En ylety kaupan ylähyllyille
Vaikka olen 170cm!! En halua edes tietää millasta se on alle 160-senttisillä!
Kommentit (213)
Mulla taas on selkävaiva, tekee pahaa kumartua alahyllyille.
Vierailija kirjoitti:
Ja se pakastealtaan perältä kurkottelu, kun meinaa aina tipahtaa sinne pakasteiden joukkoon.
Aina sieltä joku herrasmies löytää ja auttaa pois. Kerran yksi laittoi hetkeksi leivonnaistenlämmitysmikroonkin, kun olin jäätynyt ihan kalikaksi. Mummo 63v ja 160 cm.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaupan ylähyllyjen ongelman olen ratkaissut usein pyytämällä henkilökunnan apuun. Sitten on tämä hivenen kiusallisempi vaiva jonka vuoksi harvemmin liikun julkisella paikalla yksin. Kauppojen, pankkien etc. ja junien ovet toimivat usein jonkinlaisella liiketunnistimella tai valokennolla. Ne harvoin reagoivat läsnäolooni. Mikään ei ole sen kiusallisempaa kuin törmätä niihin oviin kuin mikäkin kärpänen, tai junassa pahimmillaan jäädä jumiin väärään vaunuun ja vaan toivoa ettei tavaroita nyysitä kun odottelen että joku muu sattuisi kulkemaan niistä ovista niin pääsisi samalla avauksella. Ei kylläkään liity varmaan pituuteen, oon 158cm.
Ainakin niiden (kauko)junien ovenpielissä, sekä ulko-ovissa, että väliovissa on aina sellainen nappi, josta ne ovet avataan. Voisiko ongelmasi johtua siitä, että seisot vaan siinä ovella, etkä paina sitä avausnappia? :D
Voi vitsi! Miksei kukaan oo koskaan kertonu... Ei. Painonapilliset vaunut ei oo se ongelma, vaan ne vaunut missä on se outo hipaisupyörylä. Se hipaisumalli ei toimi. Eikä tahdo kunnolla pelittää kosketusnäytöt muutenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaupan ylähyllyjen ongelman olen ratkaissut usein pyytämällä henkilökunnan apuun. Sitten on tämä hivenen kiusallisempi vaiva jonka vuoksi harvemmin liikun julkisella paikalla yksin. Kauppojen, pankkien etc. ja junien ovet toimivat usein jonkinlaisella liiketunnistimella tai valokennolla. Ne harvoin reagoivat läsnäolooni. Mikään ei ole sen kiusallisempaa kuin törmätä niihin oviin kuin mikäkin kärpänen, tai junassa pahimmillaan jäädä jumiin väärään vaunuun ja vaan toivoa ettei tavaroita nyysitä kun odottelen että joku muu sattuisi kulkemaan niistä ovista niin pääsisi samalla avauksella. Ei kylläkään liity varmaan pituuteen, oon 158cm.
Ainakin niiden (kauko)junien ovenpielissä, sekä ulko-ovissa, että väliovissa on aina sellainen nappi, josta ne ovet avataan. Voisiko ongelmasi johtua siitä, että seisot vaan siinä ovella, etkä paina sitä avausnappia? :D
Voi vitsi! Miksei kukaan oo koskaan kertonu... Ei. Painonapilliset vaunut ei oo se ongelma, vaan ne vaunut missä on se outo hipaisupyörylä. Se hipaisumalli ei toimi. Eikä tahdo kunnolla pelittää kosketusnäytöt muutenkaan.
Minä teille toimivat hipaisupyörylät näytän.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkein pahinta, mitä voi lähikaupassa tapahtua, on se, että kauppias kumartuu edessäsi lattiaan saakka poimimaan sieltä jotain, eikä sinulla ole mekkosi alla pöksyjä.
Sitä luulee hallitsevansa tilanteen sillä että on itse tarkkana, mutta moinen pesäpallosyöksy permantoon ---
Miksi ihmeessä et laita alushousuja jalkaan kauppaan mennessäsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tarkoitat niitä vanhemman mallin junia, joissa on ovenkarmeissa napit, niin ei niitä kukaan muukaan saa ensimmäisellä yrittämällä auki. :D
Vierailija kirjoitti:
Nyt kun jäin asiaa oikein pohtimaan niin mä en kyllä ikinä kaupassa tarvitse niiltä ylimmiltä hyllyiltä, mihin en ilman tuolia yltäisi niin mitään. Ainut, mikä tulee mieleen, joka saattaisi lyhyemmälle henkilölle olla ongelma on se, kun kreikkalaiset jogurtit niisstä litran pöniköissä kasataan maitohyllyjen ylähyllylle niin täyteen, että niiden kanssa pitää vähän vekslata, jotta saat sen päällimmäisen purkin pois sieltä, mutta hyvin olen sinnekin aina 168cm varrellani yltänyt.
Mä joskus vaihtoin kauppaketjua tuon jogurttiongelman takia. S-ryhmä menetti siinä monta tonnia kun koko asiointi siirtyi muualle.
Ylähyllyjen lisäksi en yletä ottamaan pakastealtaasta mitään. Kaikki mitä haluan ovat takana. Hehtaarihallissa myyjiä on vain kassalla ja myyjiä ei näy missään. En uskalla kiivetä sille pallille. Pitäisi olla tikkaat. Vaatekaupoissa sama. En saa vaatteita alas että voisi katsoa tarkemmin. Ainoa myyjä purkaa jonoa kassalla. En tykkää pyydellä apua jatkuvasti vierailta ihmisiltä. Normaaleista ihmisistä tehdään avuttomia vajakkeja noilla ratkaisuilla. Tietenkin säästyy rahat. Voi myös ruveta suosimaan kivijalkakauppoja ja kauppahalleja sekä Lidlejä. Siellä on toistaikseksi matalammat hyllyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkein pahinta, mitä voi lähikaupassa tapahtua, on se, että kauppias kumartuu edessäsi lattiaan saakka poimimaan sieltä jotain, eikä sinulla ole mekkosi alla pöksyjä.
Sitä luulee hallitsevansa tilanteen sillä että on itse tarkkana, mutta moinen pesäpallosyöksy permantoon ---
Miksi ihmeessä et laita alushousuja jalkaan kauppaan mennessäsi?
Laitatko itse korvatulpat, kun menet konserttiin?
Täällä kans yksi 158,5 :D
Varsinkin isommissa marketeissa säilykkeet on välillä varsin saatanasti aseteltu. Varvistelet ja varvistelet ja et silti ylety siihen tiettyyn papupakkaukseen, maissitetraan tai chilisekoitteeseen. Vilkuilet ja katsot, huomaako kukaan, kun lähdet metsästämään jakkaraa. Sama kivennäisvesihyllyllä.
Ainiin ja kananmunat! Useammassa marketissa ne on pienen kulutuksen coolerissa ja _kor-ke-al-la. Saisinko kysyä miksi? Hävettää etsiä ensin jakkara ellei kehtaa kysyä jotakuta ystävällistä ojentamaan jotain tiettyä munapakkausta.
Juu ei ole muiden vika, että olen lyhyehkö. Pieniä arkipäivän ongelmia, mutta silti ärsyttäviä.
:D
Lähiprismassani breezerit on ylähyllyllä ja yritin mahdollisimman huomaamattomasti hivuttaa jakkaran hyllyn eteen. Tunsin itteni ihan alaikäseks t. 158cm
Ne korokejakkarat ovat sieltä. En nouse niille. Se etenemä on varmaan kaksi senttiä ja nousu 20 ja renkaat vielä alla. Jäävät jäätelöt suosiolla ostamatta... Ja pituutta 168cm
Vierailija kirjoitti:
Ne korokejakkarat ovat sieltä. En nouse niille. Se etenemä on varmaan kaksi senttiä ja nousu 20 ja renkaat vielä alla. Jäävät jäätelöt suosiolla ostamatta... Ja pituutta 168cm
Mä olen aina vähän ihmetellyt, että miten näitä "norsunjalkoja" eli niitä kaupoissa käytettäviä pyörällisiä jakkaroita saa jättää asiakkaiden käytettäviksi, koska varmaan kovin moni ei niitä osaa käyttää. Niille on siis tarkoitus astua ensin siihen alemmalle tasolle, joka lukitsee ne pyörät ja sitten vasta kiivetä sille ylemmälle tasolle. Kuinkakohan moni on sellaisella meinannut kaatua, jos on suoraan vaan astunut sille ylätasolle... Ja tosiaan nyt tiedätte tekin, jotka ette niiden pyörien takia ole uskaltaneet niitä käyttää, että niiden pyörien pitäisi oikein toimivassa jakkarassa lukittua, kun astutte ensin sille alatasolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen aina vähän ihmetellyt, että miten näitä "norsunjalkoja" eli niitä kaupoissa käytettäviä pyörällisiä jakkaroita saa jättää asiakkaiden käytettäviksi, koska varmaan kovin moni ei niitä osaa käyttää. Niille on siis tarkoitus astua ensin siihen alemmalle tasolle, joka lukitsee ne pyörät ja sitten vasta kiivetä sille ylemmälle tasolle. Kuinkakohan moni on sellaisella meinannut kaatua, jos on suoraan vaan astunut sille ylätasolle... Ja tosiaan nyt tiedätte tekin, jotka ette niiden pyörien takia ole uskaltaneet niitä käyttää, että niiden pyörien pitäisi oikein toimivassa jakkarassa lukittua, kun astutte ensin sille alatasolle.
Olet oikeassa, mutta mistä ihmeestä tavan tallaaja tämän voi tietää?
Entäs kun pitäis päästä alahyllylle ja vatsa pistää vastaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ne alta lähde, vaikka astuisi suoraan ylätasolle. Ihmisen paino painaa jakkaran alareunan alas lattiaa vasten ja pyörät eivät enää liiku, astui mihin kohtaan tahansa. Eri asia tietysti, kenellä on riittävän pitket gasellinsääret suoraan ylemmälle tasolle astumiseen - tuskin tämän keskustelun osallistujilla :D
Nyt perustamaan järjestö, joka ajaa kauppojen hyllyjen madaltamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä pyydän aina apua herrasmiehiltä. Aina on autettu ja hymyilty lisäksi. Mummo 63v ja 160 cm.
Ne herrasmiehet haluavat vain sitä yhtä.
Minulla herrasmiehet halusivat pyynnöstäni mm. Fairyn ja pakastealtaan takaosasta jäätelöitä. Rouvashenkilö ojensi minulle hapankaalipurkin ylähyllyltä.
En ymmärtänyt, että he kaikki himoitsivat vain sitä yhtä.
N 53, 158 cm
Mua ihan näin hyllyttäjänäkin ketuttaa ainakin meidän Prisman pakastehyllyt kun ne on niin paljon taempana kuin ne alhaalla olevat laarit ettei ylemmille hyllyille yletä edes jakkaran kanssa kun jakkara jää niin kauas siitä kaapista. Aina mietin hyllyttäessä että miten ihmeessä asiakkaat saa tuotteet sieltä otettua.
Muualle kyllä yletän hyvin jakkaran kanssa, olen 163cm.
Pakastekaapeilla usein auttaa, kun siirtää tuotetta hyllyn alapuolelta lähemmäs reunaa.
Minuakaan eivät automattiovet näe.
- 168 cm