Maria Veitola lyttäsi Sara Siepin suorassa lähetyksessä ja puhui itsensä ristiin feminismistä.
Haluan tuoda esille sen, että Maria Veitola itse puhui kuinka hänen mielestä on niin väärin että naisia seksualisoidaan kaikkien taholta ja että naisilla pitäisi olla samat oikeudet kuin miehellä. Sanoi että jos mies saa laittaa instaan nänninsä niin kyllä naisenkin pitäisi saada laittaa ilman että on pelkoa kuvan poistosta. Sanoi myös että omasta mielestään nainen saa esitellä itseään ihan niinkuin itse haluaa.
Mutta samaan hengenvetoon kuitenkin ristiriitaisesti tuomitsi Saran kuvat missä näyttää omaa ihoaan ja näyttää olevan sinut itsensä ja naiseutensa kanssa. Yhtäkkiä Maria Veitola seksualisoi itse Saran kuvia.
Ja hänen mielestä Sara saa noilla kuvilla jonkinlaista valtaa (seksuaalistako?) ja seuraajia ja on kovin ahdistunut mitä kuvaa antaa nuorille.
Voiko tämä läppä feministiksi itseään kutsuva puhua itseään pahemmin ristiin?
Hän myös oli täysin pettänyt Saran ennen haastattelua. Sara kertoi kuinka hän odotti tätä haastattelua missä pääsee kertomaan omasta työstään omin sanoin ja kysymykset olivatkin Veitolan kanssa ennaltakäyty läpi. Sara ei odottanut kiusaamista. Veitola oli ollut todella mukava ennen lähetystä, mutta lähetyksen alkaessa oli muuttanut kaikki kysymyksensä ja asenteensa Saraa kohtaan. (ei yhtään seksististä, missä on se feminismi ja naisten puolustaminen ja yhtäpitäminen)?
Maria oli virittänyt Saralle ansan ja kysellyt täysin olemattomia, kaula-aukoista , laukuista ja paljaista kuvista, mistä ei sovittu.
Kyllähän sen näkee kuinka Sara marssi lähetykseen innoissaan ja kehui Veitolaa, ja sitten Veitola tykittää ja Sara on ihan puulla päähän lyöty.
Sara avautuukin aiheesta blogissaan. Ja tässä juttu seiskaan:
https://www.seiska.fi/Uutiset/Sara-Sieppi-avautuu-blogissaan-EVS-haasta…
Kommentit (1904)
Mis roope? Olisko liikaa vaadittu et puolustais saran kunniaa??!!
Veitola on vain kateellinen ja kiusaa siksi. Jotkut ovat tuollaisia, kun eivät siedä muiden kauneutta (omaa rumuutta). Saisi olla julkisen anteeksipyynnön paikka, muuten en katso enää ikinä veitolan ohjelmia.
Kysyihän Veitola Kaija Kooltakin, että eikö ole pervoa kun nuoret miehet fanittaa sua? Tuostahan vasta syvälle voisi herneen vetäistä, jos tahtoisi. Täällä kun väitetään, että muita haastateltavia vaan siliteltiin ja kehuttiin.
Sieppi nyt oli vaan aika vietävissä. Miksi meni kun tietää Veitolan tyylin?
Kyllähän tässä ansassa on aivan selvä lavastuksen haju, ammutaan aitauksessa olevia lemmikki-peuroja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Feminismi ja looginen ajattelu ei sovi samaan yhtälöön.
Tästä taas näkee, että feminismin käyttövoimana on yleensä vain kateus ja katkeruus itseään nuorempia ja paremmannäköisiä naisia kohtaan.
No mites sitten itse olen ollut feministi jo lukioajoista lähtien. Ollut aina hyväkroppainen ja kaunis (anteeksi tässä yhteydessä on pakko kertoa tämä) ja miehiä ja ihailua on riittänyt. Silti en ole laittanut alastonkuvia nettiin ja tyrkyttänyt itseäni. En ole halunnut tehdä "numeroa" ulkonäöstäni menettämättä kuitenkaan tippaakaan seksikkyydestäni.
Olen nähnyt tämän naisasian aina laajemmin enkä vain oman narsistisen tarpeeni kautta (=olen riippuvainen miesten kehuista tuntien paremmuutta muita naisia kohtaan), länsimaat käyttää törkeällä tavalla hyväksi naisten epävarmuutta itsestään jo pienestä saakka. Toisin sanoen meidät naiset yritetään pienestä pitäen aivo pestä siihen, että käyttäisimme kaiken aikamme ja rahamme turhuuteen, jotta pysyisimme harmittomina bimbobarbieina. Sillä aikaa miehet saavat kehittyä järkeville aloille, käyttää valtaa ja heille me olemme vain objekteja, kauniita esineitä, joiden parasta ennen-päiväys on viimeistään 35-vuotiaana, tosi asiassa jo paljon aikaisemmin.
Juuri tuollainen kateuskortin nostaminen esille tasa-arvon kannattamisessa on taas yksi keino alistaa meitä naisia lisää. Aivan kuin meidän pääprioriteetti tässä elämässä on näyttää silikonit ja perse teille miehille, ja sitten olemmekin hyödyttömiä vanhoja kukkahattutätejä, jotka ovat vain kateellisia nuoremmille. Jep, eihän meillä naisilla ole aivoja ollenkaan, kiitti vaan!
Ole hyvä! Todellista viisautta on tietää paikkansa. Kannettu ves ei kaivossa pysy (ainakaan ilman muovikalvoa).
Oli kyllä paskamainen haastattelu
Vierailija kirjoitti:
Kysyihän Veitola Kaija Kooltakin, että eikö ole pervoa kun nuoret miehet fanittaa sua? Tuostahan vasta syvälle voisi herneen vetäistä, jos tahtoisi. Täällä kun väitetään, että muita haastateltavia vaan siliteltiin ja kehuttiin.
Millä tavalla tuo kysymys syyllistää Kaija Koota ja vihjaa, että hän itse tekee väärin?
Jos joku nuori mies yrittäisi elättää itsensä netissä seksikkäillä herutuskuvilla, pitäisin sitä miestä yhtä bimbona ja vähäjärkisenä kuin Saraa. Miksi Instassa on ok näyttää lähes kaikki naisista, mutta miehiä peitellään paniikissa. Tasa-arvoa olisi se, että netissä ja mediassa, katumainoksissa ym olisi yhtä paljon peniskuvia, kuin on tissikuvia (ja joo, näitä voi mielestäni verrata toisiinsa) ja miesten stringipyllyjä. Miksi ei ole näin? Ettekö miehet kestä katsoa, jos näette bussipysäkillä, joka mainoksessa, leffassa ja nettisivuilla paremmin varustellun komeamman nuoren miehen? Tämä mies on tietenkin leikelty ja kuvat retusoitu, mutta se se olisi tasa-arvoa. Saisitte elää koko elämänne epärealististen odotusten painostamana, kun ette tietenkään itse näytä yhtä hyvältä ja "se" kalpenisi näiden uroiden rinnalla. Ja jos teitä ärsyttäisi nämä miehet ja isot varustukset joka paikassa, kyse olisi vain kateudesta.
Tämä on jännä. Olen kolme kertaa kirjoittanut viestin, joissa on pari suoraa MV lainaa, mutta niitä ei julkaista? Kokeilin paria tyhjänpäiväistä viestiä ja ne ovat tulleet läpi. What is this, av?
MV:
''Minä ajattelen itseäni feministinä, että nainen saa esitellä itseään ihan millaisena haluaa somessa'' Seuraava virke
''Mua ahistaa se, että nuoret tytöt saa sen mallin, että tälleen ollaan somessa''
OOKOO Veitola, koitas nyt FEMINISTI päättää
Sara Sieppi puhuu törkeistä kommenteista (Veitolan yllättämänä), joita on saanut.
MV: ''Kyllä maailma on ihmeellinen. Mutta arvaa mitä? *veemäisellä äänellä* Onneksi on ihanat smoothiet, joista voi ihania kuvia instaan''
En pidä Siepistä, mutta VMP, savu alkoi korvista nousta, kun tuota haastattelua katsoi.
Vierailija kirjoitti:
No kun on sovittu ihan eri kysymyksistä ja tulet luottavaisin mielin haastatteluun. Sitten sut nolataan ja sua pilkataan melkein miljoonan katselijan edessä, onko ihme jos Sara jäätyi? Miten itse olisit tilanteessa reagoinut?
Miksi hän jäätyy? Heti ensimmäinen kysymys ja hän on ihan sekaisin. Kyse on asiasta, jota hän tekee työkseen ja on hänen ammattinsa. Olisi pää pystyssä kertonut siitä, eikä häpeillyt kuin syytettyjen penkillä kiemurrellen ja vältellen sanomasta mitään. Minua olisi kiinnostanut, mistä someihminen saa rahansa, mitä hän tekee, miten hän näkee ammattinsa. Miksi menee tuonne, jos kokee asiasta puhumisen kiusalliseksi. Monet leimaavat someduunin bimbojen hommaksi, miksi ei korjannut, että se on työtä, tapaamisia, yhteiskuvioita, markkinointia jne mitä sisältääkin ja duuni siinä missä muutkin.
Mistä oli ollut menossa puhumaan, jos kysymykset olivat täysin vaihtuneet?
Maria Veitola aloittaa haastattelun kertomalla, että tietää työkaverinsa avovaimosta:
- että tämä tykkää skumpasta ja brunssista
- että tämä vaihtaa kodintekstiilit vuodenaikojen mukaan
- että tämä ei tykkää pienistä kaula-aukoista
Olisin tuossa kohtaa itse sanonut, jo pidä kuule tunkkisi
Veitola on aina ollut ilkeämielinen kiusaaja.
Kyllä silloin itkettiin ja uhriuduttiin pitkin lehtiä ja nettiä kun Anu Saagim tylytti, mutta Veitola itse tekee ihan samaa, naamioi vaan vittuilunsa ja lyttäämisensä vähän paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi hän ei voi vain reippaasti ottaa vastuuta paljastelevista kuvistaan? Miksi ei voi suoraan sanoa, miksi julkaisee sellaisia? Onhan sekin joku statement, että julkaisee raukeita nakukuvia? Miksi asiaa ei voi avata ihan reilusti kysyttäessä? Miksi siitä pitää jäätyä ja sitten syyttää haastattelijaa salaliitosta?
Omien kuviensa sisällöstä keskustelusta pahoittaa nyt mielensä...okei.
Varmaan siksi, ettei hänen mielipidettään kysytty. Paasattiin vain feminismistä ja lueteltiin merkkilaukkuja ja kysyttiin, onko niska kipee, kun oot tossa noin. Saman asian olisi voinut kysyä ihan aikuismaisestikin.
Vierailija kirjoitti:
Maria Veitola aloittaa haastattelun kertomalla, että tietää työkaverinsa avovaimosta:
- että tämä tykkää skumpasta ja brunssista
- että tämä vaihtaa kodintekstiilit vuodenaikojen mukaan
- että tämä ei tykkää pienistä kaula-aukoista
Olisin tuossa kohtaa itse sanonut, jo pidä kuule tunkkisi
Ja tämän jälkeen oikein muirealla äänellä:
''Mitä SÄ haluaisit, että mä tiedän susta?''
Jos minua oltaisiin halvennettu ja vähätelty tällä tavalla heti alustuksena, olisinpa toki ihan jäätynyt. Tosin Sarahan sanoi hyvin, että no, mitä sä haluaisit tietää musta?'' Veitola taisi jäätyä, kun kakelteli vain, että ''no.. kaiken''. Hyvin vastasi Sieppi, että kauanko meillä on aikaa?
Mun mielestä veitola on epäkiinnostava tyyppi, sen huumori (?) on todella laimeeta.
No mites sitten itse olen ollut feministi jo lukioajoista lähtien. Ollut aina hyväkroppainen ja kaunis (anteeksi tässä yhteydessä on pakko kertoa tämä) ja miehiä ja ihailua on riittänyt. Silti en ole laittanut alastonkuvia nettiin ja tyrkyttänyt itseäni. En ole halunnut tehdä "numeroa" ulkonäöstäni menettämättä kuitenkaan tippaakaan seksikkyydestäni.
Olen nähnyt tämän naisasian aina laajemmin enkä vain oman narsistisen tarpeeni kautta (=olen riippuvainen miesten kehuista tuntien paremmuutta muita naisia kohtaan), länsimaat käyttää törkeällä tavalla hyväksi naisten epävarmuutta itsestään jo pienestä saakka. Toisin sanoen meidät naiset yritetään pienestä pitäen aivo pestä siihen, että käyttäisimme kaiken aikamme ja rahamme turhuuteen, jotta pysyisimme harmittomina bimbobarbieina. Sillä aikaa miehet saavat kehittyä järkeville aloille, käyttää valtaa ja heille me olemme vain objekteja, kauniita esineitä, joiden parasta ennen-päiväys on viimeistään 35-vuotiaana, tosi asiassa jo paljon aikaisemmin.
Juuri tuollainen kateuskortin nostaminen esille tasa-arvon kannattamisessa on taas yksi keino alistaa meitä naisia lisää. Aivan kuin meidän pääprioriteetti tässä elämässä on näyttää silikonit ja perse teille miehille, ja sitten olemmekin hyödyttömiä vanhoja kukkahattutätejä, jotka ovat vain kateellisia nuoremmille. Jep, eihän meillä naisilla ole aivoja ollenkaan, kiitti vaan!