetä sille ylemmälle tasolle. Kuinkakohan moni on sellaisella meinannut kaatua, jos on suoraan vaan astunut sille ylätasolle... Ja tosiaan nyt tiedätte tekin, jotka ette niiden pyörien takia ole uskaltaneet niitä käyttää, että niiden pyörien pitäisi oikein toimivassa jakkarassa lukittua, kun astutte ensin sille alatasolle.

Olet oikeassa, mutta mistä ihmeestä tavan tallaaja tämän voi tietää?

Totta, mutta kyllä mun on ainakin aina ollut pakkokin nousta ensin sille ekalle askelmalle ja vasta sitten sen pallin päälle. Ei näin lyhyillä kintuilla tuollaisen pallin päälle harpota yhdellä askeleella.

161cm

Miten te olette mielestänne niin kauhean lyhyitä kun olette n. 160 senttisiä ja ylikin? Itse yllän aika hyvin joka paikkaan, olen 163 cm. En koe itseäni edes lyhyeksi, lyhyet ovat minusta 150 senttisiä ja heillä on varmasti vaikea yltää mihinkään.

Vierailija
102/213 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne korokejakkarat ovat sieltä. En nouse niille. Se etenemä on varmaan kaksi senttiä ja nousu 20 ja renkaat vielä alla. Jäävät jäätelöt suosiolla ostamatta... Ja pituutta 168cm

Mä olen aina vähän ihmetellyt, että miten näitä "norsunjalkoja" eli niitä kaupoissa käytettäviä pyörällisiä jakkaroita saa jättää asiakkaiden käytettäviksi, koska varmaan kovin moni ei niitä osaa käyttää. Niille on siis tarkoitus astua ensin siihen alemmalle tasolle, joka lukitsee ne pyörät ja sitten vasta kiivetä sille ylemmälle tasolle. Kuinkakohan moni on sellaisella meinannut kaatua, jos on suoraan vaan astunut sille ylätasolle... Ja tosiaan nyt tiedätte tekin, jotka ette niiden pyörien takia ole uskaltaneet niitä käyttää, että niiden pyörien pitäisi oikein toimivassa jakkarassa lukittua, kun astutte ensin sille alatasolle.

Olet oikeassa, mutta mistä ihmeestä tavan tallaaja tämän voi tietää?

Totta, mutta kyllä mun on ainakin aina ollut pakkokin nousta ensin sille ekalle askelmalle ja vasta sitten sen pallin päälle. Ei näin lyhyillä kintuilla tuollaisen pallin päälle harpota yhdellä askeleella.

161cm

Miten te olette mielestänne niin kauhean lyhyitä kun olette n. 160 senttisiä ja ylikin? Itse yllän aika hyvin joka paikkaan, olen 163 cm. En koe itseäni edes lyhyeksi, lyhyet ovat minusta 150 senttisiä ja heillä on varmasti vaikea yltää mihinkään.

Jotenkin sitä on vaikea pitää itseään pitkänä kun on oikeastaan aina ollut (porukasta ja paikasta riippumatta) se lyhyin. Siihen kun vielä tosiaan lisää tuon, että joka kauppareissulla saa kurotella ja kiipeillä tarvitsemiensa tavaroiden perässä niin juu, kyllä mä pidän itseäni lyhyenä. Toki lyhyempiäkin ihmisiä on ja heillä on varmasti vielä hankalampaa mutta en ollenkaan ymmärtänyt että tämä(kin) on jokin kilpailu.

161cm

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/213 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupoissa sentään ne jakkarat, mutta kun ei edes ylimmästä postiautomaatin lokerosta yletä ottamaan pakettia (varsinkin jos se on laitettu yhtään syvemmälle lokeroon). Siinä sitten kuikuillaan pidempää henkilöä apuun.

Vierailija
104/213 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina astunut niille norsunjalkajakkaroille suoraan ja samalla ne ovat lukittuneet paikoilleen. En ole edes ajatellut niissä olevan mitään väliaskelmaa. Outoa, jos teillä muilla on eri kokemus. 

Vierailija
105/213 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupoissa sentään ne jakkarat, mutta kun ei edes ylimmästä postiautomaatin lokerosta yletä ottamaan pakettia (varsinkin jos se on laitettu yhtään syvemmälle lokeroon). Siinä sitten kuikuillaan pidempää henkilöä apuun.

Jep. Kun menen hakemaan automaatista pakettia, pyydän heti jonkun tuntemattomaan viereen vahtimaan siltä varalta, että luukku aukeaa ylärivistä. :)

Vierailija
106/213 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Piti tätäkin alkaa nyt pelkäämään.. uskallanko enää käyttää pakettiautomaatteja!? Aina on auennut siitä keskeltä luukku.

Vierailija
107/213 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kyllä lyhykäinen nainen ja ilmeisesti köyhä kun kyykin vain halvimpia tuotteita alahyllyltä :D

Vierailija
108/213 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostakaa niitä alahyllyn halpistuotteita, niin ongelma poistuu

Vierailija
109/213 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pyörätuolissa ja joka kerta tulee joku auttamaan, pyytämättä.

Pyydä rohkeasti apua. Auttaja saa hyvän mielen.

Olen alle 160 cm enkä yllä ottamaan kaikkea, mitä tarvitsen. Luonnollisesti olen tarjonnut apua, kun olen havainnut pyörätuoliasikkaan.

Vierailija
110/213 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä yleensä käytän apuna jotain alemmalla hyllyllä olevaa purnukkaa ja sen avulla kaadan sen ylähyllyllä olevan purnukan, esim shampoopullon ja siirrän sen lähemmäksi reunaa.

Monesti nimittäin ne ylähyllyllä olevat tuotteet näyttää olevan niin kysyttyjä että kaikki purnukat siitä etureunasta on ostettu ja jäljelle jääneet on siellä ylähyllyn perällä. Kiva niitä kurotella sieltä sitten.

Tarpeeksi kauan kuroteltuani keksin tuon alussa kertomani niksin.

Vierailija
111/213 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno ketju, saan vertaistukea. Olen alle 160 cm. Rautakaupassa, jos pyydän apua kanssaasiakkaalta, niin se vähän vanhempi mies on varmempi tapaus kuin se nuori hujoppi. Omassa marketissani, jos ei satu myyjää tai pitkää asiakasta näköpiiriin, menen infoiskille ja sieltä tullaan apuun. Siinä toisessa halpuutuskaupparyhmässä, jossa käytän iäkästä alle 150 cm äitiäni ostoksilla, ei juurikaan ole henkilökuntaa, jolta pyytää kurotusta ylähyllylle.

Vierailija
112/213 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hieno ketju, saan vertaistukea. Olen alle 160 cm. Rautakaupassa, jos pyydän apua kanssaasiakkaalta, niin se vähän vanhempi mies on varmempi tapaus kuin se nuori hujoppi. Omassa marketissani, jos ei satu myyjää tai pitkää asiakasta näköpiiriin, menen infoiskille ja sieltä tullaan apuun. Siinä toisessa halpuutuskaupparyhmässä, jossa käytän iäkästä alle 150 cm äitiäni ostoksilla, ei juurikaan ole henkilökuntaa, jolta pyytää kurotusta ylähyllylle.

Siis nyt en ymmärrä miten se vanhempi mies on varmempi tapaus? Onko käyny joskus niin että nuori hujoppi ei auta? 🤔

Mun kokemuksien mukaan kaikki on auttanu jolta oon nätisti pyytänyt.

Sitä en myöskään ymmärrä että miksi ihmeessä kengät sijoitellaan pienimmät ylöspäin. Järjetöntä! Onhan se hylly parhaimman näköinen niin mutta silti..

Ja töissä työvaatteilla sama juttu, pienet ylähyllylle ja ne hyllyt on korkealla, huh huh..

Vierailija
113/213 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy apua ihan rohkeasti. Ei siitä ole vaivaa. :)

M40

Vierailija
114/213 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi kanssa-asiakkaat auttavat tiistai-iltaisin tasa-arvo-osiossa ulko-oven ja lauta-aidan luona.

Vierailija
115/213 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus jää joku tuote ostamatta, kun en yletä. Ei tarvi olla edes ylähyllyllä, riittää että tuotteet ovat siellä jossain hyllyn takaosassa niin en yletä. Ne jakkarat näyttää tosi huterilta eikä niitä todellakaan ole edes joka toisessa hyllyvälissä. No, ei voi mitään.

Vierailija
116/213 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän asti mä olen aina ylettänyt. Myös pakastealtaalla. 163cm

Vierailija
117/213 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on noloa pyytää vierailta apua. Pitänee alkaa kanniskella isoa sateenvaroja tai kenkälusikkaa mukana, niin voi sillä ronklata.

Vierailija
118/213 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen 175 cm pitkä ja aika monta kertaa minua on pyydetty antamaan joku tuote ylähyllyltä. On ihan kiva auttaa, joten kysykää jatkossakin apua, jos tarvitsette. Kerran yksi nainen ei trkkaan tiennyt, minkä tuotteen ottaa, joten muutaman otin ja laitoin takaisin ennen kuin mieleinen löytyi. Siinä meni minuutti eikä haitannut yhtään.

Kenkäkaupassa minua ihmetyttää, jos naisten kengissä pienet koot ovat ylhäällä ja isot alhaalla. Miksi ihmeessä?

Sama. Kauppareissulle pitää aina varata ylimääräinen varttitunti että ehtii auttaa kaikkia halukkaita. Siinä on nuoria naisia jonoksi asti ja näkee kuinka aivot savuavat kun yrittävät epätoivoisesti keksiä minkä tuotteen kampeamiseen ylähyllyltä voivat pyytää apua että pääsevät juttuun :)

Ja se joka keksi että isot kengät pitää olla maanrajassa sietää tulla lähetetyksi Vorkutaan ilman paluulippua.

T. Hopeakettu 194cm :)

Vierailija
119/213 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun nousee seisomaan niin ylettyy.

t. M 190cm

120/213 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 163 ja usein joudun nousemaan varpaille ja tekemään mahtivenytyksen. Tätä ei millään jaksaisi tehdä esim. jos haluaisi vain lukea jonkun purkin sisällysluettelon saati etsiä sen sopivan kokoisen vaatteen. Ihan oikeasti, jossain ginatrikoissa ja muissa vastaavissa voi olla, että joku tietty pusero on esim ripustettu sinne katonrajaan ja vielä niin, että näet vain sen ekan kokolapun. Toisin sanoen sinun pitäisi kurotella siinä takin/mekonhelmat kainaloissa 15 minuuttia käydäksesi kaikki läpi. Ja ei, en pyydä myyjää etsimään kokoani jos en sitten haluakaan vaatetta tai vielä nolompaa omaa kokoa ei löydy, tai se ei ole hyvä.

Pyydä vain rohkeasti apua, jos tarvitset. Ihan turha nolostelun takia jättää ostamatta kiva vaate/ muu eikä sitä paitsi kukaan huomaa/välitä mitään mistään nolouksista.

Rohkeasti vaan ostoksille!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä seitsemän