Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jatkuuko työsuhteeni koska jäin petoksesta kiinni työpaikallani?

Vierailija
01.09.2018 |

Tein tyhmästi koska kuvittelin ettei kukaan huomaa sitä, että kohensin vähä vähältä elintasoani käyttäen työpaikkani suomaa tilaisuutta hyväksi.

Eikö ensin pidä saada kolmea varoitusta ennen kuin työsuhde voidaan purkaa? Voin pyytää pomolta anteeksi ja luvata ettei tämä toistu.

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos saan potkut niin ei kai työnantaja voi kirjoittaa miksi antoi minulle potkut?

Kirjottaa tai ei, uusi mahdollinen työnantaja saattaa soittaa ja kysellä susta.

Vierailija
22/63 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Provo varmaankin. Mutta potkut tulee ja luultavasti myös poliisitutkinta + oikeusjuttu.

Eikö sitä poliisitutkintaa voi välttää jos saan lääkärintodistuksen, jonka mukaan olen sairas eli olen tehnyt petokset syyntakeettomassa tilassa?

Tulee. Eikä mikään riippuvuus tee syyntakeettomaksi. Se vaatii vähän toisen kaliberin mielisairauden. Mene hoitoon ja etsi uusi työpaikka.

Voin mennä hoitoon ja luvata etten jatka enää kikkailujani. Eikö se muka riitä?

Siis mihin hoitoon menisit?

Eikö Veikkauksella ole jokin infosivu netissä? Lääkäri osaa varmasti lähettää minut oikeaan jatkohoitoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Provo varmaankin. Mutta potkut tulee ja luultavasti myös poliisitutkinta + oikeusjuttu.

Eikö sitä poliisitutkintaa voi välttää jos saan lääkärintodistuksen, jonka mukaan olen sairas eli olen tehnyt petokset syyntakeettomassa tilassa?

Tulee. Eikä mikään riippuvuus tee syyntakeettomaksi. Se vaatii vähän toisen kaliberin mielisairauden. Mene hoitoon ja etsi uusi työpaikka.

Voin mennä hoitoon ja luvata etten jatka enää kikkailujani. Eikö se muka riitä?

Ei riitä, ellei työnantajasi ole imbesilli.

Vierailija
24/63 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos saan potkut niin ei kai työnantaja voi kirjoittaa miksi antoi minulle potkut?

Työtodistus pitää kirjoittaa niin, ettei siinä ole negatiivisia asioita. Rivien välistä joku osaa silti lukea.

Vierailija
25/63 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai firman sisäisistä asioista edes pomo saa puhua muille ihmisille ilman lupaa?

Vierailija
26/63 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä petosta ei pidetä perusteluna sille, että työsuhdetta jatketaan. Tavallisesti syynä on se, että on hyvä työntekijä tai ahkera osaaja, harvemmn perustellaan sillä, että koska jäit kiinni petoksesta, niin jatkamme työsuhdettasi.

Petos on rikos, ei tarvita varoituksia.

Eikö asiaa voi sopia jotenkin? Vaikka että sitoutuisin hoitoon tmv? Tiedän kyllä, että nuorempia olisi firmaan tulossa ovista ja ikkunoista.

Minähän voin hankkia lääkärintodistuksen, joka todistaa että olen tehnyt petokset riippuvuuteni eli sairauden vuoksi. Ei kai sairasta ole laillista irtosanoa?

Ja epärehellisyytesi paistaa kilometrien päähän näistä viesteistä. "kuinka huijaisin vielä lisää, esittämällä sairasta":

Vierailija
27/63 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai firman sisäisistä asioista edes pomo saa puhua muille ihmisille ilman lupaa?

Mitä ihmettä, luuletko tosiaan että työnantajalla on joku vaitiolovelvollisuus työntekijän rikoksista? No ei todellakaan ole.

Vierailija
28/63 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos ehdottaisin ”kultaista kädenpuristusta” niin firma säästyisi huonolta maineelta ja minä saisin starttirahaa? Sittenhän työpaikalla ei olisi minua ja työyhteisön henki paranisi. Nyt olen huomannut osan katselevan minua vihaisesti ja halveksuenkin.

Vierailija
29/63 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jatkuu, niin ei siksi KOSKA jäit kiinni petoksesta. Vaan SIITÄ HUOLIMATTA ETTÄ jäit kiinni petoksesta.

Mikäli jäät työttömäksi, voisit harkita peruskoulun äidinkielen opintojen kertaamista.

Vierailija
30/63 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työsopimuslain mukaan työnantaja saa purkaa työntekijän työsuhteen päättymään heti vain erittäin painavasta syystä. Työntekijän rikollinen, tai epärehellinen toiminta työnantajaa kohtaan on lähes aina tällainen erittäin painava syy.

Esimerkiksi työnantajan omaisuuteen kohdistunut vähäinenkin omaisuusrikos oikeuttaa työnantajan useimmissa tapauksissa purkamaan rikokseen syyllistyneen työntekijän työsuhteen heti.

Tämä perustuu siihen, että työnantajan omisuuteen kohdistunut työntekijän väärinkäytös rikkoo vakavasti sen luottamuksen, jonka työsuhteessa oletetaan olevan työnantajan ja työntekijän välillä.

Tämän vuoksi ratkaisevaa epärehellisyystapauksissa ei ole rikoksella saadun hyödyn määrä.

Työnantajalla on oikeus edellyttää ehdotonta rehellisyyttä työntekijöiltään.

Vierailija
31/63 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksisitkö ensi kerralla vähän paremman provon? Tämä taitaa kuihtua aika nopeasti kasaan.

Vierailija
32/63 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä, luuletko tosiaan että työnantajalla on joku vaitiolovelvollisuus työntekijän rikoksista? No ei todellakaan ole.

Juuri edellä sanottiin ettei työtodistukseen saa kirjoittaa negatiivisia asioita.

En tietenkään aikoisi pyytää pomoani suosittelijaksi jos ja kun joudun hakemaan seuraavaa työpaikkaa.

Vierailija
33/63 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä petosta ei pidetä perusteluna sille, että työsuhdetta jatketaan. Tavallisesti syynä on se, että on hyvä työntekijä tai ahkera osaaja, harvemmn perustellaan sillä, että koska jäit kiinni petoksesta, niin jatkamme työsuhdettasi.

Petos on rikos, ei tarvita varoituksia.

Jos kyseisessä työpaikassa on asiat todella huonosti ja ovat päätyneet siihen tulokseen että pahin rangaistus on jäädä kyseiseen työpaikkaan niin sen vuoksi jatkavat työsuhdetta.

Vierailija
34/63 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ja siis kun saat potkut, koeta sopia asia niin että olet eronnut omasta tahdostasi. Se on paras sanamuoto työtodistukseen. Sitten kerrot uutta työpaikkaa hakiessasi sen mitä kerrot. Rehellisyys olisi paras, mutta sinusta ei taida olla siihen.

Vierailija
35/63 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet idiootti!

Vierailija
36/63 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei nykyinenkään soittanut entiseen työpaikkaan eikä kysynyt mitään siitä, miksi lähdin sieltä.

Vierailija
37/63 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet ottanut yhtiön rahaa omaan käyttöösi, saat potkut. Tilanteen vakavuudesta johtuen voit joutua rikosoikeudelliseen vastuuseen. Todennäköisesti myös korvauksiin. Sinun kannattaa erota itse. Pyydä työtodistus, jossa ei ole mitään arviota työsuorituksestasi. Onko jotenkin epäselvää, mikä on omaa ja mikä toisten.

Vierailija
38/63 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ja siis kun saat potkut, koeta sopia asia niin että olet eronnut omasta tahdostasi. Se on paras sanamuoto työtodistukseen. Sitten kerrot uutta työpaikkaa hakiessasi sen mitä kerrot. Rehellisyys olisi paras, mutta sinusta ei taida olla siihen.

Työsuhteen päättymissyytä tai arviointia työsuorituksesta ei saa/tarvitse kirjoittaa työtodistukseen ilman työntekijän pyyntöä. Se ei kuitenkaan estä sitä, etteikö seuraava työnantaja voisi kysellä sinusta edelliseltä. Vahva suositus omalle pyynnölle työsuhteen irtisanomiseen. Se ei kuulosta yhtään niin pahalta, kuin että sinut on irtisanottu.

39/63 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli olet töissä eduskunnassa, niin sinulle ei tule mitään seuraamuksia. Jos olet sellainen ihminen joka ei ole äänestetty, toisinsanoen kansan luottamusta nauttiva, eli normaali pulliainen niin lopputili. 

-Aito ja alkuperäinen, (valitettavan) vähän käytetty yksilö-

Vierailija
40/63 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaveri kavalsi työpaikalta rahaa, koska hänen miehensä firma oli taloudellisissa vaikeuksissa. Hän jäi kiinni teostaan vasta työsuhteensa päätyttymisen jälkeen.

Toimitusjohtaja puhui tilanteesta koko henkilökunnalle ja naisesta tehtiin rikosilmoitus.

Puolustusasianajaja oli selitellyt, että "ei kannata pilata nuoren naisen tulevaisuutta rikosilmoituksella".

Hyvä yritys, mutta juttu tietenkin päätyi oikeuteen ja tuomio tuli. Ei mitään asiaa rahoitusalalle moneen vuoteen.

Miespuolinen esimieheni kavalsi myöhemmin ja työskenteli jossain puhelinpalvelussa, kunnes rikosrekisterimerkintä katosi. Roistoja löytyy turhan monilla työpaikoilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yksi