Ensitreffit alttarilla OFFICIAL 2018
Kommentit (8881)
Täällä on paljon oltu sitä mieltä, että "akateemiselle Vesalle Sini ei ole tarpeeksi fiksu".
Mun oli pako tulla sanomaan, että matematiikka on LEIKKIÄ. Ei ne jotka sitä opiskelee ole välttämättä syvällisiä joka alan pohtijoita. Ihan vaan tykkäävät leikkiä numeroilla! Tämän tyyppisestä luonteesta kertoi myös se Vesan elokuvavalinta, mun mielestä aika lapsellinen dinosauruselokuva.
Siksi Sini voi olla tosi sopiva Vesalle.
Mullon samanlainen kaula ja olen elämäni kunnossa. Syntymälahjaksi saatu :)
Rosa ja Eetu kohdat pitää kelata eteenpäin kun ei pysty kattomaan.
Kyllä tuon Elinan naama on turvonnut vuosivuodelta. Miksei hoideta kilpparia?
Vierailija kirjoitti:
Toivon todella, että kaikki palstaseksistit katsovat tätä ohjelmaa ja oppivat, mitä tarkoittaa feminismi. Miinalla ja Heikillä on aito, lämmin, tasa-arvoinen parisuhde, siinä missä perinteisempiä asetelmia edustavista pareista toinen naisista pomottaa pyykinripustamisesta lähtien aivan kaikessa ”leikillään” ja toinen on jokin ihme kiukutteleva pikkuprinsessa.
Kiitos, Miina. Teet tosi hyvää tasa-arvotyötä.
Pelottavaa, että jotkut näkevät edelleen tasa-arvoisen suhteen siten, että nainen on kynnysmatto. Juu, siitähän hyvä suhde tulee. Nimittäin miehelle! Mitä toi Heikki on tehnyt suhteen eteen muuta uin koittanut kontrolloida toista. Väikkärintutkija joka asuu koirankopissa ja haaveilee nyt lapsista. Mites se ajatteli elättää ne...
Tasa-arvoisessa suhteessa myös Heikki tekisi suhteen eteen jotain, kuten kokkaisi. Eikä arvostelisi koko ajan toista ja koittaisi kontrolloida. Eiköhän Miina löydä paremman ja tasaveroisen suhteen, jossa häntä arvostetaan eikä jotain miestä joka odottaa kotiorjaa.
Sinin ja Vesan suhde on kiusallista seurattavaa. Kaikesta oikein huokuu keskinäisen kemian ja yhteyden puute.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuon Elinan naama on turvonnut vuosivuodelta. Miksei hoideta kilpparia?
Kyllä Elinalla on turvonnut kaula ollut aina. Nyt vain korostuu kun on tullut selkeästi muutama liikakilo.
-
Tänään taas tärähtää! Toiveita illan jaksolle:
-
EETU ja ROSA - Toivottavasti saavat nyt vähän asioita parempaan suuntaan. Ei tuota kiukuttelua ja ankeutta edes TV-viihteen nimissä jaksa katsoa. Rosa voisi vetää happea ja höllätä vähän, ja Eetu ottaa itseään palleista kiinni ja käyttäytyä kuin mies.
-
MIINA ja HEIKKI - Heikin yksiön esittelyä odotan innolla haha!
-
SINI ja VESA - Ollut aika tylsää katsottavaa. Toivottavasti jotain äksöniä saavat aikaiseksi joko riitojen tai romantiikan muodossa.
Illan jakso katsottu just katsomosta. Huh.
1.
Sääliksi käy Eetua. Eetu kertoo miten ehti jo tuntea ikävää vaimoaan kohtaan kun pari oli ilmeisesti melkein viikon verran erillään toisistaan. Ja samaan hengenvetoon Rosa puolestaan kertoo miten on soittanut jo Marianna Stolbowille koska ei tunne ollenkaan ikävää Eetua kohtaan ja tykkää viettää aikaa yksin liiankin hyvin.
Eetu on kuin masentunut koiranpentu, joka ei saa vastakaikua tunteilleen ja ahdistuu pelätessään, että tekee taas kohta jotakin Rosaa suututtavaa. Hiippailee varuillaan ja varoo askeliaan. Toivoo että Rosa välittäisi hänestä edes vähän, mutta taitaa olla turha toive.
Tuo pariskunta tulee eroamaan, ennenkaikkea Rosan aloitteesta.
2.
Miinaa täytyy ihailla, todella. Jaksaa olla nauravaisen ymmärtäväinen ja ylläpitää dialogia aktiivisesti. Heikki on edelleen huonoryhtinen, pallomahainen, Jörö-Jukan varpaankynsillä varustettu myhäilijä, joka vaikuttaa kuitenkin varsin tyytyväiseltä liittoonsa ja vaimoonsa. Molemmat vaikuttavat sitoutuneilta tähän yhteiseen projektiin.
Tulevat jatkamaan, erityisesti Miinan vaivannäön ja sitoutumisen ansiosta.
3.
Sini ja Vesa taas... Ensimmäistä kertaa tuli tässä jaksossa mieleen, että Sini taitaa olla tyytymättömämpi mieheensä kuin Vesa vaimoonsa. Edelleen se Sinin keinotekoisen oloinen naureskelu tökkii; on jotenkin epäaitoa ja hermostunutta, ehkä kameroiden vuoksi?
Todennäköisesti jatkavat, mutta mahdollisesti eroavat jonkin ajan kuluttua ohjelman jo loputtua.
Millaisia ovat olleet Eetun edelliset naisystävät ? Mielestäni Eetussa ei ole mitään vikaa !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä me yksin viihtyvätkin voidaan asua kimpassa, hankkia lapsia yms. Outo käsitys, et vaan jatkuvasti kyhnäävistä yhteiseloon
Jaa no en minä ainakaan introverttina vois, olisin ärsyyntynyt kokoajan jos eläisin toisen aikuisen kanssa, en tarvitse toista aikuista, vaan haluan tehdä asiat omalla tavalla ja rentoutua jne.
Miksei seurustelu muka riitä, jos haluaa vastakkaisen sukupuolen seuraa.En ymmärrä mitä toi jo valmiiksi stressinen ja kiireinen Rosa on tunkenut itsensä ohjelmaan. Selvästi ei viihdy edes itsensä kanssa, kokoajan vaan miettii mitä pitäs suorittaa.
Täys pönttöjä noi "asiantuntijat" tossa ohjelmassa.
Ei oo pakko jos ei taho. Itse asuin 10 vuotta yhden miehen kanssa ja pari vuotta sinkkuiltuani muutin nyt toisen kanssa yhteen. Miehet myös vähän introvertimpejä, joten hyvin on saanut rauhassakin olla. Perhekin olisi toiveissa, ei sekään mahdoton introverteille. Toki jonkun sellaisen kanssa ois mahdotonta olla, joka koko ajan vaatii huomiota.
Tuntuu ihan uskomattomalta, että joku edes ajattelisi, että parisuhde ja perhe olisi mahdotonta tai edes hankalaa introverteille. Itse olen erittäin introvertti, joka ei muuten ole synonyymi eristäytyneelle ja ujolle, ja olen aviossa ja perheellinen. Kyllä parisuhteessa ja lapsiperheessäkin saa omaa tilaa, se on järjestelykysymys.
Joo tuo on huvittavaa, miten introverttiyttä pidetään nykyään melkein vammana, joka estää parisuhteen ja perheen hankkimisen, työelämän ja kaiken. Monet introvertit panostavat vähempään määrään ihmissuhteita, mutta panostavat sitten niihin kunnolla! Väitän, että ovat myös uskollisempia kumppaneita, kun eivät ole aina hakemassa virikkeitä ja uusia sosiaalisia kokemuksia muista ihmisistä.
Vain jotkut stereotyyppisesti ajattelevat maallikot ajattelevat introverteistä siten, että ihmissuhteet olisivat heille ongelma. Tutkimus on osoittanut, että introvertit ovat monesti empaattisempia kuin ekstrovertit. He myös kuuntelevat toisia enemmän, mikä onkin aika selvää. Näillä eväillä introverttien vuorovaikutus on monesti syvempää kuin ekstroverttien. Ajattelisin myös niin, että introvertti saattaa suhtautua keskusteluun vakavammin, punnitsee sanomisiaan, koska hänelle ei ehkä ole niin tärkeää saada sanottua jotain nokkelasti, vaan tärkeämpää on se, että sanoo jotain jolla on merkitystä. Sitten täytyy myös muistaa, että ei ole oikeastaan ollenkaan täysin ekstroverttejä tai introverttejä, vaan jotain siltä väliltä.
Itse olen introverttiin päin. Viihdyin yksinkin, mutta esim. perhe on minulle tosi tärkeä asia. Yhdessä vietetty aika on ihanaa.
Vierailija kirjoitti:
Millaisia ovat olleet Eetun edelliset naisystävät ? Mielestäni Eetussa ei ole mitään vikaa !
Eetu vaikuttaa kiltiltä ja sympaattiselta kaverilta, mutta kyllähän hänessä tietty nössöys ja nyhveryys näkyy ihan ulospäin. Sellainen jatkuva typertynyt hymy vielä lapsenpyöreillä kasvoilla saattaa olla turn off joillekin naisille. Lisäksi jos on liian joustava ja jatkuvasti kaikkeen sopeutuva, se on huono juttu.
Mä olen myös introvertti ja kyllä mä vaimona ja kahden lapsen äitinä voin ihan hyvin ja niin voi muukin perhe.
Mutta asiaan, mä pohdiskelun tuota Heikkiä ja sen taustoja. Todennäköisesti siis hänellä on varsin perinteinen ja ahdas malli naisen ja miehen roolista, mutta köyhyystutkijana hän on varmasti tietoinen, että tuo ajatusmalli köyhdyttää etenkin naisia. Jos hän siis tahtoo parantaa köyhyyttä ja ilmeisesti on asumismuotonsakin tämän vuoksi valinnut, niin kai hän voi laajentaa tämän myös parisuhteeseensa.
Luulen, että monilla on opittuja käytösmalleja, joita kantaa mukanaan. Itselläni on muutama hankala tapa ja selvästi se johtuu näistä malleista, joita olen omaksunut lapsuudesta. Tiedostan kyllä tämän, mutta yleensä vasta, kun olen päästänyt jotain typerää suustani ulos. Jos keskustelut leikataan poikki heti tämän jälkeen, niin pahaltahan se kuulostaa.
Pyörittelin siis vain skenaarioita päässäni, voin vaikka olla väärässäkin, mutta kyllähän ihmisen on mahdollista kehittyä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se Eetu sua nyt kiinnostaa ;) Mutta tuskin kukaan nyt täydellinen kuitenkaan on.
Miina ja Hessu on kaikessa epäsuhtassa koomisuudessaan ihan hauskaa seurattavaa, mumina-heikistä huolimatta.
Mua ärsyttää Eetun dissaus, "liian kiltti"... Rosaa voi puolustella muutenkin.
Itsellä siis Eetusta jotenkin iltapäivälehtiesittelyn jälkeen asteen negatiivinen kuva, en oo varma miksi, mutta ohjelmassa tullut fiilis että ihan normaali ja tavallinen, mukava tyyppi. Niin kuin suurin osa ihmisistä. Ei kaikki osaa olla supliikkeja kameran edessä eikä ole tarviskaan.
Ja mulle se siskon kanssa asuminen näyttäytyy ennemmin positiivisena - Eetu ei ainakaan liikaa mieti miltä vaikuttaa ulospäin tai että pitääkö joku katsoja nolona asiaa.
Roosasta vielä, tossa sohvalla puhuessaan toteuttaa etukäteen mietityn jokaisen sanansa tarkkaan. Työkaverit katsoo tätä ohjelmaa varmasti, naapurit, sukulaiset. Pyrkii olemaan hajuton ja mauton. Ei heittäydy. Ei katso Eetua silmiin vaan pälyilee ” kunhan tässä nyt jotakin ohjelman takia sanon” - asenteella liikkeellä. Eetu kyllä tietää ja näkee missä mennään.
Mutta jotenkin nuo kaksi yrittävät nyt kunnialla selvitä ohjelman loppuun, menettämättä kasvojaan.
Pistäisivät pisteen koko jutulle, eihän tuosta mitään tule.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivon todella, että kaikki palstaseksistit katsovat tätä ohjelmaa ja oppivat, mitä tarkoittaa feminismi. Miinalla ja Heikillä on aito, lämmin, tasa-arvoinen parisuhde, siinä missä perinteisempiä asetelmia edustavista pareista toinen naisista pomottaa pyykinripustamisesta lähtien aivan kaikessa ”leikillään” ja toinen on jokin ihme kiukutteleva pikkuprinsessa.
Kiitos, Miina. Teet tosi hyvää tasa-arvotyötä.
Pelottavaa, että jotkut näkevät edelleen tasa-arvoisen suhteen siten, että nainen on kynnysmatto. Juu, siitähän hyvä suhde tulee. Nimittäin miehelle! Mitä toi Heikki on tehnyt suhteen eteen muuta uin koittanut kontrolloida toista. Väikkärintutkija joka asuu koirankopissa ja haaveilee nyt lapsista. Mites se ajatteli elättää ne...
Tasa-arvoisessa suhteessa myös Heikki tekisi suhteen eteen jotain, kuten kokkaisi. Eikä arvostelisi koko ajan toista ja koittaisi kontrolloida. Eiköhän Miina löydä paremman ja tasaveroisen suhteen, jossa häntä arvostetaan eikä jotain miestä joka odottaa kotiorjaa.
Joo, itse näen myös näin. En ymmärrä kuinka jotkut näkevät *tasa-arvona* ja ylistävät suhdetta.
Heikkihän ei juurikaan tee muuta kuin vain on.
En sano, ettei nainen saisi kokata tms, mutta myös mies voisi vastavuoroisesti joskus *passata*.
Tämä asia edelleen riitelee vastaan sitä kuvaa, jonka Miinasta etukäteen sain.
Näen nyt kyllä juuri tuon Miinan toiminnan jotenkin, että haluaa pitää Heikin hyvällä tuulella ja karsivan enmmät arvostelut pois.
Huomannut, että Heikki arvostaa perinteistä naisen ja miehen mallia ja toteuttaa sitä.
En vain ymmärrä miksi, onko Heikki sitten kuitenkin parempikin saalis kuin itse ollenkaan ymmärrän hänen olevan?
Mutta siltikin. ...
Ensimmäinen jakso, jossa näkyy, että Heikkiä ärsyttää Miinan teinimäisyys. Tavallaan Miinan kakaramaisuus suhteessa heikin aikuismaisuuteen on viehättävää, mutta saa nähdä, kuinka kauan Heikki sitä jaksaa.
Minä en tuollaista tekopirteää ja ylivaloisaa asennetta jaksaisi kovin kauaa katsella. Tulisi ahdistunut olo, kun tuntuisi, että kaikki tila imetään ympärillä tuolla läsnäololla.
Tuo on Miinalta jo vähän sosiaalisesti kömpelöä ja epäempaattista käytöstä. Pitäisi nähdä, että Heikki tarvitsee enemmän tilaa ja kunnioittaa Heikin tarpeita.
Näin miehen näkökulmasta Miinan päällekäyvyys on hyvin häiritsevää.
Tuolla Elina Tanskasella on aivan selvästi kilpirauhasessa vikaa. Onko tuo struuma kaulalla?