Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensitreffit alttarilla OFFICIAL 2018

Kommentit (8881)

Vierailija
5341/8881 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

*spoileria*

.

.

Minusta Vesalla ja Sinillä menee ihan hyvin. Kävivät juoksemassa, syömässä kiinalaista ja katsovat kotona leffaa. Ja on ainakin tullut selväksi, että seksiä on. Suihkussakin. Vesa tykkää loitsuista ja Monty Pythonista, jota Sinikin lupautui katsomaan.

Heikki on selvästi sitoutunut Miinaan ja katsoo luottaen tulevaisuuteen. Kunpa vain oppisi olemaan kritisoimatta vaimoaan (vaatetyyli, pikkumyymäisyys), sillä se selvästi vaivaa Miinaakin. Ja Miinaa vähän pelottaa(?) Heikin puheet tulevaisuudesta. Ale-ostoksilla Heikki valkkaa Miinalle valkoisen kauluspaidan, jossa pieniä pilkkuja. Miina valkkaa Heikille vihreän neuleen. Suppaustreffit oli söpöt. Huvitti se kohtaus, jossa Heikki ajautui kaislikkoon. Aamulla olivat aika tiiviisti siellä peiton alla. Moccamaster oli onnistunut yhteisostos (Heikki käräytti Miinan entisen kahvinkeittimen:D). Seuraavassa jaksossa luvassa uskontokeskustelua.

Rosa ja Eetu, voi voi. Yllätyin siitä, että Rosa halusi vapaaehtoisesti siivota Eetun kodin, mutta pesuaineen puute lannisti tunnelmaa. Rosahan olisi voinut tomerana tyttönä käydä ostamassa pesuainetta Eetun ollessa uimassa ja puhelinliikkeessä, tai olisi vaikka laimentanut Fairya. Toistaa pariinkin kertaan miten keittiön lattiaa ei saanut puhtaaksi, koska ei ollut pesuainetta. Bmx-pyöräily saa Rosan möksähtämään, koska ei siedä sitä, että aloittelija-Eetu neuvoo häntä. Sitten alkaa Rosan piilokettuilu Eetulle ja sekin harmittaa Rosaa, ettei Eetu ymmärrä hänen kettuiluaan. Rosa myös tuskastuu siitä, että Eetun FB-päivityksen teko rikkinäisestä puhelimesta kestää liian kauan. Eetu oli toivonut läheisyyttä lähipuistopiknikillä, mutta tunnelma onkin möks möks.

.

.

*spoiler ends*

Spoiler

Jos se Rosa olis halunnut että Eetu näyttäisi välillä, että siitä on vastusta eikä olisi aina pirun samaa mieltä !

Temperamenttierot näkyy Rosan ja Eetun suhteessa. Ja mulla on vaikea olla empaattinen Eetun tilannetta kohtaan, koska Rosa on selvin sanoin sanonut, ettei ole enää mitään tunteita Eetua kohtaan. Jos Eetulla olisi tilannetajua, niin ei laulaisi rakkauslauluja Rosalle mökillä vaan ottaisi etäisyyttä Rosaan. Voisihan Eetu olla kaverillisen mukava, mutta just sanoa, että en nyt jaksa tuota kiukuttelua. Tai jotain. En vaan jaksa ymmärtää ihmisiä, joille sanotaan päin naamaa ettei kiinnosta, ja silti luulevat, että jos vaan joustavat ja mukautuvat tarpeeksi niin toinen osapuoli rakastuu heihin. 

Miina ja Heikki on ihania, voisin katsoa heitä vaan koko jakson. 

Sinistä ja Vesasta tulee mieleen sellainen "peruspariskunta", kasvavat yhteen vaikka heissä on paljon erilaisuutta. 

Ovat naimisissa, siksi Rosa ja Eetu yrittävät. Ei voi verrata tavispariskuntaan. Pelkän ohjelmankin takia heidän on pakko yrittää. Mitä kuvausmateriaalia parista tulee jos eivät toisiaan näkisi.

Niin, mutta voisivat nähdä ja Eetu silti voisi sanoa, ettei jaksa tuota kiukuttelua. Nyt asettuu ihan ovimatoksi. Viime kaudella Mari ja Petrikin saivat erota, koska eivät kerta kaikkiaan sietäneet toisiaan. Ei Eetun ole pakko kuunnella jatkuvaa pottuilua ja kiukuttelua. Rosa on sanonut, että toivoisi miehen joka on nopeatempoisempi ja päättäisi asioista.  Ihan samalla tavalla Eetu voisi sanoa Rosalle, että haluaa naisen jonka kanssa voi kokkailla rauhassa ja jolle voi tehdä rakkauslauluja. Tuo Eetun mukautuminen on kamala turn off. 

Vierailija
5342/8881 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo pakko yrittää. Ohjelman voi lopettaa milloin vaan, tietty juridiset jutut oma hommansa. Mutta ketään ei pakoteta, ja ohjelman tekijöillä on varapari sitä varten, jos sukset menee tosi pahasti ristiin ja hääpäivänä tai -matkalla. Liekköhän noin ikinä tapahtunu 😬

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5343/8881 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taannoin olin itse sinkkuna ja sain perääni eetumaisen spanielin. Oli niin typerä, ettei kiltisti torjuntaa ymmärtänyt vaan liehakoi ja liehakoi, jonka jälkeen tykitin vähemmän mukavasti. Ei mennyt perille sekään. Sain muilta kommenttia et olen liian tyly ja riivinrauta, mutta kun Se Ei Tajunnut. Nyt eri henkilön, minulle sopivan, kanssa suhteessa, eikä ole tarvetta ärhäköidä. Eli sikäli Rosaa ymmärrän ja kun tyttöparalla ei ole edes paon mahdollisuutta...

Jollekin tuollainen matalatesto-lässy-eetu on varmasti unelma, mutta toiset kaipaa enemmän selkärankaa, enkä tarkoita mitään alfajännämiessekoilua tässä. Vesa vaikuttaisi sellaiselta hyvältä perusmieheltä, Heikkikin hyvä, mutta omaan makuun liian akateemikko .

Rosahan toivoi alussa urheilullista miestä, joka omaa aktiivisen elämäntavan ja osaa pitää puolensa. Rosa tiesi jo itsensä, että jyrää ihmisen joa ei ole vahva persoona . Olen myös itse samanlainen ! Ihailen ihmisissä itsevarmuutta ja määrätietoisuutta. Mikä näistä osuu eetun ?

Tässä ei ole mokannut kuin asiantuntijat ! Tulee mieleen, että turvataanko sarjan mielenkiinto laittamalla aina yksi pari yhteen vähän tarkoituksella, niin että ei osuvin matc? Viime vuonna Mari ja Petri , tajusivat onneksi lopettaa kesken.

Olisi tämä tuotantokausi ollut tylsä ilman eetua ja rosaa. Uhreja molemmat !

Vierailija
5344/8881 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä Rosa yrittää kyllä kovastikin pidätellä kiukkuaan ja olla mukava Eetua kohtaan, pussailee, kiittää ym. vaikka varmaan tekis mieli ennemmin vetää lättyyn.

Vierailija
5345/8881 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä Rosa yrittää kyllä kovastikin pidätellä kiukkuaan ja olla mukava Eetua kohtaan, pussailee, kiittää ym. vaikka varmaan tekis mieli ennemmin vetää lättyyn.

Ihmettelen tuota Rosan pussailua, jos kaikki tunteet Eetua kohtaan kadonneet??? Esittääkö vaan teatteria kameralle, vai mistä on kyse? Itse en voisi pussailla miejen kanss, johon ei ole vetoa.

Vierailija
5346/8881 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan ohelman asiantuntijat menivät Rosan kohdalla samaan lankaan kuin katsojat ensimmäisten jaksojen aikana. Voi kuinka paljon täällä ihkutettiin rosaa ja eetua aluksi, molemmat oli niin ihania ja hanipöö. Että jos Rosa on ollut sellainen valintaprosessissakin, niin varmasti ovat vaikuttaneet täydelliseltä parilta.

Ja on se ensivaikutelma eetunkin kohdalla muuttunut. Voi vain kuvitella, mitä Rosa odotti saavansa kun näki Eetun alttarilla univormussaan. Ja miten paljon todellisuus oli erilainen ensivaikutelmasta.

Vierailija
5347/8881 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä Eetussa ja Rosassa on molemmissa vikaa, ei vain Rosassa. Alunperinkin heidän yhteen laittaminen on ollut virhe.

Rosa on hyvin määrätietoinen, itsenäinen, jäärän oloinen, voimakastahtoinen.

Eetu on liiankin kiltti, jäänyt tossun alle aivan totaalisesti, seurallisempi. Ovimatoksi jäänyt.

Ymmärrän molempia, että toisen luonteenpiirteet ärsyttää paljon, kun ovat niin erilaisia.

Vierailija
5348/8881 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta myös Rosa yrittää. Mutta jos on temperamenttinen, niin helposti väsyneenä kiehuu yli. Eivät vaan sovi yhteen. Eetulle sopii joku herkkä runotyttö ja Rosalle joku Action Jackson.

Vierailija
5349/8881 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taannoin olin itse sinkkuna ja sain perääni eetumaisen spanielin. Oli niin typerä, ettei kiltisti torjuntaa ymmärtänyt vaan liehakoi ja liehakoi, jonka jälkeen tykitin vähemmän mukavasti. Ei mennyt perille sekään. Sain muilta kommenttia et olen liian tyly ja riivinrauta, mutta kun Se Ei Tajunnut. Nyt eri henkilön, minulle sopivan, kanssa suhteessa, eikä ole tarvetta ärhäköidä. Eli sikäli Rosaa ymmärrän ja kun tyttöparalla ei ole edes paon mahdollisuutta...

Jollekin tuollainen matalatesto-lässy-eetu on varmasti unelma, mutta toiset kaipaa enemmän selkärankaa, enkä tarkoita mitään alfajännämiessekoilua tässä. Vesa vaikuttaisi sellaiselta hyvältä perusmieheltä, Heikkikin hyvä, mutta omaan makuun liian akateemikko .

Tässä ohjelmassa on ideana mennä naimisiin tuntemattoman ihmisen kanssa ja ottaa riski siitä, ettei kipinää heti ole. Pointti on se, että edes yritetään, vaikkei nyt ihan nappaisikaan. Rosa ei ole edes yrittänyt, toisin kuin Eetu. Ei tämä ole mikään perinteinen deittiohjelma, jossa annetaan pakkeja epäsopiville ja otetaan seuraava, vaan tässä sitoudutaan ulkopuolisten järjestämään avioliittoon.

Vierailija
5350/8881 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei oo pakko yrittää. Ohjelman voi lopettaa milloin vaan, tietty juridiset jutut oma hommansa. Mutta ketään ei pakoteta, ja ohjelman tekijöillä on varapari sitä varten, jos sukset menee tosi pahasti ristiin ja hääpäivänä tai -matkalla. Liekköhän noin ikinä tapahtunu 😬

Oikeestiko on varapari esiin otettavaksi 😂 mistä tämä tieto?

Vierailija
5351/8881 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo Sinin nauru kaali-asiassa lähentelee jo puhdasta veetuilua. Miettikää, jos Rosa käkättäisi samalla tavalla Eetulle. Somelynkattaisiin välittömästi. Miina olisi vastaavassa tilanteessa kohauttanut olkiaan ja naurahtanut, että eiköhän toikin käy. Myöhemmin Miina olisi vielä kiittänyt Heikkiä kaalin tuomisesta ja antanut pusun. Sitäpaitsi Vesan kaalivalinta oli erittäin ok. Tuo kohtaus paljasti, miten heikko itsetunto Sinillä on. Ei minkäänlaista kunnioitusta toisen ihmisen pienen pientä virhevalintaa kohtaan. Jotta Vesa voisi hyvin tuossa suhteessa, tulisi hänen napakasti pistää rajat Sinin piiloveetuilulle. En tiedä osaako tai haluaako Vesa tehdä sitä.

Tsiisus, rauhoitu.

Vierailija
5352/8881 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen tuota Rosan pussailua, jos kaikki tunteet Eetua kohtaan kadonneet??? Esittääkö vaan teatteria kameralle, vai mistä on kyse? Itse en voisi pussailla miejen kanss, johon ei ole vetoa.

Se on varmaan just sitä yrittämistä.

Vierailija
5353/8881 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

SPOILER

Eilisen Rosa ja Eetu pyöräilykohdassa mua ärsytti molempien sanailu. Kun Eetu rupesi neuvomaan Rosaa, oli se toki vähän pätemisen kuuloista. Rosa toki suhtautui hyvin piiloveemäiseen tapaan Eetulle ärsyyntyessään, eikä selvästi ottanut leppyäkseen. Eetu ei ymmärtänyt yhtään, ja tuntui ottavan aitoina kehuina Rosan vittuilun. Rosan marttyyrimainen kiukuttelu oli ärsyttävää mutta oli Eetunkin lässytys ja ymmärtämättömyys asiaa kohden.

Vierailija
5354/8881 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta osoittaa, että Rosa on sitoutunut ohjelmaan ja Eetuun ja yrittää tunnustella, jos niitä tunteita syntyisi. Sama kun viime kaudella Aliisa. Sanoihan Rosa myös, että huomaa ottavansa etäisyyttä Eetuun. Mikä on luonnollinen reaktio kun ei tunne vetoa. Mutta ihailtavasti tsemppaa. Mutta on tuota pyristelemistä ikävä katsoa vierestä. Säälittää molemmat.

Vierailija
5355/8881 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kamalaa toi Rosan kiukuttelu ja negatiivisuus. Vali vali vali. Kun valitin ja sitten Eetu ei edes ymmärtänyt että valitin, niin hermostuin lisää ja valitin lisää ja hermostuin lisää, kun ei Eetu ymmärtänyt, että valitin lisää...

Repesin 😂 Katsoin kyseisen jakson CMoresta; tuossa kommentissa kiteytyy Rosan käytös TÄYDELLISESTI 😆😕

Vierailija
5356/8881 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kamalaa tekstiä. "Matalatesto-lässy"... Elämämkoulu on taas vahvasti läsnä.

Ohis

Vierailija
5357/8881 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rosa ei ole temperamenttinen. Hän käyttäytyy huonosti.  Maailma on täysi ihmisiä, jotka perustelevat huonon käytöksensä luonteellaan. 

Niin kauan kuin vastapuoli käyttäytyy kohteliaasti ja ystävällisesti, siihen on pystyttävä myös itse. Aikuisella ihmisellä ei ole koskaan oikeutta vedota toisen persoonaan ja perustella käytöstään sillä, jos käytös on perusystävällistä.

Vierailija
5358/8881 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainenkohan Rosa on työyhteisössä, siellä sosiaali- ja terveysalalla missä ilmapiiri tunnetusti on yleensä huono ja ilkeä...

Kaikesta kamaluudesta huolimatta mun mielestä tekee hyvää, että ihmiset näkee Rosan ja Eetun suhdetta. Se avartaa. Naisten harjoittama henkinen väkivalta voi olla todella julmaa, Rosan kohdalla sitä jo pikkaisen pääsee näkemään näiden jaksojen myötä. Ja tuosta vielä pahempaakin voi olla, joillain on jatkuvan pahantuulisuuden lisäksi myös aiheetonta epäluuloista mustasukkaisuutta ja toisen elämän rajoittamista yms. Toisen mitätöinti voi mennä niin pahaksi, että kaikki hyväkin käännetään lopulta heikkoudeksi. Yms.

Vierailija
5359/8881 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimimerkki MrPoitsun kirjoitus Iltalehden sivulla tunti sitten

"Minä olen tämmöinen. Hyväksy minut tai älä, minä en muutu".

Tämä on monen nuoren nykyajan asenne, eikä siinä mitään, miksi itseään muuttaa jos kaikki hyvin? Rosan tiedän itse jo lapsuudesta ja hän on aina ollut päämäärätietoinen, jämäkkä ja itsepäinen. Se että tiedostaa oman asenteen elämään ja ihmisiin on tietenkin erittäin hyvä. Mutta jos kaveri-sekä parisuhteet karsiutuu tähän ainaiseen "minä määrään, minä tiedän, mennään eteenpäin niinkuin minä sanon koska minä teen kaiken oikein ja sinä väärin/hitaasti", niin ehkä myös Rosa:n kannattaisi harkita elämän asenteen muutosta. Tällä "itsekkäällä" elämäntyylillä pääsee erittäin pitkälle ja varmasti nousee uralla/harrastuksissa YKSIN, mutta ihmissuhteissa tämä ei toimi. Toisia ei vaan voi aina jyrätä jotta saavuttaa oman näkemyksen "parhaasta/toimivammasta" ratkaisusta (minä nyt vain aina olen ollut tämmöinen). Tai tottakai voi, mutta kuka sitä kattelee pidemmän päälle? Kavereita voi tottakai olla koska he pääsevät sinusta tauolle tarvittaessa, mutta parisuhde on paritanssi. Tulee vastaan monia (esim minä), jotka eivät halua hyppiä prikuulleen sinun tahdon mukaan ja tämä onkin sinulle ollut ikuinen ongelma. Narsistisuus ja oma elämänkatsomus on parannettavissa, heti kun sen itse peilistä näkee. Vinkkinä mene, lähde ja tee jotain josta et itse hyödy, hävitä aika ja syvenny itseesi toisten kengissä, kuinka paljon annat ja kuinka paljon otat? Vaihtoehtoja usein näissä tapauksissa kaksi. Joko ihminen päättää pysyä harhakuvassa "minä nyt vain kasvoin tämmöiseksi, ottakaa tai jättäkää" ja elää elämänsä yksin, kenties kuitenkin tyytyväisenä loppuun asti. Toinen skenaario on se että tajuaa kuinka tympeä on ollut ihmisiä kohtaan eikä ole antanut muille tilaa vaan luulee sitä itse tarvinneensa, saattaa jopa saada oikeita suhteita aikaan ja narsistisuus alkaa hiljallee kaikota. Kumpikaan ei ole väärä tie, täytyy vaan valita että kumpi on "minulle" se oikea. Miksi parisuhdetta pitäisi perustaa, jos pärjää hyvin yksin eikä elämässä ole aikaa kunnolla edes itselleen? Lapsien takia? Toivottavasti ei koska tuolla asenteella myös lapset tulevat kärsimään."

Vierailija
5360/8881 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Spoiler:

Osittain pohdin jo seuraavankin jakson perusteella. Jääköhän noista yhtään paria yhteen? Miina varmaan yrittää mutta kyllä parilla haastetta on, toisen persoonaan kohdistuva arvostelu on todella hankalaa niellä jos tavasta ei pääs eroon vaikka selkeitä rajoja yritetään laittaa. Rosa riepu ei taida olla "vaimoainesta", eikö joku sukulainen häntä prinsessaksi kuvannutkin. Elämä pyörii vain omien tunteiden ja tekemisten ympärillä, ei siinä ole sijaa nössölle eikä päättäväisellekään miehelle (Rosa ei hyväksynyt Eetulta minkäänlaisia neuvoja pyöräilyssä vaikka nuo perusjuttuja jota kuka tahansa sivusta voi huomata. Halveksii jos mies myötäilee, suuttuu jumalattomasti jos mies sanoo vastaan, ohjelman jälkeen Rosan olisi hyvä käydä itseään läpi terapiassa jos oikeasti parisuhteesta haaveilee). Eetu herrasmiehenä yrittää olla kohtelias mutta hänelläkin mitta jo täysi, varmasti hyvästelee iloisesti vaimonsa kun aika tulee täyteen. Vesa ja Sini taasen, Vesa on perusmies, mutta akateeminen sellainen, harrastuksena omien sanojen mukaan "kulttuurinörtteys", liikunta ja halusi samanlaisen huumorintajun omaavan vaimon. Sinistä taas sanottiin, että on rakentanut itse oman elämänsä Tampereelle - sukua ei ole taittu kuvata ollenkaan, ehkä Sinillä hankalampi lapsuus mistä ponnistaa ja on ylpeä kun on saanut ammatin ja sievän kodin (esittelyteksteistä poimittua). Ei noilla taida kuitenkaan maailmat kohdata pidemmän päälle, Sini on jalat maassa-ihminen, vessapaperirullan oikein laittaminen niitä elämän suuria kysymyksiä, Vesa pohdiskelee omalla laiskanletkeällä tyylillään varmaan hieman toisenkokoisia asioita. Vesa jaksaa hyvin olla ärsyyntymättä Sinin reagointiin (pyykit, kaali, WC-paperi jne) kun kamerat käy, mutta miten kun ne ovat sammuneet? Pari tunnusti käyneensä paljon keskusteluja, vuoristorataa jossa lähinnä Sini äänessä (Sinin oma havainto). Olisi ollut kiva nähdä paremmin miten Sini sopi Vesan ystäväpiiriin, muutenkin kuin leikkeihin osallistumalla, tunsiko ulkopuoliseksi kun porukassa puhuttiin? Vähän suoraviivainen ja turhan jalat maassa Vesalle, olisi ehkä tarvinnut jonkun selkeän raksamiehen jota komentaa siisteydessä ja kodin nikkaroinnissa, Vesa taas olisi voinut löytää sopivamman vaimon jostain ison kaupungin opettajanhuoneesta.

Juhannusjaksossa oli tuotantoyhtiöltä huvittava näpäytys Rosalle: Hän klipissä selitti kuinka kiva oli mennä bileisiin jossa saisi puhua kaikesta muusta kuin hänestä ja Eetusta - tuosta seuraavaan klippiin, jossa Rosa juhlissa selitti suu vaahdoten hänen ja Eetun parisuhdeongelmia... 

Ketju on lukittu.