En vaan voi ymmärtää aikuisia jotka pelaa jotain videopelejä?
Siis miten aikuinen ihminen voi tuhlata aikaansa joihinkin lapsille tarkoitettuihin videopeleihin?
Kommentit (135)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi naisetkin, jotka kuitenkin ovat luonnostaan järkevämpiä ja käytännönläheisempiä, ovat innostuneet noista poikien peleistä? Luulevatko, että peliporukoihin menemällä saa helpommin miehen? Uskovatko ihan oikeasti tulevansa edes hyväksytyksi niihin porukoihin?
Nojaa, itse pelaan World of Warcraftia, olen saanut hyvä kavereita ja ystäviäkin sieltä. Raidaan normaali/heroiccitasolla ja teen instansseja mythic keystoneilla, niin korkeita kuin vain saadaan tehtyä.
Pelaan pääasiassa miesporukalla ja he ovat hyvin minut hyväksyneet.Taidat vain olla kateellinen kun sinulla ei ole kavereita saman harrastuksen ääressä, missä voisi kuluttaa vaikka päivän jos siltä tuntuu. ;)
N29
For the Horde!
For 'de Horde! :D
N29
Itse neljääkymppiä kirivä nainen, pelannut 9-vuotiaasta saakka, jolloin kotiin tuli 8-bittinen Nintendo. Tietokoneiden puolelta pelit jääneet kokematta, joskin WoW kiinnostaisi nyt, kun alkaisi olla taloudellisesti mahdollista hankkia pelikone. Muutoin pleikkarilla; Devil May Cry ihan ensimmäisestä osasta lähtien, Metal Gear Solid, Mass Effect, Dragon Age, Bayonetta, The Last Guardian, Shadow of Colossus, Nier Automata, Tekken, Soul Calibur, Resident Evil... 99% ystävistä on löytynyt pelien kautta ja ei puhuta ainoastaan "hyvää päivää"-kavereista, vaan 10+ vuotta jatkuneista ystävyyksistä.
Olen huomannut, että varsinkin nuoremmille on oikeastaan helpottavaa huomata, että vitsi, tossa täti-iässäkin SAA ja VOI vielä pelata! Nuorilla on kamala paine "aikuistua" ja jättää taakseen kaikki tyhjänpäiväiset jutut. Varsinkin naisten oletetaan "aikuistuvan" ja jättävän taakseen pelit, sarjikset, leffat, sarjat jne. ja keskittyvän lapsiin, avioliittoon, sisustamiseen ja siihen siivoamiseen. Joku naisille suunnattu sarja kuten Sinkkuelämää suotakoot, mutta hyvä jumala, ei missään nimessä pleikkarin ohjainta käteen tai minnekään WoWiin et ainakaan sukella!
Mies sen sijaan saa aivan rauhassa pelata, lukea sarjiksia ja fanittaa edelleen samoja juttuja 45-vuotiaana kuin 15-vuotiaana.
Kapinaan vaan, pelaavat ja fanittavat kanssasisaret! Ollaan just sitä, mitä ollaan, ja tehdään vapaa-ajallamme just sitä, mikä meitä kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi naisetkin, jotka kuitenkin ovat luonnostaan järkevämpiä ja käytännönläheisempiä, ovat innostuneet noista poikien peleistä? Luulevatko, että peliporukoihin menemällä saa helpommin miehen? Uskovatko ihan oikeasti tulevansa edes hyväksytyksi niihin porukoihin?
Joo miehiä me niistä peleistä haetaankin 😂 ihan kuule siksi pelataan, että se on mukavaa ajanvietettä ja itsellä ainakin on kilpailullinen luonne.
N27
Ensin otatte housut käyttöönne, sitten ajatte autoa, nyt pelaatte videopelejä. Luuletteko olevanne miehiä, häh?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo miehiä me niistä peleistä haetaankin 😂 ihan kuule siksi pelataan, että se on mukavaa ajanvietettä ja itsellä ainakin on kilpailullinen luonne.
N27Ensin otatte housut käyttöönne, sitten ajatte autoa, nyt pelaatte videopelejä. Luuletteko olevanne miehiä, häh?
Aattele. Oon kaiken lisäks ammatiltani putkimies.
N27
Vierailija kirjoitti:
Tiesittekö että pelaaminen kuntouttaa aivoja?
En kirjoittanut ylläolevaa kommenttia, mutta alapeukuttajalle tiedoksi, että esimerkiksi monet fysioterapeutit ja neuropsykologit hyödyntävät pelejä kuntoutuksessa.
Jos olisin rikas eikä tarvitsisi töitä tehdä, niin pelaisin varmaan päivät pitkät.
Vierailija kirjoitti:
Itse neljääkymppiä kirivä nainen, pelannut 9-vuotiaasta saakka, jolloin kotiin tuli 8-bittinen Nintendo. Tietokoneiden puolelta pelit jääneet kokematta, joskin WoW kiinnostaisi nyt, kun alkaisi olla taloudellisesti mahdollista hankkia pelikone. Muutoin pleikkarilla; Devil May Cry ihan ensimmäisestä osasta lähtien, Metal Gear Solid, Mass Effect, Dragon Age, Bayonetta, The Last Guardian, Shadow of Colossus, Nier Automata, Tekken, Soul Calibur, Resident Evil... 99% ystävistä on löytynyt pelien kautta ja ei puhuta ainoastaan "hyvää päivää"-kavereista, vaan 10+ vuotta jatkuneista ystävyyksistä.
Olen huomannut, että varsinkin nuoremmille on oikeastaan helpottavaa huomata, että vitsi, tossa täti-iässäkin SAA ja VOI vielä pelata! Nuorilla on kamala paine "aikuistua" ja jättää taakseen kaikki tyhjänpäiväiset jutut. Varsinkin naisten oletetaan "aikuistuvan" ja jättävän taakseen pelit, sarjikset, leffat, sarjat jne. ja keskittyvän lapsiin, avioliittoon, sisustamiseen ja siihen siivoamiseen. Joku naisille suunnattu sarja kuten Sinkkuelämää suotakoot, mutta hyvä jumala, ei missään nimessä pleikkarin ohjainta käteen tai minnekään WoWiin et ainakaan sukella!
Mies sen sijaan saa aivan rauhassa pelata, lukea sarjiksia ja fanittaa edelleen samoja juttuja 45-vuotiaana kuin 15-vuotiaana.
Kapinaan vaan, pelaavat ja fanittavat kanssasisaret! Ollaan just sitä, mitä ollaan, ja tehdään vapaa-ajallamme just sitä, mikä meitä kiinnostaa.
Ja yleensä naiset kaiken lisäksi pelaavat huomattavasti monipuolisimpia pelejä, kuin ne naisten pelaamisesta irvailevat miehet (ja teinit). Nämä irvailijat eivät oman kokemukseni mukaan yleensä pelaa juuri muuta, kuin näitä Codeja verkossa, kun taas monet naiset pelaavat esim. kolmannen persoonan toiminta pelejä (esim. juuri Devil May Cry, Tomb Raider), ja esim. kauhupelejä (esim. Resident Evil, Evil Within), ja sitten niitä oikein tarinavetoisia pelejä (esim. Last Of Us). Ja samoiten ne miehet, jotka eivät näe naisten pelaamisessa mitään ihmeellistä, omaavat myös yleensä laajemman pelimaun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska trollille v:ttuilu on niin mukavaa ja palkitsevaa. Tosin se on pois peliajasta, joten...
Juu. Ja eikä ole pois peliajastakaan, jos osaa ajoittaa oikein.. kirjoitan tässä just odotellessani tiimin siirtymistä ja ekan erän alkamista.
Voisit väliajalla pelata jotain muuta.
Mä olen aina tykännyt pelata eri pelejä, ja tykkään myös katsoa kun toinen pelaa. Pelaamme avomiehen kanssa WoWia omilla pelikoneillamme yhdessä, ja usein katselen kun hän pelaa.
Molemmat käymme töissä ja molemmilla takana korkeakoulu.
T. N24
Ajattele, minä olen 48-vuotias nainen, joka paitsi pelaa, myös harrastaa animea ja manga-sarjakuvaa!
Jestas sentään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jahas, pääsin juuri kotiin työvuorosta ja taidan välipalan jälkeen siirtyä DAI:n pariin rentoutumaan ja seuraavia strategioita suunnittelemaan. Tai mennä AC:ssä tutkiskelemaan renessanssiajan italialaisia kaupunkeja ja arkkitehtuuria läheltä. Venetsian Santa Marian basilika taitaa kutsua seuraavaksi.
t. N43, joka on käyttänyt telkkaria lähinnä peliruutuna kolmikymppisestä lähtien
Minä kun olen huono muistamaan lyhenteitä, joten voitko kertoa, mitä pelejä nuo ovat. t. 58
En ole tuo lainaamasi kirjoittaja, mutta otaksun hänen tarkoittavan DAI:llä Dragon Age: Inquisition-peliä.
AC taas on lyhenne Assassins Creed-sarjasta.
Kiitos valtavasti! Täytyy kokeilla näitä. Kuntoutumiseni on edistynyt paljon, kun aloin pelata pelejä :) t.58
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiesittekö että pelaaminen kuntouttaa aivoja?
Ei tiedetty, koska ei pidä paikkaansa. Jos ADHD:n kehittäminen itselle on kuntouttamiesta, niin ehkä sitten.
Kyllä tämä todellakin pitää paikkansa. Hyödynnetään esimerkiksi neurologisessa kuntoutuksessa.
Kaikkien aikojen suosikkipelini on Civilization II. Kellään mitään pelisuosituksia tämän pohjalta? Pelaamisessa on ollut monien asioiden vuoksi taukoa, mutta nyt pelaan taas.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkien aikojen suosikkipelini on Civilization II. Kellään mitään pelisuosituksia tämän pohjalta? Pelaamisessa on ollut monien asioiden vuoksi taukoa, mutta nyt pelaan taas.
Anno-sarja, Colonization, Age of empires, Company of heroes
Näin peliohjelmoijana tietysti toivon että mahdollisimman monet pelaisivat, mutta itse pelaan aika vähän nykyään. Odotan alkuperäisen System Shockin remakea, jos se joskus ehkä valmistuu.
Töllökin oli päällä viimeksi kai huhtikuussa, kun pelasin Mega Man 3:a.
..mutta yksi juttu mitä en oikeasti tajua on se, miten joku jaksaa katsoa tv-sarjoja suoratoistona, vielä useampaa yhtä aikaa. Helvetti jossain sarjassa voi olla kuusikin kautta ja kaudessa jotain 10 jaksoa tai enemmän?
Miten jollain riittää aika ja mielenkiinto, itse en jaksa katsoa edes useimpia leffoja loppuun, liian passiivista touhua.
Mä kerran erehdyin töissä sanomaan, etten voisi ottaa koskaan miestä, joka vielä kolmekymppisenä pelaisi play stationilla. Ette voi kuvitellakaan, mikä paskamyrsky siitä syntyi, kun mies jos toinen oli puolustamassa tuota toimintaansa. Jotenkin vaikea kuvitella, että omassa lapsuudessa isäni olisi pimputtanut illat jollain pelilootalla.
KYLLÄ AIIKUISET SAA PELATA JS HALUAA OOTKO ITE VAAN TYHMÄ JA KATEELLINEN KUN ET ITE OO SAANU LUPAA ÄIDILTÄS!!!!1!1111!!!111
SITÄ PAITSI EURHEILU ON TERVEELLISÄ SIINÄ SAA PALJON LIIKUNTAA JA UNTA
Vuosia sitten kun pelasin aktiivisesti, GM oli 45v nainen, laittoi pojat tarvittaessa ojennukseen voicechatissa kun raidattiin :D Ei kukaan mussuttanut vastaan :D