Ensitreffit alttarilla OFFICIAL 2018
Kommentit (8881)
Vierailija kirjoitti:
En usko, että palomiehenä edes pärjäisi, joku typerä, hidas tai epäurheilijamainen tyyppi, joksi Rosa Eetun on leimannut. Kyllä Eetu on toiminnan mies. Rosa vain mustamaalaa ja haukkuu, kun ei vi**umaiselle luonteelleen mitään voi.
Ei Eetu ole palomies, vaan palotarkastaja ja koulutukseltaan ilmeisesti pelastusalan insinööri. Tuohon pestiin ei kyllä tarvitse olla lainkaan urheilullinen tai nopea. Fiksuudesta toki on hyötyä.
Mutta mustakin Eetu vaikuttaa paljon särmemmältä muiden kuin Rosan seurassa. Ja toi cmoren bmx-kohtaus oli aivan järkyttävä! Rosa oli siinä aivan yksinkertaisesti todella ilkeä ja vittumainen. Onnea vaan hänelle parisuhdemarkkinoille tämän ohjelman jälkeen ja tuolla luonteella ylipäätään.
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei nyt ole maailman olennaisin asia tässäkään sarjassa, mutta. Sini olisi huomattavasti nätimpi ja fiksumman oloinen ilman noita kaameita tekoripsiä.
Lyhyet kädet ja muumimammamainen, vaikka urheilullinen, ruumiinrakenne + nuo lehmämäiset ripset... huh huh.
Ja juu en ole itsekään mikään kaunotar, ja jos menisin ohjelmaan, saisin varmaan huomauttelua ulkonäköni puutteista.
Sini on ikäistään vanhemman näköinen. Jos en tietäisi ikää, niin sanoisin että on 35v.
Siis jossain aiemmassa jaksossahan Vesa ja Sini kertoi, että yrittävät jakaa yhteiset kulut suunnilleen puoliksi. Cmore -jakson perusteella vaikutti, että Sini on alkanut tästä vähän lipsua niin kyllä Vesa siinä tapauksessa mun mielestä ihan aiheesta huomautteli.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tämä Sini tekikään työkseen?
Eikös hän ollut päiväkodissa töissä? Varmaan jonkin sortin sosionomi.
Vierailija kirjoitti:
Voi helv**** ärsyttää tuo Eetun söpöilevä baby talk puheääni joka hemmetin kohtauksessa! Menisi hermo ja pahasti. Puhuisi ensinnäkin normaalisti ja sitten pistäisi tuon muijansa järjestykseen.
Miksi he pussailivat ja halailivat Dunderfeltin tapaamisen jälkeen? Kuvottavaa teennäistä söpöstelyä.
Samaa mieltä tuosta puheäänestä ja puhetyylistä muutenkin. Mulla naisena on jopa matalampi ja jämäkämpi puheääni/tyyli, niin ei tuollaista lässytystä 5 minuuttia kauempaa jaksaisi kuunnella. Pitäisi myös koko ajan kysellä "että mitä", kun ei saisi tuosta 'sössö sössö tättä lässyn- puheesta' mitään selvää.
En myöskään ymmärrä Eetun hehkutusta noin muutenkaan. Mun mielestä hän näyttää vauvalta, joka on vaan kasvanut isommaksi. Ihan menee ohi se, että miksi moni pitää häntä komeana ja unelmamiehenä, kun itse ärsyyntyy jo tv:n välityksellä hänestä. Mutta toki makuja on monia...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tämä Sini tekikään työkseen?
Eikös hän ollut päiväkodissa töissä? Varmaan jonkin sortin sosionomi.
Lähihoitaja/lastenhoitaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taannoin olin itse sinkkuna ja sain perääni eetumaisen spanielin. Oli niin typerä, ettei kiltisti torjuntaa ymmärtänyt vaan liehakoi ja liehakoi, jonka jälkeen tykitin vähemmän mukavasti. Ei mennyt perille sekään. Sain muilta kommenttia et olen liian tyly ja riivinrauta, mutta kun Se Ei Tajunnut. Nyt eri henkilön, minulle sopivan, kanssa suhteessa, eikä ole tarvetta ärhäköidä. Eli sikäli Rosaa ymmärrän ja kun tyttöparalla ei ole edes paon mahdollisuutta...
Jollekin tuollainen matalatesto-lässy-eetu on varmasti unelma, mutta toiset kaipaa enemmän selkärankaa, enkä tarkoita mitään alfajännämiessekoilua tässä. Vesa vaikuttaisi sellaiselta hyvältä perusmieheltä, Heikkikin hyvä, mutta omaan makuun liian akateemikko .
Rosahan toivoi alussa urheilullista miestä, joka omaa aktiivisen elämäntavan ja osaa pitää puolensa. Rosa tiesi jo itsensä, että jyrää ihmisen joa ei ole vahva persoona . Olen myös itse samanlainen ! Ihailen ihmisissä itsevarmuutta ja määrätietoisuutta. Mikä näistä osuu eetun ?
Tässä ei ole mokannut kuin asiantuntijat ! Tulee mieleen, että turvataanko sarjan mielenkiinto laittamalla aina yksi pari yhteen vähän tarkoituksella, niin että ei osuvin matc? Viime vuonna Mari ja Petri , tajusivat onneksi lopettaa kesken.
Olisi tämä tuotantokausi ollut tylsä ilman eetua ja rosaa. Uhreja molemmat !Eikö Eetu vaikuttanut ihan jämäkältä ja särmältä ennen Rosan läsnäoloa? Ainakin itselle jäi se kuva. Eikö täälläkin porukka olettanut häntä joksikin omahyväiseksi tyypiksi alussa?
Jotkut ihmiset menevät hämilleen ihmisen seurassa, joka tiuskii ja osoittaa mieltä (ts. huonojen käytöstapojen edessä). Eivät osaa toimia, kun ovat itse niin hyvät käytöstavat omaavia. Ei se aina tarkoita liiallista kiltteyttä ja lapatossumaisuutta.
Minusta ei vaikuta lainkaan siltä, että Eetu olisi mennyt jotenkin hämilleen tai ei osaisi toimia. Kuten hän itsekin sanoi, ei hän koe olevansa perässävedettävä tai jäävänsä Rosan tossun alle. Pikemminkin vaikuttaa siltä, että Eetu toimii, kuten kuka tahansa tasapainoinen ihminen kameroiden edessä toimisi: antaa Rosan kiukutella omat kiukkunsa, ei mene samalle lapsen tasolle kommunikoinnissaan, pitää tarvittaessa puolensa ja halutessaan sovittelevaan sävyyn yrittää viedä keskustelua uusille urille. Todennäköisesti mielessään kyllä miettii, että mihin se asiantuntijoiden näkemys yhteensopivuudesta oikein perustuu.
Minusta Eetu vaikuttaa todella vahvaluonteiselta, kun hän jaksaa kuunnella tuota Rosan kiukuttelua, ja kylmää ja ylimielistä vi**uilua. Eetun ilme ei värähtänytkään, kun Rosa sanoi, ettei tunteita ole. Epäilen, etteivät ne Eetunkaan tunteet Rosaa kohtaan kovin lämpimiä ole, mutta hän ei vain viitsi kameroiden edessä haukkua Rosaa tai kehittää mitään draamaa. Fiksu tyyppi. Parempi esittää muutama kuukausi rakastunutta, ja etsiä sitten uusi nainen. Helpommalla pääsee kuin että alkaisi julkisesti tapella, jostain täysin turhista asioista jonkun tympeän ihmisen kanssa.
jeesusonherra kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla meni Vesasta maku kun rupes vaatimaan et Sinin täytyy tarjota ruuat kun on "pystyssä". Tosi vastenmielistä.
Ei varmasti kameroissa näy kaikkea mitä ovat sopineet esim. ruoka yms. kuluista... mutta mikä siinä on vastenmielistä? Vieläkö löytyy niitä naisia jotka olettavat että mies maksaa, eikä saa kyseenalaistaa naisen kulutusta tai vaatia oikeudenmukaisuutta raha-asioissa?
-
Raha-asiat parisuhteessa on kyllä niin monitulkinnaisia juttuja että kun eivät vielä avoliitossa asu, niin mieluiten kukin hoitaa omat ostoksensa itsekseen niin pitkälle kuin se on mahdollista. Jokainen hoitaa omat raha-asiat niin ei tule ylimääräistä draamaa. Avoliitto on toki eri asia ja raha-asiat kannattaa käydä silloin ennakkoon tosi tarkasti läpi.
-
Vesa on varmasti enemmän tienaava kuin Sini, joten rahasta tuskin pulaa mutta ymmärrän kyllä tasapuolisuuden, oli tulot mitkä tahansa... nyt puhutaan kuitenkin vielä toisilleen aika tuntemattomista ihmisistä eivätkä ole avoliitossa. Naiset monesti olettavat että saavat maksattaa asioita miehellä, varsinkin jos on paremmin tienaava mutta eihän se näin voi mennä. Erittäin vanhanaikainen ajattelutapa ja tasa-arvoa rikkova.
Voi olla että se Vesan tyyli ilmaista itsensä vähän särähti. Totta kai on reilua että molemmat maksaa, varsinkin jos näin ollaan sovittu.
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei nyt ole maailman olennaisin asia tässäkään sarjassa, mutta. Sini olisi huomattavasti nätimpi ja fiksumman oloinen ilman noita kaameita tekoripsiä.
Lyhyet kädet ja muumimammamainen, vaikka urheilullinen, ruumiinrakenne + nuo lehmämäiset ripset... huh huh.
Ja juu en ole itsekään mikään kaunotar, ja jos menisin ohjelmaan, saisin varmaan huomauttelua ulkonäköni puutteista.
Heluna-look :D
Vierailija kirjoitti:
Cmore-jakson lopun teaserissa kuulemma riita Eetulla ja Rosalla. Kuvailkaa tätä tarkemmin pliis! Mitä he sanovat?
He ovat jossain ulkona ravintolan terdellä kahdestaan, lasilliset viiniä. Rosa hipelöi viinilasin jalkaa, toinen käsi pään luona. Eetu pitää käsiä sylissä. Rosa on hieman nojautunut eteenpäin.
E: Ei se ois niinku yks eikä kaks kertaa, että tekee niinku jonku olettamuksen jostain, ja sit se ei oo niinku...
R: Eihän se ole olettamus, jos mä kerron sen sulle.
Rosa huiskauttaa samalla kädellä vahvistaakseen "kerron sen sulle" -kohtaa. Eetu kumartuu hieman eteenpäin ja nojaa poskeensa. Samalla tulee ääninauhana Rosan kommentti. Seuraavaksi he kävelevät hymyillen jossain kisapaikassa, Rosalla on kisa-asu yllä. Hymyt ovat mielestäni aidosti leveät ja iloiset, mutta välimatkana on normaali suomalainen reviirietäisyys.
R (Eetun käsi poskella -hetken ja yhdessä kävelyn ajan): Kyllä mä yritän ainakin ite jotenkin ottaa sellasen vähän niinku positiivisemman ja toiveikkaamman asenteen vielä.
Jos Rosan ja Eetun avioliitto jostakin syystä jatkuisi olisi se vain ajan kysymys, milloin Rosa tekisi Eetusta aisankannattajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sini on ikäistään vanhemman näköinen. Jos en tietäisi ikää, niin sanoisin että on 35v.
Noh, täytyy kyllä sanoa, että eipä Miinakaan alle 30-vuotiaalta näytä, vaikka hän on 29v. Voisi ihan hyvin mennä 40-vuotiaasta. Itseasiassa aluksi luulinkin hänen olevan hieman varttuneempi nainen, mutta yllätyin, että noinkin nuori.
Rosalla ei ilmeisesti omankaan kertomansa perusteella ole ollut miestä, joka iskisi nyrkin pöytään että nyt muuten tehdään näin, s***ana. Kärjistettynä kuvauksena siis, mutta ilmeisesti jotain melko dramaattista pitäisi tehdä, että jyrän saisi pysäytettyä. Rosa ei siis ehkä itsekään tiedä, mitä toivoo. Veikkaan, että reaktiona tilanteessa olisi kuitenkin sitten paniikki-itku, uhriutuminen ja "siis miten sä voit olla mulle noin törkee"-syytökset. Ja tosiaan, ehkä jotain narskupiirteisiä tapauksia lukuuottamatta, kuka ihme haluaa sellaiseen suhteeseen jyrähtelemään ja osoittelemaan sitä kaapin kohtaa? Kitinää siihen asti kun räjähtää ja sama alusta uudestaan.
Näin Heikin ja Miinan joitakin viikkoja sitten joten silloin olivat ainakin yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Temperamentilla tosiaan selitetään käytöstä joka yksinkertaisesti on vaan huonoa, samoin "herkkyydellä" ja koska olen "tunneihminen". Oikeasti herkkä tunneihminen on useimmiten rauhallinen, antaa toiselle tilaa ja ottaa toisen huomioon - joskus liikaakin.
Omia kiukkupuuskia ja primitiivireaktioita selitetään jälkeen päin keksityillä rationaalisilla syillä. Useimmat joskus ylireagoi ja syyt löytyvät syvältä ihmisen historiasta, kenties lapsuudesta, vanhempien asenteesta, traumoista, tilanteesta jossa on kokenut tulleensa nöyryytetyksi, alistetuksi, vähätellyksi. Usein nämä syyt ovat täysin tiedostamattomia.
Temperamentiltaan nopeampi ja ärhäkämpi pitää helposti muita huonompina, nahjusmaisina. Hän saattaa sanoa, että arvostaa ns. hitaampia ihmisiä, mutta ei oikeasti tarkoita sitä. Jopa Dunder sanoi Rosan temperamenttia reippaaksi, ikään kuin Eetu olisi ei-reipas.
Eihän Rosa mikään "paha" ihminen ole. Hän vaan tarvitsee rinnalleen ihmisen joka tarvittaessa näyttää ns. kaapin paikan. Näin helppoa se ei tietenkään ole vaan silloin myös Rosan on pakko tarkastella omaa käytöstään eikä lähteä vaan mököttämään jonnekin sohvan nurkkaan.
On vaikea uskoa, että Eetukaan olisi ihastunut Rosaan. Kai hänellä jotain kunnioitusta itseään kohtaan on? Ehkä ei vaan halua tunnustaa tosiasioita. Joka tapauksessa Eetusta tulee Rosan rinnalla "pienempi" kuin hän oikeasti on.
Tällä kertaa ei ole yhtään sellaista matchia jolle todella voisi ennustaa hyvää tulevaisuutta. Miinan ja Heikinkin ympärillä näen tummia pilviä. Paljon mahdollista, että ohjelman jälkeen jatketaan joo, mutta vuoden, kahden päästä kukaan ei ole enää yhdessä.
Oon kohdannu paljon naisia, jotka etsii tuollaista miestä, joka näyttäisi heille kaapin paikan. Sellainen suhde ei vaan miehen näkökulmasta anna oikein mitään. Vaikka pystyisikin ja osaisikin sen kaapin paikan toistuvasti naiselleen näyttämään, niin ei sellaista jaksa. Että toinen koko ajan kiukuttelulla tai jollain testaamisella ja rajojen hakemisella odottaa, että hänelle näytetään se kaapin paikka tai hänet pannaan vähän kuin kuriin. Ei minua miehenä ainakaan kiinnosta tuollaiset naiset ja tuollainen suhde, haluan tasaista, iloista, rauhallista ja ongelmatonta arkea naiseni kanssa. Kamalan raskasta, jos joutuu koko ajan näyttämään kaapin paikkaa. Vaikka sen osaankin tarvittaessa tehdä, niin en siitä yhtään nauti vaan alkaa vaan ketuttamaan jos sellaista joutuu tekemään. Kyllä ihmisen pitää itse itselleen se "kaapin paikka" osata laittaa eikä sälyttää sitä miehensä tehtäväksi. Te jotka täällä kirjoitatte, että Rosalle olisi sellainen mies pitänyt löytää, niin mitä te oikein kuvittelette, että mies sellaisesta saisi ja miksi mies muka sellaista haluaisi tehdä?
Vihdoinkin joku sanoo tämän asian ääneen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Temperamentilla tosiaan selitetään käytöstä joka yksinkertaisesti on vaan huonoa, samoin "herkkyydellä" ja koska olen "tunneihminen". Oikeasti herkkä tunneihminen on useimmiten rauhallinen, antaa toiselle tilaa ja ottaa toisen huomioon - joskus liikaakin.
Omia kiukkupuuskia ja primitiivireaktioita selitetään jälkeen päin keksityillä rationaalisilla syillä. Useimmat joskus ylireagoi ja syyt löytyvät syvältä ihmisen historiasta, kenties lapsuudesta, vanhempien asenteesta, traumoista, tilanteesta jossa on kokenut tulleensa nöyryytetyksi, alistetuksi, vähätellyksi. Usein nämä syyt ovat täysin tiedostamattomia.
Temperamentiltaan nopeampi ja ärhäkämpi pitää helposti muita huonompina, nahjusmaisina. Hän saattaa sanoa, että arvostaa ns. hitaampia ihmisiä, mutta ei oikeasti tarkoita sitä. Jopa Dunder sanoi Rosan temperamenttia reippaaksi, ikään kuin Eetu olisi ei-reipas.
Eihän Rosa mikään "paha" ihminen ole. Hän vaan tarvitsee rinnalleen ihmisen joka tarvittaessa näyttää ns. kaapin paikan. Näin helppoa se ei tietenkään ole vaan silloin myös Rosan on pakko tarkastella omaa käytöstään eikä lähteä vaan mököttämään jonnekin sohvan nurkkaan.
On vaikea uskoa, että Eetukaan olisi ihastunut Rosaan. Kai hänellä jotain kunnioitusta itseään kohtaan on? Ehkä ei vaan halua tunnustaa tosiasioita. Joka tapauksessa Eetusta tulee Rosan rinnalla "pienempi" kuin hän oikeasti on.
Tällä kertaa ei ole yhtään sellaista matchia jolle todella voisi ennustaa hyvää tulevaisuutta. Miinan ja Heikinkin ympärillä näen tummia pilviä. Paljon mahdollista, että ohjelman jälkeen jatketaan joo, mutta vuoden, kahden päästä kukaan ei ole enää yhdessä.
Oon kohdannu paljon naisia, jotka etsii tuollaista miestä, joka näyttäisi heille kaapin paikan. Sellainen suhde ei vaan miehen näkökulmasta anna oikein mitään. Vaikka pystyisikin ja osaisikin sen kaapin paikan toistuvasti naiselleen näyttämään, niin ei sellaista jaksa. Että toinen koko ajan kiukuttelulla tai jollain testaamisella ja rajojen hakemisella odottaa, että hänelle näytetään se kaapin paikka tai hänet pannaan vähän kuin kuriin. Ei minua miehenä ainakaan kiinnosta tuollaiset naiset ja tuollainen suhde, haluan tasaista, iloista, rauhallista ja ongelmatonta arkea naiseni kanssa. Kamalan raskasta, jos joutuu koko ajan näyttämään kaapin paikkaa. Vaikka sen osaankin tarvittaessa tehdä, niin en siitä yhtään nauti vaan alkaa vaan ketuttamaan jos sellaista joutuu tekemään. Kyllä ihmisen pitää itse itselleen se "kaapin paikka" osata laittaa eikä sälyttää sitä miehensä tehtäväksi. Te jotka täällä kirjoitatte, että Rosalle olisi sellainen mies pitänyt löytää, niin mitä te oikein kuvittelette, että mies sellaisesta saisi ja miksi mies muka sellaista haluaisi tehdä?
Hyvä pointti. Osaisiko joku kommentoida?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi helv**** ärsyttää tuo Eetun söpöilevä baby talk puheääni joka hemmetin kohtauksessa! Menisi hermo ja pahasti. Puhuisi ensinnäkin normaalisti ja sitten pistäisi tuon muijansa järjestykseen.
Miksi he pussailivat ja halailivat Dunderfeltin tapaamisen jälkeen? Kuvottavaa teennäistä söpöstelyä.
Samaa mieltä tuosta puheäänestä ja puhetyylistä muutenkin. Mulla naisena on jopa matalampi ja jämäkämpi puheääni/tyyli, niin ei tuollaista lässytystä 5 minuuttia kauempaa jaksaisi kuunnella. Pitäisi myös koko ajan kysellä "että mitä", kun ei saisi tuosta 'sössö sössö tättä lässyn- puheesta' mitään selvää.
En myöskään ymmärrä Eetun hehkutusta noin muutenkaan. Mun mielestä hän näyttää vauvalta, joka on vaan kasvanut isommaksi. Ihan menee ohi se, että miksi moni pitää häntä komeana ja unelmamiehenä, kun itse ärsyyntyy jo tv:n välityksellä hänestä. Mutta toki makuja on monia...
En itsekään syttyisi Eetusta ehkä noin muutoin, mutta nyt hänet on paritettu sellaisen pikku känkkäränkän kanssa, että kuka tahansa aikuismaisesti ja normaalisti käyttäytyvä ihminen näyttäytyy todella hyvässä valossa tuittupääprinsessaan verrattuna.
Vierailija kirjoitti:
Heikki vaikuttaa olevan vähän sellainen oman elämänsä nuuskamuikkunen, toivottavasti ei ole liian vetäytyvä introvertti morsiamelleen.
Tämä kommentti on tämän ketjun ykkössivulla, mistä se pomppaa usein silmiini. Huvittavaa, sillä Heikki vertaa Miinaa pikkymyymäiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Noniiiiiin ja sitten voisit löysätä vähän pipoa.