Ensitreffit alttarilla OFFICIAL 2018
Kommentit (8881)
Mun mielestä on jopa outoa tuo Heikin kommentointi Miinan vaatteista. Luulisi Heikin ihan fiksuna ihmisenä tajuavan, että tuo ei ole ok ja vieläpä, kun Miina on sanonut useasti asiasta. Mikä tuossa on taustalla, että Heikki ei pysty lopettamaan tuota? Kokeeko jotenkin olevansa alakynnessä sosiaalisesti taitavan ja ulospäin säteilevän Miinan kanssa, että koittaa tuolla tavoin päästä kontrolliin? Siis alitajuisesti voiko tuollainen olla syynä? Vaikka katsojille se näyttäytyy tosi lapsellisena käytöksenä. Miksi Heikki ei ota vakavasti Miinan sanomisia siitä, että tuollainen loukkaa? Heikki kuitenkin osaa lohduttaa ja suhtautua empaattisesti niin myös siksi on hyvin outoa tuo vaatteiden ja ulkonäön kommentointi, josta on vieläpä sanottu hänelle. Jotain suurempaa tuossa taustalla on. Olisiko joku Heikin sokea piste.
Ai kauheeta, nauroin ääneen uusimassa jaksossa (c-morella) kun Heikki ajautui suppailemaan keskelle kaislikkoa 😂
Voi helv**** ärsyttää tuo Eetun söpöilevä baby talk puheääni joka hemmetin kohtauksessa! Menisi hermo ja pahasti. Puhuisi ensinnäkin normaalisti ja sitten pistäisi tuon muijansa järjestykseen.
Miksi he pussailivat ja halailivat Dunderfeltin tapaamisen jälkeen? Kuvottavaa teennäistä söpöstelyä.
Cmore-jakson lopun teaserissa kuulemma riita Eetulla ja Rosalla. Kuvailkaa tätä tarkemmin pliis! Mitä he sanovat?
Tai lapsuudesta opittu tyyli?
Vierailija kirjoitti:
Juhannusjakso oli hyvä. Yllätyin siitä, että Miinan sijaan Heikki otti ensimmäisenä esille ne piikittelyt Dunderfeltin vastaanotolla. Selkeästi ymmärtää, että kommentit voi satuttaa ja onneksi varmisti asian Miinalta nyt.
Eiköhän Heikki ottanut asian esille siksi, että Miina on siitä toistuvasti hänelle maininnut. Niin kauan kuin hänen kontrollointiyrityksensä jatkuvat, ei voi ajatella hänen "selkeästi ymmärtävän" että se satuttaa Miinaa. Vai tekisitkö sinä toistuvasti kumppanillesi jotain satuttavaa siitä huolimatta että selkeästi ymmärrät ja tiedostat satuttavasi? Jotkut harvat toki näinkin toimivat, mutta siinä on sitten kysymys jo sadismista, ja toivon ettei Heikki sentään sadisti ole.
Vieläkö palstalla riittää niitä Heikin "älykkyydestä" hurmaantuneita, joiden mielestä nuo letkautukset ovat vain poikkeuksellisen kekseliästä huumoria, josta Miinakin selvästi nauttii?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eetu ja Rosa:
Eetun kannattaisi kohdella Rosaa, kuten Rosa kohtelee häntä, eli olla v***umainen ja ilkeä. Ei ainakaan menettäisi yhtään mitään. Suhteessa pitää pitää puolensa, muuten joutuu olemaan kotipiika ja kynnysmatto. Ihmiset joilla on huono itsetunto, alkavat helposti pompottaa ja komennella muita, kun huomaavat pääsevänsä niskanpäälle. Rosa on kylmä tyyppi, jolla on noussut vähän pissi päähän.Uskon lähtökohtaisesti hyvään ihmisessä ja tee toisille kuten toivoisit itsellesi tehtävän, mutta tästä olen samaa mieltä. Itseään pitää myös tarpeen tullen suojella.
Minusta vaikuttaa siltä, että Eetua välillä ihan itkettää eikä minusta siksi että hän olisi liian pehmeä ja herkkä, vaan koska Rosa on todella ilkeä, monesta asiasta ja jatkuvasti.
Minusta Eetua ei kyllä itketä Rosa. Lähinnä varmaan miettii, että miten ihminen voi olla noin tympeä. Ja miksi juuri hän sai tuollaisen hapannaaman. Eetu vaikuttaa fiksulta tyypiltä. En usko, että palomiehenä edes pärjäisi, joku typerä, hidas tai epäurheilijamainen tyyppi, joksi Rosa Eetun on leimannut. Kyllä Eetu on toiminnan mies. Rosa vain mustamaalaa ja haukkuu, kun ei vi**umaiselle luonteelleen mitään voi.
Mulla meni Vesasta maku kun rupes vaatimaan et Sinin täytyy tarjota ruuat kun on "pystyssä". Tosi vastenmielistä.
Rosa muuttuu vaan pahemmaksi joka jaksossa, käsittämätön pirttihirmu. Eroais nyt jo suosiolla ennen ku se oikeesti päättyy rumasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taannoin olin itse sinkkuna ja sain perääni eetumaisen spanielin. Oli niin typerä, ettei kiltisti torjuntaa ymmärtänyt vaan liehakoi ja liehakoi, jonka jälkeen tykitin vähemmän mukavasti. Ei mennyt perille sekään. Sain muilta kommenttia et olen liian tyly ja riivinrauta, mutta kun Se Ei Tajunnut. Nyt eri henkilön, minulle sopivan, kanssa suhteessa, eikä ole tarvetta ärhäköidä. Eli sikäli Rosaa ymmärrän ja kun tyttöparalla ei ole edes paon mahdollisuutta...
Jollekin tuollainen matalatesto-lässy-eetu on varmasti unelma, mutta toiset kaipaa enemmän selkärankaa, enkä tarkoita mitään alfajännämiessekoilua tässä. Vesa vaikuttaisi sellaiselta hyvältä perusmieheltä, Heikkikin hyvä, mutta omaan makuun liian akateemikko .
Rosahan toivoi alussa urheilullista miestä, joka omaa aktiivisen elämäntavan ja osaa pitää puolensa. Rosa tiesi jo itsensä, että jyrää ihmisen joa ei ole vahva persoona . Olen myös itse samanlainen ! Ihailen ihmisissä itsevarmuutta ja määrätietoisuutta. Mikä näistä osuu eetun ?
Tässä ei ole mokannut kuin asiantuntijat ! Tulee mieleen, että turvataanko sarjan mielenkiinto laittamalla aina yksi pari yhteen vähän tarkoituksella, niin että ei osuvin matc? Viime vuonna Mari ja Petri , tajusivat onneksi lopettaa kesken.
Olisi tämä tuotantokausi ollut tylsä ilman eetua ja rosaa. Uhreja molemmat !
Eikö Eetu vaikuttanut ihan jämäkältä ja särmältä ennen Rosan läsnäoloa? Ainakin itselle jäi se kuva. Eikö täälläkin porukka olettanut häntä joksikin omahyväiseksi tyypiksi alussa?
Jotkut ihmiset menevät hämilleen ihmisen seurassa, joka tiuskii ja osoittaa mieltä (ts. huonojen käytöstapojen edessä). Eivät osaa toimia, kun ovat itse niin hyvät käytöstavat omaavia. Ei se aina tarkoita liiallista kiltteyttä ja lapatossumaisuutta.
Hauskaa tuo Heikin huumori. Oppi puhumaan 10v jne.
Temperamentilla tosiaan selitetään käytöstä joka yksinkertaisesti on vaan huonoa, samoin "herkkyydellä" ja koska olen "tunneihminen". Oikeasti herkkä tunneihminen on useimmiten rauhallinen, antaa toiselle tilaa ja ottaa toisen huomioon - joskus liikaakin.
Omia kiukkupuuskia ja primitiivireaktioita selitetään jälkeen päin keksityillä rationaalisilla syillä. Useimmat joskus ylireagoi ja syyt löytyvät syvältä ihmisen historiasta, kenties lapsuudesta, vanhempien asenteesta, traumoista, tilanteesta jossa on kokenut tulleensa nöyryytetyksi, alistetuksi, vähätellyksi. Usein nämä syyt ovat täysin tiedostamattomia.
Temperamentiltaan nopeampi ja ärhäkämpi pitää helposti muita huonompina, nahjusmaisina. Hän saattaa sanoa, että arvostaa ns. hitaampia ihmisiä, mutta ei oikeasti tarkoita sitä. Jopa Dunder sanoi Rosan temperamenttia reippaaksi, ikään kuin Eetu olisi ei-reipas.
Eihän Rosa mikään "paha" ihminen ole. Hän vaan tarvitsee rinnalleen ihmisen joka tarvittaessa näyttää ns. kaapin paikan. Näin helppoa se ei tietenkään ole vaan silloin myös Rosan on pakko tarkastella omaa käytöstään eikä lähteä vaan mököttämään jonnekin sohvan nurkkaan.
On vaikea uskoa, että Eetukaan olisi ihastunut Rosaan. Kai hänellä jotain kunnioitusta itseään kohtaan on? Ehkä ei vaan halua tunnustaa tosiasioita. Joka tapauksessa Eetusta tulee Rosan rinnalla "pienempi" kuin hän oikeasti on.
Tällä kertaa ei ole yhtään sellaista matchia jolle todella voisi ennustaa hyvää tulevaisuutta. Miinan ja Heikinkin ympärillä näen tummia pilviä. Paljon mahdollista, että ohjelman jälkeen jatketaan joo, mutta vuoden, kahden päästä kukaan ei ole enää yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taannoin olin itse sinkkuna ja sain perääni eetumaisen spanielin. Oli niin typerä, ettei kiltisti torjuntaa ymmärtänyt vaan liehakoi ja liehakoi, jonka jälkeen tykitin vähemmän mukavasti. Ei mennyt perille sekään. Sain muilta kommenttia et olen liian tyly ja riivinrauta, mutta kun Se Ei Tajunnut. Nyt eri henkilön, minulle sopivan, kanssa suhteessa, eikä ole tarvetta ärhäköidä. Eli sikäli Rosaa ymmärrän ja kun tyttöparalla ei ole edes paon mahdollisuutta...
Jollekin tuollainen matalatesto-lässy-eetu on varmasti unelma, mutta toiset kaipaa enemmän selkärankaa, enkä tarkoita mitään alfajännämiessekoilua tässä. Vesa vaikuttaisi sellaiselta hyvältä perusmieheltä, Heikkikin hyvä, mutta omaan makuun liian akateemikko .
Rosahan toivoi alussa urheilullista miestä, joka omaa aktiivisen elämäntavan ja osaa pitää puolensa. Rosa tiesi jo itsensä, että jyrää ihmisen joa ei ole vahva persoona . Olen myös itse samanlainen ! Ihailen ihmisissä itsevarmuutta ja määrätietoisuutta. Mikä näistä osuu eetun ?
Tässä ei ole mokannut kuin asiantuntijat ! Tulee mieleen, että turvataanko sarjan mielenkiinto laittamalla aina yksi pari yhteen vähän tarkoituksella, niin että ei osuvin matc? Viime vuonna Mari ja Petri , tajusivat onneksi lopettaa kesken.
Olisi tämä tuotantokausi ollut tylsä ilman eetua ja rosaa. Uhreja molemmat !Eikö Eetu vaikuttanut ihan jämäkältä ja särmältä ennen Rosan läsnäoloa? Ainakin itselle jäi se kuva. Eikö täälläkin porukka olettanut häntä joksikin omahyväiseksi tyypiksi alussa?
Jotkut ihmiset menevät hämilleen ihmisen seurassa, joka tiuskii ja osoittaa mieltä (ts. huonojen käytöstapojen edessä). Eivät osaa toimia, kun ovat itse niin hyvät käytöstavat omaavia. Ei se aina tarkoita liiallista kiltteyttä ja lapatossumaisuutta.
Minusta ei vaikuta lainkaan siltä, että Eetu olisi mennyt jotenkin hämilleen tai ei osaisi toimia. Kuten hän itsekin sanoi, ei hän koe olevansa perässävedettävä tai jäävänsä Rosan tossun alle. Pikemminkin vaikuttaa siltä, että Eetu toimii, kuten kuka tahansa tasapainoinen ihminen kameroiden edessä toimisi: antaa Rosan kiukutella omat kiukkunsa, ei mene samalle lapsen tasolle kommunikoinnissaan, pitää tarvittaessa puolensa ja halutessaan sovittelevaan sävyyn yrittää viedä keskustelua uusille urille. Todennäköisesti mielessään kyllä miettii, että mihin se asiantuntijoiden näkemys yhteensopivuudesta oikein perustuu.
Vierailija kirjoitti:
Sini ja Vesa:
Varhaiskaali=tuore, nuori keräkaali. Miksi keräkaali käy, mutta tuore keräkaali ei? Täysin sama kasvi. Tuoreena vain paremman makuinen. Sitten tämä vessapaperi asia. Onko sillä mitään väliä kuinka päin se vessapaperirulla on telineessä! Miksi se oma tapa on ainoa oikea? Mulle on ihan sama kuinka päin ukko laittaa vessapaperirullan telineeseen tai lautaset kaappiin. Eikö voi vain hyväksyä, että toinen tekee asioita eri tavalla?
Sini haluaa tuntea olevansa fiksumpi edes jossain ja siksi valittaa tommosista asioista. Mun veikkaus.
Rosa tuntuu ajattelevan, että perimmäinen syy siihen miksi heillä ei mene hyvin on Eetun vääränlainen luonne ja Eetun sopimattomuus hänelle. Täälläkin on kauhisteltu sitä miksi tuollainen hissukka Eetu on valittu Rosan pariksi. Tällaisessa ajattelussa piileekin monen parisuhteen kompastuskivi. Vika ja syy kaikkeen nähdään siinä toisessa eikä pysähdytä miettimään sitä omaa osuutta siihen miksi suhde on sellainen kuin se on. Jos Rosa osaisi tarkastella itseään totuudenmukaisesti ja kriittisesti ja muuttamaan omia pinttyneitä ajatuksiaan siitä millainen parisuhteen tulee olla ja millainen kumppani hänelle hänen omasta mielestään sopisi. Rosa etsii vikoja Eetusta eikä näe omaa osuuttaan suhteen dynamiikkaan. Eetu on varmasti valittu Rosalle myös siksi, että tämä havahtuisi omaan osuuteensa parisuhteen dynamiikassa. Rosa pitää kynsin hampain kiinni omista virheellisistä uskomuksista eikä osaa katsoa Eetua ja suhdetta ilman näitä käsityksiä. Rosa ei anna siis edes mahdollisuutta heille.
Vierailija kirjoitti:
Mulla meni Vesasta maku kun rupes vaatimaan et Sinin täytyy tarjota ruuat kun on "pystyssä". Tosi vastenmielistä.
Ei varmasti kameroissa näy kaikkea mitä ovat sopineet esim. ruoka yms. kuluista... mutta mikä siinä on vastenmielistä? Vieläkö löytyy niitä naisia jotka olettavat että mies maksaa, eikä saa kyseenalaistaa naisen kulutusta tai vaatia oikeudenmukaisuutta raha-asioissa?
-
Raha-asiat parisuhteessa on kyllä niin monitulkinnaisia juttuja että kun eivät vielä avoliitossa asu, niin mieluiten kukin hoitaa omat ostoksensa itsekseen niin pitkälle kuin se on mahdollista. Jokainen hoitaa omat raha-asiat niin ei tule ylimääräistä draamaa. Avoliitto on toki eri asia ja raha-asiat kannattaa käydä silloin ennakkoon tosi tarkasti läpi.
-
Vesa on varmasti enemmän tienaava kuin Sini, joten rahasta tuskin pulaa mutta ymmärrän kyllä tasapuolisuuden, oli tulot mitkä tahansa... nyt puhutaan kuitenkin vielä toisilleen aika tuntemattomista ihmisistä eivätkä ole avoliitossa. Naiset monesti olettavat että saavat maksattaa asioita miehellä, varsinkin jos on paremmin tienaava mutta eihän se näin voi mennä. Erittäin vanhanaikainen ajattelutapa ja tasa-arvoa rikkova.
Vierailija kirjoitti:
SPOILERI
-
-
-
-
-
Ite en kyllä kovin kauaa viihtyisi miehen kanssa, joka lähes kiukkuisena älähtelisi "sä oot pystyssä jo kaksi lounasta" "ja mä maksoin viimeks kaupassa" 😶
Jos on itellä tiukkaa niin voihan sanoa ohimennen, että tarjoo sä vaikka tällä kertaa. Tai parempi, maksetaan omat. Mutta jos tuollaisesta naama norsunveellä oikeesti tilittää, niin ei voi muuta sanoa kun yäk..Jos mä tarjoan niin kanssa tarjoan. En odota siis mitään, haluan tarjota. Jos en halua tarjota, en tarjoa. Sanon, että maksetaan puoliks/omat. Velaksi en "tarjoa". Siitähän tulee taakka tai nöyryytetty olo, kun yhtäkkiä yks alkaa "perimään omiaan" takaisin. Vesittää koko kokemuksen.
Vesan tyyli ei toimis mun kanssa, mutta tästäkin asiasta on monenlaista mielipidettä. Minusta toi oli vähän noloa, lapsellista.
No siis juuri näin: on monenlaista mielipidettä. Itse tulkitsin tuon Sinin ja Vesan tilanteen nimittäin ihan toisinpäin. ☺ Mun mielestä Sinin reaktio oli se nolompi. Siis toki Vesan ulosanti olisi voinut olla pehmeämpääkin, mutta Sini näytti suorastaan pöyristyvän siitä, että hänen pitäisi välillä tarjota. Kommentoi vielä sarkastiseen sävyyn heidän avioliittonsa tasa-arvoisuuttakin ja sitä, että nainenkin voi maksaa... 🙄 Siis itse olisin Sinin kengissä todennut, että ok, asia kunnossa, mä maksan tällä kertaa. Nyt näytti - mun silmiini - siltä, että Sini nimenomaan ei halua tasa-arvoista suhdetta, jossa nainenkin voi maksaa ruoat ja ruokaostokset.
Mitä tämä Sini tekikään työkseen?
Vierailija kirjoitti:
Temperamentilla tosiaan selitetään käytöstä joka yksinkertaisesti on vaan huonoa, samoin "herkkyydellä" ja koska olen "tunneihminen". Oikeasti herkkä tunneihminen on useimmiten rauhallinen, antaa toiselle tilaa ja ottaa toisen huomioon - joskus liikaakin.
Omia kiukkupuuskia ja primitiivireaktioita selitetään jälkeen päin keksityillä rationaalisilla syillä. Useimmat joskus ylireagoi ja syyt löytyvät syvältä ihmisen historiasta, kenties lapsuudesta, vanhempien asenteesta, traumoista, tilanteesta jossa on kokenut tulleensa nöyryytetyksi, alistetuksi, vähätellyksi. Usein nämä syyt ovat täysin tiedostamattomia.
Temperamentiltaan nopeampi ja ärhäkämpi pitää helposti muita huonompina, nahjusmaisina. Hän saattaa sanoa, että arvostaa ns. hitaampia ihmisiä, mutta ei oikeasti tarkoita sitä. Jopa Dunder sanoi Rosan temperamenttia reippaaksi, ikään kuin Eetu olisi ei-reipas.
Eihän Rosa mikään "paha" ihminen ole. Hän vaan tarvitsee rinnalleen ihmisen joka tarvittaessa näyttää ns. kaapin paikan. Näin helppoa se ei tietenkään ole vaan silloin myös Rosan on pakko tarkastella omaa käytöstään eikä lähteä vaan mököttämään jonnekin sohvan nurkkaan.
On vaikea uskoa, että Eetukaan olisi ihastunut Rosaan. Kai hänellä jotain kunnioitusta itseään kohtaan on? Ehkä ei vaan halua tunnustaa tosiasioita. Joka tapauksessa Eetusta tulee Rosan rinnalla "pienempi" kuin hän oikeasti on.
Tällä kertaa ei ole yhtään sellaista matchia jolle todella voisi ennustaa hyvää tulevaisuutta. Miinan ja Heikinkin ympärillä näen tummia pilviä. Paljon mahdollista, että ohjelman jälkeen jatketaan joo, mutta vuoden, kahden päästä kukaan ei ole enää yhdessä.
Oon kohdannu paljon naisia, jotka etsii tuollaista miestä, joka näyttäisi heille kaapin paikan. Sellainen suhde ei vaan miehen näkökulmasta anna oikein mitään. Vaikka pystyisikin ja osaisikin sen kaapin paikan toistuvasti naiselleen näyttämään, niin ei sellaista jaksa. Että toinen koko ajan kiukuttelulla tai jollain testaamisella ja rajojen hakemisella odottaa, että hänelle näytetään se kaapin paikka tai hänet pannaan vähän kuin kuriin. Ei minua miehenä ainakaan kiinnosta tuollaiset naiset ja tuollainen suhde, haluan tasaista, iloista, rauhallista ja ongelmatonta arkea naiseni kanssa. Kamalan raskasta, jos joutuu koko ajan näyttämään kaapin paikkaa. Vaikka sen osaankin tarvittaessa tehdä, niin en siitä yhtään nauti vaan alkaa vaan ketuttamaan jos sellaista joutuu tekemään. Kyllä ihmisen pitää itse itselleen se "kaapin paikka" osata laittaa eikä sälyttää sitä miehensä tehtäväksi. Te jotka täällä kirjoitatte, että Rosalle olisi sellainen mies pitänyt löytää, niin mitä te oikein kuvittelette, että mies sellaisesta saisi ja miksi mies muka sellaista haluaisi tehdä?
Vierailija kirjoitti:
SPOILERI
-
-
-
-
-
Ite en kyllä kovin kauaa viihtyisi miehen kanssa, joka lähes kiukkuisena älähtelisi "sä oot pystyssä jo kaksi lounasta" "ja mä maksoin viimeks kaupassa" 😶
Jos on itellä tiukkaa niin voihan sanoa ohimennen, että tarjoo sä vaikka tällä kertaa. Tai parempi, maksetaan omat. Mutta jos tuollaisesta naama norsunveellä oikeesti tilittää, niin ei voi muuta sanoa kun yäk..Jos mä tarjoan niin kanssa tarjoan. En odota siis mitään, haluan tarjota. Jos en halua tarjota, en tarjoa. Sanon, että maksetaan puoliks/omat. Velaksi en "tarjoa". Siitähän tulee taakka tai nöyryytetty olo, kun yhtäkkiä yks alkaa "perimään omiaan" takaisin. Vesittää koko kokemuksen.
Vesan tyyli ei toimis mun kanssa, mutta tästäkin asiasta on monenlaista mielipidettä. Minusta toi oli vähän noloa, lapsellista.
No Sini tuntuu ajattelevan, että mies on lompakko. Parisuhteessa varmaan yleensä lasku maksetaan yhdessä, toinen maksaa. Mutta varsinkin noin alkuvaiheessa jos toinen tuntuu ajattelevan, että maksaminen on vain yhden "oikeus" ei tuo hyvältä kuulosta. Olen nähnyt tällaisia pariskuntia jossa hyvätuloinen mies maksaa kaikki perheen kulut, nainen käyttää pienen tilinsä oman mielensä mukaan turhan usein, ei tee ylpeäksi naissukupuolesta. Itse elin vähän aikaa parisuhteessa jossa mies piti minua lompakkona, maksoin ulkonasyömiset, mutta myös kaikki laskut kotona (majaili minulle vähän aikaa vaikka omakin vuokrakämppä oli), mies tuntui käyttävän omat rahansa omiin harrastuksiinsa - ei ollut kivaa ja tuo loppui alkuunsa.
Aamen.