Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hengenvaarallinen kiusaamistapaus, missähän Kotkan koulussa on tapahtunut?

Vierailija
28.08.2018 |

Kommentit (707)

Vierailija
701/707 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en ole viihtynyt kuin yhdessä koulussa. Sielläkin minua tosin välillä kiusattiin, kun olin ujo ja kiltti lapsi. Sen jälkeen on ollut ihan hirveää. On kosketeltu luvattomasti, tuhottu tavaroita, haukuttu ja juoruiltu ihan kaikin aihein. Tönitty, potkittu, kuvattu salaa. Parasta on ollut ehkä se, kun on jäänyt rauhaan ( eli täysin yksin), mutta ilman jatkuvaa kiusaamista. Toisaalta sekin, kun olet olemassa vain sen hetken kun luokka taas pilailee kustannuksellasi on rankkaa.

Tähän on syyllistyneet opettajatkin. Kerran esim tulin luokkaan myöhässä niin hän alkoi kysellä minulta todella pitkään missä olen ollut, mutta monet muut saivat vaan tulla myöhässä ilman kohua. Tällainen tilanne johtaa siihen, että koko luokka saa taas nauraa minua ihan "luvan" kanssa. Välillä opettaja on myös tivannut minulta todella pitkään vastausta,  vaikka tiesi, että kyseinen aine on minulle vaikeaa ja taas oppilaat saivat nauraa "tyhmää". Sitten eräs toinen opettaja on tullut salaa kurkkimaan mitä piirrän ja kertonut sen koko luokalle. Tämä oli viel' sellainen tilanne, missä kaikilla muilla oli parit paritehtävään ja itse olin ilman paria. En koskaan unohda luokan naurua ja sitä kun yritin nauraa vaan mukana. Sitten kerran esitelmässä opettaja, joka tiesi minun jännittävän esiintymistä alkoi itse ensin nauraa, kun huuleni alkoivat vapista ja sitten esitelmäryhmäni ja koko luokka perässä. Ja unohtamatta kaikkia nauruja vääristä vastauksista.

Jos toi kaikki on ihan oikeasti totta, niin en voi sanoa, kuin että suuri osa ihmisistä on täysin järkyttävää p*skaa.

Ei tollanen käytös oo mistään kotoisin; tää ihmiskunta on hyvin sairas ja ongelmallinen.

Eihän tätä voi enää ottaa vakavasti.

On tämä totta, vaikka ei sitä ehkä meinaa uskoa.En voisi edes kuvitella vitsailevani tällaisista asioista. Kaikki tapaukset, joissa opettaja mukana  ovat myös totta. En viitsi edes "koulun tyyppiä" kertoa,  vaikka tekisi mieli ja se olisi varmaan monelle aika yllätys. Niitä olisi myös paljon enemmän kerrottavana, mutta en viitsi kaikkia niin tarkasti kertoa. Yhden voisin vielä tähän lisätä. Meillä oli yläkoulussa tosi iso luokka ja niinpä yhdessä "vaikeammassa" aineessa päätettiin jakaa luokka kahtia ja molemmille puoliskoille omat opettajat. Ihme kyllä jako meni vähän hassusti. Yleensä tällaisissa tilanteissa ryhmä jaettiin aakkosjärjestyksen mukaan. Tässä tapauksessa jako oli ihan ihmeellinen ja oppilaita oli aina A:sta Y:hyn asti omassa ryhmässäni. Myöhemmin, kun asiaa pohdin huomasin, että tämä opettaja oli selvästi ottanut suosikkinsa omaan ryhmäänsä ja jättänyt hiljaiset, muuten erikoiset ( musiikkimaku, vaatetus, käytös) , vähän "huonommat" oppilaat ja häiriköt toiselle opettajalle. Itse siis kuulun myös tähän "huonompien" ryhmään, mutta olin siitä vain iloinen, koska tämä toinen opettaja oli todella mukava ja sainkin nostettua kyseisen aineen 9:sään, kun se oli aikaisemmin ollut 7 ja olin saanut kokeesta yhden nelosenkin. Ja  itse olen aina ollut todella helppo oppilas, joka ei koskaan häiritse tunneilla  ja muutenkaan en oikein tiedä mitä olisi pitänyt tehndä paremmin, että minusta oltaisiin pidetty.

Muuten olen ollut suhteelisen hyvä koulussa. En tiedä sitten ovatko, jotkut opettajat menneet ryhmän käytökseen ja ajatelleet, että minussa on jotain vikaa, kun muut kerran käyttäytyvät näin. Jotenkin olen huomannut, että niitä ollaan kohdeltu hyvin, joista myös luokka pitää ja ne jäävät ihan pimentoon myös opettajilta joilla on luokassa huono asema. Onneksi tämä ei aina mene näin ja jotkut opettajat ovat myös toimineet eri lailla. Heitä sitten muistelen lämmöllä. Kyllä tämä kaikki on silti vaikuttanut myös koulumenestykseen todella paljon. Ei aina ole ollut voimia käydä koulua hyvin ja varsinkin ne vaikeammat aineet ovat olleet sitten monesti jo liikaa. Niinpä oma todistuskin on  sekoitus numeroita aina 10:stä  vitoseen. Toivon vaan, että muilla ei olisi vastaavia kokemuksia. Välillä on ollut niin nöyryytetty olo.

Kauheaa. Kun opettaja on epäasiallinen niin sitä voi olla vielä vaikeampi selittää kotona koska aikuinen on kuitenkin auktoriteettiasemassa. Ei sitä uskota tai oteta todesta. Ajatellaan vaan että joojoo lapset liioittelee ja käyttäytyy huonosti niin ansaitsi varmaan sen

Vierailija
702/707 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
703/707 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin sepå se....

Tätä mä jo epäilinkin, paskaa sain niskaani.

Vierailija
704/707 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvasin että asian todellinen laita selviää kun poliisi ottaa asian selvitettäväkseen.  Mutta onko Suomen poliisilla oikeasti tarpeeksi aikaa näihin?

Vierailija
705/707 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jutussa kerrottiin että epäillyt olivat saaneet painostavia yhteydenottoja! Täälläkin toivottiin kenttäoikeudenkäyntiä!

Vierailija
706/707 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon että tämä kyseinen poika tarvitsisi hoitoa,ei ole yhtään normaalia laittaa patteria suuhunsa tai hevoskast. tuon ikäiseltä..itsetuhoisuutta se on,ei väliä mitä tapahtuu...olen kyllä huolissani tästä nuoresta miehenalusta.Voi myös olla että tällainen käytös on niinkuin hätähuuto,monissa eronneissa perheissä lapset kärsii jos vaikka äiti lähtee ja lapset jää esim isälle...

Vierailija
707/707 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se nyt hienoa, kun täällä kymmenet oletettavasti aikuiset ihmiset ovat toisiaan kiihottaen vaatineet lynkkaamaan syyttömästi syytetyttyjä lapsia ja nuoria.

On uhattu väkivallalla ja vankilalla sekä luokkakavereita että heidän vanhempiaan, opettajia ja koulun henkilökuntaa.

Valekiusattu ja hänen vääriä tietoja levittänyt äitinsä ovat saaneet kovasti sympatiaa, mitä varmasti tarvitsevatkin.

Onko kukaan ajatellut pyytää anteeksi tai perua syytöksiään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kahdeksan