Jatkuuko työsuhteeni koska jäin petoksesta kiinni työpaikallani?
Tein tyhmästi koska kuvittelin ettei kukaan huomaa sitä, että kohensin vähä vähältä elintasoani käyttäen työpaikkani suomaa tilaisuutta hyväksi.
Eikö ensin pidä saada kolmea varoitusta ennen kuin työsuhde voidaan purkaa? Voin pyytää pomolta anteeksi ja luvata ettei tämä toistu.
Kommentit (63)
Yleensä petosta ei pidetä perusteluna sille, että työsuhdetta jatketaan. Tavallisesti syynä on se, että on hyvä työntekijä tai ahkera osaaja, harvemmn perustellaan sillä, että koska jäit kiinni petoksesta, niin jatkamme työsuhdettasi.
Petos on rikos, ei tarvita varoituksia.
Provo varmaankin. Mutta potkut tulee ja luultavasti myös poliisitutkinta + oikeusjuttu.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä petosta ei pidetä perusteluna sille, että työsuhdetta jatketaan. Tavallisesti syynä on se, että on hyvä työntekijä tai ahkera osaaja, harvemmn perustellaan sillä, että koska jäit kiinni petoksesta, niin jatkamme työsuhdettasi.
Eikö asiaa voi sopia jotenkin? Vaikka että sitoutuisin hoitoon tmv? Tiedän kyllä, että nuorempia olisi firmaan tulossa ovista ja ikkunoista.
Minähän voin hankkia lääkärintodistuksen, joka todistaa että olen tehnyt petokset riippuvuuteni eli sairauden vuoksi. Ei kai sairasta ole laillista irtosanoa?
Vierailija kirjoitti:
Provo varmaankin. Mutta potkut tulee ja luultavasti myös poliisitutkinta + oikeusjuttu.
Eikö sitä poliisitutkintaa voi välttää jos saan lääkärintodistuksen, jonka mukaan olen sairas eli olen tehnyt petokset syyntakeettomassa tilassa?
Avaa vähän, millainen petos? Veitkö vihkoja ja kyniä vai ostitko kaverin firmasta olemattomia tietokoneita? Pikkasen eri tason tekoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö asiaa voi sopia jotenkin? Vaikka että sitoutuisin hoitoon tmv? Tiedän kyllä, että nuorempia olisi firmaan tulossa ovista ja ikkunoista.
Minähän voin hankkia lääkärintodistuksen, joka todistaa että olen tehnyt petokset riippuvuuteni eli sairauden vuoksi. Ei kai sairasta ole laillista irtosanoa?
Tietysti on, jos se sairas tekee petoksen työpaikalla. Alkoholistia ei kai saa useimmilla aloilla irtisanoa kännissä töihin tulemisesta, vaan pitää ensin yrittää ohjata hoitoon, mutta ei se alkoholistikaan saa työnantajalta varastaa.
Vierailija kirjoitti:
Tuohan vaikuttaa firmankin maineeseen. Firma ei halua mitään kielteistä julkisuutta.
Minua varoitettiin kerran suullisesti siitä, että sosiaalisesta mediasta minusta löytyy firman imagoa ajatellen liian paljastavia kuvia. En kuitenkaan saanut kirjallista varoitusta. Muutin sometilieni asetuksia sen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Avaa vähän, millainen petos? Veitkö vihkoja ja kyniä vai ostitko kaverin firmasta olemattomia tietokoneita? Pikkasen eri tason tekoja.
Rahan kanssa kikkailin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö sitä poliisitutkintaa voi välttää jos saan lääkärintodistuksen, jonka mukaan olen sairas eli olen tehnyt petokset syyntakeettomassa tilassa?
Tulee. Eikä mikään riippuvuus tee syyntakeettomaksi. Se vaatii vähän toisen kaliberin mielisairauden. Mene hoitoon ja etsi uusi työpaikka.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä petosta ei pidetä perusteluna sille, että työsuhdetta jatketaan.
Jos on kokoomuksen tai kepun kansanedustaja niin kyllä petos jatkamisperusteeksi käy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rahan kanssa kikkailin.
Olet siis isännöitsijä Itä-Suomesta.
Sitä että on varas, on turha selitellä millään sairaudella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellaista todistusta et tule saamaan lääkäriltä, jossa sut todetaan syyntakeettomaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulee. Eikä mikään riippuvuus tee syyntakeettomaksi. Se vaatii vähän toisen kaliberin mielisairauden. Mene hoitoon ja etsi uusi työpaikka.
Voin mennä hoitoon ja luvata etten jatka enää kikkailujani. Eikö se muka riitä?
Jos saan potkut niin ei kai työnantaja voi kirjoittaa miksi antoi minulle potkut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voin mennä hoitoon ja luvata etten jatka enää kikkailujani. Eikö se muka riitä?
Siis mihin hoitoon menisit?
Vierailija kirjoitti:
Peliriippuvainenko ap?
Kyllä. Olen käynyt hakemassa välillä saikkuakin kun en ole halunnut olla töissä vaan olen halunnut pelata kaikessa rauhassa. Lääkäri on kirjoittanut diagnoosiksi unettomuuden.
Mitä veikkaat? Kenkää tulee!