Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanheneminen on perseestä

Vierailija
31.08.2018 |

Olen pian viisikymppinen nainen ja on todettava, että parhaat vuodet on takanapäin ja monet ovet jo sulkeutuneet. Itse en oikein tajua ikääni enkä siis tunne itseäni keski-ikäiseksi, en todellakaan. Huomaan sen kuitenkin peiliin katsoessani ja vaatteita päälle pukiessani. Syömiseen pitää kiinnittää todella paljon huomiota.

Tuntuu, että olen usein pahantuulinen johtuen osittain lasten teini-iästä ja siihen liittyvästä jatkuvasta väännöstä, ei jaksaisi.
En viihdy nykyään työssäni, mutta uuden työpaikan saaminen tässä iässä on melkein utopiaa, nuorempia hakijoita on satoja samoihin paikkoihin.

Olen toistaiseksi terve, mutta jotain pientä, iän myötä tulevia vaivoja ilmenee aika ajoin.
Ihmettelen, miksi joillakin on tavoite elää mahdollisimman pitkään kun väistämättä suurimmalla olsalla ihmisiä se vanhuus on on vain menneiden muistelua kiikkustuolissa.

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on noin että jos on liikaa luottanut kauneuteensa, eikä ole kehittänyt itseään henkisesti, opiskellut tai luonut uraa niin tiputus voi olla suuri. Mutta jokainen tekee omat valintansa ja elää seurausten kanssa.

Vierailija
22/63 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen on vanhastaan luotu elämään n. 40-50 vuotta. Nykyajan paremmat elinolosuhteet sekä lääketieteen kehittyminen mahdollistavat sen, että suurin osa saa vielä useamman vuosikymmenen pituista "lisäaikaa".

Aina jotkut ihmiset ovat eläneet hyvin pitkään ja toiset taas ei. 

Jos ihminen olisi "luotu" noin, virta sammuisi koneesta juurikin siihen aikaan. Pikemminkin taitaa olla niin, että ankeampina aikoina tai nykyäänkin surkeissa olosuhteissa geenien määräämä todellinen elinikä ei pääse jatkumaan loppuun, vaan aivan kuten esim.väärinkäytetyn elektroniikan tai muun laitteen tapauksessa vikoja tulee ja käyttöikä lyhenee odotetusta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies 29v plus 1v miettii kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihminen on vanhastaan luotu elämään n. 40-50 vuotta. Nykyajan paremmat elinolosuhteet sekä lääketieteen kehittyminen mahdollistavat sen, että suurin osa saa vielä useamman vuosikymmenen pituista "lisäaikaa".

Aina jotkut ihmiset ovat eläneet hyvin pitkään ja toiset taas ei. 

Jos ihminen olisi "luotu" noin, virta sammuisi koneesta juurikin siihen aikaan. Pikemminkin taitaa olla niin, että ankeampina aikoina tai nykyäänkin surkeissa olosuhteissa geenien määräämä todellinen elinikä ei pääse jatkumaan loppuun, vaan aivan kuten esim.väärinkäytetyn elektroniikan tai muun laitteen tapauksessa vikoja tulee ja käyttöikä lyhenee odotetusta. 

Juuri näin. Kyllähän esim. keskiajallakin monet elivät hyvinkin vanhoiksi,yli 80 v. Ennen esim. kulkutaudit, keuhkokuumeet, synnytys, puutteellinen hygienia esim. sairaaloissa jne. vaikuttivat elinikään. Aina kautta historian on ollut hyvin vanhoja ihmisiä.

Vierailija
24/63 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se on noin että jos on liikaa luottanut kauneuteensa, eikä ole kehittänyt itseään henkisesti, opiskellut tai luonut uraa niin tiputus voi olla suuri. Mutta jokainen tekee omat valintansa ja elää seurausten kanssa.

Ei se aina mene niin. Itselleni kauneus ei meikkaa mutta sinkkuna on pakko satsata. Miehet ovat äärettömän pinnallisia nykypäivänä. Et pääse deiteille edes tutustumaan ellet ole hoikka ja hyvännäköinen.

Pakko pitää itsensä mahdollisimman kauniina sinkkumarkkinoilla. Sekin vielä että tein huomion deittipalstalla: ikäiseni miehet etsivät 10-20 v nuorempaa naista ja lapsihaaveita.

Vaikka olen perusnätti, siro, hoikka 45- v en kelpaa kuin +55 miehille. Harva mies haluaa ikäistään naista. Tästä on tullut joku trendi.

Ja olen sivistynyt, lukenut, töissä menestynyt nainen. En mikään bimbo tyhjäpää. Seuraan politiikkaa ja yhteiskunnallisia asioita, taloutta. Luen paljon. Pidän historiasta ja kirjallisuudesta, teatterista, luonnosta, ruoanlaitosta. Moni asia kiinnostaa.

Sinkkumarkkinat vaan on pinnalliset.

Vierailija
25/63 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhat naiset ja vanhat miehet ovat rumia. Huonokuntoisia, vyötärölihavia, ylipainoisia, hieltä haisevia, kaksoisleuka tai kolmoisleuka, epäystävällisiä, töykeitä ja känttyisiä.

Vanhenemisessa ei ole mitään hyvää. Aloittaja on aivan oikeassa. Vanheneminen on todellakin pe##eestä!

Vierailija
26/63 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin on. Siksi suunnitellaan kohdistettuja tähystyksiä kun perspään syövät yleistyy yli 50 vuotiailla

Vierailija
27/63 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

onko ideaa kirjoitti:

Aikuisena itse väännät teinien kanssa. Jos käyttäydyt ymmärtävästi, elät omaa elämääsi ja annat heidän olla, menee paljon paremmin. Ei kotielämä ole mikään taistelu. Keskustelu toimii ja jos ei toimi, teini-ikä menee pian ohi. Teini-iässä aikuiset ovat ärsyttäviä ja teinin aivot kehittyvät, he irtautuvat vanhemmistaan ja se on normaalia. Tee positiivinen esimerkki itsestäsi (ei riitele), vaikket ymmärrä teinejä aina ja joskus yksinkertainen ratkaisu on vaikka kuulokkeet jos musiikki soi kovalla tms.

Monilla naisilla elämä vasta alkaa kun on yli 30v. Ikä on suhteellinen käsite. Miksi parhaat vuodet olisivat takana, ellet halua iskeä jokaista vastaantulijaa? Sisäinen merkitsee myös. On naisia jotka eivät koe parhaiden vuosiensa menneen, vaan merkityksiä löydetään muualta kuin vanhoista arvoista /asioista - haetaan uusia. Toki jos haluaa erittäin nuoren ulkomuodon ja suomalaisen miehen (moni varattuna), voi kokea että elämä on "takana". Oletko ajatellut yrittäjyyttä, entä ulkomaita, miten matkustus, onko muita luovia ideoita paperille? Ehkä niitä syntyy

Niinno aika monelle parisuhde on oleellinen osa hyvää elämää, että onhan se ikävää kun mahdollisuudet sellaiseen pienenee.

Jaa, jokaista eronnutta naista kohden on myös se eronnut mies.

Joo, mut tää onkin ihmeellinen yhtälö: joka paikassa tuntuu olevan paljon enemmän yksinäisiä (siis sinkkuja) keski-ikäisiä naisia kuin miehiä! Missä ne eronneet miehet on?

Vai onko ne jo pariutuneet nuorempien naisten kanssa?

Vai syrjäytyneen näköisiä miehiä liikkuu itsekseen.

Vierailija
28/63 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse muutaman kuukauden päästä 25 ja tuntuu et kyllähän tässä elämän loppupuoli alkaa häämöttään :/ ikävöin nuoruutta jatkuvasti

Vierailija
29/63 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

onko ideaa kirjoitti:

Aikuisena itse väännät teinien kanssa. Jos käyttäydyt ymmärtävästi, elät omaa elämääsi ja annat heidän olla, menee paljon paremmin. Ei kotielämä ole mikään taistelu. Keskustelu toimii ja jos ei toimi, teini-ikä menee pian ohi. Teini-iässä aikuiset ovat ärsyttäviä ja teinin aivot kehittyvät, he irtautuvat vanhemmistaan ja se on normaalia. Tee positiivinen esimerkki itsestäsi (ei riitele), vaikket ymmärrä teinejä aina ja joskus yksinkertainen ratkaisu on vaikka kuulokkeet jos musiikki soi kovalla tms.

Monilla naisilla elämä vasta alkaa kun on yli 30v. Ikä on suhteellinen käsite. Miksi parhaat vuodet olisivat takana, ellet halua iskeä jokaista vastaantulijaa? Sisäinen merkitsee myös. On naisia jotka eivät koe parhaiden vuosiensa menneen, vaan merkityksiä löydetään muualta kuin vanhoista arvoista /asioista - haetaan uusia. Toki jos haluaa erittäin nuoren ulkomuodon ja suomalaisen miehen (moni varattuna), voi kokea että elämä on "takana". Oletko ajatellut yrittäjyyttä, entä ulkomaita, miten matkustus, onko muita luovia ideoita paperille? Ehkä niitä syntyy

Niinno aika monelle parisuhde on oleellinen osa hyvää elämää, että onhan se ikävää kun mahdollisuudet sellaiseen pienenee.

Joo, mut tää onkin ihmeellinen yhtälö: joka paikassa tuntuu olevan paljon enemmän yksinäisiä (siis sinkkuja) keski-ikäisiä naisia kuin miehiä! Missä ne eronneet miehet on?

Täällä minä, nelikymppinen mies, hyväkuntoinen ja eronnut muutama vuosi sitten. Olen käynyt välillä treffeillä ja tavannutkin jonkin aikaa paria kiinnostavampaa naista, mutta jotenkin oma aika on niin tärkeää, ettei aina oikein jaksa panostaa suhteisiin tai sitten ei jaksa etsiä sitä todellista matchia. Työ vie aikaa ja energiaa jne.

Vierailija
30/63 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin on. Siksi suunnitellaan kohdistettuja tähystyksiä kun perspään syövät yleistyy yli 50 vuotiailla

"Suolistosyövän testi otetaan itse kotona ja palautetaan postitse laboratorioon."

Vierailija
31/63 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ap. Voi olla.

Mutta kun siltä yksikään ihminen ei voi välttyä.

Kaikki vanhenevat.  Se on se elämänkaari.

Ei me voida itse aikaa pysäyttää ja jumittua jollekin tietylle vuosikymmelle.

Vierailija
32/63 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

onko ideaa kirjoitti:

Täällä minä, nelikymppinen mies, hyväkuntoinen ja eronnut muutama vuosi sitten. Olen käynyt välillä treffeillä ja tavannutkin jonkin aikaa paria kiinnostavampaa naista, mutta jotenkin oma aika on niin tärkeää, ettei aina oikein jaksa panostaa suhteisiin tai sitten ei jaksa etsiä sitä todellista matchia. Työ vie aikaa ja energiaa jne.

Okei. Uuden kumppanin löytyminen ei ole ykkösprioriteetti miehelle. Irtokappaleet riittävät hyvin. No, naiset eivät usein ajattele samalla tavoin.

Nelikymppinen on kumminkin vielä nuori, elämää ja tekemistä riittää.

Mutta entä vanhemmat miehet, 50-60? Työnteko ei enää kiinnosta niin paljon, kohta jäädääneläkkeelle. Eikö heillä olisi aikaa ja tarvetta parisuhteelle, kumppanuudelle? Eipä kai sitten.

Vierailija
33/63 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu että elämä ja ne huolettomat vuodet on ohi. Nyt tää on vaan kärsimystä

M24

Vierailija
34/63 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M24

Tuossa iässä se elämä itsellä vasta alkoi. Olin vihdoin saanut opiskelut päätökseen ja päässyt töihin. Löysin ensimmäisen naiseni, menin naimisiin, sain lapsia, matkusteltiin.

Vierailija
35/63 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Suolistosyövän testi otetaan itse kotona ja palautetaan postitse laboratorioon."

Jouduin itse ainakin tähystykseen, sitä ennen viipalekuvaus. Ei mitään muita testejä

Vierailija
36/63 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu että elämä vasta alkaa. Vasta paranin masennuksesta ja löysin mieheni

T. N31

Vierailija
37/63 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jo nyt 40-vuotiaana huomaan, että  ehkä paras olisi, jos ihminen säilyisi fyysisesti aina 30-vuotiaan tasolla. Pystyisi vanhanakin nauttimaan paljon monipuolisemmin elämästä. No ei auta valittaa. Pitää vaan toivoa, että saa elää mahdollisimman terveenä, vaikka niitä kremppoja tuleekin väistämättä aina lisää.

Jospa se nuorennuslääke keksittäisiin? Kyl se varmaan 500 vuoden sisällä keksitään? Kuolemattomuus.

Vierailija
38/63 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M24

Tuossa iässä se elämä itsellä vasta alkoi. Olin vihdoin saanut opiskelut päätökseen ja päässyt töihin. Löysin ensimmäisen naiseni, menin naimisiin, sain lapsia, matkusteltiin.

Työt, parisuhde, lapset. Aika kaukana mistään nuoruuden huolettomuudesta. Elämä on tuossa vaiheessa jo ohi

Vierailija
39/63 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun elämäni on mukavaa kuusikymppisenä. Työ ja opiskelut sujuvat, taloustilanne on kunnossa, ja olen muuttunut rohkeammaksi vanhetessani. Annan itseni elää sitä elämää, mitä haluan enkä sitä, mitä minulle on tyrkytetty.

En ole koskaan ollut mikään kaunotar, niin ei se ulkonäön muuttuminen niin haittaa. Toki pientä kremppaa on ajoittain, mutta paljon helpompaa on sietää pientä ulkoista kipua kuin sitä suurta sisäistä kipua, joka minua aikoinaan ahdisti. Mietin vakavasti itsemurhaa parikymppisenä, mutta nykyään ei tulisi mieleenkään.

Arkunveistokurssi vai missä opiskelet?

Vierailija
40/63 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se aina mene niin. Itselleni kauneus ei meikkaa mutta sinkkuna on pakko satsata. Miehet ovat äärettömän pinnallisia nykypäivänä. Et pääse deiteille edes tutustumaan ellet ole hoikka ja hyvännäköinen.

Pakko pitää itsensä mahdollisimman kauniina sinkkumarkkinoilla. Sekin vielä että tein huomion deittipalstalla: ikäiseni miehet etsivät 10-20 v nuorempaa naista ja lapsihaaveita.

Vaikka olen perusnätti, siro, hoikka 45- v en kelpaa kuin +55 miehille. Harva mies haluaa ikäistään naista. Tästä on tullut joku trendi.

Ja olen sivistynyt, lukenut, töissä menestynyt nainen. En mikään bimbo tyhjäpää. Seuraan politiikkaa ja yhteiskunnallisia asioita, taloutta. Luen paljon. Pidän historiasta ja kirjallisuudesta, teatterista, luonnosta, ruoanlaitosta. Moni asia kiinnostaa.

Sinkkumarkkinat vaan on pinnalliset.

Ei sinun tarvitse tekeytyä miksikään. Kuulostat oikein hyvältä, ja löytänet uuden kumppanin noista piireistä, mistä mainitsit. Sinun paikkasi ei ole tindereissä ja treffipalstoilla. Kun tutustutaan elävässä elämässä, ihmisen olemus kokonaisuudessaan ratkaisee, silloin ei kysytä ja katsota ikää. En myöskään usko, että eronneet isät suuremmassa mittakaavassa haaveilevat uusista lapsista. No, deittifantasioissa kaikki on mahdollista. 😉

Lycka till!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kuusi