Ensitreffit alttarilla OFFICIAL 2018
Kommentit (8881)
Mun mielestä ihmisistä näkyy ulospäin se, että onko ne onnellisia itsensä kanssa ja viihtyykö ne omissa nahoissaan. Sellainen ihminen, joka on kaiken kaikkiaan ja pitkäkestoisesti onnellinen itsensä kanssa, omaa terveen itsetunnon ja kokee että hänellä on hyvä olla elämässään ja itsensä kanssa (vaikka hänen elämässä saattaa olla vaikeita, kuormittavia ja rankkoja asioita ja vaikka hän ei eläisi mitenkään täydellistä elämää). Sellainen ihminen on muille huomaavainen, kohtelias ja lämmin eikä kiukuttele tai valita koko ajan.
Jos taas ihmisellä on paha olla itsensä kanssa tai on ollut jo pitkään tyytymätön itseensä ja elämäänsä ja on emotionaalisesti kypsymätön, niin sellainen ihminen saattaa purkaa purkaa omaa pahaa oloa muihin kiukuttelemalla, valittamalla ja olemalla ilkeä. Tällainen ihminen usein etsii ratkaisua tyytymättömyyteensä tai pahaan oloonsa parisuhteista eli toivoo, että tulee se joku joka tekee onnelliseksi. Ja sitten kun se kumppani ei olekaan täydellinen eikä koko ajan teekään sinua onnelliseksi, niin sitten sille kostetaan se, että se ei "hoida tehtäväänsä". Sellainen tehtävä vaan on mahdoton, sillä ei kukaan voi vastata toisen ihmisen onnesta. Ennen kuin ihminen oivaltaa, että onnellisuus pitää osata rakentaa itse oman päänsä sisällä ja kumppani on sitten se, jonka kanssa voi jakaa sen onnellisuuden, niin ennen tätä ei tule löytämään toimivaa parisuhdetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taannoin olin itse sinkkuna ja sain perääni eetumaisen spanielin. Oli niin typerä, ettei kiltisti torjuntaa ymmärtänyt vaan liehakoi ja liehakoi, jonka jälkeen tykitin vähemmän mukavasti. Ei mennyt perille sekään. Sain muilta kommenttia et olen liian tyly ja riivinrauta, mutta kun Se Ei Tajunnut. Nyt eri henkilön, minulle sopivan, kanssa suhteessa, eikä ole tarvetta ärhäköidä. Eli sikäli Rosaa ymmärrän ja kun tyttöparalla ei ole edes paon mahdollisuutta...
Jollekin tuollainen matalatesto-lässy-eetu on varmasti unelma, mutta toiset kaipaa enemmän selkärankaa, enkä tarkoita mitään alfajännämiessekoilua tässä. Vesa vaikuttaisi sellaiselta hyvältä perusmieheltä, Heikkikin hyvä, mutta omaan makuun liian akateemikko .
Kamalaa tekstiä. "Matalatesto-lässy"... Elämämkoulu on taas vahvasti läsnä.
Ohis
Elämämkoulu tai ei, mutta tottahan tuo on.
Aika sivistymätön tapa puhua muista ihmisistä. Ei anna fiksua kuvaa kirjoittajasta, vaikka olis mitä kouluja käyty.
Joku kysyi onko Heikki aiemmin ollut naimisissa. Sanoi häämatkalla ettei ole. Ja että avioelämää on niin vähän takana ettei vielä osaa käyttäytyä asianmukaisesti, kun Miina viittasi farkkutakkiepisodiin :D
Vierailija kirjoitti:
Olen sairaanhoitaja enkä missään nimessä haluaisi Rosan kaltaista kollegaa työpaikalleni.
Ja minä en haluaisi sinun kaltaistasi kollegaa. Ihme mustamaalamista ja omituisten päätelmien tekemistä tv-sarjassa lyhyesti nähdyn perusteella. Eiköhän Rosa ole ihan hyvä työntekijä ja työkaveri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taannoin olin itse sinkkuna ja sain perääni eetumaisen spanielin. Oli niin typerä, ettei kiltisti torjuntaa ymmärtänyt vaan liehakoi ja liehakoi, jonka jälkeen tykitin vähemmän mukavasti. Ei mennyt perille sekään. Sain muilta kommenttia et olen liian tyly ja riivinrauta, mutta kun Se Ei Tajunnut. Nyt eri henkilön, minulle sopivan, kanssa suhteessa, eikä ole tarvetta ärhäköidä. Eli sikäli Rosaa ymmärrän ja kun tyttöparalla ei ole edes paon mahdollisuutta...
Jollekin tuollainen matalatesto-lässy-eetu on varmasti unelma, mutta toiset kaipaa enemmän selkärankaa, enkä tarkoita mitään alfajännämiessekoilua tässä. Vesa vaikuttaisi sellaiselta hyvältä perusmieheltä, Heikkikin hyvä, mutta omaan makuun liian akateemikko .
Kamalaa tekstiä. "Matalatesto-lässy"... Elämämkoulu on taas vahvasti läsnä.
Ohis
Elämämkoulu on amiksen lisäksi ainoa jota en ole käynyt :D myönnän että kuvaus vähän tökerö, mutta äkikseltään en parempaa keksinyt.
Elämämkoulua käyvät kaikki, vai etkö ole elossa, eikö sinulla ole ollenkaan elämänkokemusta?
ohis
Heikin ja Miinan asetelmat on vähän kääntyneet. Nyt näyttää siltä, että Miina on alkanut vähän kyseenalaistaa heidän suhteensa tulevaisuutta ja Heikkiä. Heikki taas vaikutti varmemmalta tulevaisuuden ja heidän jatkamisensa suhteen. Mietin miten paljon Miina miettii päänsä sisällä asioita, joita ei tuo ohjelmassa päivänvaloon. Mitä hän todellisuudessa ajattelee. Miina on niin mukautuva ja positiivinen luonne, että jo se saa hänet suhtautumaan Heikkiinkik noin hyvin Selvää on se, että Miina varmasti yrittää loppuun asti saada suhteen toimimaan eikä hevillä luovuta. Hyvinkin voivat jatkaa naimisissa oloa ja tutustumista ohjelman jälkeenkin, mutta on eri asia miten pitkälle tulevaisuuteen heidän yhtenen taival silti jatkuu. Nyt näyttää hyvältä, mutta veikkaan, että Miinan iloisen ja ymmärtäväisen pinnan alla tapahtuu enemmän mitä päälle päin näyttää. Toki siitä on saatu jo vähän osviittaa pitkin kautta.
SPOILERI
-
-
-
-
-
Ite en kyllä kovin kauaa viihtyisi miehen kanssa, joka lähes kiukkuisena älähtelisi "sä oot pystyssä jo kaksi lounasta" "ja mä maksoin viimeks kaupassa" 😶
Jos on itellä tiukkaa niin voihan sanoa ohimennen, että tarjoo sä vaikka tällä kertaa. Tai parempi, maksetaan omat. Mutta jos tuollaisesta naama norsunveellä oikeesti tilittää, niin ei voi muuta sanoa kun yäk..
Jos mä tarjoan niin kanssa tarjoan. En odota siis mitään, haluan tarjota. Jos en halua tarjota, en tarjoa. Sanon, että maksetaan puoliks/omat. Velaksi en "tarjoa". Siitähän tulee taakka tai nöyryytetty olo, kun yhtäkkiä yks alkaa "perimään omiaan" takaisin. Vesittää koko kokemuksen.
Vesan tyyli ei toimis mun kanssa, mutta tästäkin asiasta on monenlaista mielipidettä. Minusta toi oli vähän noloa, lapsellista.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä ihmisistä näkyy ulospäin se, että onko ne onnellisia itsensä kanssa ja viihtyykö ne omissa nahoissaan. Sellainen ihminen, joka on kaiken kaikkiaan ja pitkäkestoisesti onnellinen itsensä kanssa, omaa terveen itsetunnon ja kokee että hänellä on hyvä olla elämässään ja itsensä kanssa (vaikka hänen elämässä saattaa olla vaikeita, kuormittavia ja rankkoja asioita ja vaikka hän ei eläisi mitenkään täydellistä elämää). Sellainen ihminen on muille huomaavainen, kohtelias ja lämmin eikä kiukuttele tai valita koko ajan.
Jos taas ihmisellä on paha olla itsensä kanssa tai on ollut jo pitkään tyytymätön itseensä ja elämäänsä ja on emotionaalisesti kypsymätön, niin sellainen ihminen saattaa purkaa purkaa omaa pahaa oloa muihin kiukuttelemalla, valittamalla ja olemalla ilkeä. Tällainen ihminen usein etsii ratkaisua tyytymättömyyteensä tai pahaan oloonsa parisuhteista eli toivoo, että tulee se joku joka tekee onnelliseksi. Ja sitten kun se kumppani ei olekaan täydellinen eikä koko ajan teekään sinua onnelliseksi, niin sitten sille kostetaan se, että se ei "hoida tehtäväänsä". Sellainen tehtävä vaan on mahdoton, sillä ei kukaan voi vastata toisen ihmisen onnesta. Ennen kuin ihminen oivaltaa, että onnellisuus pitää osata rakentaa itse oman päänsä sisällä ja kumppani on sitten se, jonka kanssa voi jakaa sen onnellisuuden, niin ennen tätä ei tule löytämään toimivaa parisuhdetta.
Word
Sini ja Vesa:
Varhaiskaali=tuore, nuori keräkaali. Miksi keräkaali käy, mutta tuore keräkaali ei? Täysin sama kasvi. Tuoreena vain paremman makuinen. Sitten tämä vessapaperi asia. Onko sillä mitään väliä kuinka päin se vessapaperirulla on telineessä! Miksi se oma tapa on ainoa oikea? Mulle on ihan sama kuinka päin ukko laittaa vessapaperirullan telineeseen tai lautaset kaappiin. Eikö voi vain hyväksyä, että toinen tekee asioita eri tavalla?
ESS: "Rosan osallistuminen Ensitreffit alttarilla -ohjelmaan ei tullut läheisille yllätyksenä."
En pysty lukemaan koko juttua, mutta mielenkiintoinen lause. Miksei tullut yllätyksenä?
Vierailija kirjoitti:
Sini ja Vesa:
Onko sillä mitään väliä kuinka päin se vessapaperirulla on telineessä! Miksi se oma tapa on ainoa oikea? Mulle on ihan sama kuinka päin ukko laittaa vessapaperirullan telineeseen tai lautaset kaappiin. Eikö voi vain hyväksyä, että toinen tekee asioita eri tavalla?
Ei kai tästä tarvitse tapella, koska vessapeperitelinpatentti 1800-luvulta kertoo, miten tulee toimia?
Onhan Eetu liian nössö tossa suhteessa. Ihmisenä kiltti ja kiva mutta niin. Pitäisi olla enemmän selkärankaa eikä vaan sössöttää vaimolle. Jos sanoisi vastaan ja olisi vähän ryhdikkäämpi ihmisenä niin ajatelkaas
Vierailija kirjoitti:
SPOILERI
-
-
-
-
-
Ite en kyllä kovin kauaa viihtyisi miehen kanssa, joka lähes kiukkuisena älähtelisi "sä oot pystyssä jo kaksi lounasta" "ja mä maksoin viimeks kaupassa" 😶
Jos on itellä tiukkaa niin voihan sanoa ohimennen, että tarjoo sä vaikka tällä kertaa. Tai parempi, maksetaan omat. Mutta jos tuollaisesta naama norsunveellä oikeesti tilittää, niin ei voi muuta sanoa kun yäk..Jos mä tarjoan niin kanssa tarjoan. En odota siis mitään, haluan tarjota. Jos en halua tarjota, en tarjoa. Sanon, että maksetaan puoliks/omat. Velaksi en "tarjoa". Siitähän tulee taakka tai nöyryytetty olo, kun yhtäkkiä yks alkaa "perimään omiaan" takaisin. Vesittää koko kokemuksen.
Vesan tyyli ei toimis mun kanssa, mutta tästäkin asiasta on monenlaista mielipidettä. Minusta toi oli vähän noloa, lapsellista.
Completely agree!
Toisaalta minua monta kertaa enemmän tienaava mieheni ei yhtään ymmärtänyt kommentoidessani tätä kohtausta juuri näin.
Mistäköhän tuollaisia Miinoja löytäisi, namskis!
Olisi kieltämättä kivaa saada homopareja tähän ohjelmaan. Harmi että sellaisia hakijoita olisi niin vähän, ettei niistä saisi kovin hyvin sopivia pareja muodostettua.
Eetu ja Rosa:
Eetun kannattaisi kohdella Rosaa, kuten Rosa kohtelee häntä, eli olla v***umainen ja ilkeä. Ei ainakaan menettäisi yhtään mitään. Suhteessa pitää pitää puolensa, muuten joutuu olemaan kotipiika ja kynnysmatto. Ihmiset joilla on huono itsetunto, alkavat helposti pompottaa ja komennella muita, kun huomaavat pääsevänsä niskanpäälle. Rosa on kylmä tyyppi, jolla on noussut vähän pissi päähän.
Miina lauleskeli pätkää Suutarinemännän kehtolaulusta (piupali-paupali). Nyt sitten pohdin millainen elämä tällä suutarin emännällä on ollut. Vauva nukkuu huonosti ja jotkut random kersat tulee ovelle häiritsemään kesken kehtolaulun ja äiti ei voi laulamista lopettaa kun muuten vauva heräis. Sitten musikaalityyliin lauletaan asiat näille random-kersoille. Samalla selviää myös että perheen isä on koko viikon pois. Random-kersat eivät myöskään usko että nyt ei oo oikeesti paras aika notkua ovenpielessä, vaan heille pitää monta kertaa sanoa hyvästi. Mutta lopuksi vielä Miinalle terveisiä, ehkä Miina on tämän suutarin emännän ystävä, jonka toivois tulevan kylään.
Sini ja Vesa Dunderin luona oli leikattu siten, että ei esitetty asioita kronologisessa järjestyksessä. Kiinnitin huomiota siihen että Vesalla oli käsi Sinin ympärillä ja sit ihan naps tosta vaan istuikin sohvan toisessa päässä kauempana ja sit taas naps käsi oli taas Sinin ympärillä. Silloin kun ohjelmassa Sini piti sitä "läheisyys on ahdistanut"-puheenvuoroa, Vesa näytettiin toisessa nurkassa.
Vierailija kirjoitti:
Eetu ja Rosa:
Eetun kannattaisi kohdella Rosaa, kuten Rosa kohtelee häntä, eli olla v***umainen ja ilkeä. Ei ainakaan menettäisi yhtään mitään. Suhteessa pitää pitää puolensa, muuten joutuu olemaan kotipiika ja kynnysmatto. Ihmiset joilla on huono itsetunto, alkavat helposti pompottaa ja komennella muita, kun huomaavat pääsevänsä niskanpäälle. Rosa on kylmä tyyppi, jolla on noussut vähän pissi päähän.
Uskon lähtökohtaisesti hyvään ihmisessä ja tee toisille kuten toivoisit itsellesi tehtävän, mutta tästä olen samaa mieltä. Itseään pitää myös tarpeen tullen suojella.
Minusta vaikuttaa siltä, että Eetua välillä ihan itkettää eikä minusta siksi että hän olisi liian pehmeä ja herkkä, vaan koska Rosa on todella ilkeä, monesta asiasta ja jatkuvasti.
Vierailija kirjoitti:
Luin Iltasanomien jutun Miinasta.
Hän on siis aikaisemmin ihastunut ulkonäöltään komeisiin ja supliikkeihin miehiin ja huomannut joutuneensa tekemään kompromisseja suhteessa. No, nyt hän päätti antaa valinnan vallan muille ja luottaa siihen täysin. Hän sai ulkonäöltäån ja puhelahjoiltaan aivan erilaisen, ei ehkä edes itseä miellyttävän ihmisen, sekä yllätys yllätys, Miina tekee edelleen kompromisseja ja myötäilee ja seurailee toisen mielialaa.
Miksi en ymmärrä mikä on nyt muuttunut parisuhteessa Miinan kannalta paremmaksi? Muu siis kuin, että Miina ei ole itse valinnut nykyistä miestään?
Se, että Miina uskoo saavansa takaisin mitä itse antaa ei monestikaan pidä paikkaansa. Surullista, mutta totta. Jos toinen ei vain käsitä niin ei käsitä.
Valitettavasti ohjelmaan osallistujissa ei näköjään ollut ketään Miinan tasoista ja hänen tyylistään miestä. Olen ketjun alkupuolella jo kirjoittanut siitä, että Miina vaikuttaa selvästi Heikkiä tasokkaammalta, ja kun täällä kummasteltiin miksi Miina ei ole "kelvannut" kenellekään, sanoin että tuskin on kelpaamisesta ollut kysymys vaan siitä, että Suomesta ei ole helppo löytää yhtä kypsää, empaattista, sivistynyttä ja tyylikästä miestä kuin Miina on. Varsinkaan vapaiden miesten joukosta.
Pohdin joskus itse, osallistuisinko tähän ohjelmaan, mutta totesin ettei ole kovin todennäköistä että sitä kautta päätyisin yhteen minulle sopivan miehen kanssa. Ohjelma kun ei voi taikoa noita sopivia miehiä mistään tyhjästä, vaan osallistujat ovat niitä samoja ihmisiä, jotka deittimarkkinoilla muutenkin ovat vapaana. Päätin, että olemalla itse aktiivinen, saan kuitenkin paremman mahdollisuuden kohdata oikeanlaisen ihmisen. Ehkä minun ja Miinan välillä on siis sen verran eroa, että itse luotan omaan miesmakuuni ja kykyyni valita juuri itselleni sopiva kumppani (ja myös parisuhdehistoriani osoittaa tämän todeksi).
Olin sitten todella aktiivinen - ja todella kriittinen - Tinderissä, ja sieltä se unelmien mies löytyi kuin löytyikin. Etsin laajalla ikähaarukalla enkä rajoittanut etsintää pelkästään Suomeen ja suomalaismiehiin. Sen havainnon tein, että siinä miesjoukossa, jotka kiinnostivat minua eniten, vain yksi mies oli suomalainen, ja hänelläkin oli todella kansainvälinen tausta ja kasvuhistoria.
Vois tehdä vaihtarit: Siirretään Heikki Rosan puolisoksi ja Eetu Miinalle. :):):)