Ensitreffit alttarilla OFFICIAL 2018
Kommentit (8881)
Vierailija kirjoitti:
Muistan samasta ohjelmasta sen naisen, jolla oli ne tummat kulmat, hänkin nauroi hermostunesti joka jutun jälkeen.
Ai kuka?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa, mikähän tota Heikkiä oikein vaivaa. Jotain hyvin outoa on jos aikuinen mies on tommonen. Katsoo kaus kaukaisuuteen..... Puhuu hitaasti ja vaivalloisesti ja esiintyy liikkeissään kuin lapamato. Kumara kuin ois parkinson. Hän nyt ei mitenkään käy salonkikelpoisesta. Äitinsä vaikutti kivalta. Voisko mies " oikeesti" olla noin ujo ja arka. Sitten viel kai ihan rahatonkin. Vaikuttaa kellarissa kasvatetulta. Eii, eiii jatkoon! Tai sitten on sairastellut paljon lapsena, eikä ole päässyt toisten joukkoon. Niin, minä olen jo vanhempi sairaanhoitaja.
Samaa minäkin ihmettelen ja myös sitä, miten tällaisella henkilöllä on kanttia arvostella toista mm. tyylikkyyden puutteesta. Koko ajan tekee mieli ravistella miestä, jotta häneen tulisi edes vähän eloa. Oikea ilon pilaaja!
Heikki ei ole ilonpilaaja. Pilaajan puolison silmistä sammuu toivoa indikoiva valo, ja ohjelmassa on sellainen nainen, jonka puolison silmistä on valo sammunut.
Kyllä Heikki pilaa usein Miinan ilon. Ajatellaanpa vaikka sitä autossa rallatusta. Minusta se kuulosti oikein hauskalta, mutta Heikkiä se ei miellyttänyt ollenkaan. Grrr... pitäisikö vain olla möllöttää tuppisuuna? Niin tympeä ja lannistava mies...
Millä tavalla Heikki pilasi Miinan autolollottelun? Olisiko Heikin pitänyt yhtyä mukaan, silloinko ainoastaan ei olisi pilannut?
Enpä olisi uskonut lapsena Miinoja ja Manuja lukiessa että isona Miina menee naimisiin Heikki Hiiren kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakko kommentoida tota sivistysjuttua. Sivistys ei ole yhtä kuin ”akateeminen” vaan mielestäni kuka tahansa voi olla sivistynyt, jos osaa olla kohtelias ja hyvätapainen, ja itse haluaa ottaa asioista selvää ja oppia uutta. Mun mielestä Heikki ei ole kovin sivistynyt, ei pidä itsestään/omaisuudestaan huolta. Silti odottaa, että Miina ”hienostelisi”..
Sinin taas pitää relata, oikeasti peittää epävarmuuden tekonaurun alle. Ja Vesa voisi vähän ottaa ohjia käsiinsä. Samoin kuin Eetu, mutta heillä tuskin paljon toivoa on.
Kevyt hymähdys tälle. Heikki tekee parhaillaan taloustieteen alaan liittyvää väitöskirjaa, mutta häntä ei lasketa sivistyneeksi, koska hän asuu vaatimattomasti Tampereella. Asia harvinaisen selvä.
Ok. Voi olla tietoa päässä joo. Mutta jos ei pidä itsestään huolta (kynnet, ryhti, asunto) niin ei kovin kummoista kuvaa anna.. Kyllä sivistys on muutakin kuin ”pään tietoa”.
Miten niin Heikki ei pidä itsestään huolta? Samanikäisissä suomalaismiehissä moni pilaa terveytensä ylipainolla ja päihteillä ja henkisen puolensa junteilla ajanvietteillä.
Heikki on päämäärätietoinen ja odotti varmasti vakavaa ja pohdiskelevaa puolisoa.onko Miina liian menevä ja seurallinen mimmi hänelle? En tarkoita pinnallinen,mutta enemmän konkreettisessa elämässä kiinni.
Onko Sinin ja Vesan välillä kemiaa vai ei? Ovatko he oikeasti samanhenkisiä, vai sopisiko Vesalle joku vähän särmikkäämpi. nörttihenkisempi tyttö?
Kukaan ei ole (nähdäkseni) kommentoinut Miinan varpaankynsiä. Minusta ne ei olleet paljoa Heikin varpaita paremmat, sorry!
Rosa keskittyy liikaa tunteidensa etsimiseen ja miettimiseen. Hänen pitäisi mielestäni tajuta, että tunteet tulee ja menee, ja nyt ei ole aika panikoida niiden perään, vaan miettiä, miten saisivat kommunikaation toimimaan Eetun kanssa. Myönteisillä tunteilla on tapana tulla positiivisen asenteen seurauksena, eli nyt Rosan pitäisi yrittää ajatella Eetua positiivisesti. Mutta ei tunteiden pusertamisen vuoksi, vaan siksi että heillä olisi mukavampaa.
En pidä Heikkiä kovin sivistyneenä. Oman alansa voi hallita, mutta siihen se jää.
Sivistynyt ihminen hallitsee muutkin kuin oman alansa nippelit, omaa tilannetajua ja avaran maailmankatsomuksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakko kommentoida tota sivistysjuttua. Sivistys ei ole yhtä kuin ”akateeminen” vaan mielestäni kuka tahansa voi olla sivistynyt, jos osaa olla kohtelias ja hyvätapainen, ja itse haluaa ottaa asioista selvää ja oppia uutta. Mun mielestä Heikki ei ole kovin sivistynyt, ei pidä itsestään/omaisuudestaan huolta. Silti odottaa, että Miina ”hienostelisi”..
Sinin taas pitää relata, oikeasti peittää epävarmuuden tekonaurun alle. Ja Vesa voisi vähän ottaa ohjia käsiinsä. Samoin kuin Eetu, mutta heillä tuskin paljon toivoa on.
Kevyt hymähdys tälle. Heikki tekee parhaillaan taloustieteen alaan liittyvää väitöskirjaa, mutta häntä ei lasketa sivistyneeksi, koska hän asuu vaatimattomasti Tampereella. Asia harvinaisen selvä.
Ok. Voi olla tietoa päässä joo. Mutta jos ei pidä itsestään huolta (kynnet, ryhti, asunto) niin ei kovin kummoista kuvaa anna.. Kyllä sivistys on muutakin kuin ”pään tietoa”.
Joo. Mitä noista tieteellisistä tutkimuksista ja kaiken maailman dosenteista. Kyllä sydämen sivistys on sitä puhtainta sivistystä.
Oikeasti.. en halua heittää tähän mitään "olen akateeminen"-settiä, mutta itse vain maisterin tutkinnon suorittaneena hahmotan jollain tasolla kuinka vaikeaa väikkärin tekeminen on. Se ei ole mikään ihan pikku ponnistus, vaan saavuttakseen tohtorin arvonimen täytyy olla ihan oikeasti fiksu ja kykenevä omaksumaan suuria määriä uutta tietoa.
Useista kommenteista paistaa ällöttävän selvästi suomalaisten naiskarjujen asennevamma miehiä kohtaan.
Heikki ei ole tehnyt eikä sanonut Miinalle mitään, jota voisi normaalin ihmisen aivoilla tulkita vääräksi.
Jos telkkarissa joku sanoo toiselle jotain joka ei itseä miellytä, se ei tarkoita että se olisi väärin. Se, että vauva.i -sivustolla nimimerkin takaa sitten huudellaan ja mekastetaan ihan turhanpäiten - jopa solvataan ja loukataan - kertoo kyllä sitten enemmän taas kommentoijasta.
Kaikille negaajille sanoisin että on itsetutkiskelun paikka - ei kannata ihmetella jos olet a) sinkku b) eronnut c) tai jos et ole kumpikaan - mieti miksi miehesi käy vieraissa aina kun voi
Vierailija kirjoitti:
Mun käy Rosaa melkein sääliksi, kun hän on ollut avoin ja ottanut huonot fiiliksensä puheeksi, kun nuo kaksi muuta vain vitsailevat ja hoilaavat autossa jne. Rosa saanut somessa vihat päälleen ollessaan aito ihminen oudossa tilanteessa.
Tuliko mieleen, että ihmiset ovat niin erilaisia, ettei tuollaisia mustia pilviä ole kaikkien päässä lainkaan. Ja jotkut eivät ole koskaan sellaisella tuulella, että laulaisivat autossa iskelmiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs tuo Heikki harrastaa? Väikkäri ja tieto liittyy hänellä työhön.
Vierailija kirjoitti:
Ei hirveesti ihmetytä täällä ihmettelyt Miinan käyttäytymisestä. Nykyajan naiset on prinsessoja, kuten Rosa jotka kuvittelee että epätasa-arvoa on kaikki efortti mitä joutuu parisuhteen eteen tekemään. Naiset ei osaa enää olla kodin hengettäriä ja tuoda kotiin kauneutta.
En voisi kuvitellakaan että mieheni astuisi kotona mun naisen reviirille. Nautin ruoan laitosta, hyvän tunnelman luomisesta. Nautin siitä että meillä on kummallakin kotona mukava olla, on hyvää ruokaa, kodikasta. Silti olen feministi, vastustan naisiin kohdistuvaa väkivaltaa kaikissa sen muodoissa. Mieheltäni vaadin toki myös panostusta. En katso mitään sohvanyhveröä jota saa sen sata kertaa pyytää viemään matot ulos tai käymään kaupasta hakemassa maitoa.
Tjaa... Kyllä mä varmaan osaisin olla kodin hengetär, jos haluaisin. En myöskään nauti ruoanlaitosta, ja mulle hyvän tunnelman luominen merkitsee lähinnä rentoa yhdessäoloa, jossa mun ei tarvitse tuoksua pullalta ja miehen ei tarvitse tuoda leipää pöytään. Silti molemmat panostavat parisuhteeseen itselleen luontevalla tavalla ihan jo senkin vuoksi, että eihän siitä yhdessäolosta muuten mitään tule.
Jos jonkun mielestä on feminismin vastaista ilahduttaa miestään omasta tahdostaan vaikka ruoanlaitolla, hän ei ole feministi. Toisaalta myöskään se ei ole feminististä, että naisen pitäisi laittaa ruokaa miehelleen vasten tahtoaan parisuhteeseen panostamisen nimissä. Se ei myöskään tee kenestäkään prinsessaa, jos ei halua tehdä ruokaa miehelleen. Feminististä on mun mielestä se, että jokainen saa päättää oman parisuhteensa säännöistä itse ilman esim. kumppanin tai myöskään muiden naisten tuomiota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo. Mitä noista tieteellisistä tutkimuksista ja kaiken maailman dosenteista. Kyllä sydämen sivistys on sitä puhtainta sivistystä.
Oikeasti.. en halua heittää tähän mitään "olen akateeminen"-settiä, mutta itse vain maisterin tutkinnon suorittaneena hahmotan jollain tasolla kuinka vaikeaa väikkärin tekeminen on. Se ei ole mikään ihan pikku ponnistus, vaan saavuttakseen tohtorin arvonimen täytyy olla ihan oikeasti fiksu ja kykenevä omaksumaan suuria määriä uutta tietoa. [/
Voihan väitöskirjan tekeminen vaikeata olla, mutta niin on moni muukin asia tässä elämässä. Ei se, että on saanut väitöskirjan tehtyä ole automaatio sivistykselle. Kyllä sivistykseen kuuluu, niin kuin joku sanoikin, avara maailmankatsomus ja hyvät tavat.
T. AMK koulutettu, jota kiinnostaa uuden oppiminen muun muassa
Vierailija kirjoitti:
Useista kommenteista paistaa ällöttävän selvästi suomalaisten naiskarjujen asennevamma miehiä kohtaan.
Heikki ei ole tehnyt eikä sanonut Miinalle mitään, jota voisi normaalin ihmisen aivoilla tulkita vääräksi.
Jos telkkarissa joku sanoo toiselle jotain joka ei itseä miellytä, se ei tarkoita että se olisi väärin. Se, että vauva.i -sivustolla nimimerkin takaa sitten huudellaan ja mekastetaan ihan turhanpäiten - jopa solvataan ja loukataan - kertoo kyllä sitten enemmän taas kommentoijasta.
Kaikille negaajille sanoisin että on itsetutkiskelun paikka - ei kannata ihmetella jos olet a) sinkku b) eronnut c) tai jos et ole kumpikaan - mieti miksi miehesi käy vieraissa aina kun voi
Heikki nyt vaan kuitenkin on ankeuttaja verrattuna Miinaan ja Manuelaan. Miinan elämä on iloista ja kepeää ja toisia huomioivaa ja positiivisuutta levittävää, kun taas Heikille ei riitä se, että hän saa olla oma jäyhä itsensä vaan hänen pitäisi saada toinen puristettua siihen muottiin myös.
Toisaalta, Heikin eduksi todettakoon, että Heikki olisi mielummin halunnut samanlaisen kuin itse ja pienemmässä mittakaavassa yrittää muutta Miinaa toivomakseen ehkä 70/30. Mikä taas johtaa siihen, että Heikki ei halua edes kunnolla yrittää eikä antaa toiselle mahdollisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa, mikähän tota Heikkiä oikein vaivaa. Jotain hyvin outoa on jos aikuinen mies on tommonen. Katsoo kaus kaukaisuuteen..... Puhuu hitaasti ja vaivalloisesti ja esiintyy liikkeissään kuin lapamato. Kumara kuin ois parkinson. Hän nyt ei mitenkään käy salonkikelpoisesta. Äitinsä vaikutti kivalta. Voisko mies " oikeesti" olla noin ujo ja arka. Sitten viel kai ihan rahatonkin. Vaikuttaa kellarissa kasvatetulta. Eii, eiii jatkoon! Tai sitten on sairastellut paljon lapsena, eikä ole päässyt toisten joukkoon. Niin, minä olen jo vanhempi sairaanhoitaja.
Samaa minäkin ihmettelen ja myös sitä, miten tällaisella henkilöllä on kanttia arvostella toista mm. tyylikkyyden puutteesta. Koko ajan tekee mieli ravistella miestä, jotta häneen tulisi edes vähän eloa. Oikea ilon pilaaja!
Heikki ei ole ilonpilaaja. Pilaajan puolison silmistä sammuu toivoa indikoiva valo, ja ohjelmassa on sellainen nainen, jonka puolison silmistä on valo sammunut.
Kyllä Heikki pilaa usein Miinan ilon. Ajatellaanpa vaikka sitä autossa rallatusta. Minusta se kuulosti oikein hauskalta, mutta Heikkiä se ei miellyttänyt ollenkaan. Grrr... pitäisikö vain olla möllöttää tuppisuuna? Niin tympeä ja lannistava mies...
Millä tavalla Heikki pilasi Miinan autolollottelun? Olisiko Heikin pitänyt yhtyä mukaan, silloinko ainoastaan ei olisi pilannut?[/täysin
Rallattaminen ilmentää iloisuutta, ja Miina lauloi hyvin, mutta Heikki ei arvostanut tätä lainkaan ja myös osoitti sen Miinalle. Ei hänen olisi tarvinnut osallistua siihen itse, mutta kivaa olisi tietenkin ollut, jos olisi osallistunut. Hän tuntuu itse olevan täysin kykenemätön mihinkään spontaaniin ilon ilmaisemiseen.
Jotenkin uskon, että moni sellainenkin, joka ei ole väikkäriä tehnyt, olisi siihen pystynyt. Kun taas osa todellakin luistelee läpi elämän sieltä, mistä vähimmällä selviää.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin uskon, että moni sellainenkin, joka ei ole väikkäriä tehnyt, olisi siihen pystynyt. Kun taas osa todellakin luistelee läpi elämän sieltä, mistä vähimmällä selviää.
Tämä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siniä häiritsee Vesan selittävä tyyli ja tulee fiilis, että Vesa yrittää sivistää häntä. Vesa kieltää asian ja kertoo, että selittävä tyyli kuuluu hänen persoonaansa ja siihen, miten hän katsoo maailmaa. Molemmat naureskeli kuitenkin, että palautetta asiasta on annettu. Juhannus tuntui sujuvan tällä parilla parhaiten. Sini oli keksinyt hauskan seuraleikin, joka nauratti kaikkia ja myös muut seurapelit tuntuivat siltä, että Sini pääsi mukavasti Vesan piiriin mukaan. Seuraavan jakson trailerissa Sini ja Vesa näyttivät menevän suihkuun yhdessä.
No huh-huh. Luulisi Sinin kestävän edes vähän sivistämistä, sillä itse huomauttelee vastaavasti Vesalle kaikista pienimmistäkin asioista mitä kodinhoitoon tulee. Onhan se tietysti inhottavaa tajuta että toinen tietää asioista enemmän kuin itse, mutta silti. Etenkin kun ei Vesa minusta miltään päsmäriltä vaikuta, joka yrittäisi pönkittää omaa egoaan toisten kustannuksella. Anteeksi ilkeä kommenttini, mutta minulle on tullut vähän yksinkertainen kuva Sinistä.
No huh huh. Ei mulle ainakaan ole Sinistä kehittynyt mikään yksinkertainen kuva, hän on vaan hyvin käytännöllinen nainen. Näin oli esim. mun omat vanhemmat - isä sivistynyt ja äiti käytännöllinen ja näin he täydensivät toisiaan 40 vuotta, kunnes isä kuoli. Jos äiti ei olisi sanonut, että mitä pitää meillä tehdä ja hoitaa, niin mitään ei ois ikinä tullut tehdyksi.
Olen kyllä sitä mieltä, että ihmisen asunnosta saa jonkinlaisen kuvan hänen luonteestaan.
Vai onko tämä sukupuolisidonnainen asia?
Mites jos Heikin asunto olisi valoisa ja siisti ja Miinan kämppä tuollainen kuin Heikin?
Kuinka moni ihastelisi, että on se Miina varmaan hieno ihminen kun kämppäkin on niin rennon huoleton.
Täälläkin on monta pitkää ketjua miehen epäsiisteydestä, siitä, ettei siivoa tai siivoaa huonosti. Miten jotkut kuvittelevat, että siinä vaiheessa kaikki sottapytyt kelpaavat kun seurustellaan, ei mitään väliä. Mutta parisuhteessa ääni muuttuukin kellossa ja kuvitellaan sotkuisen miehen muuttuvan kuin taikaiskusta siistiksi.
Älkää enää tänne tulko sitten valittamaan, koska kaikki sotkuiivarit tuntuu kelpaavan.
On kämpässä asuja mies tai nainen niin jonkin sortin viihtyvyys siinä olisi suotavaa.
Miten mahtaa olla Heikin vessan laita? Ei pahemmin naisena tekisi siihen mieli mennä tarpeilleen.