Tyttöystävä lepertelee ja lässyttää
Uusi tyttöystäväni lepertelee minulle silloin tällöin kuin lapselle. Ei mitenkään koko ajan, mutta aina välillä esim. sängyssä makoillessamme yms. Hän tykkää myös kovasti helliä minua, esim. silitellä hiuksiani ja painaa päätäni hänen rintojaan vasten. Olen huomannut nauttivani tästä jollain tasolla, mutta toisaalta häpeän sitä että pidän tuosta. Olen 25 ja naiseni on 29, pelkään kai että hän näkee minut ihan lapsena.
Mitenkäs muut, lepertelettekö kumppanillenne? Ja pidättekö sitä söpönä, kiihottavana, vaivaannuttavana vai täysin neutraalina asiana?
Kommentit (205)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hellyys kuuluu parisuhteeseen siinä missä intohimokin. Ihmetyttää tuollaiset ei ole aikuisen käytöstä-vastaukset
Onko lepertely ja lässyttäminen aina hellyyttä?
On, ei siitä tietenkään kaikki pidä kuten ei muistakaan hellyyden muodoista. Meidän perheessä on aina leperrelty, siitä tulee rakastettu olo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisitko ap antaa jotain esimerkkejä että mitä tuo lepertely esimerkiksi on? Mulle ei ainakaan automaattisesti avaudu tuo termi.
Mä voisin pitää lepertelynä sekä "ihana kultaseni, ole ihan rauhassa siinä, miten päiväsi on mennyt.." että myös "pus pus pikku nöpönenä söpöliini, laita pää siihen syliin, noin on hyvä mussukkani".... Ja noista kahdesta tulee vähän erilaiset fiilikset.
Noh, kyse on ehkä enemmän äänensävystä. Saatetaan puhua ihan tavallisia asioita , mutta äänensävy on sellainen lepertelevä. Ehkä jonkinlainen sekoitus siitä miten puhutaan lapselle ja miten tavallisesti puhutaan rakkaalle. Mitään hellittelynimiövereitä hän ei vedä, kutsuu yleensä muruksi tai rakkaaksi. No joo, joskus myös raksuksi :D Eikä tee noin todellakaan koko ajan, yleensä silloin kun silittelee mua tai pitää sylissä
AP
Mä kaipaan hirveästi juuri tuollaista puhetta. Nyt jo edesmennyt isäni puhui minulle aikuisena samalla hellittelyäänellä kuin pienenä, samoin ensimmäinen poikaystävä oli kova leperetelemään. Nykyinen on muuten täydellinen, mutta ei puhu juuri mitään ja on muutenkin pidättätyvä tyyppi.
Vierailija kirjoitti:
Olisipa ihanaa maata sängyllä, katsoa naista ylöspäin, imeä tissiä ja vastaanottaa lepertelyä :3
Tähän kun saisi joskus oman vaimon suostumaan
Kaffepulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten olette päätyneet aloittamaan tuon? En tuomitse, olen vain utelias?
Varmaan mun aloitteesta, en muista tarkasti. Olen aika äidillinen ja huolehtiva ihminen.
Inhoan myös karvaisia palleja, ja varmaan se lähti jotenkin siitä sheivaamisesta. Vaadin saada sheivata miehen pyllyn ja pallit, mihin hän on nykyään tottunut. Ensin vastusteli, mutta sain asian painostettua läpi. Joskus pylly ei ollut ihan puhdas, ja lepertelin, että "vauvalla on kakkapylly" tai jotain vastaavaa, ihan huumorilla siis. Mieskin tuntui huvittuvan asiasta.
Jotenkin siitä se lähti. Miehellä on ymös nukahtamisvaikeuksia, ja joskus hän yöllä sängyssä ennen nukahtamista esim. laulaa täysillä mun korvaan, tarrautuu minuun ja haluaa puristella tissejä tai imeä niitä. Sanoin joskus, että olet varmaan vauvana ollut sellainen aika työläs nukutettava. Siitä tuli sitten se "äiti nukuttaa vauvaa"-leikki.
Ja siis nämä jutut ei ole mitenkään erityisen seksuaalisia meillä, vaan enemmän sellaista hoivaavaa, äidillistä, rauhoittavaa otetta. Olen miettinyt, olenko itse jotenkin pervo kun tykkään tehdä tällaista, mutta mies tuntuu leikkivän mukana ihan tyytyväisenä.
Mulla ei ole lapsia, ehkä korvaan sitä jotenkin pitämällä miestä vauvana?
Tuo äiti nukutta vauvaa leikki kuulostaa ihanalta
Lepertelen joskus ja mies kyllä näytää pitävän siitä sekä nauttii kun painan rinnat hänen kasvojaan vasten
Jostain syystä minäkin olen kotona välillä lapsen roolissa. Työelämässä olen hyvin menestynyt ja joudun olemaan siellä asemani takia aika kovapintainen, kaipaan ehkä sille vastapainoa kotona
M30
Vierailija kirjoitti:
Hih, oot sille vauva tai koiranpentu. Kohta saat vaipan tai kaulapannan
täällä on paljon miehiä jotka tykkäisi ainakin tosta vaipasta
No tottakai leperrellään ja lässytetään välillä.
Mikä voisi olla tylsempää, kun "no nyt kun me olemme aikuisia, niin emme enää käyttäydy mitenkään lapsellisesti ja spontasnisti, vaan kypsästi ja ja vähän kankeasti, kun se nyt ei vaan ole soveliasta täällä aikuisten vakavassa ja kankeassa maailmassa ja sikäli kun toinen voisi jopa loukkaantua ja tuosta käytöksestä.."
Vierailija kirjoitti:
Jostain syystä minäkin olen kotona välillä lapsen roolissa. Työelämässä olen hyvin menestynyt ja joudun olemaan siellä asemani takia aika kovapintainen, kaipaan ehkä sille vastapainoa kotona
M30
Millä tavoin tuo näkyy teillä kotona?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M30
Millä tavoin tuo näkyy teillä kotona?
Saatan välillä kiukutella kotona vähän lapsellisesti, ja välillä vaimo myös piristää minua vähän kuin mököttävää lasta. Vaimo tekee myös enemmän kotitöitä, toki minä olen palkkatyössä noin 15h /vk häntä enemmän. Joskus tuntuu vain niin hyvältä kun joku huolehtii. Olen hyvin kiitollinen ihanasta vaimosta, täytyykin viedä hänelle tänään kukkia
Lapsiluku perheessä pitäisi laskea niin että mieskin laskettaisi lapseksi
Mun mielestä lässytys on ärsyttävää, mutta lepertely kivaa. Oli kyse lapsista, aikuisista tai eläimistä.
Lässytys = asioista puhuminen (julkisestikin) lässyttävällä äänellä. Ihan kuin kohde olisi idiootti... Esim. lapselle lässyttävä tarhatäti, neuvolatäti, vieras aikuinen, omat vanhemmat normitilanteessa lässyttävällä äänellä "otatko maitoa? Niih, maitoa lässyn lässyn lää...".
Lepertely = hellyyttävässä tilanteessa ns. "turhan" puhuminen. Esim. "onpa ihanat varpaat, niin ihanat, ja niin ihana pikku nenu, ootko mun pikku mussukka ...pusi pusi pusi... Aikuiselle miehelle sit vaikka vähän rivoakin lepertelyä ja hellittelyä samalla.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä lässytys on ärsyttävää, mutta lepertely kivaa. Oli kyse lapsista, aikuisista tai eläimistä.
Lässytys = asioista puhuminen (julkisestikin) lässyttävällä äänellä. Ihan kuin kohde olisi idiootti... Esim. lapselle lässyttävä tarhatäti, neuvolatäti, vieras aikuinen, omat vanhemmat normitilanteessa lässyttävällä äänellä "otatko maitoa? Niih, maitoa lässyn lässyn lää...".
Lepertely = hellyyttävässä tilanteessa ns. "turhan" puhuminen. Esim. "onpa ihanat varpaat, niin ihanat, ja niin ihana pikku nenu, ootko mun pikku mussukka ...pusi pusi pusi... Aikuiselle miehelle sit vaikka vähän rivoakin lepertelyä ja hellittelyä samalla.
Siis sanojahan nuo vain on ja toiset käsittää lässytyksen eri lailla. Tarkoitin siis kärjistetysti sitä, että on ok sitten vaikka lässyttää tilanteessa jossa sylitellään sohvalla tai sängyllä tai missä lie, mutta en tykkää lässyttävästä puheesta esim. ruokapöydässä.
Vierailija kirjoitti:
Olet oikeassa, lässytys oli ehkä huono sanavalinta otsikkoon. Tuosta sun kuvailemasta lepertelystä meillä juuri on kyse :) tää keskustelu on auttanut mua nauttimaan siitä uudella tavalla. Muutenkin on harvinaista, että keskusteluun tulee näin paljon kivoja vastauksia. Hienoa kuulla että muutkin tykkäävät tästä. AP
Vierailija kirjoitti:
Lapsiluku perheessä pitäisi laskea niin että mieskin laskettaisi lapseksi
Lapsilisä miehestä ois kiva
Vierailija kirjoitti:
aww puhuispa joku mulle noin
Luin josain, että monet arvostetussa ja vastuullisessa asemassa olevat miehet kaipaavat erityisen paljon tällaista kohtelua
Vierailija kirjoitti:
Luin josain, että monet arvostetussa ja vastuullisessa asemassa olevat miehet kaipaavat erityisen paljon tällaista kohtelua
Periaatteessa ymmärrän. Jos käsissä on valtion budjetti niin varmaan välillä tahtoo rentoutua ja päästä syliin kuuntelemaan lepertelyä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselle tuli joskus yllätyksenä että mies kaipaa tuollaista. Aloin sitten kohdella häntä välillä kuin lasta ja suhde alkoi heti voida paremmin
Mitä tarkkaan ottaen teit? Mietin pitäisikö kokeilla samaa
-Lepertely, baby talk yms välillä
- Vähän ylitseviety kehuminen kun tekee jotain hyvää. Myös seksillä palkitseminen joskus :D
- Yritän riitatilanteissa ajatella hänet lapsena kun tasavertainen riitely ei häneltä onnistu
- Olen HYVIN empaattinen häntä kohtaanVoi kuulostaa pahalta, mutta ei ole sitä. Ei mies todellakaan koko ajan ole lapsellinen, ja hänessä on valtavasti ihania luonteenpiirteitä. En vaihtaisi häntä mihinkään
Luin tän jatajusin että mun vaimo soveltaa tuon listan asioita muhun :D
haha :D mut tuolla pääsee aika pitkälle miesten kanssa
Kyllä minä en yhtään tykkää että minulle lässytetään kuin lapselle.