En ylety kaupan ylähyllyille
Vaikka olen 170cm!! En halua edes tietää millasta se on alle 160-senttisillä!
Kommentit (213)
Apuahan ei voi pyytää? Itse kyllä autan jos joku kysyy voisinki ottaa tuon tuotteen ylähyllyltä kun itse en ylety.
M31
Vierailija kirjoitti:
Kaikkein pahinta, mitä voi lähikaupassa tapahtua, on se, että kauppias kumartuu edessäsi lattiaan saakka poimimaan sieltä jotain, eikä sinulla ole mekkosi alla pöksyjä.
Sitä luulee hallitsevansa tilanteen sillä että on itse tarkkana, mutta moinen pesäpallosyöksy permantoon ---
Jos kerran haittaa, että joku näkee - kuten väistämättä ennemmin tai myöhemmin tulee tapahtumaan- niin mikset saakelissa vedä niitä kalsareita päälle kun ulostaudut ovesta.
En ole koskaan uskaltanut käyttää sitä jakkaraa kun olen ajatellut että siellä on pyörät alla ja jos nousen sen päälle se lähtee mun alta!
Vierailija kirjoitti:
Ne korokejakkarat ovat sieltä. En nouse niille. Se etenemä on varmaan kaksi senttiä ja nousu 20 ja renkaat vielä alla. Jäävät jäätelöt suosiolla ostamatta... Ja pituutta 168cm
Ei niillä jakkaroilla kaadu 😂
Vierailija kirjoitti:
Muistuipa mieleen ketju, jossa 150 cm nainen sanoi ylttävänsä kaupoissa kaikille ylimmillekin hyllyille. Jos hän pystyy, pystyt sinäkin, ap. Yritä enemmän!
jos on gorillan kädet??
Olen 163 ja usein joudun nousemaan varpaille ja tekemään mahtivenytyksen. Tätä ei millään jaksaisi tehdä esim. jos haluaisi vain lukea jonkun purkin sisällysluettelon saati etsiä sen sopivan kokoisen vaatteen. Ihan oikeasti, jossain ginatrikoissa ja muissa vastaavissa voi olla, että joku tietty pusero on esim ripustettu sinne katonrajaan ja vielä niin, että näet vain sen ekan kokolapun. Toisin sanoen sinun pitäisi kurotella siinä takin/mekonhelmat kainaloissa 15 minuuttia käydäksesi kaikki läpi. Ja ei, en pyydä myyjää etsimään kokoani jos en sitten haluakaan vaatetta tai vielä nolompaa omaa kokoa ei löydy, tai se ei ole hyvä.
Miksei ne tuotteet voi olla hyllyssä niin, että samaa tuotetta olis pystysuunnassa joka hyllyllä, niin että jokaiselle olis hyvällä korkeudella? Nythän ne menee niin, että yhtä tuotetta ylähyllyllä, toista seuraavalla, kolmatta kolmannella ja neljättä siellä lattianrajassa. Nyt jos kaikki tarvittava on aina siellä ylhäällä, niin vaikeaksi menee. Pitkillä ihmisillä taas ongelma on liian alhaalla olevat tuotteet, kun joutuu kumartelemaan.
Kerran olin vailla salt&vinegar sipsejä. Koko kaupassa oli tasan yksi laatikko niitä ja sekin niin korkealla, että vain koripalloilija olis ylettänyt. Sen seitsemää merkkiä sour cream&onion sipsejä kyllä oli kaikkien ulottuvilla.
Tiedättekö että 163 senttiselle lyhytraajaiselle pakasteallaskin on joskus haastava. Kerran minulle tuli epätodellinen tunne, että saatan oikeasti pullahtaa kohta pää edellä sinne altaseen, kun pyllötin koko ylävartalo pitkällä siellä ja jalat nousivat jo ilmaan. Tavara oli kaukana JA syvällä. Sen jälkeen olen vältellyt sellaisten ostosten tekemistä koska kuolisin kyllä häpeästä jos sinne pyörähtäisin.
Vierailija kirjoitti:
Tiedättekö että 163 senttiselle lyhytraajaiselle pakasteallaskin on joskus haastava. Kerran minulle tuli epätodellinen tunne, että saatan oikeasti pullahtaa kohta pää edellä sinne altaseen, kun pyllötin koko ylävartalo pitkällä siellä ja jalat nousivat jo ilmaan. Tavara oli kaukana JA syvällä. Sen jälkeen olen vältellyt sellaisten ostosten tekemistä koska kuolisin kyllä häpeästä jos sinne pyörähtäisin.
:D Pyllöttäjä siellä!
Mulla ei ole ollut ikinä mitään ongelmia kaupassa yltämisen kanssa. Tai sitten olen niin sokea etten vain edes näe mitä siellä ylähyllyllä edes on. T. 160cm
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne korokejakkarat ovat sieltä. En nouse niille. Se etenemä on varmaan kaksi senttiä ja nousu 20 ja renkaat vielä alla. Jäävät jäätelöt suosiolla ostamatta... Ja pituutta 168cm
Mä olen aina vähän ihmetellyt, että miten näitä "norsunjalkoja" eli niitä kaupoissa käytettäviä pyörällisiä jakkaroita saa jättää asiakkaiden käytettäviksi, koska varmaan kovin moni ei niitä osaa käyttää. Niille on siis tarkoitus astua ensin siihen alemmalle tasolle, joka lukitsee ne pyörät ja sitten vasta kiivetä sille ylemmälle tasolle. Kuinkakohan moni on sellaisella meinannut kaatua, jos on suoraan vaan astunut sille ylätasolle... Ja tosiaan nyt tiedätte tekin, jotka ette niiden pyörien takia ole uskaltaneet niitä käyttää, että niiden pyörien pitäisi oikein toimivassa jakkarassa lukittua, kun astutte ensin sille alatasolle.
Ei ne alta lähde, vaikka astuisi suoraan ylätasolle. Ihmisen paino painaa jakkaran alareunan alas lattiaa vasten ja pyörät eivät enää liiku, astui mihin kohtaan tahansa. Eri asia tietysti, kenellä on riittävän pitket gasellinsääret suoraan ylemmälle tasolle astumiseen - tuskin tämän keskustelun osallistujilla :D
Onko nyt kyse niistä sinisistä pyöreistä jakkaroista, joita on esim. S-marketissa? Käytän niitä aina, enkä ole huomannut niissä mitään alempaa tasoa. Ikinä ne eivät kyllä ole meinanneet lähteä alta, vaikka pyörät niissä tosiaan on. Minulla ei ole mitään gasellisääriä, mutta olen silti vaivatta päässyt sinne jakkaran päälle :D
t: 165cm
Vierailija kirjoitti:
Kaupan ylähyllyjen ongelman olen ratkaissut usein pyytämällä henkilökunnan apuun. Sitten on tämä hivenen kiusallisempi vaiva jonka vuoksi harvemmin liikun julkisella paikalla yksin. Kauppojen, pankkien etc. ja junien ovet toimivat usein jonkinlaisella liiketunnistimella tai valokennolla. Ne harvoin reagoivat läsnäolooni. Mikään ei ole sen kiusallisempaa kuin törmätä niihin oviin kuin mikäkin kärpänen, tai junassa pahimmillaan jäädä jumiin väärään vaunuun ja vaan toivoa ettei tavaroita nyysitä kun odottelen että joku muu sattuisi kulkemaan niistä ovista niin pääsisi samalla avauksella. Ei kylläkään liity varmaan pituuteen, oon 158cm.
Ai kauheeta, ei pitäis nauraa mutta mielikuva oli niin hassu, että naurahdin ääneen :)
Pakastealtaat on hankalia varsinkin kun sen tuote minkä haluan on siellä
takana. Pitää maata sen reunan päällä:D
Joudun melkein aina käyttämään jakkaraa tai kiipeilen jostakin hyllynreunasta, jos haluamani tuote on melkein loppu ylähyllyltä.
Kerran en ylettänyt pakettiin pakettiautomaatista, koska se oli laitettu sinne ylimpään lokeroon.
Nolona yritin ensin hyppiä siihen jos saisin otteen. Huusin ohimenevälle väkijoukolle että voisiko joku antaa mun paketin:D joku ystävällinen mies tuli nostamaan sen sieltä lokerosta.
T: 150cm
Vierailija kirjoitti:
Vaikka olen 170cm!! En halua edes tietää millasta se on alle 160-senttisillä!
Mä oon 169 ja oon miettiny ihan samaa! Oon aina se porukan pisin enkä mäkään yllä nii miten lyhyemmät yltää!
Vierailija kirjoitti:
Kauppojen, pankkien etc. ja junien ovet toimivat usein jonkinlaisella liiketunnistimella tai valokennolla. Ne harvoin reagoivat läsnäolooni.
Mulla sama. Joudun usein peruuttamaan oven edestä taaksepäin, kun ovi ei ole auennut. Sitten otan vauhtia ja yritän uudestaan. Joskus on tosiaan käynyt niinkin, että on pakko odottaa, että paikalle tulee joku havaittavampi olento. Todennäköisesti kyse on pituudesta. Minä olen tällainen noin 153 cm:n hukkaputkimummeli.
Nykyiset pakastesysteemit on s**tanasta. Ensin on se allas siinä, ja sen yläpuolella kaappi. Miten v*tussa on tarkoitus lyhyen ihmisen sieltä kaapista keski- tai ylähyllyltä saada yhtään mitään kun joutuu sen altaan yli kurottelemaan ja ylettää hätäisesti alimmalle hyllylle. Myös sen altaan takimmaisesta reunasta on mahdoton saada mitään hyppysiinsä. Jos olis pelkkä kaappi ilman sitä allasta, ylettäis paremmin.
Jos hyllyt on ritilähyllyjä niin mä tökin ja vedän sormella sieltä ritilän alapuolelta tuotteen lähemmäs reunaa ja nappaan sitten siitä. Tälleen saa yleensä myös ne paketit, jotka on ihan hyllyn takareunassa.
Ei ylähyllyllä edes ole mitään sellaisia tavaroita, mitä kukaan tarvitsee. Paitsi pesto taitaa olla lähikaupassa ja sitähän naiset kai enimmäkseen syö. Opetelkaa tekemään itse pestonne ja lopettakaa marina. Kaikki halvat tuotteet on sitäpaitsi lattian rajassa, eli sen lisäksi että ruokaa ei tarvitse kovin paljon, teillä on alhaisimmat hinnat. Katsokaa asioiden positiivisia puolia.
En minäkään ylety. En edes vähän alemmillekaan. Onneksi aina joku mukava mies auttaa mielellään ;)