Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ensitreffit alttarilla OFFICIAL 2018

Kommentit (8881)

Vierailija
2821/8881 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, etkä sinä haluais kuulla rehellistä ja aitoa mielipidettä? Eikö siihen minulla muka olisi oikeutta?

Häh. No en halua, paitsi jos se on positiivinen. Jos et osaa sanoa mitään hyvää, ole hiljaa, eiks oo ihan hyvä elämänohje? 

Vierailija
2822/8881 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samuel oli hyvin huumorintajuinen, mutten muista hänen kertaakaan piikitelleen Tiinaa.

Vrt. Heikin huumori.

Ironia ja sarkastinen huumori on laji, joka toimii kun molemmat taitaa sen. Silloin voidaan humoristisesti naljailla toiselle kummankaan siitä loukkaantumatta. Päinvastoin, se on toisesta vaan hyvin oivallettua ja hauskaa. Näyttää siltä, että Miina ja Heikki kuuluvat tähän porukkaan.

Jotkut taas eivät sitä ymmärrä lainkaan, vaan ottavat loukkauksena. Sinä näytät kuuluvan siihen joukkoon. 

No niin taidan kuulua minäkin. Minusta toi on ilkeilyä jota harjoitetaan huumorin varjolla hyväksyntää hakien. Pottuilu on joidenkin mielistä sallittua jos se on huumoria. Minusta ei ole sallittua. Tai mikäs siinä jos se on molemmista hauskaa, mutta ei todellakaan tarvitse esim. mulle tollaista heitellä.

Minä taas tykkään kovasti sellaisesta rakkaudella heitetystä naljailusta, joka kohdistuu johonkin sellaisen piirteeseeni tai tilanteeseen,  jonka tunnistan ja jolle itsekin naureskelen. En koe sellaista ilkeilyksi itseäni kohtaan. Ja harrastan sitä itsekin seurassa, joka sen ymmärtää ja tietää, että välitän heistä kovasti. Mutta varon visusti sellaisten ihmisten seurassa, jotka loukkaantuvat siitä herkästi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2823/8881 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oisin just rakentamassa uutta parisuhdetta niin en mä ainakaan haluais puhua alaikäisten päihteidenkäytöstä 😂 Ja eikös Rosalla oo vaitiolovelvollisuus eli ei saa kertoilla työvuoron tapahtumista.

Kunhan nyt keskustelisivat jostain, mutta eihän Eetu uskalla sanoa mitään kun ei tiedä koska Rosa taas hermostuu.

Vierailija
2824/8881 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen kyllä asiantuntijoita, että ovat Rosan tähän valinneet. Oliko hakijoita niin vähän vai mitä Rosa on itsestään oikein satuillut?

Noin ahdistunut ihminen ei sovi tälläseen formaattiin. Kaikella ystävyydellä.

Vierailija
2825/8881 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katoin oikein uudestaan viime osan ja yritin miettiä mikä siinä Rosassa niin kovasti herättää raivon tunteita.

No en nyt puhuis mistään raivosta, mutta mua ärsyttää Rosassa huono käytös. Se että kiukuttelee toiselle joka on syytön hänen oloonsa. Eiköhän meistä jokainen oo joskus väsynyt yms. mutta jos jatkuvasti kiukuttaa ja ahdistaa niin se on vähän outoa.

Oikeesti? Olemme nähneet siitä parisuhteesta muutaman, TV -kameran kuvaaman ja tuotannon valitseman pätkän, yhteensä ehkä tähän asti tunnin verran. Sillä perusteella kuvittelet tuntevasi tämän Rosan niin hyvin, että voit yleistää että hän 'jatkuvasti' kiukuttelee ja ahdistuu.  Tämä on hyvä esimerkki siitä, miten medialla pystytään vaikuttamaan ihmisten mielikuviin jostain ihmisestä, asiasta ja ilmiöistä ikään kuin ainoana totuutena. Medialukutaito ja -kriittisyys kunniaan!

Vierailija
2826/8881 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miinahan sanoi jo hääpäivänä Heikille että anna tulla vaan mielipiteesi,kyllä mää kestän.

Halutessaan Miina voisi pistää kyllä Heikin halki poikki ja pinoon mutta ei ole halunnut, ehkä ajattelee että tästä voi kehittää jotain kestävää.

Vierailija
2827/8881 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itkuinen Rosa näytti ihan 16 vuotiaalta joka kipuilee ensi rakkauden kanssa että "Eetu ei tajuu mua"

Vierailija
2828/8881 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo matikanope tienaa yli 50.000 vuodessa!! Ja päälle ruhtinaalliset lomat...huhhuh ei kyllä parane opettajien valittaa työloistaan...

Ihan samaa ihmettelin kun lähipiirissä monta opettajaa, sekä aineen että luokan. Veli on aineenopettajana yläkoulussa, hyvin saman ikäinen kuin Vesa eli ei vielä ikälisiä kuin korkeintaan yksi. Ja palkka kuulemma karvan alle 3000 e. Mutta eikös Vesa tehnyt jotain musiikkibisnestä lisäksi ja soittanut bändissä? Ehkä niistä saa lisätienestiä.

Rosalla varmaan aika paljon yö-, viikonloppu--ym. Töitä. Jotka siis nostavat palkkaa.

Opettajan palkkaan vaikuttaa eniten ylitunnit eli opetusvelvollisuuden päälle tehtävät tunnit. Matikanopen ov on muistaakseni 20h/viikko. Jos opetusta esim 25h, niin palkka nousee tuntuvasti, koska ylitunneista maksetaan ihan ok.

Vierailija
2829/8881 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katoin oikein uudestaan viime osan ja yritin miettiä mikä siinä Rosassa niin kovasti herättää raivon tunteita.

No en nyt puhuis mistään raivosta, mutta mua ärsyttää Rosassa huono käytös. Se että kiukuttelee toiselle joka on syytön hänen oloonsa. Eiköhän meistä jokainen oo joskus väsynyt yms. mutta jos jatkuvasti kiukuttaa ja ahdistaa niin se on vähän outoa.

Oikeesti? Olemme nähneet siitä parisuhteesta muutaman, TV -kameran kuvaaman ja tuotannon valitseman pätkän, yhteensä ehkä tähän asti tunnin verran. Sillä perusteella kuvittelet tuntevasi tämän Rosan niin hyvin, että voit yleistää että hän 'jatkuvasti' kiukuttelee ja ahdistuu.  Tämä on hyvä esimerkki siitä, miten medialla pystytään vaikuttamaan ihmisten mielikuviin jostain ihmisestä, asiasta ja ilmiöistä ikään kuin ainoana totuutena. Medialukutaito ja -kriittisyys kunniaan!

Olen nähnyt myös viikon jakson.

Ja kai minulla saa olla mielipide Rosasta? Yhtä lailla kuin sinulla on omasi. Jos olen nähnyt vain kiukuttelua ja ahdistusta niin silloin teen siitä omat tulkintani. Niin paljon asia ei kiinnosta että miettisin sen tarkemmin Rosan muita puolia. Miksei muista näytetä samanlaista kiukuttelua? Koska he eivät angstaa?

Vierailija
2830/8881 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

*ens viikon

Vierailija
2831/8881 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos oisin just rakentamassa uutta parisuhdetta niin en mä ainakaan haluais puhua alaikäisten päihteidenkäytöstä 😂 Ja eikös Rosalla oo vaitiolovelvollisuus eli ei saa kertoilla työvuoron tapahtumista.

Kunhan nyt keskustelisivat jostain, mutta eihän Eetu uskalla sanoa mitään kun ei tiedä koska Rosa taas hermostuu.

Ei se vaitiolo kiellä työstä puhumista. Ja minusta puhumisen sisällöllä on enemmän väliä kuin määrällä. Ainakin kuuntelun taidolla.

Ei se elämä aina ole pelkää pumpulia ja hattaraa. Toiset ovat vain syvällisempiä. Ottamatta näihin pareihin kantaa ...

Vierailija
2832/8881 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samuel oli hyvin huumorintajuinen, mutten muista hänen kertaakaan piikitelleen Tiinaa.

Vrt. Heikin huumori.

Ironia ja sarkastinen huumori on laji, joka toimii kun molemmat taitaa sen. Silloin voidaan humoristisesti naljailla toiselle kummankaan siitä loukkaantumatta. Päinvastoin, se on toisesta vaan hyvin oivallettua ja hauskaa. Näyttää siltä, että Miina ja Heikki kuuluvat tähän porukkaan.

Jotkut taas eivät sitä ymmärrä lainkaan, vaan ottavat loukkauksena. Sinä näytät kuuluvan siihen joukkoon. 

No niin taidan kuulua minäkin. Minusta toi on ilkeilyä jota harjoitetaan huumorin varjolla hyväksyntää hakien. Pottuilu on joidenkin mielistä sallittua jos se on huumoria. Minusta ei ole sallittua. Tai mikäs siinä jos se on molemmista hauskaa, mutta ei todellakaan tarvitse esim. mulle tollaista heitellä.

Daa. No eivät he varmaan heittelisikään, koska huomaavat, että pillastut. Mutta heillä nyt sattuu olemaan tuollainen huumorintaju, ja mikäs siinä, jos molemmat tykkäävät ja hauskaa on. 

Vierailija
2833/8881 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kai minulla saa olla mielipide Rosasta? Yhtä lailla kuin sinulla on omasi. Jos olen nähnyt vain kiukuttelua ja ahdistusta niin silloin teen siitä omat tulkintani. Niin paljon asia ei kiinnosta että miettisin sen tarkemmin Rosan muita puolia. Miksei muista näytetä samanlaista kiukuttelua? Koska he eivät angstaa?

Eli se on sinusta ihan ok, että tuntematta kyseistä henkilöä haukut täällä hänen kiukutteluaan kuitenkaan tuntematta häntä kokonaisuutena. Alla toissa vuonna ohjelmassa olleen Samulin kommentin eiliseltä Ylestä. Kertoo melko paljon tuotannon roolista ja siitä, millaisia pätkiä halutaan näyttää. Revi siitä, ja mieti sitten uudelleen, perustuuko mielipiteesi vain osatotuuteen.

'Katsojat näkivät myös siloiteltua totuutta

Samuel Svahnström kietoo kätensä vaimonsa vyötärölle, kun heitä valokuvataan. Radiostudiossa he jakavat puheenvuoroja toisilleen. Kaisa Koivuniemi kehuu, että jo tv-ohjelmassa pariskunnasta huokui rauha.

Avioparin mukaan ohjelman näyttämiä tunteita ja tapahtumia ei oltu käsikirjoitettu, vaan tuttu kuvausryhmä seurasi heidän aitoa elämäänsä vihkimisen jälkeen. Televisiossa nähty lopputulos oli joissain kohdin kuitenkin vain osatotuus. Samuel Svahnströmistä välittyi mielikuva kärsivällisenä miehenä.

– Olen huomattavan äkkipikainen ja ärsyynnyn helposti. En ole niin lehmänhermoinen kuin ohjelmassa. Se oli minun kannaltani todella suotuisasti leikattu, hän tunnustaa nauraen.'

Vierailija
2834/8881 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli se on sinusta ihan ok, että tuntematta kyseistä henkilöä haukut täällä hänen kiukutteluaan kuitenkaan tuntematta häntä kokonaisuutena.

Täällä on 190 sivua kaikenlaista kommenttia, mutta päätit nyt alkaa moralisoimaan minun yhtä viestiäni? 😂

Itselleni tämä ei ole niin sydämenasia että jaksaisin alkaa sen kummemmin tähän vastaamaan.

Vierailija
2835/8881 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos meidän pitäisi tuntea kaikki EA-parit kokonaisuutena niin eihän täällä voisi kommentoida mitään 🤔

Vierailija
2836/8881 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vrt. Heikin huumori.

'Katsojat näkivät myös siloiteltua totuutta

Samuel Svahnström kietoo kätensä vaimonsa vyötärölle, kun heitä valokuvataan. Radiostudiossa he jakavat puheenvuoroja toisilleen. Kaisa Koivuniemi kehuu, että jo tv-ohjelmassa pariskunnasta huokui rauha.

Avioparin mukaan ohjelman näyttämiä tunteita ja tapahtumia ei oltu käsikirjoitettu, vaan tuttu kuvausryhmä seurasi heidän aitoa elämäänsä vihkimisen jälkeen. Televisiossa nähty lopputulos oli joissain kohdin kuitenkin vain osatotuus. Samuel Svahnströmistä välittyi mielikuva kärsivällisenä miehenä.

– Olen huomattavan äkkipikainen ja ärsyynnyn helposti. En ole niin lehmänhermoinen kuin ohjelmassa. Se oli minun kannaltani todella suotuisasti leikattu, hän tunnustaa nauraen.'

Vierailija
2837/8881 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä ketjussa pitäisi rajoittaa kommenttien määrää per päivä. Kymmeniä sivuja tulee kommentteja päivässä.

Voithan lukea vain muutaman kommentin päivässä ja jättää loput lukematta. Sillä tavoin voit hoitaa rajoittamisen ihan itse 😉

Vierailija
2838/8881 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta eikös Vesa tehnyt jotain musiikkibisnestä lisäksi ja soittanut bändissä? Ehkä niistä saa lisätienestiä.

Tuskinpa... Vaikutti kyllä minusta enemmän vahvasti ”omaksi iloksi” -tyyppiseltä harrastukselta / näpertelyltä...

Vierailija
2839/8881 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vrt. Heikin huumori.

Meillä jo lapsuudenkodissa harrastettiin tuollaista huumoria perheenjäsenten kesken ja se jatkuu meidän nyt keski-ikäisten sisarusten kanssa ja omien aikuisten lastemme kanssa. Osaamme nauraa myös itsellemme. Toisilla ihmisillä ei ole sellaista tilannesarkasmia ollenkaan. Heikki huumori iski heti, kun se vertasi tilannettaan Suomen linnan vankilaan. Onneksi Miina on samanlainen.

Vierailija
2840/8881 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä Miina tekee työkseen? Näytti lähtevän keskellä yötä töihin.

Taitaa olla lentokenttävirkailijana Helsinki-Vantaalla. Tiedätkö ne lentoyhtiöiden tiskeillä ja luggage-dropeilla olevat virkailijat? Sellainen.

Ei kuitenkaan lentoemäntä vaikka asu samankaltainen olikin.

Minä taas mietin, kuinka tyypillistä on mennä varhaiseen aamuvuoroon taksilla? Siis kuka sen kyydin maksaa? Työntekijä itse vai työnantaja mikäli julkisilla ei pysty aikaisen ajankohdan vuoksi menemään?

Olen ollut vastaavanlaisessa työssä (en tosin lentokentällä) ja meillä työnantaja maksoi taksin, jos ei ollut autoa käytössä eivätkä julkiset kulkeneet työvuoron päättyessä tai alkaessa. Siinä paikassa muistaakseni sääntönä taisi  olla että tunnin odotusaika julkisiin oli ok ja samaan suuntaan menevien olisi pitänyt käyttää samaa taksia, jos vuorot päättyivät/alkoivat tunnin sisällä.

Ketju on lukittu.