Ensitreffit alttarilla OFFICIAL 2018
Kommentit (8881)
Rosakin käyttää hymiöitä paljon viesteissään, eli ei täysin mutruhuuli ole :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heikin persoonallisuudessa on joitain hyvin pelottavia piirteitä. Miina vaikuttaa ihmiseltä, joka tahtoo uskoa toisista vain hyvää, joten hän saattaa näin aluksi olla vähän sokea. Miinalla saattaa olla taustallaan hyvinkin vaikeita elämänkokemuksia, todennäköisesti hän on kasvanut melko rikkinäisessä perheessä. Pelkään, että Heikki kyllä tietää mitä tekee ja Miinaan tulee sattumaan mikäli suhde tästä jatkuu ja syvenee.
Että semmosta oman elämän projisointia tällä kertaa.
Katsoitkohan tämän päivän jaksoa jo? Varsinkin se viimeinen klippi ensi viikon jaksosta ei lupaa hyvää tuolle suhteelle.
Onko se Heikki pappi vai?
Vaikuttaa minustakin vähän hämärältä jotenkin, sovinistilta ja ylimieliseltä. Luulen että sellanen on oikeasti, nyt yrittää sitä peitellä huumorilla.
Vierailija kirjoitti:
rea listinen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä me yksin viihtyvätkin voidaan asua kimpassa, hankkia lapsia yms. Outo käsitys, et vaan jatkuvasti kyhnäävistä yhteiseloon
Jaa no en minä ainakaan introverttina vois, olisin ärsyyntynyt kokoajan jos eläisin toisen aikuisen kanssa, en tarvitse toista aikuista, vaan haluan tehdä asiat omalla tavalla ja rentoutua jne.
Miksei seurustelu muka riitä, jos haluaa vastakkaisen sukupuolen seuraa.En ymmärrä mitä toi jo valmiiksi stressinen ja kiireinen Rosa on tunkenut itsensä ohjelmaan. Selvästi ei viihdy edes itsensä kanssa, kokoajan vaan miettii mitä pitäs suorittaa.
Täys pönttöjä noi "asiantuntijat" tossa ohjelmassa.
Ei oo pakko jos ei taho. Itse asuin 10 vuotta yhden miehen kanssa ja pari vuotta sinkkuiltuani muutin nyt toisen kanssa yhteen. Miehet myös vähän introvertimpejä, joten hyvin on saanut rauhassakin olla. Perhekin olisi toiveissa, ei sekään mahdoton introverteille. Toki jonkun sellaisen kanssa ois mahdotonta olla, joka koko ajan vaatii huomiota.
Tuntuu ihan uskomattomalta, että joku edes ajattelisi, että parisuhde ja perhe olisi mahdotonta tai edes hankalaa introverteille. Itse olen erittäin introvertti, joka ei muuten ole synonyymi eristäytyneelle ja ujolle, ja olen aviossa ja perheellinen. Kyllä parisuhteessa ja lapsiperheessäkin saa omaa tilaa, se on järjestelykysymys.
Joo tuo on huvittavaa, miten introverttiyttä pidetään nykyään melkein vammana, joka estää parisuhteen ja perheen hankkimisen, työelämän ja kaiken. Monet introvertit panostavat vähempään määrään ihmissuhteita, mutta panostavat sitten niihin kunnolla! Väitän, että ovat myös uskollisempia kumppaneita, kun eivät ole aina hakemassa virikkeitä ja uusia sosiaalisia kokemuksia muista ihmisistä.
Oikeat introvertit eivät todellakaan hingu parisuhde-elämää itselleen.
Nykyään kaikki sanovat itseään introverteiksi, koska se on muodikasta, ei ihminen ole introverttiyttä nähnytkään jos se haluaa elää parisuhteessa yhteisessä taloudessa toisen aikuisen kanssa. Introvertti voi seurustella korkeintaan, ei asua toisen aikuisen kanssa kimpassa, koska se ärsyttäisi joka päivä.
Oikea erakkotyyppi ei jaksa mitään iilimatoelämää jossa pitää kaikesta tehdä selvitys toiselle aikuiselle, ei niin millään.
Oikealle introvertille naimisiin meno on painajainen.Introverttiys on yksi persoonallisuuspiirre muiden joukossa, ei siis ole tuollaista luokittelua jossa kaikki introvertit mahtuisivat samaan ahtaaseen lokeroon.
Itse olen introvertti ja parisuhteessa. Ei ole ongelma asua toisen kanssa, mutta tarvitsen jonkin verran omaa aikaa. Tämän tyydyttää ihan se kun mies on töissä tai harrastuksissa tai kun itse teen työpäiviä toisella paikkakunnalla.
Sinä olet aivan normaali, et introvertti. Introvertti ei todellakaan elä parisuhteessa, korkeintaan seurustelee tai elää kaukosuhteessa. Hyvä vanhempi ja yh toki introvertti voi olla, muttei todellakaan mikään naimisiin ja ydinperhe-tyyppi.
Kannattaa vähän ottaa asioista selvää, niin ei nolaa itseään. Useimmat introvertit eivät pysty edes normaalin työelämään jos siellä ollaan monta tuntia ihmisten kanssa. Pää räjähtää, hälinä ei lakkaa edes kotona ilman hälinää, hetkeen aikaan. Ihmisistä toipumiseen menee monta tuntia, jopa päiviä.
Ainakin alkupätkä oli tänään Rosan ja Eetun osalta ihan lupaava. Rosa ei mököttänyt vaan jopa hymyili, ja jopa kysyi Eetun fiiliksiä.
Vierailija kirjoitti:
Siis öö, mitä ne Heikin asunnon katossa olevat asiat oikein oli? Olen hämmentynyt.
Samaa ihmettelin. Oliko ne jotain koristeita vai eliöitä? Ehkäpä kuvausryhmäkin mietti samaa kun niin pitkä pätkä niitä oli kuvattu.
Oman käsitykseni mukaan tuossa Toasin Vanhassa Domuksessa asuu lähinnä vaihto-opiskelijoita, jotka eivät osaa kyseistä kohdetta karttaa asuntoa etsiessään...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
rea listinen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä me yksin viihtyvätkin voidaan asua kimpassa, hankkia lapsia yms. Outo käsitys, et vaan jatkuvasti kyhnäävistä yhteiseloon
Jaa no en minä ainakaan introverttina vois, olisin ärsyyntynyt kokoajan jos eläisin toisen aikuisen kanssa, en tarvitse toista aikuista, vaan haluan tehdä asiat omalla tavalla ja rentoutua jne.
Miksei seurustelu muka riitä, jos haluaa vastakkaisen sukupuolen seuraa.En ymmärrä mitä toi jo valmiiksi stressinen ja kiireinen Rosa on tunkenut itsensä ohjelmaan. Selvästi ei viihdy edes itsensä kanssa, kokoajan vaan miettii mitä pitäs suorittaa.
Ei oo pakko jos ei taho. Itse asuin 10 vuotta yhden miehen kanssa ja pari vuotta sinkkuiltuani muutin nyt toisen kanssa yhteen. Miehet myös vähän introvertimpejä, joten hyvin on saanut rauhassakin olla. Perhekin olisi toiveissa, ei sekään mahdoton introverteille. Toki jonkun sellaisen kanssa ois mahdotonta olla, joka koko ajan vaatii huomiota.
Tuntuu ihan uskomattomalta, että joku edes ajattelisi, että parisuhde ja perhe olisi mahdotonta tai edes hankalaa introverteille. Itse olen erittäin introvertti, joka ei muuten ole synonyymi eristäytyneelle ja ujolle, ja olen aviossa ja perheellinen. Kyllä parisuhteessa ja lapsiperheessäkin saa omaa tilaa, se on järjestelykysymys.
Joo tuo on huvittavaa, miten introverttiyttä pidetään nykyään melkein vammana, joka estää parisuhteen ja perheen hankkimisen, työelämän ja kaiken. Monet introvertit panostavat vähempään määrään ihmissuhteita, mutta panostavat sitten niihin kunnolla! Väitän, että ovat myös uskollisempia kumppaneita, kun eivät ole aina hakemassa virikkeitä ja uusia sosiaalisia kokemuksia muista ihmisistä.
Nykyään kaikki sanovat itseään introverteiksi, koska se on muodikasta, ei ihminen ole introverttiyttä nähnytkään jos se haluaa elää parisuhteessa yhteisessä taloudessa toisen aikuisen kanssa. Introvertti voi seurustella korkeintaan, ei asua toisen aikuisen kanssa kimpassa, koska se ärsyttäisi joka päivä.
Oikea erakkotyyppi ei jaksa mitään iilimatoelämää jossa pitää kaikesta tehdä selvitys toiselle aikuiselle, ei niin millään.
Oikealle introvertille naimisiin meno on painajainen.Introverttiys on yksi persoonallisuuspiirre muiden joukossa, ei siis ole tuollaista luokittelua jossa kaikki introvertit mahtuisivat samaan ahtaaseen lokeroon.
Itse olen introvertti ja parisuhteessa. Ei ole ongelma asua toisen kanssa, mutta tarvitsen jonkin verran omaa aikaa. Tämän tyydyttää ihan se kun mies on töissä tai harrastuksissa tai kun itse teen työpäiviä toisella paikkakunnalla.
Sinä olet aivan normaali, et introvertti. Introvertti ei todellakaan elä parisuhteessa, korkeintaan seurustelee tai elää kaukosuhteessa. Hyvä vanhempi ja yh toki introvertti voi olla, muttei todellakaan mikään naimisiin ja ydinperhe-tyyppi.
Kannattaa vähän ottaa asioista selvää, niin ei nolaa itseään. Useimmat introvertit eivät pysty edes normaalin työelämään jos siellä ollaan monta tuntia ihmisten kanssa. Pää räjähtää, hälinä ei lakkaa edes kotona ilman hälinää, hetkeen aikaan. Ihmisistä toipumiseen menee monta tuntia, jopa päiviä.
Sinun määritelmäsi introverttiydestä on vain sinun oms subjektiivinen määritelmäsi, ei mikään absoluuttinen totuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos Heikillä on kova hinku pitää liitto kasassa
Miksi olisi? Heikki vaikuttaa aikuiselta mieheltä, joka osaa elää yksinkin.
Miksi hänen pitäisi jotenkin erityisesti ruveta pitämään liittoa kasassa?
En ole se kirjoittaja jolle kysymyksesi osoitit, mutta näin niin kun äkkiseltään tulis mieleen, että ohjelmaan varmaan lähtee mukaan enimmäkseen niitä joilla 'on hinku pitää liitto kasassa'. Miksi muuten tuhlata kuukausia elämästään tuohon?
No jotta pääsee telkkariin!
Minusta ainakin aiemmilla kausilla näyttää olleen mukana niitäkin, jotka vain kokeilevat, jos tällä konstilla tärppäisi se unelmien siippa. Ja sitten niitäkin, jotka ovat kuvitelleet, että nyt tulee se täydellinen, kun on asiantuntijat sen valinneet, ja jotka pettyvät. Kumpikaan ryhmä ei ole valmis ponnistelemaan muuttuakseen liiton koossapysymisen hyväksi.
Viittasin Heikin uskonnolliseen taustaan. Vaikka on nykyään luterilainen, saattaa silti ajatella, että kun on avioiduttu niin siinä tulisi sitten pysyä.
Ai vainko luterilaiset "saattaa ajatella", että kun on avioiduttu, niin siinä tulisi sitten pysyä? Muutko menee naimisiin mielessä ajatus, että siinä ei tulisi pysyä? Minä toivon, et ihan jokainen, oli sitten hindu tai ateisti lähtisi tosimielellä avioliittoon.
Voihan sitä toivoa, mutta sinun toiveillasi ei ole mitään tekemistä sen kanssa, mitä eri uskontokunnat avioliitosta opettavat.
Eli esim. se, että luterilaiset saavat erota ja eron jälkeen avioitua uudelleen. Roomalaiskatoliset eivät. Jehovantodistajista en tiedä. Nämä uskontokuntien erilaiset käytännöt voivat vaikuttaa siihen, miten avioliittoon suhtaudutaan. Luterilaisilla eroaminen on aika yleistä ja liittoon usein lähdetäänkin valmiiksi sillä mielellä, että voihan sitä erota jos se ei toimi. (Sitä en ymmärrä, mistä päättelit, että tarkoittaisin juuri luterilaisten ajattelevan toisin.)
Joo sekoilin, tarkoitin tietty jehovia. MUTTA kyllähän luterilaisuudessakin vahvasti korostetaan elinikäistä avioliittoa, ja oletan se että se on 98% naimisiinmenevien ihanne, maallistuneidenkin.
Hirvittävän surullista, jos jo alkumetreillä mietitään aukinaista takaovea. Joo, eroja tulee, meidän syntisyyden tähden kuten Raamatussa Jeesus sanoi. Mutta ei se nyt mikään lähtökohta voi olla.
Ihan mielenkiinnosta kysyn, miksi parisuhteen pitäisi kestää ns. kehdosta hautaan?
Eihän muutkaan ystävyyssuhteet elämässä pysy samoina, kaverit vaihtuvat. Miksi parisuhteessa pitäs olla elämän loppuun asti?
Itse en ymmärrä tätä logiikkaa. Varsinkin kun tiedetään, ettei avioliitot ole ihan sitä mitä annetaan ymmärtää. Useimmille riittäisi varmaan muutama vuosi, useampi haluaa vain häät ja saada pari lasta, ja siihen alkumetreille hoitoapua siitä "puolisosta", mutta eihän se kauaa kestä, ja harva edes saa apua puolisolta, niin aika äkkiä se avioliitto käy aika turhaksi, ja on pelkkä riesa.
Hyvin voisi tehdä 5v opimuksen, jos avioliitto on pakko solmia, jos sitä ei uusi, se avioliitto raukeaisi pois. Vältyttäisiin eroilta. Win win.
Vierailija kirjoitti:
Mua ärsyttää Eetun dissaus, "liian kiltti"... Rosaa voi puolustella muutenkin.
Itsellä siis Eetusta jotenkin iltapäivälehtiesittelyn jälkeen asteen negatiivinen kuva, en oo varma miksi, mutta ohjelmassa tullut fiilis että ihan normaali ja tavallinen, mukava tyyppi. Niin kuin suurin osa ihmisistä. Ei kaikki osaa olla supliikkeja kameran edessä eikä ole tarviskaan.
Ja mulle se siskon kanssa asuminen näyttäytyy ennemmin positiivisena - Eetu ei ainakaan liikaa mieti miltä vaikuttaa ulospäin tai että pitääkö joku katsoja nolona asiaa.
Oon niin old school että odotan vielä klo yhdeksää ja illan jaksoa. Mutta sitä ennen vielä yks pikainen kommentti.
Oon just samaa mieltä siskon kanssa asumisesta. Mun mies asui myös siskonsa kanssa joskus nuorena aikuisena, eikä siihen ollut sen kummempaa syytä kuin että halusivat ja miksi ei. Tuntevat jo ennestään, tulevat hyvin toimeen keskenään, luottavat toisiinsa sataprosenttisesti esim. raha-asioissa, eli just hyvät kämppikset. Mut se onkin aina tehnyt omia juttujaan eikä vois vähempää kiinnostaa mitä joku siitä ajattelee ❤ Välillä tosi ärsyttävää, kun tää mind-your-own-fn-business -asenne koskee aika pitkälti muakin 😆
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
rea listinen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinun määritelmäsi introverttiydestä on vain sinun oms subjektiivinen määritelmäsi, ei mikään absoluuttinen totuus.
Ei vaan minun määritelmäni on se oikea introverttiyden määritelmä, sinun määritelmä on vain sinun keksimää öiibalaabaa, koska on muodikasta sanoa itseään introvertiksi, vaikka on kaikkea muuta.
Oikea introvertti ei pystyisi elämään kuten sinä. Sori vaan.
On muuten hyvä että tuo intro (jossa asiantuntijat poseeraa) on nykyään lyhyempi. Ärsytti niin paljon kun se ennen kesti jotain 30 sekkaa!
Ihanat välit Miinalla ja anopilla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos Heikillä on kova hinku pitää liitto kasassa
Miksi olisi? Heikki vaikuttaa aikuiselta mieheltä, joka osaa elää yksinkin.
Miksi hänen pitäisi jotenkin erityisesti ruveta pitämään liittoa kasassa?
En ole se kirjoittaja jolle kysymyksesi osoitit, mutta näin niin kun äkkiseltään tulis mieleen, että ohjelmaan varmaan lähtee mukaan enimmäkseen niitä joilla 'on hinku pitää liitto kasassa'. Miksi muuten tuhlata kuukausia elämästään tuohon?
No jotta pääsee telkkariin!
Minusta ainakin aiemmilla kausilla näyttää olleen mukana niitäkin, jotka vain kokeilevat, jos tällä konstilla tärppäisi se unelmien siippa. Ja sitten niitäkin, jotka ovat kuvitelleet, että nyt tulee se täydellinen, kun on asiantuntijat sen valinneet, ja jotka pettyvät. Kumpikaan ryhmä ei ole valmis ponnistelemaan muuttuakseen liiton koossapysymisen hyväksi.
Viittasin Heikin uskonnolliseen taustaan. Vaikka on nykyään luterilainen, saattaa silti ajatella, että kun on avioiduttu niin siinä tulisi sitten pysyä.
Ai vainko luterilaiset "saattaa ajatella", että kun on avioiduttu, niin siinä tulisi sitten pysyä? Muutko menee naimisiin mielessä ajatus, että siinä ei tulisi pysyä? Minä toivon, et ihan jokainen, oli sitten hindu tai ateisti lähtisi tosimielellä avioliittoon.
Voihan sitä toivoa, mutta sinun toiveillasi ei ole mitään tekemistä sen kanssa, mitä eri uskontokunnat avioliitosta opettavat.
Eli esim. se, että luterilaiset saavat erota ja eron jälkeen avioitua uudelleen. Roomalaiskatoliset eivät. Jehovantodistajista en tiedä. Nämä uskontokuntien erilaiset käytännöt voivat vaikuttaa siihen, miten avioliittoon suhtaudutaan. Luterilaisilla eroaminen on aika yleistä ja liittoon usein lähdetäänkin valmiiksi sillä mielellä, että voihan sitä erota jos se ei toimi. (Sitä en ymmärrä, mistä päättelit, että tarkoittaisin juuri luterilaisten ajattelevan toisin.)
Joo sekoilin, tarkoitin tietty jehovia. MUTTA kyllähän luterilaisuudessakin vahvasti korostetaan elinikäistä avioliittoa, ja oletan se että se on 98% naimisiinmenevien ihanne, maallistuneidenkin.
Hirvittävän surullista, jos jo alkumetreillä mietitään aukinaista takaovea. Joo, eroja tulee, meidän syntisyyden tähden kuten Raamatussa Jeesus sanoi. Mutta ei se nyt mikään lähtökohta voi olla.
Ihan mielenkiinnosta kysyn, miksi parisuhteen pitäisi kestää ns. kehdosta hautaan?
Eihän muutkaan ystävyyssuhteet elämässä pysy samoina, kaverit vaihtuvat. Miksi parisuhteessa pitäs olla elämän loppuun asti?
Itse en ymmärrä tätä logiikkaa. Varsinkin kun tiedetään, ettei avioliitot ole ihan sitä mitä annetaan ymmärtää. Useimmille riittäisi varmaan muutama vuosi, useampi haluaa vain häät ja saada pari lasta, ja siihen alkumetreille hoitoapua siitä "puolisosta", mutta eihän se kauaa kestä, ja harva edes saa apua puolisolta, niin aika äkkiä se avioliitto käy aika turhaksi, ja on pelkkä riesa.Hyvin voisi tehdä 5v opimuksen, jos avioliitto on pakko solmia, jos sitä ei uusi, se avioliitto raukeaisi pois. Vältyttäisiin eroilta. Win win.
Outs, nyt oli kyynistä... Sä voit tehdä vaikka 5v sopimuksen, mutta mulle avioliitto on Pyhä, ja siksi sen ns. pitäisi kestää hautaan, mutta ei toki kehdosta.
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaa minustakin vähän hämärältä jotenkin, sovinistilta ja ylimieliseltä. Luulen että sellanen on oikeasti, nyt yrittää sitä peitellä huumorilla.
Tämä uusin jakso muutti käsitykseni Heikistä. Ehkäpä hän on tähän asti tunnustellut tilannetta ja nyt alkaa nuo todelliset värit tulemaan esiin. Jotenkin tässä jaksossa oli Miinan ja Heikin osalta erilainen tunnelma kuin aiemmissa. Klippi ensi viikon jaksosta oli pelottava.
Voi kristus. Introvertti-ekstrovertti jaottelut ovat Jungilaisia persoonallisuustyyppejä. Ei mikään identiteetti joka on ekslusiivinen mammalaiselle. Harva toki on spetrin ääripäissä, mutta karkealla jaolla olet joko tai. Mitään "oikeita introverttejä" ei todellakaan ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä uusin jakso muutti käsitykseni Heikistä. Ehkäpä hän on tähän asti tunnustellut tilannetta ja nyt alkaa nuo todelliset värit tulemaan esiin. Jotenkin tässä jaksossa oli Miinan ja Heikin osalta erilainen tunnelma kuin aiemmissa. Klippi ensi viikon jaksosta oli pelottava.
Mitä siinä klipissä on?
Ei näytä Rosaa nappaavan, olen edelleen sitä mieltä onnistui testeissä feikkaamaan olevansa jotain muuta kuin on, eikä tuntenut itsekään itseään. Tuo juttu on taputeltu, näytellään nyt loppuun asti että edes yritetään ja that's it, eropaperit vetämään. Toivottavasti lakkaavat valitsemasta näitä alle 3-kymppisiä tähän.
Pyynikki, juoksua, Sini...oliko kameran kuvakulma outo vai rouvan vartalo muoto outo? Ei oikein jalkoja lainkaan, leveä perä.. Anteeksi, onhan tämä mautonta kirjoitusta, mutta...
Että semmosta oman elämän projisointia tällä kertaa.