Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En vaan voi ymmärtää aikuisia jotka pelaa jotain videopelejä?

Vierailija
30.08.2018 |

Siis miten aikuinen ihminen voi tuhlata aikaansa joihinkin lapsille tarkoitettuihin videopeleihin?

Kommentit (135)

Vierailija
81/135 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kaunokirjallisuus, satuja aikuisille. ei niistä mitään hyötyä aivoille.

Kerropa missä pelissä tarinankerronta on verrattavissa maailmankirjallisuuden klassikkoihin?

The Longest Journey pesee taatusti valtaosan kirjallisuudesta tuolla saralla.

Huomaa kyllä ettei "geimerit" vietä paljon aikaa kirjallisuuden parissa, jos joku fantasiaseikkailu pieksee Dostojevskin tuotannon.

Vierailija
82/135 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerropa missä pelissä tarinankerronta on verrattavissa maailmankirjallisuuden klassikkoihin?

Huomaa kyllä ettei "geimerit" vietä paljon aikaa kirjallisuuden parissa, jos joku fantasiaseikkailu pieksee Dostojevskin tuotannon.

Nyt puhuttiin viihdyttävästä tarinankerronnasta, ei unilääkkeistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/135 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään itsekin pelata pelejä, mutta nämä tyypit jotka väittää että pelien tarinat pieksee kirjallisuuden tai elokuvat ei joko lue kirjoja/katso hyviä elokuvia tai ovat muuten vaan pihalla. Pelit on ihan kivaa ajanvietettä, mutta niiden tarinankerronta on parhaimmissakin peleissä vain ihan ok tv-sarjan tai nuortenkirjan tasoa. Mistään suuresta taiteesta ei voi puhua.

Vierailija
84/135 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt puhuttiin viihdyttävästä tarinankerronnasta, ei unilääkkeistä.

Ei puhuttu, vaan kysyttiin, että mikä peli vetää vertoja maailmankirjallisuuden klassikoille. Jos sinua nukuttaa älykäs kirjallisuus, niin se kertoo vain sinun henkisistä kyvyistäsi.

Vierailija
85/135 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietokonepelit provon aiheena on kuin Unikko-kuosinen kaapu. Tavallaan klassikko, mutta luoja miten mielikuvitukseton ja kulunut!

Vierailija
86/135 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esport on erittäin kovaa hommaa. Pääkoppa ja fysiikka pitää olla terävä. Muuten et pärjää. On antauduttava täysin treenaamaan 10 h päivässä. Kuntosali, lenkkeily joka päiväinen myös.

Nämä Dota-voittajat ei kyllä näytä siltä että olisivat eläessään käyneet kuntosalilla.

Saanko esitellä, Tal "Fly" Aizik:

https://www.instagram.com/p/BXQV7i7goGU/?hl=fi&taken-by=tal.aizik

Oho, yksi pelaaja joka harrastaa myös liikuntaa. Sehän riittää todisteeksi, että kaikki pelinörtit on salihirmuja, eikö?

Vierailija
87/135 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietokonepelit provon aiheena on kuin Unikko-kuosinen kaapu. Tavallaan klassikko, mutta luoja miten mielikuvitukseton ja kulunut!

Silti jaksaa herättää tunteita ja keskustelua monen sivun verran. Jotkut aiheet ne vaan jaksaa kuohuttaa.

Vierailija
88/135 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiesittekö että pelaaminen kuntouttaa aivoja?

Ei tiedetty, koska ei pidä paikkaansa. Jos ADHD:n kehittäminen itselle on kuntouttamiesta, niin ehkä sitten.

Vierailija
89/135 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse pelaan pokeria ja worms reloade matopeliä joka päivä monta tuntia

Vierailija
90/135 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika hyvä trollaus, mut voitaisko me vaan alkaa kehumaan parhaita pelejä tässä? Itse olen Metal Gear Solid-fani, kaikki ps1- kaudelta alkaen olen pelannut ja niissähän on aivan hel**tin syvällisiä teemoja.

Viime vuosien suosikkejani on Witcher 3 (aivan mahtava maailmanrakennus!), Horizon Zero Dawn, Last of Us (ehkä parhaita pelejä ikinä) ja monet ns. indie-pelit, esim. Inside. Tässä iässä olen todennut, ettei aika eikä kärsivällisyys riitä enää pelaamaan yhtään huonoja pelejä, moni ns. AAA-sarjan peli on päässyt nopeasti kiertoon kun ei vain nappaa.

Ja olen nelikymppinen nainen. Parikymmentä vuotta sitten olin vielä "outolintu", ihmiset oikeasti ihmetteli miten nuori nainen pelaa. Nykyään kun tulee puhe peleistä puolituttujen kanssa, lähes kaikki on pelannut jotain tai ainakin katsellut vierestä. Meilläkin sitä harrastetaan, eli välillä minä pelaan, välillä mies, ja toinen seuraa tarinaa aktiivisesti vierestä. Eli tää trolli on nyt kyllä vähän vanhanaikainen...

Omat suosikkipelisarjani ovat lapsuudesta asti olleet Tomb Raider-, Resident Evil-, Devil May Cry, ja Ninja Gaiden-sarjat.

Ja siitä olen myös samaa mieltä, että indie-puolella on viime vuosien saatossa tullut useita hienoja pelejä, esim. Flower, Journey, Abzu, Hellblade (joskaan en ole täysin varma onko tämä indie, mutta sellaiseksi se jossain arvosteluissa luokiteltiin) ja Child of Light. Indie-puolellahan nykyään julkaistaan paljon sellaista uutta ja innovatiivista, mitä ei juuri näissä AAA-peleissä näe.

T: mies joka kirjoitti viestit 54 ja 68

Vierailija
91/135 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika hyvä trollaus, mut voitaisko me vaan alkaa kehumaan parhaita pelejä tässä? Itse olen Metal Gear Solid-fani, kaikki ps1- kaudelta alkaen olen pelannut ja niissähän on aivan hel**tin syvällisiä teemoja.

Viime vuosien suosikkejani on Witcher 3 (aivan mahtava maailmanrakennus!), Horizon Zero Dawn, Last of Us (ehkä parhaita pelejä ikinä) ja monet ns. indie-pelit, esim. Inside. Tässä iässä olen todennut, ettei aika eikä kärsivällisyys riitä enää pelaamaan yhtään huonoja pelejä, moni ns. AAA-sarjan peli on päässyt nopeasti kiertoon kun ei vain nappaa.

Ja olen nelikymppinen nainen. Parikymmentä vuotta sitten olin vielä "outolintu", ihmiset oikeasti ihmetteli miten nuori nainen pelaa. Nykyään kun tulee puhe peleistä puolituttujen kanssa, lähes kaikki on pelannut jotain tai ainakin katsellut vierestä. Meilläkin sitä harrastetaan, eli välillä minä pelaan, välillä mies, ja toinen seuraa tarinaa aktiivisesti vierestä. Eli tää trolli on nyt kyllä vähän vanhanaikainen...

Omat suosikkipelisarjani ovat lapsuudesta asti olleet Tomb Raider-, Resident Evil-, Devil May Cry, ja Ninja Gaiden-sarjat.

Ja siitä olen myös samaa mieltä, että indie-puolella on viime vuosien saatossa tullut useita hienoja pelejä, esim. Flower, Journey, Abzu, Hellblade (joskaan en ole täysin varma onko tämä indie, mutta sellaiseksi se jossain arvosteluissa luokiteltiin) ja Child of Light. Indie-puolellahan nykyään julkaistaan paljon sellaista uutta ja innovatiivista, mitä ei juuri näissä AAA-peleissä näe.

T: mies joka kirjoitti viestit 54 ja 68

Jos konsolipeleihin mennään, niin omia suosikkeja ovat (kyllä) vanhat Mega Man -pelit ja itseasiassa uusimman laitoin preorderiin steamissa, Legacy of Kain -sarja, Final Fantasyt (etenkin 7-9), DMC.. Resident Evilit ja Silent Hillit kiinnostais, mutta en ole saanut aikaiseksi hankkia ja kokeilla.

N29, se raidaaja

Vierailija
92/135 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jahas, pääsin juuri kotiin työvuorosta ja taidan välipalan jälkeen siirtyä DAI:n pariin rentoutumaan ja seuraavia strategioita suunnittelemaan. Tai mennä AC:ssä tutkiskelemaan renessanssiajan italialaisia kaupunkeja ja arkkitehtuuria läheltä. Venetsian Santa Marian basilika taitaa kutsua seuraavaksi.

t. N43, joka on käyttänyt telkkaria lähinnä peliruutuna kolmikymppisestä lähtien

Minä kun olen huono muistamaan lyhenteitä, joten voitko kertoa, mitä pelejä nuo ovat. t. 58

En ole tuo lainaamasi kirjoittaja, mutta otaksun hänen tarkoittavan DAI:llä Dragon Age: Inquisition-peliä.

AC taas on lyhenne Assassins Creed-sarjasta.

Jep, juuri näin. Assassin's Creed II on sarjasta se, joka pyörii Italiassa. On oikeasti kiintoisaa nähdä ihan nenäetäisyydeltä näitä rakennuksia ihan uusista näkökulmista kuin itse pääsisin näkemään, ovat pääosin melko hyviä aitojen rakennusesikuviensa edustajia, yksityiskohtia myöden.

Tosin omaan makuun parhaiten sopivat noista huolimatta edelleen Mass Effectit 1-3 (An-drama-daa en edes halua mainita tähän sarjaan kuuluvaksi, ei iske lainkaan). Vaihtelun vuoksi kuitenkin on kiva kokeilla muitakin.

Ja headbuttia Wrexin maininneelle tuolla ylempänä ketjussa. :)

t. se 43-vuotias naispelailija edeltä

Vierailija
93/135 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä tiettyjen ohjelmien katsomot aina täynnä naisia, Putous ja oikeastaan kaikki muutkin suomalaiset hassunlässynhauskat ohjelmat.  Miehet pelaa vaativia pelejä missä aivot kokoajan käy täysillä. Ja se pelaaminen rentouttaa samalla kun muut huolet unohtuu hetkeksi ja aivot saa hyvää "liikuntaa"

Vierailija
94/135 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

redalert kirjoitti:

Jostain syystä tiettyjen ohjelmien katsomot aina täynnä naisia, Putous ja oikeastaan kaikki muutkin suomalaiset hassunlässynhauskat ohjelmat.  Miehet pelaa vaativia pelejä missä aivot kokoajan käy täysillä. Ja se pelaaminen rentouttaa samalla kun muut huolet unohtuu hetkeksi ja aivot saa hyvää "liikuntaa"

Haistapa kukkanen. 

t:nainen joka pelaa "vaativia" pelejä siinä missä mieskin

ps. miksi te vastaatte selvälle trollille?

Vierailija
95/135 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska trollille v:ttuilu on niin mukavaa ja palkitsevaa. Tosin se on pois peliajasta, joten...

Vierailija
96/135 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi naisetkin, jotka kuitenkin ovat luonnostaan järkevämpiä ja käytännönläheisempiä, ovat innostuneet noista poikien peleistä? Luulevatko, että peliporukoihin menemällä saa helpommin miehen? Uskovatko ihan oikeasti tulevansa edes hyväksytyksi niihin porukoihin?

Nojaa, itse pelaan World of Warcraftia, olen saanut hyvä kavereita ja ystäviäkin sieltä. Raidaan normaali/heroiccitasolla ja teen instansseja mythic keystoneilla, niin korkeita kuin vain saadaan tehtyä.

Pelaan pääasiassa miesporukalla ja he ovat hyvin minut hyväksyneet.

Taidat vain olla kateellinen kun sinulla ei ole kavereita saman harrastuksen ääressä, missä voisi kuluttaa vaikka päivän jos siltä tuntuu. ;)

N29

For the Horde!

Vierailija
97/135 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Detroit become human ja itkemättä en pysty pelaamaan sitä <3

Vanhoista peleistä Little big adventure 1 ja 2. Lapsena pelasin mutta uudelleen nuorena aikuisena ja juonen ymmärsi paremmin

Vierailija
98/135 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska trollille v:ttuilu on niin mukavaa ja palkitsevaa. Tosin se on pois peliajasta, joten...

Juu. Ja eikä ole pois peliajastakaan, jos osaa ajoittaa oikein.. kirjoitan tässä just odotellessani tiimin siirtymistä ja ekan erän alkamista.

Vierailija
99/135 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Detroit become human ja itkemättä en pysty pelaamaan sitä <3

Vanhoista peleistä Little big adventure 1 ja 2. Lapsena pelasin mutta uudelleen nuorena aikuisena ja juonen ymmärsi paremmin

Jaa tykkään simona tarinavetoisista peleistä mutta detroit on saanut aika meh arvosteluja. Ehkä pitää ostaa.

Vierailija
100/135 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi naisetkin, jotka kuitenkin ovat luonnostaan järkevämpiä ja käytännönläheisempiä, ovat innostuneet noista poikien peleistä? Luulevatko, että peliporukoihin menemällä saa helpommin miehen? Uskovatko ihan oikeasti tulevansa edes hyväksytyksi niihin porukoihin?

Itse asiassa noihin porukoihin pääseminen on jopa helpompaa naiselle, näin olen itse kokenut. Naisilla harvemmin on sellaista halua uhoiluun ja pippelin kasvatukseen kuin varsinkin nuorilla miehillä. Tasaa vähän tunnelmaa kun on joku, jolle ei tarvitse esittää. Wowisti minäkin, liki viiskymppinen täti, eikä ole ikinä näiden vuosien aikana pois potkittu tai syrjitty sen kummemmin iän, sukupuolen kuin jo väistämättä vähän hitaamman reagointikyvynkään vuoksi.