Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensitreffit alttarilla OFFICIAL 2018

Kommentit (8881)

Vierailija
4521/8881 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siniä häiritsee Vesan selittävä tyyli ja tulee fiilis, että Vesa yrittää sivistää häntä. Vesa kieltää asian ja kertoo, että selittävä tyyli kuuluu hänen persoonaansa ja siihen, miten hän katsoo maailmaa. Molemmat naureskeli kuitenkin, että palautetta asiasta on annettu. Juhannus tuntui sujuvan tällä parilla parhaiten. Sini oli keksinyt hauskan seuraleikin, joka nauratti kaikkia ja myös muut seurapelit tuntuivat siltä, että Sini pääsi mukavasti Vesan piiriin mukaan. Seuraavan jakson trailerissa Sini ja Vesa näyttivät menevän suihkuun yhdessä.

No huh-huh. Luulisi Sinin kestävän edes vähän sivistämistä, sillä itse huomauttelee vastaavasti Vesalle kaikista pienimmistäkin asioista mitä kodinhoitoon tulee. Onhan se tietysti inhottavaa tajuta että toinen tietää asioista enemmän kuin itse, mutta silti. Etenkin kun ei Vesa minusta miltään päsmäriltä vaikuta, joka yrittäisi pönkittää omaa egoaan toisten kustannuksella. Anteeksi ilkeä kommenttini, mutta minulle on tullut vähän yksinkertainen kuva Sinistä.

No huh huh. Ei mulle ainakaan ole Sinistä kehittynyt mikään yksinkertainen kuva, hän on vaan hyvin käytännöllinen nainen. Näin oli esim. mun omat vanhemmat - isä sivistynyt ja äiti käytännöllinen ja näin he täydensivät toisiaan 40 vuotta, kunnes isä kuoli. Jos äiti ei olisi sanonut, että mitä pitää meillä tehdä ja hoitaa, niin mitään ei ois ikinä tullut tehdyksi.

No tästähän ei Sinin ja Vesan tapauksessa ole selvästikään ollut kysymys: Vesa kyllä tekee, mutta Sinin mielestä väärin. Kuitenkin se ruoanlaittokin onnistui sitten loppujenlopuksi ihan yhtä hyvin sillä "väärällä" kaalilla. Sinistä tulee välillä vaikutelma, että on pakko saada päteä edes jostain. Ehkä juuri oman yksinkertaisuutensa peittelemiseksi.

Vierailija
4522/8881 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kyllä sitä mieltä, että ihmisen asunnosta saa jonkinlaisen kuvan hänen luonteestaan.

Vai onko tämä sukupuolisidonnainen asia?

Mites jos Heikin asunto olisi valoisa ja siisti ja Miinan kämppä tuollainen kuin Heikin?

Kuinka moni ihastelisi, että on se Miina varmaan hieno ihminen kun kämppäkin on niin rennon huoleton.

Täälläkin on monta pitkää ketjua miehen epäsiisteydestä, siitä, ettei siivoa tai siivoaa huonosti. Miten jotkut kuvittelevat, että siinä vaiheessa kaikki sottapytyt kelpaavat kun seurustellaan, ei mitään väliä. Mutta parisuhteessa ääni muuttuukin kellossa ja kuvitellaan sotkuisen miehen muuttuvan kuin taikaiskusta siistiksi.

Älkää enää tänne tulko sitten valittamaan, koska kaikki sotkuiivarit tuntuu kelpaavan.

On kämpässä asuja mies tai nainen niin jonkin sortin viihtyvyys siinä olisi suotavaa.

Miten mahtaa olla Heikin vessan laita? Ei pahemmin naisena tekisi siihen mieli mennä tarpeilleen.

Meillä mies haluaisi siivota useammin kuin minä, mutta minä siivoan paremmin silloin harvoin, kun siivotaan. Mun mielestä sotku ei vaan vaikuta riittävästi kämpän viihtyvyyteen, jotta viitsisin tehdä sille mitään. Siis mun mielestä oma koti on riittävän viihtyisä sotkusta huolimatta. Enemmän tää vaikuttaa olevan luonne- kuin sukupuolikysymys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4523/8881 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Spontaaniuden puute on miinusta miehelle.

Heikki kyllä spontaanisti osaa mainita Miinalle hänen vioistaan, mutta muuten on vålillä kuin puupökkelö.

Ihan kuin välillä osaa ja tietää kuinka pitää naisen kanssa käyttäytyä (suukottelu, kehuminen), tuntuu kuin olisi opeteltu tietty kaava, mutta sitten sen kaavan ulkopuolella ei enää osaakaan tai ei jaksa kuin määrätyn määrän tai määrätyt jutut.

Kun *naisenmiellytyskiintiö* on täynnä, niin sitten saa olla taas oma itsensä.

Hänessä on ikäänkuin kaksi puolta. Toiset täällä uskovat tai näkevät sen toisen puolen ja puolustavat sitä kiihkeästi toiset taas sen toisen. Ehkä ovat enemmän käyneet elämänkoulua ja on ihmiskokemusta, vaikka eivät ole välttämättä niitä akateemisia.

Vierailija
4524/8881 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne Heikin varpaankynnet….tyypilliset miesten varpaankynnet. Ei vaan jakseta hoitaa sitäkään asiaa….

Vierailija
4525/8881 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siniä häiritsee Vesan selittävä tyyli ja tulee fiilis, että Vesa yrittää sivistää häntä. Vesa kieltää asian ja kertoo, että selittävä tyyli kuuluu hänen persoonaansa ja siihen, miten hän katsoo maailmaa. Molemmat naureskeli kuitenkin, että palautetta asiasta on annettu. Juhannus tuntui sujuvan tällä parilla parhaiten. Sini oli keksinyt hauskan seuraleikin, joka nauratti kaikkia ja myös muut seurapelit tuntuivat siltä, että Sini pääsi mukavasti Vesan piiriin mukaan. Seuraavan jakson trailerissa Sini ja Vesa näyttivät menevän suihkuun yhdessä.

No huh-huh. Luulisi Sinin kestävän edes vähän sivistämistä, sillä itse huomauttelee vastaavasti Vesalle kaikista pienimmistäkin asioista mitä kodinhoitoon tulee. Onhan se tietysti inhottavaa tajuta että toinen tietää asioista enemmän kuin itse, mutta silti. Etenkin kun ei Vesa minusta miltään päsmäriltä vaikuta, joka yrittäisi pönkittää omaa egoaan toisten kustannuksella. Anteeksi ilkeä kommenttini, mutta minulle on tullut vähän yksinkertainen kuva Sinistä.

No huh huh. Ei mulle ainakaan ole Sinistä kehittynyt mikään yksinkertainen kuva, hän on vaan hyvin käytännöllinen nainen. Näin oli esim. mun omat vanhemmat - isä sivistynyt ja äiti käytännöllinen ja näin he täydensivät toisiaan 40 vuotta, kunnes isä kuoli. Jos äiti ei olisi sanonut, että mitä pitää meillä tehdä ja hoitaa, niin mitään ei ois ikinä tullut tehdyksi.

No tästähän ei Sinin ja Vesan tapauksessa ole selvästikään ollut kysymys: Vesa kyllä tekee, mutta Sinin mielestä väärin. Kuitenkin se ruoanlaittokin onnistui sitten loppujenlopuksi ihan yhtä hyvin sillä "väärällä" kaalilla. Sinistä tulee välillä vaikutelma, että on pakko saada päteä edes jostain. Ehkä juuri oman yksinkertaisuutensa peittelemiseksi.

No juu, kyllä muakin ärsyttää rautalangasta vääntää. Viimeksi, kun pyysin miestä tuomaan lehtipihvejä, niin hän toi porsaanleikkeitä. Mut ei se mitään, kyllä me siitäkin saatiin ruoka aikaiseksi, kuten tässäkin tapauksessa.

Vierailija
4526/8881 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksinkertainen vaikutelma tulee siitä, ettei hän suhtaudu avoimesti uuteen tietoon, vaan pikemminkin kokee ärsyttävänä kun toinen tietää joistakin asioista enemmän kuin hän. Moni ihminen on utelias oppimaan uutta enemmän tietäviltä, mutta Sini ei taida kuulua heihin, vaan haluaa pitäytyä mukavuusalueellaan. No, pääseepähän ainakin kämpässään pätemään oikein kunnolla. 

Vierailija
4527/8881 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksinkertainen vaikutelma tulee siitä, ettei hän suhtaudu avoimesti uuteen tietoon, vaan pikemminkin kokee ärsyttävänä kun toinen tietää joistakin asioista enemmän kuin hän. Moni ihminen on utelias oppimaan uutta enemmän tietäviltä, mutta Sini ei taida kuulua heihin, vaan haluaa pitäytyä mukavuusalueellaan. No, pääseepähän ainakin kämpässään pätemään oikein kunnolla. 

Ai siihen kaaliin? No, jos on niin fiksu, niin olisko ylivoimaista ostaa sitä keräkaalia? Vai tarvitaanko siihen joku matemaattinen perjantaipähkinä?

Vierailija
4528/8881 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Spontaaniuden puute on miinusta miehelle.

Heikki kyllä spontaanisti osaa mainita Miinalle hänen vioistaan, mutta muuten on vålillä kuin puupökkelö.

Ihan kuin välillä osaa ja tietää kuinka pitää naisen kanssa käyttäytyä (suukottelu, kehuminen), tuntuu kuin olisi opeteltu tietty kaava, mutta sitten sen kaavan ulkopuolella ei enää osaakaan tai ei jaksa kuin määrätyn määrän tai määrätyt jutut.

Kun *naisenmiellytyskiintiö* on täynnä, niin sitten saa olla taas oma itsensä.

Hänessä on ikäänkuin kaksi puolta. Toiset täällä uskovat tai näkevät sen toisen puolen ja puolustavat sitä kiihkeästi toiset taas sen toisen. Ehkä ovat enemmän käyneet elämänkoulua ja on ihmiskokemusta, vaikka eivät ole välttämättä niitä akateemisia.

Minäkin olen kiinnittänyt huomiota noihin kaavamaisiin ja kömpelöihin hellyydenosoituksiin. Vaikea kuvitella, että tällaisella miehellä olisi kovin paljon mielikuvitusta makuukammarissakaan, ja varmaan ne monet ennakkoluulot estävät hauskapidon siltäkin osin.

Vierailija
4529/8881 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaako joku, että jossain suhteessa olisi joku niin fiksu, että tietäisi kaikista asioista enemmän kuin toinen ja näin hänelle lankeaisi joku neuvojan oikeutus? Eiköhän se mene yleensä aihealueittain. Vesa tietää ammattiinsa liittyvistä asioista, juoksemisesta jne. enemmän, Sini taas kodinhoidosta. 

Vierailija
4530/8881 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ootte niuhottajia! Miten oikeesti selviitte suhteissanne jos kaikesta revitte skismaa?

Vierailija
4531/8881 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meinaako joku, että jossain suhteessa olisi joku niin fiksu, että tietäisi kaikista asioista enemmän kuin toinen ja näin hänelle lankeaisi joku neuvojan oikeutus? Eiköhän se mene yleensä aihealueittain. Vesa tietää ammattiinsa liittyvistä asioista, juoksemisesta jne. enemmän, Sini taas kodinhoidosta. 

Näinhän se menee. Alkuperäinen pointti oli:

Sini neuvoo Vesaa kodinhoidossa ->  Vesa tottelee nöyrästi ja tekee niin kuin käsketään

Vesa kertoo kiinnostuksistaan "sivistäen" Siniä -> Liian vaikeaksi menee! Ole hiljaa, Vesa!

Vierailija
4532/8881 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaus alkaa: "Miinan ja Heikin suhteessa taisi olla tyyntä myrskyä edellä. Miina tunnustaa Dunderin penkissä, että Heikin heittämät ulkonäköä ja pukeutumista koskevat kommentit eivät aina mene läpi pelkkänä huumorina, vaan välillä hän miettii, ovatko ne huumoriksi naamioitua kritiikkiä. Miina kertoo, että tällainen kommentointi ei tunnu hyvältä muun muassa sen vuoksi, että se on toistuvaa. Juhannuksena Miina "romahtaa" ja ilmaisee Heikille huolensa, eteneekö suhde Heikkiin liian nopeasti, jos se ei lopulta kestäkään. Seuraavassa jaksossa Miina ja Heikki ovat vaatekaupoilla ja Miina kommentoi Heikin tyylitajua piikikkääseen sävyyn, eli olisiko Heikki heittänyt juuri hetkeä ennen kommenttia Miinan vaatteista...

Näkemäni perusteella "pelkään", että tässä käy vielä niin, että Rosa ja Eetu jatkavat (Milla ja Kimmo), Sini ja Vesa jatkavat ja

Miina ja Heikki eroavat. Taitaa Miinankin kärsivällisyydellä olla sittenkin rajat..." Lainaus päättyy.

C moresta:

x

x

x

x

x

x

x

x

x

x

Ihan samaa ajattelen, siis jaksaako Miina, muuttuuko Heikki ja pitäisikö muuttua. Toisaalta Heikki mietti itse menneensä liian pitkälle piikittelyissään t. kommenteissaan - whatever. Heikki haluaa olla Miinan kanssa, arvostaa Miinaa jne. Mutta, mutta, en tiedä?! Is it too late, or is it never too late? Hyvänä parina olen Miinaa ja Heikkiä pitänyt, mutta....no, jää nähtäväksi...

Vierailija
4533/8881 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesa ja Sini täydentävät toisiaan, Vesa järki edellä ja sitä paitsi yläkouluopen suodatin kameroiden edessä. Sinillä tunnetta ja käytäntöä. Parhaimmillaan nämä kummankin vahvuudet tulevat tiimivahvuuksiksi.

Miina ja Heikki taas ovat Päivänsäde ja Menninkäinen, ja parhaimmillaan tuosta tulee tiimivahvuutta. En pysty näkemään heitä av-mammojen tapaan...Pitäisikö sitten valita kloonit kummallekin parille?

Vierailija
4534/8881 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin että Hekalla oli reppu takin alla selässä..

Vesan suorateinilippis...

Vierailija
4535/8881 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vesa ja Sini täydentävät toisiaan, Vesa järki edellä ja sitä paitsi yläkouluopen suodatin kameroiden edessä. Sinillä tunnetta ja käytäntöä. Parhaimmillaan nämä kummankin vahvuudet tulevat tiimivahvuuksiksi.

Miina ja Heikki taas ovat Päivänsäde ja Menninkäinen, ja parhaimmillaan tuosta tulee tiimivahvuutta. En pysty näkemään heitä av-mammojen tapaan...Pitäisikö sitten valita kloonit kummallekin parille?

Ei tarvitse olla klooni, mutta ei saa myöskään olla liian erilainen asioissa, joilla on pidemmän päälle merkitystä. Miinan ja Heikin kohdalla kynnyskysymykseksi voisi nousta elämänkatsomus, joka Heikillä on selvästi Miinan vastaavaa jäykempi. Vesalla ja Sinillä kynnyskysymykseksi voisi muodostua se, että toinen hahmottaa maailmaa arkisen kokemuksen ja käytännön kautta ja toinen on tottunut hahmottamaan maailmaa moniulotteisemmalla ja abstraktimmalla tasolla. Sinihän jo uusimmassa Cmore jaksossa totesikin, että Vesan tapa hahmottaa maailmaa tuntuu hänestä ärsyttävältä, koska hän kokee Vesan yrittävän "sivistää" häntä.

Vierailija
4536/8881 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi niitä varpaankynsiä piti kuvata. Kas kun ei zoomata samalla tavalla vaikkapa hampaisiin.

Vierailija
4537/8881 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi niitä varpaankynsiä piti kuvata. Kas kun ei zoomata samalla tavalla vaikkapa hampaisiin.

Tai ihohuokosiin tai alusvaatteiden aiheuttamiin rajoihin tai silmäryppyihin... inhorealismia? Haluaisin säilyttää kiiltokuvamaisemman mielikuvan päähenkilöistä.

Vierailija
4538/8881 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinhän se menee. Alkuperäinen pointti oli:

Sini neuvoo Vesaa kodinhoidossa ->  Vesa tottelee nöyrästi ja tekee niin kuin käsketään

Vesa kertoo kiinnostuksistaan "sivistäen" Siniä -> Liian vaikeaksi menee! Ole hiljaa, Vesa!

Tämä. Vesa tuntuu olevan rento ja joustava, ei ainakaan kameroiden edessä ota stressiä noista Sinin opetuksista. Tuossa kaalijutussa (c more) sanoi, että oli ainoastaan kevätkaalia tarjolla (niinkuin helposti on alkukesästä) ja arvasi, että tulee pyyhkeitä, Sini reagoi huvittumalla hirveästi "väärästä valinnasta". Kun palstaa on lueskellut, niin tällaiset, käytännön asioista hirveästi pulttia ottavat, ainoan oikean tavan tehdä rutiinijuttuja-naiset taitavat olla aika yleisiä? Siivota voi vain yhdellä oikealla tavalla, ruuan laitossa mausteiden käyttö tai käyttämättä jättäminen (Rosan tyyliin) on myös tällainen olen oikeassa-asia? Ja kun tulee lapsia, heille laitettavat vaatteet, syöttäminen tai nukuttaminen, nuokin on hoidettava sillä ainoalla oikealla, äidin tavalla? "Päästäkää hiuksenne alas", hyvät nuoret naiset, maailmassa voi elää hyvin monella lailla ihan onnellisena, vaikka sitten verhot hieman repsottaen.

Vierailija
4539/8881 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun varpaankynnet kellerti ja kuivui joskus, sitten ne parani itsekseen. En tiedä vaatiiko Heikin omat hoitoa, voisin näyttää lääkäritutulle ja kysäistä... Manikyyri tuskin olisi pahitteeksi.

Vierailija
4540/8881 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa, kuinka pitkä Heikki on ?

Ketju on lukittu.