Maria Veitola lyttäsi Sara Siepin suorassa lähetyksessä ja puhui itsensä ristiin feminismistä.
Haluan tuoda esille sen, että Maria Veitola itse puhui kuinka hänen mielestä on niin väärin että naisia seksualisoidaan kaikkien taholta ja että naisilla pitäisi olla samat oikeudet kuin miehellä. Sanoi että jos mies saa laittaa instaan nänninsä niin kyllä naisenkin pitäisi saada laittaa ilman että on pelkoa kuvan poistosta. Sanoi myös että omasta mielestään nainen saa esitellä itseään ihan niinkuin itse haluaa.
Mutta samaan hengenvetoon kuitenkin ristiriitaisesti tuomitsi Saran kuvat missä näyttää omaa ihoaan ja näyttää olevan sinut itsensä ja naiseutensa kanssa. Yhtäkkiä Maria Veitola seksualisoi itse Saran kuvia.
Ja hänen mielestä Sara saa noilla kuvilla jonkinlaista valtaa (seksuaalistako?) ja seuraajia ja on kovin ahdistunut mitä kuvaa antaa nuorille.
Voiko tämä läppä feministiksi itseään kutsuva puhua itseään pahemmin ristiin?
Hän myös oli täysin pettänyt Saran ennen haastattelua. Sara kertoi kuinka hän odotti tätä haastattelua missä pääsee kertomaan omasta työstään omin sanoin ja kysymykset olivatkin Veitolan kanssa ennaltakäyty läpi. Sara ei odottanut kiusaamista. Veitola oli ollut todella mukava ennen lähetystä, mutta lähetyksen alkaessa oli muuttanut kaikki kysymyksensä ja asenteensa Saraa kohtaan. (ei yhtään seksististä, missä on se feminismi ja naisten puolustaminen ja yhtäpitäminen)?
Maria oli virittänyt Saralle ansan ja kysellyt täysin olemattomia, kaula-aukoista , laukuista ja paljaista kuvista, mistä ei sovittu.
Kyllähän sen näkee kuinka Sara marssi lähetykseen innoissaan ja kehui Veitolaa, ja sitten Veitola tykittää ja Sara on ihan puulla päähän lyöty.
Sara avautuukin aiheesta blogissaan. Ja tässä juttu seiskaan:
https://www.seiska.fi/Uutiset/Sara-Sieppi-avautuu-blogissaan-EVS-haasta…
Kommentit (1904)
''En ole koskaan ostanut laukkua, johon minulla ei olisi varaa. En ole lähtenyt lomailemaan ilman varmuutta siitä, että minulla on tasaiset tulot ennen ja jälkeen matkan. En ole elänyt miehen, naisen tai muun ihmisen siivellä. En suosittele tällaisia ratkaisuja kenellekään, enkä halua, että minua sosiaalisessa mediassa seuraavat ihmiset kuvittelevat, että sellainen elämä olisi mahdollista, pitkäjänteistä tai tyydyttävää.
Tällä hetkellä minulla on omalla huolimattomuudellani aiheutettu, tuloihini nähden maltillinen alv-velka ja maksan sen täysimittaisena pois. Jossain vaiheessa minulla on varmasti myös asuntovelka, ja silloinkin aion käyttää reilusti alle 100 % kuukausituloistani velan lyhentämiseen. Töitä onneksi riittää tekevälle, siitä kiitos kaikille asiakkaille, yhteistyökumppaneille ja myös Sinulle, tämän blogin lukija. Siispä minua lähestyneelle toimittajalle ja muille maksukyvystäni murehtineille haluan lainata Henri Pulkkista: kaikki on hyvin.''
Mutta onhan se Maria kiva jauhaa ja väännellä. Tätäkin asiaa olisi voinut lähestyä neutraalimmin/ei-kettuillen, vaikka kysyä suoraan, että ollaan saatu lukea sun veloista, mutta miksi oikein pitää luetella iiiiihant lyi vuittonut ja skumpat ja sitten pamautetaan, että olet ulosotossa ja veloissa
No en pidä kummastakaan mutta veitolaa pidän vastenmielisenä.
On juuri sellainen ihminen joka asettaa itsensä muiden yläpuolelle ja on suorastaan ilkeä. Pois ruudusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kun on sovittu ihan eri kysymyksistä ja tulet luottavaisin mielin haastatteluun. Sitten sut nolataan ja sua pilkataan melkein miljoonan katselijan edessä, onko ihme jos Sara jäätyi? Miten itse olisit tilanteessa reagoinut?
Miksi hän jäätyy? Heti ensimmäinen kysymys ja hän on ihan sekaisin. Kyse on asiasta, jota hän tekee työkseen ja on hänen ammattinsa. Olisi pää pystyssä kertonut siitä, eikä häpeillyt kuin syytettyjen penkillä kiemurrellen ja vältellen sanomasta mitään. Minua olisi kiinnostanut, mistä someihminen saa rahansa, mitä hän tekee, miten hän näkee ammattinsa. Miksi menee tuonne, jos kokee asiasta puhumisen kiusalliseksi. Monet leimaavat someduunin bimbojen hommaksi, miksi ei korjannut, että se on työtä, tapaamisia, yhteiskuvioita, markkinointia jne mitä sisältääkin ja duuni siinä missä muutkin.
Mistä oli ollut menossa puhumaan, jos kysymykset olivat täysin vaihtuneet?Kyllä minultakin suu loksahti auki tuossa ensimmäisessä kysymyksessä. Kuka kysyy haastattelussa ensimmäisenä kysymyksenä "niin, mitä sinä nyt sitten haluat meille kertoa"? Mietis, jos Juha Sipilä kutsutaan uutisstudioon haastatteluun esim budjettiriihen tiimoilta ja ensimmäinen kysymys on "no niin Juha, kerros nyt sitten, miksi sinä tänne tulit". Saattaisi aika äkkiä lähteä Juha kävelemään.
Juha varmaan vastaisi, että heh budjettiriihen tiimoilta ja käyttäisi tilaisuuden hyväkseen kertoakseen omia näkemyksiään.
Kyllä Juha taitaisi sanoa ihan samalla tavalla kuin Sieppikin sanoi, että "heh, mitäs te nyt sitten haluatte tietää, itsehän minut tänne kutsuitte"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maria Veitola aloittaa haastattelun kertomalla, että tietää työkaverinsa avovaimosta:
- että tämä tykkää skumpasta ja brunssista
- että tämä vaihtaa kodintekstiilit vuodenaikojen mukaan
- että tämä ei tykkää pienistä kaula-aukoista
Olisin tuossa kohtaa itse sanonut, jo pidä kuule tunkkisi
Ja tämän jälkeen oikein muirealla äänellä:
''Mitä SÄ haluaisit, että mä tiedän susta?''
Jos minua oltaisiin halvennettu ja vähätelty tällä tavalla heti alustuksena, olisinpa toki ihan jäätynyt. Tosin Sarahan sanoi hyvin, että no, mitä sä haluaisit tietää musta?'' Veitola taisi jäätyä, kun kakelteli vain, että ''no.. kaiken''. Hyvin vastasi Sieppi, että kauanko meillä on aikaa?
No ei toi musta kovin nokkelaa ollut. Miksi ei servannut Mariaa takaisin näyttämällä, että hän on paljon muutakin. Some on hänen bisnekseksensä ja pyllykuvat ja bimbolook on se mitä hän myy. Ja ihmiset ostaa. Kuka oikein on bimbo?
''Servannut''? Eli jopa Veitolan palvojat myöntävät, että tuo alustus oli puhdasta veettuilua, johon sitten pitää servata. Voi jessus sentään kakaroita.
Sieppi on häpeä koko naissukupuolelle.
Housut jalkaan ja paita päälle!
Kovin te asemoitte itsenne tissien joukkoon. Missä aivot, lehmäväki?
Sara on nolo ja tietää sen itsekin, siksi jäi sanattomaksi. Tää sairas yhteiskunta ei kaipaa enää yhtään lisää silikonibotoksityrkkyjä, joiden sanoma on...no..et hei mul on kivaa, kattokaa! Onneksi naiset on pikku hiljaa alkaneet heräämään olemaan luonnollisia ja kunnioittamaan itseään. Kauneus ei ole irtotukkaa, irtoripsiä, täytteitä siellä täällä vaan jotain ihan muuta. Sara ja muut tekonaiset, ootte muodista ja ajan hengestä jäljessä, laittakaa ne rahat peppufyllin sijaan vaikka syöpälasten hyväksi.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se nyt vain on haastattelijan tehtävä pitää se haastattelu kasassa, ohjata keskustelunaiheita ja määritellä sen eteneminen. Eihän se ole haastattelijan syy, jos haastattelija esittää ympäripyöreän kysymyksen, joka liittyy aiheeseen erittäin löyhästi, eikä näkökulmaa määritellä millään tavalla. Silloin on haastattelijan vastuulla täsmentää kysymystä niin, että keskustelu voi käynnistyä.
Juuri näin. Haastattelun epäonnistuminen on AINA haastattelijan syy, koska se on hänen ammattinsa ja työnsä. Jos toinen menee lukkoon, haastattelijan rooli on ohjata haastateltava, joka usein saattaa olla ihan siviilikin, pois tästä tilanteesta. Näkyykö tässä se, ettei mitään koulutusta alalle ole?
Hyvä haastattelu, juuri Veitolan tyylinen. En nähnyt mitään pahaa käydyssä keskustelussa. Jos on enemmän Mariaa seurannut niin tietää hänen tyylinsä, eikä varmasti tarkoita pahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maria Veitola aloittaa haastattelun kertomalla, että tietää työkaverinsa avovaimosta:
Luetteli, mitä tietää BLOGIN perusteella. Olisihan Sara saanut kertoa vapaasti, mitä hän haluaisi itse hänestä tiedettävän.
Niin totta! Juuri tällaisen liiallisen herkkänahkaisuuden takia moni ihan oikeasti kiusattu joutuu ylenkatsotuksi ja ohitetuksi. Aletaan luulla, että kaikki kiusatut vaan itkee heti, jos kaikki ei olekaan samaa mieltä joka asiasta vaan esitetään tiukkojakin kysymyksiä.
Mielestäni tämä on melko halpaa Siepiltä, että ensin antoi Enbuskelle ja Veitolalle kasvotusten kuvan, että kaikki on hyvin ja on tyytyväinen vierailuun ohjelmassa. Sitten yhtäkkiä iskee blogissaan vyön alle. Tasan tarkkaan tietäen, että nyt tulee otsikoita ja Veitola leimataan vanhaksi, kateelliseksi kiusaajaksi. Kyllähän Sieppi tiesi Veitolan tyylin, kun on ohjelmaa monesti somessa kommentoinutkin.
sara nyt vain on niin kertakaikkisen typerä ihminen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luetteli, mitä tietää BLOGIN perusteella. Olisihan Sara saanut kertoa vapaasti, mitä hän haluaisi itse hänestä tiedettävän.
Niin totta! Juuri tällaisen liiallisen herkkänahkaisuuden takia moni ihan oikeasti kiusattu joutuu ylenkatsotuksi ja ohitetuksi. Aletaan luulla, että kaikki kiusatut vaan itkee heti, jos kaikki ei olekaan samaa mieltä joka asiasta vaan esitetään tiukkojakin kysymyksiä.
Mielestäni tämä on melko halpaa Siepiltä, että ensin antoi Enbuskelle ja Veitolalle kasvotusten kuvan, että kaikki on hyvin ja on tyytyväinen vierailuun ohjelmassa. Sitten yhtäkkiä iskee blogissaan vyön alle. Tasan tarkkaan tietäen, että nyt tulee otsikoita ja Veitola leimataan vanhaksi, kateelliseksi kiusaajaksi. Kyllähän Sieppi tiesi Veitolan tyylin, kun on ohjelmaa monesti somessa kommentoinutkin.
Ai sekö ei ollut yhtään halpaa Veitolalta antaa ymmärtää, että tässä nyt leppoisasti hyvässä hengessä jutellaan somesta ja sitten suorassa lähetyksessä pilkkaa ja ilkeilee?
Ei tuossa ole mistään tiukoista kysymyksistä, vaan pelkästään huonoista käytöstavoista. Samat kysymykset olisi voinut esittää asiallisestikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se nyt vain on haastattelijan tehtävä pitää se haastattelu kasassa, ohjata keskustelunaiheita ja määritellä sen eteneminen. Eihän se ole haastattelijan syy, jos haastattelija esittää ympäripyöreän kysymyksen, joka liittyy aiheeseen erittäin löyhästi, eikä näkökulmaa määritellä millään tavalla. Silloin on haastattelijan vastuulla täsmentää kysymystä niin, että keskustelu voi käynnistyä.
Juuri näin. Haastattelun epäonnistuminen on AINA haastattelijan syy, koska se on hänen ammattinsa ja työnsä. Jos toinen menee lukkoon, haastattelijan rooli on ohjata haastateltava, joka usein saattaa olla ihan siviilikin, pois tästä tilanteesta. Näkyykö tässä se, ettei mitään koulutusta alalle ole?
Haastattelijahan otti ohjat käsiinsä. Mutta selvästi Veitola ajatteli, että Saralla on itsellään kerrottavaa ja antoi tähän alussa mahdollisuuden. Kun Saralla ei ollut itsenäisesti mitään puhuttavaa aiheesta "mitä haluaisin ihmisten tietävän minusta", alkoivat täsmäkysymykset. Se oli hyvä haastattelu, mutta Sieppi ei vain osannut vastata kysymyksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haastattelijahan otti ohjat käsiinsä. Mutta selvästi Veitola ajatteli, että Saralla on itsellään kerrottavaa ja antoi tähän alussa mahdollisuuden. Kun Saralla ei ollut itsenäisesti mitään puhuttavaa aiheesta "mitä haluaisin ihmisten tietävän minusta", alkoivat täsmäkysymykset. Se oli hyvä haastattelu, mutta Sieppi ei vain osannut vastata kysymyksiin.
Höpö höpö. Yksikään haastattelija ei esitä heti alkuun käsittämättömiä ja epämääräisiä kysymyksiä, koska ajattelee, että haastateltavalla on itsellään kerrottavaa. Kyllä siltä Sipilältäkin kysytään ihan täsmällisiä kysymyksiä, vaikka tiedetään, että miehellä on paljon asiaa. Kuten jo sanoin, haastattelija vastaa keskustelun etenemisestä ja varsinkin se ensimmäinen kysymys pitää olla oikea kysymys, eikä tuollainen "no kerro nyt jotain, mitä mieleesi juolahtaa".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai sekö ei ollut yhtään halpaa Veitolalta antaa ymmärtää, että tässä nyt leppoisasti hyvässä hengessä jutellaan somesta ja sitten suorassa lähetyksessä pilkkaa ja ilkeilee?
Ei tuossa ole mistään tiukoista kysymyksistä, vaan pelkästään huonoista käytöstavoista. Samat kysymykset olisi voinut esittää asiallisestikin.
Veitola antoi Siepille heti alussa tilaisuuden kertoa vapaasti siitä, mitä tämä haluaisi ihmisten tietävän hänestä ja mitä hän tekee työkseen. Mutta Sara ei osannut vastata kysymykseen. Tämän jälkeen Veitola alkoi kysyä tarkempia kysymyksiä sen perusteella, mitä tiesi Sarasta uutisjuttujen ja Siepin blogin perusteella. Veitola teki heti alussa selväksi, että Sarasta ei ole paljon tietoa saatavilla juorujuttujen (velat) ja blogijuttujen (kuluttaminen, alusasukuvat) lisäksi ja Veitolakaan ei häntä juuri tunne. Siksi hän kysyi heti alussa, mitä Sara itse haluaisi ihmisten hänestä tietävän. Kun kysymykseen ei vastattu, Veitola täsmensi, että halua tietää, mitä Sara tekee työkseen, mistä sometähti saa rahaa jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veitola antoi Siepille heti alussa tilaisuuden kertoa vapaasti siitä, mitä tämä haluaisi ihmisten tietävän hänestä ja mitä hän tekee työkseen. Mutta Sara ei osannut vastata kysymykseen. Tämän jälkeen Veitola alkoi kysyä tarkempia kysymyksiä sen perusteella, mitä tiesi Sarasta uutisjuttujen ja Siepin blogin perusteella. Veitola teki heti alussa selväksi, että Sarasta ei ole paljon tietoa saatavilla juorujuttujen (velat) ja blogijuttujen (kuluttaminen, alusasukuvat) lisäksi ja Veitolakaan ei häntä juuri tunne. Siksi hän kysyi heti alussa, mitä Sara itse haluaisi ihmisten hänestä tietävän. Kun kysymykseen ei vastattu, Veitola täsmensi, että halua tietää, mitä Sara tekee työkseen, mistä sometähti saa rahaa jne.
Ai, kun Sieppi sanoo, että mitä haluat tietää niin vastaus on, että kaiken. Eipä ollut kovin tarkentavaa. Oli todella huono avauskysymys, joka alkoi vieläpä halveksuvalla toisen lyttäämisellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Yksikään haastattelija ei esitä heti alkuun käsittämättömiä ja epämääräisiä kysymyksiä, koska ajattelee, että haastateltavalla on itsellään kerrottavaa. Kyllä siltä Sipilältäkin kysytään ihan täsmällisiä kysymyksiä, vaikka tiedetään, että miehellä on paljon asiaa. Kuten jo sanoin, haastattelija vastaa keskustelun etenemisestä ja varsinkin se ensimmäinen kysymys pitää olla oikea kysymys, eikä tuollainen "no kerro nyt jotain, mitä mieleesi juolahtaa".
Höpöhöpö itsellesi. Kyllä se oli ihan tarkka kysymyksenasettelu, kun Veitola ensin luetteli, mitä hän tietää Sarasta blogin jainstan perusteella ja sitten kysyi mitä Saran mielestä Veitolan PITÄISI tietää. Siinä vaiheessa hänen olisi pitänyt kertoa, millaisen kuvan haluaa ihmisten saavan hänestä. Jos ei osaa vastata noin suoraan kysymykseen, niin voivoi. Mutta mikään epämääräinen kysymys se ei ollut. MITÄ HALUAT MINUN TIETÄVÄN SINUSTA? Ihan on selvästi rajattu kysymys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tämän jälkeen oikein muirealla äänellä:
''Mitä SÄ haluaisit, että mä tiedän susta?''
Jos minua oltaisiin halvennettu ja vähätelty tällä tavalla heti alustuksena, olisinpa toki ihan jäätynyt. Tosin Sarahan sanoi hyvin, että no, mitä sä haluaisit tietää musta?'' Veitola taisi jäätyä, kun kakelteli vain, että ''no.. kaiken''. Hyvin vastasi Sieppi, että kauanko meillä on aikaa?
No ei toi musta kovin nokkelaa ollut. Miksi ei servannut Mariaa takaisin näyttämällä, että hän on paljon muutakin. Some on hänen bisnekseksensä ja pyllykuvat ja bimbolook on se mitä hän myy. Ja ihmiset ostaa. Kuka oikein on bimbo?
''Servannut''? Eli jopa Veitolan palvojat myöntävät, että tuo alustus oli puhdasta veettuilua, johon sitten pitää servata. Voi jessus sentään kakaroita.
Oletko sitä mieltä, että suhtaudut itse keskustelussa kunnioittavasti vastapuolta kohtaan ja arvostat erilaisia esitettyjä näkökantoja asiaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai, kun Sieppi sanoo, että mitä haluat tietää niin vastaus on, että kaiken. Eipä ollut kovin tarkentavaa. Oli todella huono avauskysymys, joka alkoi vieläpä halveksuvalla toisen lyttäämisellä.
No eikö ollut tarkentava, kun hän kysyi, miten sometähti tienaa? Jos Sieppi ei ottanut tilaisuudesta vaarin ja kertonut mitä haluaa ihmisten tietävän, niin sitten turha valittaa jos tulee erittäin täsmällisiä jatkokysymyksiä. Sinä taas väität näitä täsmällisiä tarkentavia kysymyksiä tietenkin kiusaamiseksi ja huonoiksi käytöstavoiksi...
Veitolan viimeisiä yrityksiä pysyä kilpailussa mukana...ei kyllä osaa tai tajua uudistua.