Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensitreffit alttarilla OFFICIAL 2018

Kommentit (8881)

Vierailija
5361/8881 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millainenkohan Rosa on työyhteisössä, siellä sosiaali- ja terveysalalla missä ilmapiiri tunnetusti on yleensä huono ja ilkeä...

Kaikesta kamaluudesta huolimatta mun mielestä tekee hyvää, että ihmiset näkee Rosan ja Eetun suhdetta. Se avartaa. Naisten harjoittama henkinen väkivalta voi olla todella julmaa, Rosan kohdalla sitä jo pikkaisen pääsee näkemään näiden jaksojen myötä. Ja tuosta vielä pahempaakin voi olla, joillain on jatkuvan pahantuulisuuden lisäksi myös aiheetonta epäluuloista mustasukkaisuutta ja toisen elämän rajoittamista yms. Toisen mitätöinti voi mennä niin pahaksi, että kaikki hyväkin käännetään lopulta heikkoudeksi. Yms.

Eikö mitään vastuuta ole Eetulla asiassa? Se on jokaisen ihmisen oma asia laittaa rajat ja avata suunsa. Ei tuossa missään kiusaamisesta tai vallan väärinkäytöstä ole kyse. 

Vierailija
5362/8881 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä Rosa yrittää kyllä kovastikin pidätellä kiukkuaan ja olla mukava Eetua kohtaan, pussailee, kiittää ym. vaikka varmaan tekis mieli ennemmin vetää lättyyn.

Ihmettelen tuota Rosan pussailua, jos kaikki tunteet Eetua kohtaan kadonneet??? Esittääkö vaan teatteria kameralle, vai mistä on kyse? Itse en voisi pussailla miejen kanss, johon ei ole vetoa.

Minusta osoittaa, että Rosa on sitoutunut ohjelmaan ja Eetuun ja yrittää tunnustella, jos niitä tunteita syntyisi. Sama kun viime kaudella Aliisa. Sanoihan Rosa myös, että huomaa ottavansa etäisyyttä Eetuun. Mikä on luonnollinen reaktio kun ei tunne vetoa. Mutta ihailtavasti tsemppaa. Mutta on tuota pyristelemistä ikävä katsoa vierestä. Säälittää molemmat.

Pussailu on räikeässä ristiriidassa Rosan elekielen ja yhteisestä elämästään Eetun kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5363/8881 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä Eetussa ja Rosassa on molemmissa vikaa, ei vain Rosassa. Alunperinkin heidän yhteen laittaminen on ollut virhe.

Rosa on hyvin määrätietoinen, itsenäinen, jäärän oloinen, voimakastahtoinen.

Eetu on liiankin kiltti, jäänyt tossun alle aivan totaalisesti, seurallisempi. Ovimatoksi jäänyt.

Ymmärrän molempia, että toisen luonteenpiirteet ärsyttää paljon, kun ovat niin erilaisia.

Mä olen myös määrätietoinen, itsenäinen ja voimakastahtoinen jäärä, ja mun mies on sitten taas kiltti, sovitteleva ja muutenkin mukautuvampi. Mä olen temperamentiltani nopea ja hän hidas.

Tietenkin kaikki pariskunnat ottavat välillä yhteen, ja toki meidänkin suhteessa temperamenttierot ovat välillä ärsyttäneet puolin ja toisin. Molemmilla on kuitenkin ollut alusta asti tahto nähdä toisessa hyvää ja rakastaa kumppania sellaisenaan. Itse olen ajatellut, että juuri ne piirteet, jotka toisessa ärsyttää, ovat niitä piirteitä, joista mulla on mahdollisuus oppia. Tällaisessa suhteessa mulla on parhaat mahdollisuudet kehittyä ihmisenä, ja lisäksi mies kohtelee mua hyvin.

Eli multa ei heru sympatiaa Rosalle yhtään. Ymmärrän hänen tunteensa, mutten hänen asennettaan. Vaikuttaa vaan ihan hirveän lapselliselta ikäisekseen. Ehkä suhteella olisi ollut mahdollisuus, jos hän olisi oikeasti ollut valmis kyseenalaistamaan mm. oman miesihanteensa Miinan tavoin ja kehittämään itseään.

Vierailija
5364/8881 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rosan käytös Eetua kohtaan on kamalaa katsottavaa. Ylimielistä ja töykeää. Eetu on ihan hukassa eikä tiedä mitä pitäisi sanoa ja miten pitäisi olla että voisi olla enemmän mieliksi...ja just siinä asiassa menee metsään vielä enemmän.

Parin seuraaminen on kamalaa katsottavaa etenkin sen vuoksi kun entisessä parisuhteessani oli samanlainen meininki. Vaikka aluksi viehätyin miehen rauhallisuudesta ei se pitkälle ollut mukavaa kun itselläni oli ihan erilainen tempo. Minusta kuoriutui hirviö kun olin itse hukassa enkä toisesta saanut mitään irti. Halusin miehisen miehen mikä loppupelissä tekee isot linjaukset ja kenen vierellä tuntee olonsa turvalliseksi. Vaikka esitin kovaa niin olin todella heikko ja tarvitsin selkeitä' rajoja'.

Ajattelin silloin että miesystäväni ansaitsee paljon paremman kumppanin kun itse en siihen kyennyt ja näin sitten erosimme.

Rosan ja Eetun suhteen näkee kirkolta kotia että Rosa olisi tarvinnut haastavamman kumppanin. Jonkun josta on vastusta eikä mitään joojoo-miestä. Eetu on varmasti ihana kumppani mutta tasasempi luonteinen on parempi vaihtoehto.

Vierailija
5365/8881 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo Sinin nauru kaali-asiassa lähentelee jo puhdasta veetuilua. Miettikää, jos Rosa käkättäisi samalla tavalla Eetulle. Somelynkattaisiin välittömästi. Miina olisi vastaavassa tilanteessa kohauttanut olkiaan ja naurahtanut, että eiköhän toikin käy. Myöhemmin Miina olisi vielä kiittänyt Heikkiä kaalin tuomisesta ja antanut pusun. Sitäpaitsi Vesan kaalivalinta oli erittäin ok. Tuo kohtaus paljasti, miten heikko itsetunto Sinillä on. Ei minkäänlaista kunnioitusta toisen ihmisen pienen pientä virhevalintaa kohtaan. Jotta Vesa voisi hyvin tuossa suhteessa, tulisi hänen napakasti pistää rajat Sinin piiloveetuilulle. En tiedä osaako tai haluaako Vesa tehdä sitä.

Jestas, voiko tuollaisestakin todella noin ottaa itseensä? Minä olisin nauranut mukana, jos olisi käynyt ilmi, että käteen meni. Pipoa höllemmälle. T. M

Vierailija
5366/8881 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Spoiler:

Ensi viikon jaksossa Rosa ja Eetu menevät kokeilemaan bmx-pyöräilyä, mikä on molemmille uusi laji. Rosa ottaa nokkiinsa, kun Eetu neuvoo häntä. Ei kuulemma kaipaa kritiikkiä amatööreiltä. Rosa vaikuttaa myös pitkävihaiselta, koska mököttää vielä myöhemminkin niittypiknikillä. Rosan mielestä heillä on kommunikaatio-ongelmia. Facebook-päivityksen tekeminenkin kesti Eetulta liian pitkään ja oli Rosan oli huono siivota, kun Eetun asunnosta ei löytynyt pesuainetta (miksei Rosa voinut käydä ostamassa?).

Johan tässä loppuikin tämä jakso, niin piti rynnistää heti paikalle spoilaamaan?

Tuossa yläpuolellahan luki spoiler, eli voi skipata, jos ensi jakso ei kiinnosta. Täällä oli aiemmin oma spoiler-ketju, mutta joku poistatti sen. T.eri

Uusia ketjuja voi aloittaa tarvittaessa. Varmaan joo voi ohittaa, mutta en ymmärrä ylipäänsä pointtia, miksi on tärkeätä tulla kertomaan seuraavasta jaksosta. 

Ketjun otsikko on ensitreffit alttarilla official 2018, uusi jakso on jo katsottavissa c-moressa joten miksi siitä ei saisi keskustella?

Selitetty ja toivottu ketjussa varmaan n+1 kertaa, joten ei siitä sen enempää. Mutta jotkut toki haluaa olla kurjia, niin minkäs tekee. 

Täällä on selitetty n+2 kertaa, että AV:llä on aina keskusteltu myös tulevista jaksoista ja todettu, että nillittäjät voivat painua takaisin Demille nillittämään. Ei tätä ketjua ole pakko lukea, nih.

Vierailija
5367/8881 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rosa ihastui alussa täysin siihen omaan mielikuvaansa, jolta Eetu ulkoisesti ehkä alussa näytti Rosan sokeutuneissa silmissä. Kukkakauppareissu kyllä naurettavuudessaan osoitti, miten itsepäinen, viimeiseen asti oman mielipiteensä pitävä Rosa on. Ensin Eetun valitsemat kukat oli Rosan mielestä kärähtäneitä. Kun Eetu käytti samaa sanavalintaa ”kärähtäneitä” toisista kukista, Rosa löysi heti hyvää niistä ”niissä on nuppuja, jotka aukeavat”. Tuollaiselle naiselle on ihan sama mitä mielipiteitään sanoo, koska varsinkin, jos tämä nainen ei jostain ihmisestä pidä, niin sen ihmisen kaikki mielipiteet joutavat roskiin. Varmaan tosi mahtava työyhteisön hyvän ilmapiirin rakentaja, kun työkaverit eivät ole Rosan valitsemia.

Vierailija
5368/8881 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei oo pakko yrittää. Ohjelman voi lopettaa milloin vaan, tietty juridiset jutut oma hommansa. Mutta ketään ei pakoteta, ja ohjelman tekijöillä on varapari sitä varten, jos sukset menee tosi pahasti ristiin ja hääpäivänä tai -matkalla. Liekköhän noin ikinä tapahtunu 😬

Oikeestiko on varapari esiin otettavaksi 😂 mistä tämä tieto?

Julkaistu vuonna 2016

https://www.is.fi/viihde/art-2000001259801.html

"OHJELMAAN päässeillekään ei mennyt kevät ollut helpoimmasta päästä. Valinnoista ilmoitettiin osalle pareista vain noin kolme viikkoa ennen häitä. Tiukka aikataulu on Dunderfeltin mukaan myös yksi syy siihen, miksi valintaprosessissa muodostetaan myös niin sanottuja varapareja.

– Jos tulee peruuttamisia niin pitää kuitenkin olla valmius toteuttaa ohjelma."

Voisihan se olla, että jos ilmoittaa alle viikon kuluessa häistä että tästä ei tule mitään, niin ehtisi vielä uuden parin naittaa ja tehdä ohjelmaa. Pitäisi olla kyllä aika painavat syyt. Oliko ne Petri ja Mari vielä häämatkalla valmiita heittämään lusikan nurkkaan, että kiitos mutta ei kiitos?

Vierailija
5369/8881 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei ainakaan yhtään haittaa, vaikka kaikki loput jaksot täällä kerrottaisiin, ei tää ohjelma nyt niin tärkeä ole, sitäpaitsi lopputulokset nyt voi jo arvata, ei synny mitään pidempiaikaisia parisuhteita.

Vierailija
5370/8881 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juhannusjaksossa oli tuotantoyhtiöltä huvittava näpäytys Rosalle: Hän klipissä selitti kuinka kiva oli mennä bileisiin jossa saisi puhua kaikesta muusta kuin hänestä ja Eetusta - tuosta seuraavaan klippiin, jossa Rosa juhlissa selitti suu vaahdoten hänen ja Eetun parisuhdeongelmia... 

Joo, tuo oli hauska kohta. Terapia-istunnoissakin Rosa on jotenkin aggressiivisen "minä, minä, minun tunteet..." Ihan kuin Stolbowillakin olis vähän alkanut mennä hermot siinä ekassa sessiossa. 

Vierailija
5371/8881 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voi mitään, mutta jos olisin Rosa niin itsellänikin palaisi käämit Eetun kanssa. Hajuton, mauton, mukaileva mies. En jaksaisi yhtään.

Rosa on aikaisemmissa jaksoissa käyttäytynyt epäkunnioittavasti Eetua kohtaan enkä siitä tykkää, mutta selkeästi hänet on paritettu täysin väärälle miehelle.

Eihän tuollaisen kiukkupussin kanssa voi olla mitään muuta kuin hajuton, mauton ja mukaileva. Eihän sitä tiedä, millainen mekkala syntyisi, jos tuolle sanoisi vastaan, kun pelkkä olemassaolo ja hengittäminen saa tuon tuollaiseksi. 

Uskon että juuri siinä se ongelma onkin ettei Eetu ota selvää minkälainen mekkala syntyisi jos sanoisi vastaan. Eipä tuo tilanne ainakaan paremmaksi muutu jos jatkaa samalla linjalla kuin tähän asti.

Vierailija
5372/8881 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilisen Juhannus jakson ajatuksia:

-

ROSA ja EETU. Kyllä taitaa näiden tarina olla taputeltu. Vaikka en Rosan luonteesta ja ulkonäöstä (liian poikamainen ja epäfeminiininen) pidä juuri yhtään, on aika selvä miksi Rosa sanoi että ajattelee nyt Eetusta enemmän "kaverillisessa mielessä". Tämä tilanne tapahtuu aina kun naisella on...näin ilkeästi sanottuna liian nössö mies. Seksuaalinen kiinnostus katoaa eikä suhteella ole mitään toivoa.

-

MIINA ja HEIKKI. Jotenkin tuntuisi että Miinan hurja miellyttämisen tarve ja loputon ymmärtämisen -huntu alkaa pikku hiljaa pudota pois. Ja hyvä näin. On erittäin outoa että tämä pari ei ole kuukauden aikana juuri tapellut mistään tai ollut muutenkaan mitään suurempia konflikteja. Ei ole normaalia. Nyt kun Miina vain paljastaa oman luonteensa täydellisesti, päästään lähemmäksi tämän parin tulevaisuutta.

-

SINI ja VESA. Näillä menee ilmeisesti ihan kivasti. Sini tykkää nalkuttaa mitä turhemmista asioista (kaali, vessapaperi, yms) mutta voi olla että nämä tilanteet on luotu TV-viihteen nimissä. Silti, tätä paria on mielestäni kaikista vaikein tulkita. Periaatteessa kaikki hyvin mutta jotenkin niin väritöntä ja mautonta menoa. Vähiten viihdearvoa tällä parilla.

Vierailija
5373/8881 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taannoin olin itse sinkkuna ja sain perääni eetumaisen spanielin. Oli niin typerä, ettei kiltisti torjuntaa ymmärtänyt vaan liehakoi ja liehakoi, jonka jälkeen tykitin vähemmän mukavasti. Ei mennyt perille sekään. Sain muilta kommenttia et olen liian tyly ja riivinrauta, mutta kun Se Ei Tajunnut. Nyt eri henkilön, minulle sopivan, kanssa suhteessa, eikä ole tarvetta ärhäköidä. Eli sikäli Rosaa ymmärrän ja kun tyttöparalla ei ole edes paon mahdollisuutta...

Jollekin tuollainen matalatesto-lässy-eetu on varmasti unelma, mutta toiset kaipaa enemmän selkärankaa, enkä tarkoita mitään alfajännämiessekoilua tässä. Vesa vaikuttaisi sellaiselta hyvältä perusmieheltä, Heikkikin hyvä, mutta omaan makuun liian akateemikko .

Kamalaa tekstiä. "Matalatesto-lässy"... Elämämkoulu on taas vahvasti läsnä.

Ohis

Elämämkoulu on amiksen lisäksi ainoa jota en ole käynyt :D myönnän että kuvaus vähän tökerö, mutta äkikseltään en parempaa keksinyt.

Vierailija
5374/8881 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taannoin olin itse sinkkuna ja sain perääni eetumaisen spanielin. Oli niin typerä, ettei kiltisti torjuntaa ymmärtänyt vaan liehakoi ja liehakoi, jonka jälkeen tykitin vähemmän mukavasti. Ei mennyt perille sekään. Sain muilta kommenttia et olen liian tyly ja riivinrauta, mutta kun Se Ei Tajunnut. Nyt eri henkilön, minulle sopivan, kanssa suhteessa, eikä ole tarvetta ärhäköidä. Eli sikäli Rosaa ymmärrän ja kun tyttöparalla ei ole edes paon mahdollisuutta...

Jollekin tuollainen matalatesto-lässy-eetu on varmasti unelma, mutta toiset kaipaa enemmän selkärankaa, enkä tarkoita mitään alfajännämiessekoilua tässä. Vesa vaikuttaisi sellaiselta hyvältä perusmieheltä, Heikkikin hyvä, mutta omaan makuun liian akateemikko .

Kamalaa tekstiä. "Matalatesto-lässy"... Elämämkoulu on taas vahvasti läsnä.

Ohis

Elämämkoulu tai ei, mutta tottahan tuo on. 

Vierailija
5375/8881 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eetu gay? Ainakin bi.

Vierailija
5376/8881 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

*spoileria*

.

.

Minusta Vesalla ja Sinillä menee ihan hyvin. Kävivät juoksemassa, syömässä kiinalaista ja katsovat kotona leffaa. Ja on ainakin tullut selväksi, että seksiä on. Suihkussakin. Vesa tykkää loitsuista ja Monty Pythonista, jota Sinikin lupautui katsomaan.

Heikki on selvästi sitoutunut Miinaan ja katsoo luottaen tulevaisuuteen. Kunpa vain oppisi olemaan kritisoimatta vaimoaan (vaatetyyli, pikkumyymäisyys), sillä se selvästi vaivaa Miinaakin. Ja Miinaa vähän pelottaa(?) Heikin puheet tulevaisuudesta. Ale-ostoksilla Heikki valkkaa Miinalle valkoisen kauluspaidan, jossa pieniä pilkkuja. Miina valkkaa Heikille vihreän neuleen. Suppaustreffit oli söpöt. Huvitti se kohtaus, jossa Heikki ajautui kaislikkoon. Aamulla olivat aika tiiviisti siellä peiton alla. Moccamaster oli onnistunut yhteisostos (Heikki käräytti Miinan entisen kahvinkeittimen:D). Seuraavassa jaksossa luvassa uskontokeskustelua.

Rosa ja Eetu, voi voi. Yllätyin siitä, että Rosa halusi vapaaehtoisesti siivota Eetun kodin, mutta pesuaineen puute lannisti tunnelmaa. Rosahan olisi voinut tomerana tyttönä käydä ostamassa pesuainetta Eetun ollessa uimassa ja puhelinliikkeessä, tai olisi vaikka laimentanut Fairya. Toistaa pariinkin kertaan miten keittiön lattiaa ei saanut puhtaaksi, koska ei ollut pesuainetta. Bmx-pyöräily saa Rosan möksähtämään, koska ei siedä sitä, että aloittelija-Eetu neuvoo häntä. Sitten alkaa Rosan piilokettuilu Eetulle ja sekin harmittaa Rosaa, ettei Eetu ymmärrä hänen kettuiluaan. Rosa myös tuskastuu siitä, että Eetun FB-päivityksen teko rikkinäisestä puhelimesta kestää liian kauan. Eetu oli toivonut läheisyyttä lähipuistopiknikillä, mutta tunnelma onkin möks möks.

.

.

*spoiler ends*

Spoiler

Jos se Rosa olis halunnut että Eetu näyttäisi välillä, että siitä on vastusta eikä olisi aina pirun samaa mieltä !

Temperamenttierot näkyy Rosan ja Eetun suhteessa. Ja mulla on vaikea olla empaattinen Eetun tilannetta kohtaan, koska Rosa on selvin sanoin sanonut, ettei ole enää mitään tunteita Eetua kohtaan. Jos Eetulla olisi tilannetajua, niin ei laulaisi rakkauslauluja Rosalle mökillä vaan ottaisi etäisyyttä Rosaan. Voisihan Eetu olla kaverillisen mukava, mutta just sanoa, että en nyt jaksa tuota kiukuttelua. Tai jotain. En vaan jaksa ymmärtää ihmisiä, joille sanotaan päin naamaa ettei kiinnosta, ja silti luulevat, että jos vaan joustavat ja mukautuvat tarpeeksi niin toinen osapuoli rakastuu heihin. 

Miina ja Heikki on ihania, voisin katsoa heitä vaan koko jakson. 

Sinistä ja Vesasta tulee mieleen sellainen "peruspariskunta", kasvavat yhteen vaikka heissä on paljon erilaisuutta. 

Mutta Rosahan nimenomaan TOIVOI että Eetu ei heitä pyyhettä kehään vaan että jaksaisi vielä. Jos kumpikin ottaa etäisyyttä niin peli on yleensä menetetty koska sitten vaatii paljon tulla sieltä takaisin ja kasvattaa läheisyyttä uudelleen.

Vierailija
5377/8881 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö kukaan muu ole huomannut tuota Heikin naurua? En kestäisi kuunnella tai aiknaaan ei mitään romanttista tuollaisen naurun omaavan miehen Sinin hihityskin on pientä Heikin naurun rinnalla.

Ohjelman alussa i0oleva kohtaus, jossa Miina tuli kotiin, yksikön Heikkilä mitä kuuluu tai miten päivä on mennyt tms? Heikki melkein huusi, että älä kysy.

Samoin sohvalla Miina kysyi jotain Heikin opinnoista tai mistä, niin Heikki heti sanoi, että älä kysele itsestäänselvyyksiä.

Samoin tupakkajuttu oli ihmeellinen, sanoiko Heikki, että muut naiset ovat tykänneet kun hän haisee tupakalle vai mitä?

Ei mikään sydämellinen ajatustenvaihto.

Juhannuksesta näytettiin paljon enemmän muiden juhlimistä, oliko oikeastaan paljon muita kuin tuo Miinan isä ja koirat? Hyvin lyhyesti ainakin.

Sitten lopussa istuivat kaksistaan ilmeisesti jossain terassilla, ilmeisesti Heikki halusi olla kahden kesken eikä porukoissa.

Mielestäni Miinalle on mennyt hiukan liian pitkälle tuo yrittäminen ja ymmärtäminen, vaikka Heikki välillä näyttää ymmärtävän ja kuuntelevan, mitä Miina kertoo, niin sanoo silti.

Tuli ajatus, että Heikki kuitenkin alitajuisesti ajattelee, että hänellä on oikeus sanoa Miinalle, vaikka antaa kuvan, että on pahoillaan ja ymmärtää, mutta ei vain malta olla sanomatta kun tulee taas uusi paikka huomauttaa tai kritisoida. Sammakko taas vaan hyppää suusta tai hän ei sisimmässään pidä niin pahana sanoa niitä sammakoita. Tai ei vai pysty olemaan sanomatta, huomaa vasta kun sanonut, eli tulee mieleen vanha sanonta, että ei kannettu vesi kaivossa pysy.

Heikki on kuulemma nyt parempi kuin vanhoissa suhteissaan. Olisi mielenkiintoista ollut olla kärpäsenä katossa millainen meno mahtoi silloin olla.

:D : D Minkä ikäinen on ihminen, joka ei kelpuuttaisi toista kumppaniksi NAURUN takia?!? Itse on varmaan tosi täydellinen! :D Veikkaan myös, että ihmettelee miksei suhteista tule mitään, vaikka on itse niin ihana!

Uskomatonta, miten lapsellista voi porukka olla! Ja vielä muita sitten arvostellaan! Vaikka jokainen näkee, että tarvetta olisi ihan peiliin katsomiseen... ja aikuiseksi kasvamiseen ennenkaikkea! Maajussi-ketjussa silti ehkä vielä enemmän tätä keskenkasvuista kirjoittelua!

En ole uskoakseni ainoa, joka on kiinnittänyt huomiota jonkun ihmisen nauruun? Nyt sitten Heikin. Tai ryhtiin?

Jos kaikki naisen/miehen piirteet miellyttää ja kaikkien ihmisten tavat, ulkonäkö ja huumori miellyttää niin silloinhan ihmiset voisivat oikeastaan mennä yhteen ihan kenen kanssa tahansa?

Taas kerran, ei ihmisen tarvitse olla täydellinen, mutta sellainen, että joku tai jotkut piirteet siinä vetävät puoleensa. Aika vaikea olla yhdessä jos ilmiselvästi on niitä piirteitä jotka eivät yhtään miellytä.

Onhan nyt Eetunkin mukavuutta, hyvää käytöstä ja miellyttävää ulkonäköä arvosteltu aika rankastikin? Minä taas olisin Eetun tyyppisen ihmisen kanssa mielelläni. Ihmettelen miksi Heikki on nyt nostettu arvoon arvaamattoman täällä? Miksi töykeys, puisevuus, kärkkäys ja toisen ihmisen arvostelu on niin ihannoitavaa? Älykkyyttä se ei ainakaan kuvasta.

Sitten taas hyvät käytöstavat ja hienotunteisuus käännetty huonoksi piirteeksi? Nämä taas minun mielestäni ovat älykkyyttä, ainakin ihmisellä on silloinyt itse arvostamaan tunneälyä, jota Heikiltä puuttuu.

Ja kyllä, olen jo itsekin *lapsellinen*, että en ihan teini-ikäisenä kirjoita.

Mutta silti koen itseni älykkääksi, vaikka Heikin nauru riipii korviani. En arvostele häntä, mutta totean vain tosiasian.

Vierailija
5378/8881 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rosa ei ole temperamenttinen. Hän käyttäytyy huonosti.  Maailma on täysi ihmisiä, jotka perustelevat huonon käytöksensä luonteellaan. 

Niin kauan kuin vastapuoli käyttäytyy kohteliaasti ja ystävällisesti, siihen on pystyttävä myös itse. Aikuisella ihmisellä ei ole koskaan oikeutta vedota toisen persoonaan ja perustella käytöstään sillä, jos käytös on perusystävällistä.

Tämä on erittäin hyvä pointti. Tiedän myös omasta lähipiiristäni ihmisiä (esim. työkaveri, ex-kumppani, yms.), jotka ovat omien sanojensa mukaan tempperamenttisia luonteita, joka eittämättä pitää paikkansa, MUTTA kun perustelee kaikkea huonoa käytöstään ja kiukuttelua kyseisellä luonteenpiirteellään... se on aivan perseestä eikä mielestäni millään tavalla aikuista käytöstä.

-

Tempperamenttinen ja itsepäinen saa olla, ne voivat olla erittäin hyviä ominaisuuksia erilaisissa tilanteissa ja elämän haasteissa mutta joku roti täytyy olla kun aikuisia ja sivistyneitä ihmisiä ollaan. Rosa mielestäni käyttäytyy juuri tällä tavalla, on varmasti luonteenpiirteitä mitkä voi olla käytöksensä syynä mutta eipä tarvitse ihmetellä miksi on yksin eikä löydä kumppania.

-

Ei ihmisen tarvitse muuttua joksikin toiseksi kuin oma luonne ja persoona on. Mutta aina voi kehittyä, paremmaksi ihmiseksi, olla pohjimmiltaan kuitenkin se sama ihminen vaikka joku ulkopuolinen voisi äkkiseltään sanonut "olet muuttunut"... muuttuminen on kuitenkin eri asia kuin kasvaminen, kehittyminen ja aikuiseksi tuleminen.

Vierailija
5379/8881 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö kukaan muu ole huomannut tuota Heikin naurua? En kestäisi kuunnella tai aiknaaan ei mitään romanttista tuollaisen naurun omaavan miehen Sinin hihityskin on pientä Heikin naurun rinnalla.

Ohjelman alussa i0oleva kohtaus, jossa Miina tuli kotiin, yksikön Heikkilä mitä kuuluu tai miten päivä on mennyt tms? Heikki melkein huusi, että älä kysy.

Samoin sohvalla Miina kysyi jotain Heikin opinnoista tai mistä, niin Heikki heti sanoi, että älä kysele itsestäänselvyyksiä.

Samoin tupakkajuttu oli ihmeellinen, sanoiko Heikki, että muut naiset ovat tykänneet kun hän haisee tupakalle vai mitä?

Ei mikään sydämellinen ajatustenvaihto.

Juhannuksesta näytettiin paljon enemmän muiden juhlimistä, oliko oikeastaan paljon muita kuin tuo Miinan isä ja koirat? Hyvin lyhyesti ainakin.

Sitten lopussa istuivat kaksistaan ilmeisesti jossain terassilla, ilmeisesti Heikki halusi olla kahden kesken eikä porukoissa.

Mielestäni Miinalle on mennyt hiukan liian pitkälle tuo yrittäminen ja ymmärtäminen, vaikka Heikki välillä näyttää ymmärtävän ja kuuntelevan, mitä Miina kertoo, niin sanoo silti.

Tuli ajatus, että Heikki kuitenkin alitajuisesti ajattelee, että hänellä on oikeus sanoa Miinalle, vaikka antaa kuvan, että on pahoillaan ja ymmärtää, mutta ei vain malta olla sanomatta kun tulee taas uusi paikka huomauttaa tai kritisoida. Sammakko taas vaan hyppää suusta tai hän ei sisimmässään pidä niin pahana sanoa niitä sammakoita. Tai ei vai pysty olemaan sanomatta, huomaa vasta kun sanonut, eli tulee mieleen vanha sanonta, että ei kannettu vesi kaivossa pysy.

Heikki on kuulemma nyt parempi kuin vanhoissa suhteissaan. Olisi mielenkiintoista ollut olla kärpäsenä katossa millainen meno mahtoi silloin olla.

:D : D Minkä ikäinen on ihminen, joka ei kelpuuttaisi toista kumppaniksi NAURUN takia?!? Itse on varmaan tosi täydellinen! :D Veikkaan myös, että ihmettelee miksei suhteista tule mitään, vaikka on itse niin ihana!

Uskomatonta, miten lapsellista voi porukka olla! Ja vielä muita sitten arvostellaan! Vaikka jokainen näkee, että tarvetta olisi ihan peiliin katsomiseen... ja aikuiseksi kasvamiseen ennenkaikkea! Maajussi-ketjussa silti ehkä vielä enemmän tätä keskenkasvuista kirjoittelua!

En ole uskoakseni ainoa, joka on kiinnittänyt huomiota jonkun ihmisen nauruun? Nyt sitten Heikin. Tai ryhtiin?

Jos kaikki naisen/miehen piirteet miellyttää ja kaikkien ihmisten tavat, ulkonäkö ja huumori miellyttää niin silloinhan ihmiset voisivat oikeastaan mennä yhteen ihan kenen kanssa tahansa?

Taas kerran, ei ihmisen tarvitse olla täydellinen, mutta sellainen, että joku tai jotkut piirteet siinä vetävät puoleensa. Aika vaikea olla yhdessä jos ilmiselvästi on niitä piirteitä jotka eivät yhtään miellytä.

Onhan nyt Eetunkin mukavuutta, hyvää käytöstä ja miellyttävää ulkonäköä arvosteltu aika rankastikin? Minä taas olisin Eetun tyyppisen ihmisen kanssa mielelläni. Ihmettelen miksi Heikki on nyt nostettu arvoon arvaamattoman täällä? Miksi töykeys, puisevuus, kärkkäys ja toisen ihmisen arvostelu on niin ihannoitavaa? Älykkyyttä se ei ainakaan kuvasta.

Sitten taas hyvät käytöstavat ja hienotunteisuus käännetty huonoksi piirteeksi? Nämä taas minun mielestäni ovat älykkyyttä, ainakin ihmisellä on silloinyt itse arvostamaan tunneälyä, jota Heikiltä puuttuu.

Ja kyllä, olen jo itsekin *lapsellinen*, että en ihan teini-ikäisenä kirjoita.

Mutta silti koen itseni älykkääksi, vaikka Heikin nauru riipii korviani. En arvostele häntä, mutta totean vain tosiasian.

Juuri näin! Eetu on mukava ja miellyttävä, Heikki taas kaikkea muuta. Minäkään en ymmärrä, miksi noin töykeää ja puisevaa miestä ihannoidaan täällä. Ja missä se äly muka on näkynyt? Ei missään! 

Vierailija
5380/8881 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rosa kylläkin ihan itse valitsi mennä tuntemattoman kanssa naimisiin. Ei hänen perässään kukaan roiku sen enempää kuin hän itsekään roikkuu.

Kiusaajat aina oikeuttaa käytöksensä sillä kun kiusattu on sellainen ja tällainen. Antaa liikaa/liian vähän huomiota. Liian kiltti, liian ystävällinen ilme, liian lempeä/näreä/terävä/kiinnostunut/epäkiinnostunut katse tms. Ei kenenkään tarvitse muokata perusluonnettaan sopiakseen jonkun muun asettamaan muottiin ja välttääkseen näin kiusaamisen.

Rosan pitäis ottaa asiat reilusti puheeksi eikä kaataa jokaista negatiivista tunteen porukastaan voimalla toisen niskaan. Toi ei tee hälle itselleenkään hyvää.

Ketju on lukittu.