Maria Veitola lyttäsi Sara Siepin suorassa lähetyksessä ja puhui itsensä ristiin feminismistä.
Haluan tuoda esille sen, että Maria Veitola itse puhui kuinka hänen mielestä on niin väärin että naisia seksualisoidaan kaikkien taholta ja että naisilla pitäisi olla samat oikeudet kuin miehellä. Sanoi että jos mies saa laittaa instaan nänninsä niin kyllä naisenkin pitäisi saada laittaa ilman että on pelkoa kuvan poistosta. Sanoi myös että omasta mielestään nainen saa esitellä itseään ihan niinkuin itse haluaa.
Mutta samaan hengenvetoon kuitenkin ristiriitaisesti tuomitsi Saran kuvat missä näyttää omaa ihoaan ja näyttää olevan sinut itsensä ja naiseutensa kanssa. Yhtäkkiä Maria Veitola seksualisoi itse Saran kuvia.
Ja hänen mielestä Sara saa noilla kuvilla jonkinlaista valtaa (seksuaalistako?) ja seuraajia ja on kovin ahdistunut mitä kuvaa antaa nuorille.
Voiko tämä läppä feministiksi itseään kutsuva puhua itseään pahemmin ristiin?
Hän myös oli täysin pettänyt Saran ennen haastattelua. Sara kertoi kuinka hän odotti tätä haastattelua missä pääsee kertomaan omasta työstään omin sanoin ja kysymykset olivatkin Veitolan kanssa ennaltakäyty läpi. Sara ei odottanut kiusaamista. Veitola oli ollut todella mukava ennen lähetystä, mutta lähetyksen alkaessa oli muuttanut kaikki kysymyksensä ja asenteensa Saraa kohtaan. (ei yhtään seksististä, missä on se feminismi ja naisten puolustaminen ja yhtäpitäminen)?
Maria oli virittänyt Saralle ansan ja kysellyt täysin olemattomia, kaula-aukoista , laukuista ja paljaista kuvista, mistä ei sovittu.
Kyllähän sen näkee kuinka Sara marssi lähetykseen innoissaan ja kehui Veitolaa, ja sitten Veitola tykittää ja Sara on ihan puulla päähän lyöty.
Sara avautuukin aiheesta blogissaan. Ja tässä juttu seiskaan:
https://www.seiska.fi/Uutiset/Sara-Sieppi-avautuu-blogissaan-EVS-haasta…
Kommentit (1904)
Se on VIIHDEohjelma, siksi Veitola ja kumppanit on niin päällekäyviä. Ohjelman idea ei ole mikään "Hyvää iltaa arvoisa vieras, saisinko kysyä teiltä jotain täysin mielenkiinnotonta ja tylsää?" -lässynlää, vaan nimenomaan julkisuudessa olleiden asioiden riepottelu.
Harmillista, että Sara otti itseensä eikä saanut sanottua asioita, joita olisi halunnut. Mutta suoraan sanottuna paskasti oli taustatyönsä tehnyt jos ei tiennyt mihin ryhtyy, kun haastatteluun suostui.
Kannattais nyt vaan jatkaa omaa elämäänsä itsevarmasti ilman turhaa säälinkerjuuta.
veitola Maria kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kun on sovittu ihan eri kysymyksistä ja tulet luottavaisin mielin haastatteluun. Sitten sut nolataan ja sua pilkataan melkein miljoonan katselijan edessä, onko ihme jos Sara jäätyi? Miten itse olisit tilanteessa reagoinut?
Miksi Sara ei ole kertonut mitä sovitut kysymykset olivat?
Nyt julkisuuteen ne oikeat kysymykset!!!!
Kovan prässin johdosta murruin ja tässä on ne kysymykset joista sovittiin.
1.Mistä laukkumerkeistä tykkäät eniten?
2. Mikä reissu on ollut ihanin ja miksi?
3. Uusi tukkas on upee! missä kampaajalla käyt?
4. Onko syksyksi uusia jänniä työprojekteja?
:D :D :D
Just näin. Tällaisista kyssäreistän ko. ohjelma on tunnettu :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselleni tulee mieleen esim Hyvät ja huonot uutiset ja Pitääkö olla huolissaan ohjelmat. Niissä molemmissa saatetaan heittää rankkaakin läppää, mutta AINA kunnioitetaan vierasta. Rankempaan herjaan lähdetään vasta, jos se vieras siihen rohkaisee ja tekee aloitteen. Sielläkään ei koskaan pilkata, että "ai sinä olet tuollainen hienopieru, kun me ollaan totuttu vähän ronskimpaan tyyliin". Koettakaas seurata.
Mutta tämä ohjelma olikin EVS. En ymmärrä mitä tavoittelet vertaamalla johonkin toiseen ohjelmaan
No ihan vain siinä mielessä, kun tässä sanotaan, että tyyli on humoristinen, rempseä ja suora. Nämä kaikki onnistuu myös kunnioituksen kanssa ja ilman v*ttuilua. Mutta jos evs haluaa profiloitua v*ttuiluohjelmana, niin kaikin mokomin. Sanotaan se sitten ääneen, eikä vedota huumoriin.
Aika monta kertaa on mainittu, että kyseisessä ohjelmassa haastattelut on provokatiivisia. Jos ei sitä kestä niin ei pidä mennä.
No sehän on sitten hyvä, jos myönnetään, että v*ttuilullahan tämä ohjelma porskuttaa. Turha selittää mistään huumorista ja suoruudesta, koska niistä ei ole kysymys. Tässä nyt kuitenkin aika monta vastaajaa sanoo, ettei ole v*ttuilua ollenkaan.
Se kuvavertailukohta oli selvää LÄPPÄÄ. Jos sinä näit siinä vittuilua, niin se on sinun päässäsi. Siinä naurettiin nimenomaan Veitolan kuvalle. Katsopa uudestaan, missä kohtaa yleisö nauraa. Ei siinä naureta Siepille, vaan Veitolalle ja hänen hyvin tavismaiselle aamulleen ja kömpelöille yrityksilleen näyttää luontevalta samassa poseerausasennossa.
Ai Veitolan kuvastako siinä kysyttiinkin, että miksi sun käsi on tossa noin ja onks toi tosiaan sun mielestä rankka aamu. Kannattaisiko katsoa se pätkä uudestaan?
Onko tämä nainen sun mielestä kiusaaja?
https://www.boredpanda.com/celebrity-instagram-parody-celeste-barber/?u…
Minun mielestä ei ole. Itsellä tuli Veitolan huumorista juuri tämän tyyppiset vedot mieleen. Minusta se oli ihan selvästi vain ja ainoastaan vitsailua.
Itse asiassa juuri noita hiljattain mietin, kun näitäkin on nykyään joka paikassa. Aluksi tuokin oli hauskaa ja hyvä kannanotto niihin älyttömimpiin poseerauksiin, mutta kun näitä tehdään nykyään niin paljon, että nuokaan eivät enää minun silmissäni ole mitään muuta kuin tämän humoristin omaa huomionhakua.
Ja tuolla aiemmin jo sanoinkin, että on ihan hyvä läppä tehdä tuollainen vertailu, mutta tuo "miksi sun käsi on tolleen, miten sä oot päätynyt tuohon asentoon" ei ole enää hauskaa, vaan pelkkää pilkkaamista.
Eli sun mielestä kuva, jossa nainen asettautuu samaan asentoon kuin malli tuolin kanssa "Being A Model Is Harder Than You Think", on kiusaamista? Koska siinähän huumoria vedetään juuri vaikeasta poseerausasennosta, mitä Veitolakin teki.
Vielä noin sadannen kerran: kuva ei ole ongelma, vaan se miten sitä sanallisesti ruoditaan.
Vertaa, jos laitat kuvat kahdesta selkeästi erilaisesta asukokonaisuudesta, josta kaikki näkee eron, mutta sitten lähdet sanomaan, miksi sulla on tossa tollainen paita, kun mulla on tällainen paita. Ero on selkeä, mutta ainoastaan kommentointi tekee toisesta "oikeamman" tavan. Toisen pitää selittää omaa kuvaansa, mutta toisen ei sitä tarvitse tehdä, koska se on jotenkin oikeampi.
No katoitko tuon Grande + tuoli -videon. Siinähän nimenomaan se mies kommentoi, että ei todellakaan ole tuo asento mahdollinen ja hän on suorittanut tutkimuksia. Naiset tekevät saman ja ihmettelevät, miten on tuo asento mahdollista. Miten muka siihen pääsee. Ja Grande ei ollut tästä suuttunut eikä pitänyt kiusaamisena. Kommentoi vaan, että myytinmurtajille tehtävä purtavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä saralta olisi sitten pitänyt kysyä? Miltä tuntuu olla suosittu blogin pitäjä? Mistä saat ideoita postauksiin? Miltä negatiivinen palaute tuntuu?
Minusta Veitola kysyi juuri niitä tärkeitä asioita. Sius yhteiskunnallusesti tärkeitä, ei vain Saralle tärkeitä. Mutta ehkä Sara Sieppi ei tosiaan ollut ajatellut asioita tästä näkökulmasta. Tietysti kuvien ym. miettiminen vie paljon aikaa.
Minä tuolla aiemmin luettelin pitkän listan kysymyksiä, jotka olisivat olleet selkeitä ja neutraaleja ja täsmälleen samoista aihepiireistä kuin oli tarkoituskin keskustella.
- mitä bloggaajan työhön kuuluu
- mistä bloggaajan raha tulee
- millaisilla kuvilla tulee parhaiten rahaa ja miksi
- onko paljas pinta välttämättömyys
- millaisen mallin nuoret saavat blogeista ja instakuvista
- onko annetussa mallissa jotain ongelmallista
jne.
Näitä Siepiltä "kysyttiin", mutta vastauksen antoi Veitola itse ja sanamuodot olivat omituisia.
Ai jaa? En huomannut että Veitola olisi vastannut esittämiinsä kysymyksiin. Itseasiassa moni kysymys jäi kokonaan ilman vastausta. Mielestäni Veitola pohjusti monta kysymystä hieman provosoivasti ja antoi siinä Saralle hyvin aineksia vastaukseen. Mutta ei lähtenyt, ei. Varmasti eivät olleet uusia kysymyksiä Saralle. Eikö hän tosissaan ollut miettinyt niihin vasta argumentteja? Pakkohan hänen on rakentaa jonkinlaista karttaa tai tarinaa omaan päähänsä omasta toiminnastaan. Tehdä oma toiminta itselleen järkeväksi, perustella se itselleen niin että pystyy katsomaan itseään peiliin. Varsinkin kun sitä kai on ennenkin arvosteltu? Vai onko hän vain aina tyytynyt ajattelemaan, että mulle ollaan vain ilkeitä ja mua inhotaan, koska olen niin kaunis/kuuluisa/menestynyt jne. Miksei hän saanut vaihdetta päälle ja kertonut oman näkökulmansa. Vai onko niin, että sitä omaa näkökulmaa todellakaan ei ole??
Ehkä juju oli juuri se, että asiat kysyttiin siten, että pitää olla vasta-argumentteja, kun alunperin kysymykset oli muodostettu vain neutraalisti.
"Mitä mieltä olet kuvien antamasta roolimallista?"
"Kuvat antavat nuorille mallin, että plaa plaa plaa plaa....... Eikö niin?"
No ymmärtäisin, jos oltaisiin puhuttu jostain vaikeammasta aiheesta, että kysymysten pitää olla selkeitä ja neutraaleja. Mutta kun kyse oli Saran jokapäiväisestä työstä millä (kai) elättää itsensä? Mutta huomasi kyllä, että tällä bloggaajalla on vähän hatarasti mietittynä toimintansa perustelut. On ehkä mennyt vain jonkun mallin mukaan, lähtenyt tekemään blogia sen kummemmin miettimättä syvällisemmin. Sehän on kai ajan henki.
Sara on tottunut p*rseennuolentaan, siksi otti niin kovin itseensä, kun Veitola ei nuoleskellut häntä millään tavalla.
Kypsää vinkua ja piiloutua blogin taakse, just saying....
Vierailija kirjoitti:
Se on VIIHDEohjelma, siksi Veitola ja kumppanit on niin päällekäyviä. Ohjelman idea ei ole mikään "Hyvää iltaa arvoisa vieras, saisinko kysyä teiltä jotain täysin mielenkiinnotonta ja tylsää?" -lässynlää, vaan nimenomaan julkisuudessa olleiden asioiden riepottelu.
Harmillista, että Sara otti itseensä eikä saanut sanottua asioita, joita olisi halunnut. Mutta suoraan sanottuna paskasti oli taustatyönsä tehnyt jos ei tiennyt mihin ryhtyy, kun haastatteluun suostui.
Kannattais nyt vaan jatkaa omaa elämäänsä itsevarmasti ilman turhaa säälinkerjuuta.
Olen täsmälleen samaa mieltä. Sara itse teki nyt kärpäsestä härkäsen. Kukaan ei olisi tästä melko tyhjänpäiväisestä haastattelusta juuri mitään mieltä, jos Sara ei olisi sitä nostanut esiin. Olihan se nyt Saran osalta vähän heppoinen esitys, mutta oppia ikä kaikki ja seuraavalla kerralla vähän paremmin valmistautuneena matkaan.
Vierailija kirjoitti:
on ilmoja pidellyt kirjoitti:
Hei keskustelijat
keksitään kaikki 3 kpl kysymyksiä Saralle
KYSYMYKSET EIVÄT SAA OLLA LOUKKAAVIA!'
On helppo haukkua toimittajaa työssään....
1. Miten toivot urasi etenevän?
2. Miten olet kokenut elämäsi julkisuudessa?
3. Mitä haluisit sanoa julkisuudesta haaveileville nuorille?
Mitä toivot vastaukseksi? Yleistä lätinää joka ei kiinnosta ketään?
1) Mä toivon että mä saan tutustua uusiin ihmisiin ja tehdä monipuolisesti erilaisii siistei proggiksii...
2) Tää on ollu tosi hienoa ja aikaa, mä oon tutistunu erilaisiin ihmiisin kasvanut tosi paljon tänä aikana ja vieläkin sitä oppii uusia juttuja
3) Uskokaa itseenne ja unelmiinne!
Blaahh, aina samat jargonit kaikilla nykyään joka paikassa.
Katsoin haastattelun ja ihan samaa shaibaa kuin ohjelma muutenkin. No ei saanut Sarasta hymyä enempää irti, kuten ei kukaan muukaan. Tyypillinen suomalainen, selvinpäin hyvin sulkeutunut ihminen.
Haastattelun aihe oli kiinnostava, harmi vaan ettei Siepistä ollut vastaajaksi mielenkiintoisin väitteisiin ja kysymyksiin.
Toivottavasti kirjoittaa blogissaan totuuksia, joita yleisö haluaisi tietää! Eli minkälaista hänen työnsä oikeasti on, mitä se vaatii, kuinka on varaa elämäntyyliinsä, mitä mieltä siitä että nuoret ihannoi somen glamour-elämää jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin kauan kun Sieppi ei paljastu itse kiusaajaksi, saa se minun puolestani postailla laukuistaan ja perseestään kuvia someen niin paljon kuin sielu sietää. Jokainen tavallaan.
Sarahan on jo paljastunut kiusaajaksi! Haukkui tätä yhtä missiä ja Saran hovi komppasi. Se oli aika kylmää kyytiä! Eli siksi en sääli häntä nyt.
Mut myös Veitola on epämiellyttävä. Ihan yhtä mietitty hänenkin Instansa on vaikka ovat muka-rentoja poseerauksia.
En ole tällaisesta kuullutkaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
on ilmoja pidellyt kirjoitti:
Hei keskustelijat
keksitään kaikki 3 kpl kysymyksiä Saralle
KYSYMYKSET EIVÄT SAA OLLA LOUKKAAVIA!'
On helppo haukkua toimittajaa työssään....
1. Miten toivot urasi etenevän?
2. Miten olet kokenut elämäsi julkisuudessa?
3. Mitä haluisit sanoa julkisuudesta haaveileville nuorille?Mitä toivot vastaukseksi? Yleistä lätinää joka ei kiinnosta ketään?
1) Mä toivon että mä saan tutustua uusiin ihmisiin ja tehdä monipuolisesti erilaisii siistei proggiksii...
2) Tää on ollu tosi hienoa ja aikaa, mä oon tutistunu erilaisiin ihmiisin kasvanut tosi paljon tänä aikana ja vieläkin sitä oppii uusia juttuja
3) Uskokaa itseenne ja unelmiinne!Blaahh, aina samat jargonit kaikilla nykyään joka paikassa.
Kyynisyys on usein yksi masennuksen oireista. Miten on mielenterveytesi laita? Olisiko aika tehdä masennustesti?
Vierailija kirjoitti:
Katsoin haastattelun ja ihan samaa shaibaa kuin ohjelma muutenkin. No ei saanut Sarasta hymyä enempää irti, kuten ei kukaan muukaan. Tyypillinen suomalainen, selvinpäin hyvin sulkeutunut ihminen.
Sulkeutunut, koska kohdellaan hyökkäävästi. Nippuunko Saran olisi pitänyt Veitola laittaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin kauan kun Sieppi ei paljastu itse kiusaajaksi, saa se minun puolestani postailla laukuistaan ja perseestään kuvia someen niin paljon kuin sielu sietää. Jokainen tavallaan.
Sarahan on jo paljastunut kiusaajaksi! Haukkui tätä yhtä missiä ja Saran hovi komppasi. Se oli aika kylmää kyytiä! Eli siksi en sääli häntä nyt.
Mut myös Veitola on epämiellyttävä. Ihan yhtä mietitty hänenkin Instansa on vaikka ovat muka-rentoja poseerauksia.
Että sellainen puhdas pulmunen tämä Siepin Sara.
T. eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Linkki ei johda yhtään mihinkään.
Että sellainen puhdas pulmunen tämä Siepin Sara.
T. eri
Missit toivovat maailman rauhaa, mutta jos kysyttäisiin "kuinka toteuttaisit maailamaan rauhan?"
Siinä meneekin missiprinsessalta sormi suuhun ja vastaus on piiiiiitkä hiljaisuus. Ajattelu ja pohdiskelu ei tunnu olevan nättien tyttöjen alaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veitola kuvaili hyvin Siepin instan sanoman. Mitä voi ajatella ihmisestä, joka matkustaa yhden vuoden aikana neljätoista(?) kertaa lomalle, miettimättä yhtään esim. miten paljon lentomatkailu saastuttaa. Ei kovin syvällistä, kantaaottavaa tai vastuullista.
Haastattelu ei ollut edes kovin paha. Jotain terää pitää olla, että keskustelua saadaan aikaiseksi.Mikäs se Veitolan instan sanoma sitten on? Läpinäkyvän laskelmoiva profiiilihan sekin on. Suunnattu vaan eri kohderyhmälle.
Ainakin ohjelmassa ollut kuva Veitolan rankasta aamusta oli hauska, itseironinen ja terävä. Veitola uskaltaa olla ruma, se on älykästä.
Sieppi taas on jotain ihan muuta. Kaunis kyllä, muodokas ja ruskea. Osaa meikatakkin ja tykkää ilmeisesti vaatteista. Liihottelee useasti jossain bileissä ystäviensä kanssa. Välillä jotain päiväkirjamaisia tunteenpurkauksia. Instassa on myös useasti tarjouskuponkeja, nekin vain -20 %, mikä ei ole paljon.
En vain oikein löydä kuvien takaa muuta sanomaa, kuin että Sieppi haluaa näyttää itsensä kauniina ja haluttavana. Niinhän tuhannet muutkin instan käyttäjät. Omaperäisyys jää puuttumaan. Mitään varsinaista sanomaa ei jää mieleen.
Aika tylsä on Saran insta. Minäminäminäminä-tyyppi. Hänkö ei ole lainkaan narsistinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpas inhottava. Ja tekopyhä. Eli Sieppi haukkuu EVS:ssa, että Cheyenne on edennyt reittä pitkin ja sitten itkee Veitolalle, kuinka häntä luullaan maksulliseksi. Vaikea tuntea myötätuntoa, jos itse kohtelee muita naisia noin. Cheynnne ei edes sanonut mitään pahaa tuossa. Hänhän on itsekin missipiireistä ja valitteli sitä, että missien perustehtävät ovat kadonneet ja missiys tuntuu nyt lähinnä pääsylipulta vip-bileisiin. Toivoi siis ilmeisesti misseille enemmän painoarvoa ja järkevämpiä tehtäviä. Ja tästäkö Sieppi suuttui? Että joku missi haluaa sisällöllisempiä tehtäviä?
Vierailija kirjoitti:
Missit toivovat maailman rauhaa, mutta jos kysyttäisiin "kuinka toteuttaisit maailamaan rauhan?"
Siinä meneekin missiprinsessalta sormi suuhun ja vastaus on piiiiiitkä hiljaisuus. Ajattelu ja pohdiskelu ei tunnu olevan nättien tyttöjen alaa.
Jännä juttu, että politiikoille käy usein samoin. Kertoisiko se siitä, että tuo kysymys on aika vaikea?