Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mistä tunnistaa traumatisoituneen ihmisen

Vierailija
31.08.2018 |

...

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omalla osaltani traumat näkyvät siinä, että minulla on vuorovaikutustilanteissa paljon ahdistuneita, vihaisia ja pelokkaita reagointitapoja. Tosin ne eivät välttämättä tule esiin juuri sillä hetkellä, vaan vasta hankalalta tuntuvan tilanteen päätyttyä.

Näinhän se on että Ihmiset yleensä yrittää ja pysty peittämään traumareagointinsa ja se näkyy lähinnä lähipiirissä. Osa valitsee erakoitumisen jos on pahat oireet eikä kykyä luoda tukiverkkoja.

22/29 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööö... ... tunnistan siitä että hän on vastakkaista sukupuolta🙃

-Aito ja alkuperäinen, (valitettavan) vähän käytetty yksilö-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niillä on sellainen tyhjä katse, vaikuttavat muutenkin aika yksinkertaisilta. Eivät siis tajua normaalia puhetta yms.

Vierailija
24/29 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään jos joku huitoo lähelläni, vaikka puhuessa. Tai en pelkää, mutta kroppa muistaa ja astun taaksepäin.

Joskus myös näin trauman aiheuttaneen henkilön kaksoisolennon, meinasin pyörtyä, syke nousi, ja meinasin lähteä juoksemaan. Onneksi henkilö esiteltiin nimellä. Varmasti ihmetteli lautasen kokoisia silmiäni.

En usko, että ulkopuolinen näitä näkee, ellei satu tarkkailemaan oikealla hetkellä.

Vierailija
25/29 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on traumaperäinen dissosiatiivinen identiteettihäiriö. Edes vaikeimpina oireilukausina, juuri ennen osastojaksoja, töissä tai ystäväpiirissäni ei ole huomattu minussa mitään poikkeavaa. Puoliso toki huomaa oireiluni, sillä arki on parempinakin aikoina usein kaoottista. Mutta sehän disson tarkoitus onkin, auttaa selviytymään näennäisen normaalisti traumoista huolimatta.

Muotisairaus. Sinäkin taidat olla 19-30v naisihminen, eikö ;)

Vierailija
26/29 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, minulla se näkyy lähinnä tilanteissa, jotka muistuttavat traumaattisesta kokemuksesta. Minun tapauksessa se on lievimmillään olan yli vilkuilua, kun kävelen yksin pimeällä ja pahimmillaan saan silloin paniikkikohtauksen.  Yleisesti ottaen en luota enää kovin helposti ihmisiin, olen kyyninen ja epäluuloinen, minun on vaikea olla miesten lähellä, miesten seurassa saatan olla töykeä/tyly/vihainen ja lapsiani kohtaan olen ylisuojeleva tiikeriäiti.  

Vierailija
27/29 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, minulla se näkyy lähinnä tilanteissa, jotka muistuttavat traumaattisesta kokemuksesta. Minun tapauksessa se on lievimmillään olan yli vilkuilua, kun kävelen yksin pimeällä ja pahimmillaan saan silloin paniikkikohtauksen.  Yleisesti ottaen en luota enää kovin helposti ihmisiin, olen kyyninen ja epäluuloinen, minun on vaikea olla miesten lähellä, miesten seurassa saatan olla töykeä/tyly/vihainen ja lapsiani kohtaan olen ylisuojeleva tiikeriäiti.  

Allekirjoitan tämän.  

Vierailija
28/29 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, miten usein pätee, mutta:

- jatkuva, pakonomainen valehtelu, josta näkee, ettei ole enää huvivalehtelua (saattaa olla läpinäkyviä, lapselle tyypillisiä valheita tai aivan liian monimutkaisia, vainoharhaisia tarinoita)

- mielialanvaihtelut

- äkkipikaisuus

- keskustelun välttely vakavammista aiheista

- tunteeton.

Vierailija
29/29 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, miten usein pätee, mutta:

- jatkuva, pakonomainen valehtelu, josta näkee, ettei ole enää huvivalehtelua (saattaa olla läpinäkyviä, lapselle tyypillisiä valheita tai aivan liian monimutkaisia, vainoharhaisia tarinoita)

- mielialanvaihtelut

- äkkipikaisuus

- keskustelun välttely vakavammista aiheista

- tunteeton.

Kuulostaa enemmän trauman aiheuttajan ominaisuuksilta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kaksi