Ensitreffit alttarilla OFFICIAL 2018
Kommentit (8881)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä hyötyä on ihmissuhdeammattilaisista?
Psykologin koulutus kestää kuusi vuotta.
Terapeutin vielä kauemmin vaadittava pohjakoulutus huomioiden.
Silti tuo jengi lässyttää jotain naistenlehtitasoista tuubaa, ja on tähänkin ohjelmaan onnistunut valitsemaan toisilleen täysin epäsopivia ihmisiä jo monena kautena.
Kai sen ammattitaidon pitäisi nyt jotenkin näkyä? Voinhan minäkin lukea jonkin itsehoito-oppaan ja mennä sitten puhumaan samat jaaritukset kuin nuo "ammattilaiset".
"Tuo jengi" ei ole psykologeja.
No, minä olen käynyt YTHS:n neuvontapsykologilla. Se on täysin turhaa. Juttelee niitä näitä ihan niin kuin kaverit tai mummo. Mummo on osannut esittää paljon tarkempia ja ajatuksia herättävämpiä kysymyksiä kuin tämä psykologi.
En minäkään oikein ymmärrä, miksi täytyy opiskella kauan vain jutellakseen niitä näitä ja kysyäkseen, miten suhtaudut tähän itse tai miltä sinusta tuntuu tai millaisia vaihtoehtoja tässä tilanteessa näet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep jep. Feministit arvostelemassa feministiä koska ei ole tarpeeksi feministi. Jehovat sentään hylkää vasta kun jättää kultin.
Olen "feministi", mutta en minkäänlainen aktivisti, joten olenkohan edes feministi lopulta. En ainakaan liputtaisi itseäni sellaiseksi. Joka tapauksessa, minusta tuo on vaan kummallista, että haluaa labelin otsaansa, mutta on sitten kuitenkin keskivertoa tossukampi. Eihän mikään pakota lokeroimaan itseään.
Eiköhän feministiksi identifioituminen kerro vain arvoista eikä ihmisen luonteesta. Myös nainen, joka tykkää leipoa miehelleen silloin tällöin muffinsseja ja käsittelee erimielisyyksiä rauhallisesti keskustellen voi olla feministi.
No aivan ehdottomasti! Mutta ei kenties hyväksy sitä, että pukeutumiseen ja ulkonäköön puututaan jne. En minä mitään raivokohtausta tosin odota, mutta vähän tiukempaa rajojen vetämistä, jota ei ole ainakaan näytetty. Odottaisin tosin ihan samaa, oli henkilö feministi tai ei.
Mitähän kaikkea tuo Hessu Hopo onkaan analysoinut Miinassa? Excel-taulukko Miinan ominaisuuksista?
Hä? Olette te oikeat feministit sitten hauskoja kun teillä näyttää suurin tarve olla muiden naisten käytöksen arvioiminen ja tuomitseminen. Mun mieheni on Heikin tapainen töksäyttelijä, hän kutsuu esimerkiksi normaaleja nahkasaappaitani ”goottisaappaiksi” ym. Tai saattaa joskus kommentoida pukeutumistani. Ei hän sitä tee pahalla eikä se ole mikään iso juttu kummallekaan. Missään feminismin käsitekirjassa ei sanota ettäkö feministin täytyisi suuttua jos toinen sanoo ulkonäöstä tai pukeutumisesta jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silti tuo jengi lässyttää jotain naistenlehtitasoista tuubaa, ja on tähänkin ohjelmaan onnistunut valitsemaan toisilleen täysin epäsopivia ihmisiä jo monena kautena.
Kai sen ammattitaidon pitäisi nyt jotenkin näkyä? Voinhan minäkin lukea jonkin itsehoito-oppaan ja mennä sitten puhumaan samat jaaritukset kuin nuo "ammattilaiset".
No, minä olen käynyt YTHS:n neuvontapsykologilla. Se on täysin turhaa. Juttelee niitä näitä ihan niin kuin kaverit tai mummo. Mummo on osannut esittää paljon tarkempia ja ajatuksia herättävämpiä kysymyksiä kuin tämä psykologi.
En minäkään oikein ymmärrä, miksi täytyy opiskella kauan vain jutellakseen niitä näitä ja kysyäkseen, miten suhtaudut tähän itse tai miltä sinusta tuntuu tai millaisia vaihtoehtoja tässä tilanteessa näet.
Niin... Mummosi osaisi varmasti myös tehdä kognitiivisen tason arvion lapselle, jolla on oppimisvaikeuksia, hoitaa pakko-oireisesta häiriöstä kärsivää potilasta ja suunnitella ydinvoimalaan sellaiset turvallisuusperiaatteet, että human error -tyyppiset virheet saadaan hallintaan. Tai sitten ei osaisi :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep jep. Feministit arvostelemassa feministiä koska ei ole tarpeeksi feministi. Jehovat sentään hylkää vasta kun jättää kultin.
Olen "feministi", mutta en minkäänlainen aktivisti, joten olenkohan edes feministi lopulta. En ainakaan liputtaisi itseäni sellaiseksi. Joka tapauksessa, minusta tuo on vaan kummallista, että haluaa labelin otsaansa, mutta on sitten kuitenkin keskivertoa tossukampi. Eihän mikään pakota lokeroimaan itseään.
Eiköhän feministiksi identifioituminen kerro vain arvoista eikä ihmisen luonteesta. Myös nainen, joka tykkää leipoa miehelleen silloin tällöin muffinsseja ja käsittelee erimielisyyksiä rauhallisesti keskustellen voi olla feministi.
No aivan ehdottomasti! Mutta ei kenties hyväksy sitä, että pukeutumiseen ja ulkonäköön puututaan jne. En minä mitään raivokohtausta tosin odota, mutta vähän tiukempaa rajojen vetämistä, jota ei ole ainakaan näytetty. Odottaisin tosin ihan samaa, oli henkilö feministi tai ei.
Mitähän kaikkea tuo Hessu Hopo onkaan analysoinut Miinassa? Excel-taulukko Miinan ominaisuuksista?
Hä? Olette te oikeat feministit sitten hauskoja kun teillä näyttää suurin tarve olla muiden naisten käytöksen arvioiminen ja tuomitseminen. Mun mieheni on Heikin tapainen töksäyttelijä, hän kutsuu esimerkiksi normaaleja nahkasaappaitani ”goottisaappaiksi” ym. Tai saattaa joskus kommentoida pukeutumistani. Ei hän sitä tee pahalla eikä se ole mikään iso juttu kummallekaan. Missään feminismin käsitekirjassa ei sanota ettäkö feministin täytyisi suuttua jos toinen sanoo ulkonäöstä tai pukeutumisesta jotain.
Ja ainakin minun tietääkseni feministi tarkoittaa henkilöä, joka kannattaa sukupuolten välistä tasa-arvoa yhteiskunnassa. En ymmärrä koko feminismikohkaamista tässä keskustelussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en tosiaan katso tätä asiaa mistään feministin näkökulmasta, kun en itse itseäni sellaiseksi vasiten markkeeraa. Mutta piti oikein googlettaa aiemmin tuosta feminismistä, niin kyllä, vapaa pukeutuminen oli yksi seikka, joka mainittiin. Mutta eihän siitä toki suuttua tarvitse, mutta joo... rajoja.
Vedä Miina verkkosukkahousut, pikkutoppi ja minihame päälle, niin ans kattoo! ;) Kuitenkin cuckold-Hessu salaa tyytyväinen.
Ei sanota feministien käsikirjassa, mutta ihan yleisellä tasolla on epäkohteliasta arvostella tökerösti toisen vaatetusta tai *tursuamista*, kuten sanottiinkin jo, että oli sitten feministi tai ei.
Kuuluu mielestäni ihan yleissivistykseen
Se on ihan jokaisen oma asia minkälaisia miehenturveloita kotonaan katseleee ja kuuntelee.
Aikamoisia helmiä tosiaan joillakin onkin kun palstan keskusteluja on seurannut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
OT: Mäkin oon käynyt, mutta en sanoisi samoin. Joku saa heti kiinni jutusta, ei tarvitse vääntää kaikkea auki, joku kokemattomampi taas voi tarvita jumalattomasti rautalankaa. Joku ei tajua siltikään. Joku on liian lässy, joku liian ankara. Ylipäänsä se, että hölisee 45 min omia asioitaan, saa uusia aivotuksia usein aikaan. Sekin voisi auttaa jonkin verran, vaikka puhuisi säännöllisesti seinille omasta elämäntilanteestaan. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No aivan ehdottomasti! Mutta ei kenties hyväksy sitä, että pukeutumiseen ja ulkonäköön puututaan jne.
Miksi ei hyväksyisi? Kyllä minä katson oikeudekseni vaikuttaa siihen, mitä mieheni pistää päällensä, joten en koe reiluksi, että voisin loukkaantua, kun mieheni tekee minulle samaa.
Miksi se olisi sinun oikeutesi? Ethän sinä miestä omista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No aivan ehdottomasti! Mutta ei kenties hyväksy sitä, että pukeutumiseen ja ulkonäköön puututaan jne.
Miksi ei hyväksyisi? Kyllä minä katson oikeudekseni vaikuttaa siihen, mitä mieheni pistää päällensä, joten en koe reiluksi, että voisin loukkaantua, kun mieheni tekee minulle samaa.
Miksi se olisi sinun oikeutesi? Ethän sinä miestä omista.
Koska minua huvittaa. En yleensäkään ymmärrä sellaista kulttuuria, jossa täytyy hipsutella ja varoa.
Rumasti ei tarvitse käyttäytyä, mutta kyllä ihminen voi olla toiveistaan ja tarpeistaan ja mielipiteistään avoin.
Jos joku loukkaantuu vaikkapa siitä, ettei toinen pidä BDSM-seksiä terveenä, niin sitten loukkaantuu.
Aivan älyttömäksi menee tämä maailma, jossa ei saa ilmaista itseään tai jossa ei saa pyrkiä vaikuttamaan siksi, että täytyy varoa jonkun loukkaantumista.
Vierailija kirjoitti:
Ei sanota feministien käsikirjassa, mutta ihan yleisellä tasolla on epäkohteliasta arvostella tökerösti toisen vaatetusta tai *tursuamista*, kuten sanottiinkin jo, että oli sitten feministi tai ei.
Kuuluu mielestäni ihan yleissivistykseenSe on ihan jokaisen oma asia minkälaisia miehenturveloita kotonaan katseleee ja kuuntelee.
Aikamoisia helmiä tosiaan joillakin onkin kun palstan keskusteluja on seurannut.
Sinusta kyseessä on tökerö arvostelu, aika moni muu meistä on nähnyt asian osittain vitsailuna. Itse sanoisin että 100 kertaa mieluummin katselen töksäyttelijää kuin sinunkaltaistasi kaikesta loukkaantujaa. Yksikin väärä sana ja johan vedetään herneet nenään.
Häissä Miinan isä pyysi Heikkiä kohtelemaan hänen tytärtään. Muistaakseni sanoi, että Miina on herkkä ihminen herkästi nauraa ja itkee. Näin, jos oikein muistan. Naurua on Miinalla riittänyt, mutta vaikea kuvitella, että Miina rupeaisi herkästi itkemään.
Taitaa olla Miina päässyt s****n makuun, kyllä niin innokkaasti pussaili Heikkiä. 😘😍.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen vähän pettynyt, jos Sinin ja Vesan juttu ei jatku. Ainoa pari, jolla on mielestäni todellista tosielämän potentiaalia. Ei mitään kahjoilua. Haluaisin myös todisteita siitä, että nimenomaan tällaiset suhteet ovat pidemmän päälle just niitä toimivia suhteita. :)
Kerrotko mihin se potentiaali perustuu, kun mitään erityisiä tunteita ei ole heidän itsensä mukaankaan ei ole? (paitsi "lämpimiä tunteita" ja me kaikki tiedetään mitä se tarkoittaa, lämpimiä tunteita tunnetaan mm. mummoaan kohtaan)
Ai vaan perheenjäseniäkö tmv. kohtaan tunnetaan lämpimiä tunteita? Jaa.
Niin tai näin, musta potentiaali perustuu siihen, että vietetään aikaa yhdessä ja ollaan rennosti. Ei yliyritetä. Ehkä näiden tyyppien välillä ei ole mitään eksoottista ja jännää, tulikuumaa kemiaa, mutta kemia ei kerro mitään esim. yhteisistä arvoista ym. Ylipäänsä koko kemia käsitteenä on ihan maallikkojuttua. Joo, kyllä mä uskon, että esim. Miinalla ja Heikillä voi olla kuumaa paneskelua, mutta mä en usko heihin parina.
Kyllä se turhautuminen ja arjen 'tylsyys' alkaa näkyä pikku kohtapuolin Sinissä ja Vesassakin, kun suhde ei oikein etene mihinkään. On kuin seisova vesi. Itse kuolisin tylsyyteen tuon tyylisessä parisuhteessa ja vihaan Vesan tyylistä 'hipsuttelijaa', mutta onneksi olen valinnut toisin :). Mutta kukin tyylillään.
"Mutta kukin tyylillään" kommentisi tuon vuodatuksen lopuksi kuulostaa siltä, että sinä olet päättänyt toisen tyylin olevan väärä, eikä siltä, että aidosti olet sitä mieltä ja pyrit elämässäsi ymmärtämään muidenkin tyylejä.
"No, jos nuo kerran ovat tyytyväisiä tuollaiseen vääränlaiseen parisuhteeseen, niin minkäs minä sille mahdan, kun eivät raukat tiedä paremmasta"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensinnäkin, ihan käsittämättömiä kommentteja täällä feminismistä. Miten feminismi poissulkee sen, että voisi tehdä kumppanilleen kivoja ja ilahduttavia asioita? Ja kyllähän sekä Miina että Heikki molemmat selvästi haluavat ilahduttaa toisiaan. Niin se homma toimii vastavuoroisesti. Itse olen feministi henkeen ja vereen ja joissain parisuhdeasioissa varmasti äärifeminiininen. Nautin siitä, kun kumppani katsoo himoiten. Nautin siitä, kun voin yllättää toisen hyvällä ruoalla. Tykkään pukeutua naisellisesti. Totta kai haluan miellyttää itselleni rakasta ihmistä. Mutta nautin ihan yhtä lailla myös siitä kun kumppani hieroo hartioitani, yllättää leipomalla aamiaissämpylät, kehuu kauniiksi, kirjoittaa ihania viestejä paperilappusille. Heikin jotkut töksähtelevät kommentit johtuvat varmasti enemmänkin taustasta je ho vi en keskellä kuin jostain so vi nis mis ta.
Ja toisekseen, ei todellakaan ole mitään pahaa siinä että Heikki vitsailee vaimonsa pienuudesta. Tämä varmaan tulee joillekin kommentoijille suurena yllätyksenä, mutta monet miehet oikeasti pitävät meistä pienikokoisista naisista. Muutoinkin erilaisuudesta saa monesti hauskaa pariskunnan omaa keskinäistä huumoria. Moni mies on huvittunut nähdessään vaatekappaleitani, ja toisaalta ollut ihastuksissaan kun olen pukenut miehen t-paidan päälleni ja se on näyttänyt aivan teltalta minun päälläni. Ja näin tulkitsin tuota toppikohtaustakin, Heikkiä nauratti kun pisti itseään vasten sen Miinan topin.
Vesa ja Sini, eräs kaveripariskuntani on aivan samanlainen! Nainen on suhteen energia, mies aivot. Sellaista ihanaa arkista rakkautta, kumppanuutta. Toivon että heidän juttunsa toimisi oikeasti!
Varmaan alapeukkua näistä huomioistani satelee mutta antaa tulla vaan, ei hetkauta.
Muuten samaa mieltä, mutta: Meniköhän sinulla nyt sekaisin termit feministi ja feminiininen? Käytit samassa lauseessa kuin olisi samaakin asiaa. Nehän on melkein kuin yö ja päivä sisällöllisesti.
En kirjoittanut tuota, mutta olet kyllä ihan väärässä tai joidenkin ihmestereotypioiden vallassa. Itsekin olen feministi ja pidän itseäni feminiininä ja niin muutkin. Eivät ne sulje toisiaan lainkaan pois. Feminismi antaa naiselle mahdollisuuden uskaltaa olla feminiini - ja päin vastoin. Ylipäänsä nykyfeminismi ja -feministit arvostavat ja hyväksyvät oman feminiiniytensä, ei ole enää tarvetta osoittaa pätevyyttään esittämällä hyvää jätkää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensinnäkin, ihan käsittämättömiä kommentteja täällä feminismistä. Miten feminismi poissulkee sen, että voisi tehdä kumppanilleen kivoja ja ilahduttavia asioita? Ja kyllähän sekä Miina että Heikki molemmat selvästi haluavat ilahduttaa toisiaan. Niin se homma toimii vastavuoroisesti. Itse olen feministi henkeen ja vereen ja joissain parisuhdeasioissa varmasti äärifeminiininen. Nautin siitä, kun kumppani katsoo himoiten. Nautin siitä, kun voin yllättää toisen hyvällä ruoalla. Tykkään pukeutua naisellisesti. Totta kai haluan miellyttää itselleni rakasta ihmistä. Mutta nautin ihan yhtä lailla myös siitä kun kumppani hieroo hartioitani, yllättää leipomalla aamiaissämpylät, kehuu kauniiksi, kirjoittaa ihania viestejä paperilappusille. Heikin jotkut töksähtelevät kommentit johtuvat varmasti enemmänkin taustasta je ho vi en keskellä kuin jostain so vi nis mis ta.
Ja toisekseen, ei todellakaan ole mitään pahaa siinä että Heikki vitsailee vaimonsa pienuudesta. Tämä varmaan tulee joillekin kommentoijille suurena yllätyksenä, mutta monet miehet oikeasti pitävät meistä pienikokoisista naisista. Muutoinkin erilaisuudesta saa monesti hauskaa pariskunnan omaa keskinäistä huumoria. Moni mies on huvittunut nähdessään vaatekappaleitani, ja toisaalta ollut ihastuksissaan kun olen pukenut miehen t-paidan päälleni ja se on näyttänyt aivan teltalta minun päälläni. Ja näin tulkitsin tuota toppikohtaustakin, Heikkiä nauratti kun pisti itseään vasten sen Miinan topin.
Vesa ja Sini, eräs kaveripariskuntani on aivan samanlainen! Nainen on suhteen energia, mies aivot. Sellaista ihanaa arkista rakkautta, kumppanuutta. Toivon että heidän juttunsa toimisi oikeasti!
Varmaan alapeukkua näistä huomioistani satelee mutta antaa tulla vaan, ei hetkauta.
Muuten samaa mieltä, mutta: Meniköhän sinulla nyt sekaisin termit feministi ja feminiininen? Käytit samassa lauseessa kuin olisi samaakin asiaa. Nehän on melkein kuin yö ja päivä sisällöllisesti.
Miksei feministi voisi olla feminiininen? Jos oikeasti uskoisit tasa-arvoon, niin et pitäisi naiseuteen liitettäviä ominaisuuksia vähäpätöisempinä.
Mikä naiseuteen liitettävä ominaisuus oli mielestäsi minusta vähäpätöisempi? En ymmärrä logiikkaaasi nyt, sorry. Feminiinisyys on minusta positiivinen asia, feminismi ei niinkään. Siihen liittyy liikaa kaikkea ikävää, nimenomaan mm. feminiinisyyden häpeämistä, eli sen takia en pysty mitenkään ottamaan feministi -termiä omakseni.
N46
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei feministi voisi olla feminiininen? Jos oikeasti uskoisit tasa-arvoon, niin et pitäisi naiseuteen liitettäviä ominaisuuksia vähäpätöisempinä.
Mikä naiseuteen liitettävä ominaisuus oli mielestäsi minusta vähäpätöisempi? En ymmärrä logiikkaaasi nyt, sorry. Feminiinisyys on minusta positiivinen asia, feminismi ei niinkään. Siihen liittyy liikaa kaikkea ikävää, nimenomaan mm. feminiinisyyden häpeämistä, eli sen takia en pysty mitenkään ottamaan feministi -termiä omakseni.
N46
Nykyisin ihmiset saa olla sellaisia kuin ovat, kukaan ei ole vääränalinen vaikka olis miten maskuliininen nainen tai feminiininen mies tai non-binary tai muunsukupuolinen tai mikä vaan.
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestäni tuo Heikin kommentti osoitti että toppi oli Heikin mielestä liian paljastava ja pieni eikä hän haluaisi kumppaninsa pukeutuvan niin pieneen toppiin. Hänhän on aiemminkin puuttunut Miinan pukeutumiseen,oli se farkkutakkikeissi ja olikohan muutakin? Oli myös huolissaan että onhan Miina kiltisti ja pitää miehen mielessä. Kuulostaa aika epävarmalta ja kontrollinhaluiselta. Toivon että se liittyisi Heikin jt-taustaan tai kokemattomuuteen ja Miinan opastuksella hän kasvaisi ihmisenä ja ymmärtäisi itsekin miten vinksahtanutta tuollainen kontrollointi on.
Kumma juttu kun mä en nähnyt kommentissa (naisena) mitään pahaa. Musta se oli vain hyväntahtoista ja humoristista vitsailua. Aivan samoin saatan itsekin heittää, jos vaikka kummityttö esittelee ostoksiaan.
Iltasanomat:
"LÄHEISYYDEN puolesta liputtava Dunderfelt on käynyt miesten kanssa kaikilla tuotantokausillaan suoria keskusteluja seksistä, naisen huomioimisesta ja koskettamisesta.
– Olen reilusti ottanut esiin sen, mitä he aikovat tehdä naisten kanssa ja millä tavalla. Olen yllättynyt, miten avoimesti he suostuvat puhumaan seksuaalisuudestaan. Ei ole missään nimessä kyse ahdistuneista suomalaisista miehistä, jotka eivät uskalla puhua seksistä, vaan he ottavat todella avoimesti asian esiin.
Seksikeskustelua on asiantuntijan mukaan ollut tänä vuonna aiempaa enemmän myös kameran edessä. Dunderfelt muistuttaakin, että osa jaksoista on vielä näkemättä."
Heikki sopis olevan horoskoopiltaan skorpioni.. vähän sellasta omistushalua ja viiltäviä kommentteja..
Kyllä aikuisen ihmisen pitäisi jaksaa odottaa ruokaa kun toinen sitä ystävällisesti valmistaa tai ois Rosa sitten tosiaan ottanut vaikka omenan odotellessa.
Itse en todellakaan katselisi tollasta kiukuttelua ja mutristelua. En kumppanilta, en ystävältä enkä sukulaiselta. En sitten tiedä jos toisten kotona on tapana kiukutella ja kohdella toista kuin roskaa.
Eetu ei ole nössö, mutta ei kai se uskalla sanoa mitään kun ei tiedä mitkä raivarit toinen saa! Itsekin vetäytyisin Rosan kaltaisen ihmisen seurassa.