Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten te vanhat ihmiset (60+) voitte elää sen kanssa, että elämää ei ole jäljellä kovin paljoa?

Vierailija
01.09.2018 |

Eikö ahdista?

Kommentit (157)

Vierailija
121/157 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mikähän takaa oman elämäsi jatkumisen pitkään?

Vierailija
122/157 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoja kysymyksiä. Kuuskymmentä täyttänyt voi elää vielä monta kymmentä vuotta.

Parikymppinen voi yhtä hyvin kuolla huomenna siinä kuin se 60+kin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/157 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena ihmisenä ihmettelen, miksi vanhempien ihmsiten pitäisi murehtia tuollaista? Ihan turhaa kun ei sitä tiedä kuka milloin kuolee, joko nuorena, keski ikäisenä tai vanhuksena. 

Vierailija
124/157 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhat! 😅

T hyväkuntoinen 62v

Vierailija
125/157 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs siinä eläessä jos on jo kokemusta 3x20v edestä. Siihen aikaan mahtuu jos ja vaikka mitä sellaista mistä nuoret vasta unelmoivat ja odottavat pelolla. Kuoleman on jo oppinut hyväksymään koska kukaan ei siltä ole välttynyt. Toivottavasti ei tarvitse kitua pitkään. Siinäpä se tiivistettynä 😁👌

Vierailija
126/157 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua huolettaa enemmän toimintakyvyn heikkeneminen

Vierailija
127/157 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinänsä ahdista, mutta hämmentää, että mikä tämän koko elämä-nimisen vouhotuksen tarkoitus on. Mietin ja ihmettelin sitä nuorena ja nyt kuusikymppisenä ihmettelen taas. Kovasti pinnistystä ja yritystä, pettymystä itseensä ja muuhunkin, toki paljon hyviäkin hetkiä, mutta miksi ihmeessä, kun meidät kuitenkin kuoltuamme unohdetaan?

Hohhoijaa, sanon minä.

Vierailija
128/157 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhat! 😅

T hyväkuntoinen 62v

Kyllä - vanhat. Kymmenen vuoden päästä olet yli seitsenkymppinen vanhus, ja suurimmalla osalla on siitä enää kullinluikaus hautaan. Olen 58, ja kyllä kuolema mielessä päivittäin. Ehkä 15 ns normaalia vuotta edessä jos sitäkään. Matkan loppupää häämöttää.

Vierailija
129/157 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ahdista. Sitten kun sinäkin saat oman osasi vanhuuden iloista, niin ymmärrät ettei täällä kukaan halua ikuisesti olla. On ihana ajatus, että pääsee takaisin olemattomuuteen. Taivasfantasiat ovat itku-iivareille.

Vierailija
130/157 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillähän tässä pärjää, että tämän päivän nuorista tulee joskus vanhoja jos pitkään elävät.

Vierailija
131/157 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuoleehan nuoriakin 20-30 ikäisiä ihan tuosta vaan, osalla on jopa urheilutausta. Sydänperäisiä äkkikuolemia, aivoverenvuotoja, sepsiksiä, jäät auton alle...eihän kukaan voi lopulta tietää milloin tuli lähtö. Kukaan ei ole kuolematon. Elelepä sen kanssa. Hyvää viikonloppua ja kauniita unia.

Vierailija
132/157 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ei ahdista ajatus siitä että voin kuolla vaikka huomenna, koska se tapahtuisi niin äkkiä ja sitä ei osaisi odottaa. Sen sijaan ahdistava ajatus, että olisin joskus vaikka 90 ja näin ollen varma siitä, että aika käy vähiin. Nyt jo kolmekymppisenä hirvittää, miten nopeasti elämä oikeastaan valuu eteenpäin.

Ap

Tiedoksi: aika tuntuu kuluvan koko ajan nopeammin, mitä vanhemmaksi tulet!

Vierailija
133/157 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä maailmantilanteessa voi käydä niinkin köpelösti että lähetään kaikki yhtä matkaa. Kehotan nauttimaan elämästä tässä ja nyt.

Vierailija
134/157 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meistä jokaisella, sillä kaksikymppisellä ja myös sillä ysikymppisellä, on vain tämä yksi päivä. Ei mitään muuta. Tai siis on, jos ei sinä päivänä satu kuolemaan.

Mutta kaikki muut päivät tulevaisuudessa on vaan toivetta ja harhaa.

Väitän myös että usein se ysikymppinen osaa paremmin elää sen yhden päivänsä, joka sillä on.

Vierailija
135/157 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen surrut elämän päättymistä jo 6 vuotiaasta saakka.

Olen nyt 53 v. ja elämäni meni pelkäämiseen 😥.

Vierailija
136/157 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ei ahdista ajatus siitä että voin kuolla vaikka huomenna, koska se tapahtuisi niin äkkiä ja sitä ei osaisi odottaa. Sen sijaan ahdistava ajatus, että olisin joskus vaikka 90 ja näin ollen varma siitä, että aika käy vähiin. Nyt jo kolmekymppisenä hirvittää, miten nopeasti elämä oikeastaan valuu eteenpäin.

Ap

Tiedoksi: aika tuntuu kuluvan koko ajan nopeammin, mitä vanhemmaksi tulet!

Miksi tämä menee näin? Siis tietääkö kukaan miksi aika tuntuu vanhempana suorastaan lentävän?

Vierailija
137/157 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä maailmantilanteessa voi käydä niinkin köpelösti että lähetään kaikki yhtä matkaa. Kehotan nauttimaan elämästä tässä ja nyt.

🤣🤣🤣

Vierailija
138/157 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhat! 😅

T hyväkuntoinen 62v

Just soittelin alkuviikosta vanhalle tädilleni, 92v, joka oli menossa päiväkävelylle ja seuraavana päivänä oli aika fyssarille ja kertoi käyneensä kirkkokonsertissa pääsiäisenä ja vkl tulee lapsenlapsenlapsia kylään.... nainen täynnä elämää.

Minä 62v tunnen olevani elämäni kunnossa, voin paremmin kuin ikinä kun ei tarvitse stressata turhista kuten nuorempana, ja nyt on varallisuuttakin matkustella tehdä muuta mukavaa vaikka työelämässä vielä.

Kuolemaa en ajattele vaikka monta läheistä haudannut. Jokaisella oma aikansa lähteä täältä, turhaa sitä koko ajan miettiä milloin tapahtuu. Ja jos jo huomenna, se on ok.

T. hyväkuntoinen 62v edelleen

Vierailija
139/157 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saarnaajankirja 3:

Kaikella on määräaika, ja aikansa on joka asialla taivaan alla.

Aika on syntyä ja aika kuolla.

Aika on istuttaa

ja aika repiä istutus.

Aika on surmata

ja aika parantaa.

Aika on purkaa

ja aika rakentaa.

Aika on itkeä

ja aika nauraa.

Aika on valittaa

ja aika hypellä.

Aika on heitellä kiviä

ja aika kerätä kivet.

Aika on syleillä

ja aika olla syleilemättä.

Aika on etsiä

ja aika kadottaa.

Aika on säilyttää

ja aika viskata pois.

Aika on reväistä rikki

ja aika ommella yhteen.

Aika on olla vaiti

ja aika puhua.

Aika on rakastaa

ja aika vihata.

Aika on sodalla

ja aika rauhalla.

Vierailija
140/157 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran olen miettinyt, että koti ja paperiasiat ovat kunnossa. Kuolinsiivousta on jo tehty.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi seitsemän