Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hengenvaarallinen kiusaamistapaus, missähän Kotkan koulussa on tapahtunut?

Vierailija
28.08.2018 |

Kommentit (707)

Vierailija
641/707 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko Kotkan kiusaajat on julkisesti naulittu julkiseen häpeäpaaluun?

Vierailija
642/707 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltasanoman keskustelupalstalla oli muutama viesti jossa kerrottiin että tämä uhrina ollut poika oli itse kiusaaja ja hänen veljensä myös...miten tähän nyt sitten pitäisi suhtautua,onko tieto paikkansa pitävä ,koko tapaus varmaan,selviää kyllä...itsekkin kyllä ihmetellyt jos kiusaaminen todella jo jatkunut 6 vuotta,niin äiti väittää...onko tässä nyt sitten joku kissa ja hiirileikki koulun ja tämän pojan äidin kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
643/707 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmat hyökkää?

Eiköhän siellä opettajien koulutuksessa ole opetettu miten opettajan tulee käyttäytä nuissa tilanteissa.vai pelkääkö ne opet?mitä ne pelkää,aikuset ihmiset..

Vai onko opettajille vain liian vaivalloista ja hankalaa puuttua kiusaamisiin,kun yleinen tahtotila on että voivoi mitääneivoitehä ja maailmaontämmönen ja blaablaablaa

——

- Opettajankoulutuksessa EI KERROTA, mitä kiusaamiselle pitäisi tehdä, ei neuvota laki/vastuuasioissa, joten vihreät opettajantaimet tulevat kirkasotsaisina kouluihin opettamaan. 

- Yleensä opettajat ei pelkää niitä lapsia tai vanhempia, vaan saavat toimintaohjeet omalta esimieheltään eli rehtorilta. Itse olen ollut sellaisessa koulussa töissä, jossa oli todella munaton rehtori, salli kiusaamisen tapahtua monen vuoden ajan, eikä tukenut yhtään yrityksiäni lopettaa sitä, päin vastoin lässytti palavereissa vaikka mitä paskaa.

Jos ei opettajat osaa hoitaa (tai ne, jotka osaisivat niin heitä ei tueta) niin sitten kiusatun vanhempien tehtävä rikosilmoitus. Huonosti toimii peruskoulu.

Eli jos kiusatulla fyysisiä vammoja niin lääkäriin ja rikosilmoitus poliisille. Poliisi sitten päättää mitenkä toimia.

Eiköhän opettajiin saataisi nopeasti ”osaamista” jos poliisi puuttuisi.

Jokaisella koululla on muuten oma koulupoliisi johonka voi ottaa yhteyttä tarvittaessa. Tästäkään ei julkisuudessa eikä kouluilla puhuta yhtään mitään.

Ei kiusaamisen poistamiseen ole edes olemassa mitään ihmekonsteja. Myös opettajia kiusataan kouluissa. Niin vanhempien kuin lastenkin taholta. Jos se olisi halusta kyse, kai opettajat sen poistaisivat.

Jos vanhemmat opettavat lapsilleen, että opettajan pitää ’ansaita’ kunnioitus, kuten eräs tässä ketjussa sanoi, hän samalla opettaa, että kaikkia ihmisiä ei tarvitse kunnioittaa, ja että kiusaaminen on pohjimmiltaan ihan ok. Tämän jälkeen on aika turhaa enää syyllistää opettajia asiasta.

Vierailija
644/707 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmat hyökkää?

Eiköhän siellä opettajien koulutuksessa ole opetettu miten opettajan tulee käyttäytä nuissa tilanteissa.vai pelkääkö ne opet?mitä ne pelkää,aikuset ihmiset..

Vai onko opettajille vain liian vaivalloista ja hankalaa puuttua kiusaamisiin,kun yleinen tahtotila on että voivoi mitääneivoitehä ja maailmaontämmönen ja blaablaablaa

——

mistä sä tiedät, miten paljon koulussa on tehty kiusaamisen vastaista työtä ja miten paljon se työ on ehkäissyt kiusaamista? vai kuvitteletko sä, että kun ope sanoo soosoo, niin kiusaaminen loppuu siihen paikkaan koko koulussa eikä sitä enää esiinny?

jos osaat asiat paremmin, lopetta kiusaaminen koko maailmassa siihen paikkaan, vai eikö tahtotilasi riitä vai onko liian vaivalloista ja blaablaablaa?

kun näitä viestejä lukee, niin yllä mainittukin on opettajien parjaamista, vähättelyä ja juuri sitä kiusaamista aikuisten kesken. samaan hengenvetoon huutelee kuitenkin sitten kiusaamisen vastaisesta toiminnasta... varsinainen älykkö siis, penaalin terävin kynä? taidat olla myös se kaikkitietävä maailmannapa, jonka suurin aikaansaannos on monttu sohvatyynyssä...

Iltalääkkeen aika sulla!

Onhan se ihan kaikille selvä että opettajat suomessa yleisesti löysiä vellikelloja ja hampaattomia.

Niin kauan kuin vanhemmat puhuvat toisista ihmisistä tähän tyyliin, opettajien on täysin mahdotonta kitkeä kiusaamista.

Opettajana oikeasti näkee, kenen kotona opitaan kunnioittamaan toisia ihmisiä, ja kenen kotona ei. Ja valitettavasti opettaja voi sille hyvin vähän.

Niin. kyllä senkin näkee kun opettajalla on hyvä itsetunto,ammattitaito ja hyvä asenne ammattiinsa.

Harmi vain että näin ei useimmiten ole.kyllä saisivat mennä opettajat selkärangankasvatus kouluun.olisi sitten sitä mitä näiltä nyt puuttuu.

Kun opettajat ovat jo ITSESSÄÄN JA LÄHTÖKOHTASESTI jo vässyköitä hermoheikkoja huonolla itsetunnolla varustettuja,ei muuta ole luvassa,eihän niilä ole muuta antaa,se on sitte tätä kivakouluhöpönlöpöä yms.

No niin, nyt löytyi sitten taas ihminen, jonka mielestä kiusaaminen on ok. Hän voisi kertoa, miten hänen harrastamansa kiusaamisen saisi loppumaan. Sulkemalla laitokseen?

Ihanaa kun olet löytänyt itsesi!

Jatka valitsemallasi tiellä.

Miettimäsi laitokseen sulku olisi sinulle paikallaan,olen siitä samaa mieltä kanssasi.

Minä en ole täällä nimitellyt enkä haukkunut ketään, toisin kuin tuo lainaamani.

Minkäs tehet ku ku ne opet on kummosia ku ovat.ei ne siitä muuksi muutu vaiks kaikki alkas puhuun niistä korulausein ja kukkasin.

Kiusaajan logiikkaa. Kun se on niin tyhmä, niin saa sitä haukkua.

Vierailija
645/707 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ylilaudalta löytyy mielenkiintoinen keskustelupätkä tästä samaisesta aiheesta,kopsattu jostain sinne.

Vierailija
646/707 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmat hyökkää?

——

- Opettajankoulutuksessa EI KERROTA, mitä kiusaamiselle pitäisi tehdä, ei neuvota laki/vastuuasioissa, joten vihreät opettajantaimet tulevat kirkasotsaisina kouluihin opettamaan. 

- Yleensä opettajat ei pelkää niitä lapsia tai vanhempia, vaan saavat toimintaohjeet omalta esimieheltään eli rehtorilta. Itse olen ollut sellaisessa koulussa töissä, jossa oli todella munaton rehtori, salli kiusaamisen tapahtua monen vuoden ajan, eikä tukenut yhtään yrityksiäni lopettaa sitä, päin vastoin lässytti palavereissa vaikka mitä paskaa.

Jos ei opettajat osaa hoitaa (tai ne, jotka osaisivat niin heitä ei tueta) niin sitten kiusatun vanhempien tehtävä rikosilmoitus. Huonosti toimii peruskoulu.

Eli jos kiusatulla fyysisiä vammoja niin lääkäriin ja rikosilmoitus poliisille. Poliisi sitten päättää mitenkä toimia.

Jokaisella koululla on muuten oma koulupoliisi johonka voi ottaa yhteyttä tarvittaessa. Tästäkään ei julkisuudessa eikä kouluilla puhuta yhtään mitään.

Ei kiusaamisen poistamiseen ole edes olemassa mitään ihmekonsteja. Myös opettajia kiusataan kouluissa. Niin vanhempien kuin lastenkin taholta. Jos se olisi halusta kyse, kai opettajat sen poistaisivat.

Jos vanhemmat opettavat lapsilleen, että opettajan pitää ’ansaita’ kunnioitus, kuten eräs tässä ketjussa sanoi, hän samalla opettaa, että kaikkia ihmisiä ei tarvitse kunnioittaa, ja että kiusaaminen on pohjimmiltaan ihan ok. Tämän jälkeen on aika turhaa enää syyllistää opettajia asiasta.

Samaa mieltä! Vanhempien kuuluisi opettaa lapsillensa, että opettajaa kuuluu kunnioittaa koska hän on opettaja. Piste. Muuten alkaa monenkirjava kriteerien sekamelska, jossa jokainen päättää erikseen mitkä on kunnioituksen vaatimukset. Lapset käyttävät tätä hyväkseen ja manipuloivat vanhempiaan, että en mä sitä nyt tottele kun se on tyhmä enkä mä siksi sitä kunnioita.

Opettajan tehtävä on opettaa. Ei hänen tehtävänsä ole olla joku kunnioitettu guru, joka karismallaan lumoaa lapset tottelemaan. Silloinhan kukaan ei voisi olla opettaja paitsi joku Cheek-tyyppinen hahmo. Hänenkin karismansa kyllä äkkiä kärsisi kolhuja ankeassa ja arkisessa koululuokkatyössä.

Vierailija
647/707 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotkassa on paljon rikollisuutta ja valtavasti venäläisiä.

Vierailija
648/707 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

hölmölä kirjoitti:

Iltasanoman keskustelupalstalla oli muutama viesti jossa kerrottiin että tämä uhrina ollut poika oli itse kiusaaja ja hänen veljensä myös...miten tähän nyt sitten pitäisi suhtautua,onko tieto paikkansa pitävä ,koko tapaus varmaan,selviää kyllä...itsekkin kyllä ihmetellyt jos kiusaaminen todella jo jatkunut 6 vuotta,niin äiti väittää...onko tässä nyt sitten joku kissa ja hiirileikki koulun ja tämän pojan äidin kanssa.

Voi alkaa kunnianloukkaussyytteetkin napsumaan. Pitää vähän miettiä, mitä kommentoi julkisesti ja missä tilanteessa.

Vierailija
649/707 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitaisiin tosiaan laittaa nuo termit kuntoon, kuten moni täällä on jo ehdottanutkin. Luokkakaverin myrkyttäminen EI OLE kiusaamista, vaan murhan yritys, kiusaaminen on sitä, kun härnäät kaveriasi siitä, että hän on ihastunut rinkkuluokan Villeen.

Vierailija
650/707 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

KiVa-koulut on törkeää rahastusta ja tekosyy opettajille sulkea silmänsä kiusaamiselta, voidaan aina vain todeta, että eihän meillä kukaan ketään kiusaa, Kivakoulu, kun ollaan ja juttu on sillä hoidettu; se ns kiusattu taitaa vaan olla vähän herkkänahkainen jne jne.

Minua kiusattiin koko peruskoulun ajan ja, kun ollessani kasiluokalla koulustani tuli kiva, oli ainoa näkyvä muutos se, että välkkävalvoja seisoi ylväänä pihalla neonvärinen, KiVa-logoin koristeltu huomioliivi päällään, yrittäen kai sillä tavalla muistutella oppilaille, millainen koulu me ollaankaan. Säälittävää.

On aina mennyt kivahuijarikoulut enemmän, tai vähemmän tunteisiin.

Vierailija
651/707 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä KIUSAAMISTA? Jos itse vaikka kävisin lorauttamassa työpaikkani kusipäisen, koko työyhteisön ilmapiiriä myrkyttävän vuoropäällikön kahviin desin Kodin Putkimiestä ja pakottaisin hänet juomaan, niin eikö olisikin mahtavaa, kun asia käsiteltäisiin vain työpaikan sisäisesti ja minut leimattaisiin vain vähän rajummaksi työpaikkakiusaajaksi. Rangaistuksena pari tuntia ylitöitä palkatta, tai anteeksipyyntö, jos murha epäonnistuisi (uhrinkin olisi tietenkin pyydettävä anteeksi, koska on ollut koopee)

Tässä tietenkin erona se, että tuo patteripoika tuskin on ollut muuta, kuin nöyränä kiusaajilleen, joten ehkä pitäisi vaihtaa tuon vuoropäällikön tilalle meidän ujo, ulkomaalaistaustainen tiskarityttö hmm....

Vierailija
652/707 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmat hyökkää?

——

Samaa mieltä! Vanhempien kuuluisi opettaa lapsillensa, että opettajaa kuuluu kunnioittaa koska hän on opettaja. Piste. Muuten alkaa monenkirjava kriteerien sekamelska, jossa jokainen päättää erikseen mitkä on kunnioituksen vaatimukset. Lapset käyttävät tätä hyväkseen ja manipuloivat vanhempiaan, että en mä sitä nyt tottele kun se on tyhmä enkä mä siksi sitä kunnioita.

Opettajan tehtävä on opettaa. Ei hänen tehtävänsä ole olla joku kunnioitettu guru, joka karismallaan lumoaa lapset tottelemaan. Silloinhan kukaan ei voisi olla opettaja paitsi joku Cheek-tyyppinen hahmo. Hänenkin karismansa kyllä äkkiä kärsisi kolhuja ankeassa ja arkisessa koululuokkatyössä.

V*tun marttyyri oo jo hiliaa.

Opet on nykyään ihan käettömiä kukkahattutätejä.eipä ihme jos kerran opekoulussa ei opeteta muuta ku miten puhutaan tötterönä luokan eesä ja näpytellään tietokonetta..siinäkö on kaikki mitä opettajan on osattava 2018? Huh huh,tyhjä ennää ihmetellä miksi KAIKKI voi nykyään koulusa huonosti.

Vierailija
653/707 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Been there kirjoitti:

Kaikkien kiusattujen lasten vanhempien kannattaa ottaa kotivakuutukseensa oikeusturva. Sillä saa maksettua asianajajan tarvittaessa.[/quote

Jos alaikäinen tai pienituloinen tarvitsee asianajajaa, sen saa kyllä valtion varoista.

Ei saa alaikäinen. Oikeustoimistosta kehottivat meidän maksamaan itse, omasta kotivakuutuksestamme.

Vakuutuksesta maksetaan ensisijaisesti, jos se on. Mutta ellei ole niin valtion varoista. Vakuutuksen omavastuun saa myös valtion varoista.

Pahoittelut, jos menee ohi aiheen, Toivon vaan, ettei kukaan jätä esim rikosilmoitusta tekemättä siksi, että luulee asianajoavun maksavan.

Vierailija
654/707 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

KiVa-koulut on törkeää rahastusta ja tekosyy opettajille sulkea silmänsä kiusaamiselta, voidaan aina vain todeta, että eihän meillä kukaan ketään kiusaa, Kivakoulu, kun ollaan ja juttu on sillä hoidettu; se ns kiusattu taitaa vaan olla vähän herkkänahkainen jne jne.

Minua kiusattiin koko peruskoulun ajan ja, kun ollessani kasiluokalla koulustani tuli kiva, oli ainoa näkyvä muutos se, että välkkävalvoja seisoi ylväänä pihalla neonvärinen, KiVa-logoin koristeltu huomioliivi päällään, yrittäen kai sillä tavalla muistutella oppilaille, millainen koulu me ollaankaan. Säälittävää.

Se, että sinä et tajunnut, mitä kivakoulu tarkoittaa, ei tee järjestelmästä huonoa.

Mitä vikaa on siinä, että opettajalle tarjotaan yksinkertainen selkeä toimintamalli siihen, mitä tehdään, kun kiusaamista tapahtuu? Eli selkeät askeleet, kehen otetaan yhteyttä, niin opettajan ei tarvitse asiaa yksin miettiä.

Vierailija
655/707 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotka Samskolan, kerrotaan.

Vierailija
656/707 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en ole viihtynyt kuin yhdessä koulussa. Sielläkin minua tosin välillä kiusattiin, kun olin ujo ja kiltti lapsi. Sen jälkeen on ollut ihan hirveää. On kosketeltu luvattomasti, tuhottu tavaroita, haukuttu ja juoruiltu ihan kaikin aihein. Tönitty, potkittu, kuvattu salaa. Parasta on ollut ehkä se, kun on jäänyt rauhaan ( eli täysin yksin), mutta ilman jatkuvaa kiusaamista. Toisaalta sekin, kun olet olemassa vain sen hetken kun luokka taas pilailee kustannuksellasi on rankkaa.

Tähän on syyllistyneet opettajatkin. Kerran esim tulin luokkaan myöhässä niin hän alkoi kysellä minulta todella pitkään missä olen ollut, mutta monet muut saivat vaan tulla myöhässä ilman kohua. Tällainen tilanne johtaa siihen, että koko luokka saa taas nauraa minua ihan "luvan" kanssa. Välillä opettaja on myös tivannut minulta todella pitkään vastausta,  vaikka tiesi, että kyseinen aine on minulle vaikeaa ja taas oppilaat saivat nauraa "tyhmää". Sitten eräs toinen opettaja on tullut salaa kurkkimaan mitä piirrän ja kertonut sen koko luokalle. Tämä oli viel' sellainen tilanne, missä kaikilla muilla oli parit paritehtävään ja itse olin ilman paria. En koskaan unohda luokan naurua ja sitä kun yritin nauraa vaan mukana. Sitten kerran esitelmässä opettaja, joka tiesi minun jännittävän esiintymistä alkoi itse ensin nauraa, kun huuleni alkoivat vapista ja sitten esitelmäryhmäni ja koko luokka perässä. Ja unohtamatta kaikkia nauruja vääristä vastauksista.

Jos toi kaikki on ihan oikeasti totta, niin en voi sanoa, kuin että suuri osa ihmisistä on täysin järkyttävää p*skaa.

Ei tollanen käytös oo mistään kotoisin; tää ihmiskunta on hyvin sairas ja ongelmallinen.

Eihän tätä voi enää ottaa vakavasti.

On tämä totta, vaikka ei sitä ehkä meinaa uskoa.En voisi edes kuvitella vitsailevani tällaisista asioista. Kaikki tapaukset, joissa opettaja mukana  ovat myös totta. En viitsi edes "koulun tyyppiä" kertoa,  vaikka tekisi mieli ja se olisi varmaan monelle aika yllätys. Niitä olisi myös paljon enemmän kerrottavana, mutta en viitsi kaikkia niin tarkasti kertoa. Yhden voisin vielä tähän lisätä. Meillä oli yläkoulussa tosi iso luokka ja niinpä yhdessä "vaikeammassa" aineessa päätettiin jakaa luokka kahtia ja molemmille puoliskoille omat opettajat. Ihme kyllä jako meni vähän hassusti. Yleensä tällaisissa tilanteissa ryhmä jaettiin aakkosjärjestyksen mukaan. Tässä tapauksessa jako oli ihan ihmeellinen ja oppilaita oli aina A:sta Y:hyn asti omassa ryhmässäni. Myöhemmin, kun asiaa pohdin huomasin, että tämä opettaja oli selvästi ottanut suosikkinsa omaan ryhmäänsä ja jättänyt hiljaiset, muuten erikoiset ( musiikkimaku, vaatetus, käytös) , vähän "huonommat" oppilaat ja häiriköt toiselle opettajalle. Itse siis kuulun myös tähän "huonompien" ryhmään, mutta olin siitä vain iloinen, koska tämä toinen opettaja oli todella mukava ja sainkin nostettua kyseisen aineen 9:sään, kun se oli aikaisemmin ollut 7 ja olin saanut kokeesta yhden nelosenkin. Ja  itse olen aina ollut todella helppo oppilas, joka ei koskaan häiritse tunneilla  ja muutenkaan en oikein tiedä mitä olisi pitänyt tehndä paremmin, että minusta oltaisiin pidetty.

Muuten olen ollut suhteelisen hyvä koulussa. En tiedä sitten ovatko, jotkut opettajat menneet ryhmän käytökseen ja ajatelleet, että minussa on jotain vikaa, kun muut kerran käyttäytyvät näin. Jotenkin olen huomannut, että niitä ollaan kohdeltu hyvin, joista myös luokka pitää ja ne jäävät ihan pimentoon myös opettajilta joilla on luokassa huono asema. Onneksi tämä ei aina mene näin ja jotkut opettajat ovat myös toimineet eri lailla. Heitä sitten muistelen lämmöllä. Kyllä tämä kaikki on silti vaikuttanut myös koulumenestykseen todella paljon. Ei aina ole ollut voimia käydä koulua hyvin ja varsinkin ne vaikeammat aineet ovat olleet sitten monesti jo liikaa. Niinpä oma todistuskin on  sekoitus numeroita aina 10:stä  vitoseen. Toivon vaan, että muilla ei olisi vastaavia kokemuksia. Välillä on ollut niin nöyryytetty olo.

Vierailija
657/707 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, että sinä et tajunnut, mitä kivakoulu tarkoittaa, ei tee järjestelmästä huonoa.

Mitä vikaa on siinä, että opettajalle tarjotaan yksinkertainen selkeä toimintamalli siihen, mitä tehdään, kun kiusaamista tapahtuu? Eli selkeät askeleet, kehen otetaan yhteyttä, niin opettajan ei tarvitse asiaa yksin miettiä.

No, eipä kyllä taida KiVa-jengin tarjoamat toimintamallit mitenkään kauhean selkeitä ja yksinkertaisia olla, kun niin moni opettaja katsoo paremmaksi vaihtoehdoksi olla puuttumatta kiusaamiseen ollenkaan. Ja kehen tämän pattereita syömään joutuneen pojan ope muka oli ottanut yhteyttä? Miksei keneenkään, vaikka hän oli saanut selkeät ohjeet näihin yhteydenottoihinkin KiValta?

Myönnän, että Kivakoulu on ajatuksena oikein suloinen, mutta, kun sen toteutukseen vaadittaisiin opettajilta muutakin, kuin unelmointia

Vierailija
658/707 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainazamaa kirjoitti:

Miksi ei vapaaehtoset menisi kouluihin kasvattamaan lapsia? Kiusaminen loppuisi hetkessä. Ymmärtäkö tää typerä maailma että nämä kiusaajat ovat sairaita?

Nimenomaan EI vapaaehtoiset vaan ulkopuoliset ammatti-ihmiset.

Kerran yksi isä saapui kouluun laittamaan kuriin lapsensa koulumatkakiusaajaa, joka hänen mukaansa oli poikani. Täysin varmasti. Ainut juttu vaan, ettei poikani ollut koskaan kulkenut koulumatkaa, koska kulki se aina autossa kyydissäni toisen lapseni kuljetusjärjestelyjen takia. Ei siis ollut edes teoreettista mahdollisuutta, että poikani olisi kiusannut. Mutta isä kävi asiakseen koulussa kiusaamassa syytöntä lasta.

Taas malliesimerkki vanhemmasta " ei minun lapseni, ei mitenkään mahdollista"

Tällaisia ovat 99 % kiusaajien vanhemmista.

Meillä kävi sama. Vanhempi ja paljon isompi poika ja hänen äitinsä kävivät poikani kimppuun oari kertaa. Myöhemmin hyökännyt poika sanoi, sorry oli väärin käsitys. En tiedä mistä alunperin oli kyse. Emme tunne niitä ihmisiä edes.

Vierailija
659/707 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en ole viihtynyt kuin yhdessä koulussa. Sielläkin minua tosin välillä kiusattiin, kun olin ujo ja kiltti lapsi. Sen jälkeen on ollut ihan hirveää. On kosketeltu luvattomasti, tuhottu tavaroita, haukuttu ja juoruiltu ihan kaikin aihein. Tönitty, potkittu, kuvattu salaa. Parasta on ollut ehkä se, kun on jäänyt rauhaan ( eli täysin yksin), mutta ilman jatkuvaa kiusaamista. Toisaalta sekin, kun olet olemassa vain sen hetken kun luokka taas pilailee kustannuksellasi on rankkaa.

Tähän on syyllistyneet opettajatkin. Kerran esim tulin luokkaan myöhässä niin hän alkoi kysellä minulta todella pitkään missä olen ollut, mutta monet muut saivat vaan tulla myöhässä ilman kohua. Tällainen tilanne johtaa siihen, että koko luokka saa taas nauraa minua ihan "luvan" kanssa. Välillä opettaja on myös tivannut minulta todella pitkään vastausta,  vaikka tiesi, että kyseinen aine on minulle vaikeaa ja taas oppilaat saivat nauraa "tyhmää". Sitten eräs toinen opettaja on tullut salaa kurkkimaan mitä piirrän ja kertonut sen koko luokalle. Tämä oli viel' sellainen tilanne, missä kaikilla muilla oli parit paritehtävään ja itse olin ilman paria. En koskaan unohda luokan naurua ja sitä kun yritin nauraa vaan mukana. Sitten kerran esitelmässä opettaja, joka tiesi minun jännittävän esiintymistä alkoi itse ensin nauraa, kun huuleni alkoivat vapista ja sitten esitelmäryhmäni ja koko luokka perässä. Ja unohtamatta kaikkia nauruja vääristä vastauksista.

Jos toi kaikki on ihan oikeasti totta, niin en voi sanoa, kuin että suuri osa ihmisistä on täysin järkyttävää p*skaa.

Ei tollanen käytös oo mistään kotoisin; tää ihmiskunta on hyvin sairas ja ongelmallinen.

On tämä totta, vaikka ei sitä ehkä meinaa uskoa.En voisi edes kuvitella vitsailevani tällaisista asioista. Kaikki tapaukset, joissa opettaja mukana  ovat myös totta. En viitsi edes "koulun tyyppiä" kertoa,  vaikka tekisi mieli ja se olisi varmaan monelle aika yllätys. Niitä olisi myös paljon enemmän kerrottavana, mutta en viitsi kaikkia niin tarkasti kertoa. Yhden voisin vielä tähän lisätä. Meillä oli yläkoulussa tosi iso luokka ja niinpä yhdessä "vaikeammassa" aineessa päätettiin jakaa luokka kahtia ja molemmille puoliskoille omat opettajat. Ihme kyllä jako meni vähän hassusti. Yleensä tällaisissa tilanteissa ryhmä jaettiin aakkosjärjestyksen mukaan. Tässä tapauksessa jako oli ihan ihmeellinen ja oppilaita oli aina A:sta Y:hyn asti omassa ryhmässäni. Myöhemmin, kun asiaa pohdin huomasin, että tämä opettaja oli selvästi ottanut suosikkinsa omaan ryhmäänsä ja jättänyt hiljaiset, muuten erikoiset ( musiikkimaku, vaatetus, käytös) , vähän "huonommat" oppilaat ja häiriköt toiselle opettajalle. Itse siis kuulun myös tähän "huonompien" ryhmään, mutta olin siitä vain iloinen, koska tämä toinen opettaja oli todella mukava ja sainkin nostettua kyseisen aineen 9:sään, kun se oli aikaisemmin ollut 7 ja olin saanut kokeesta yhden nelosenkin. Ja  itse olen aina ollut todella helppo oppilas, joka ei koskaan häiritse tunneilla  ja muutenkaan en oikein tiedä mitä olisi pitänyt tehndä paremmin, että minusta oltaisiin pidetty.

Muuten olen ollut suhteelisen hyvä koulussa. En tiedä sitten ovatko, jotkut opettajat menneet ryhmän käytökseen ja ajatelleet, että minussa on jotain vikaa, kun muut kerran käyttäytyvät näin. Jotenkin olen huomannut, että niitä ollaan kohdeltu hyvin, joista myös luokka pitää ja ne jäävät ihan pimentoon myös opettajilta joilla on luokassa huono asema. Onneksi tämä ei aina mene näin ja jotkut opettajat ovat myös toimineet eri lailla. Heitä sitten muistelen lämmöllä. Kyllä tämä kaikki on silti vaikuttanut myös koulumenestykseen todella paljon. Ei aina ole ollut voimia käydä koulua hyvin ja varsinkin ne vaikeammat aineet ovat olleet sitten monesti jo liikaa. Niinpä oma todistuskin on  sekoitus numeroita aina 10:stä  vitoseen. Toivon vaan, että muilla ei olisi vastaavia kokemuksia. Välillä on ollut niin nöyryytetty olo.

Nyt on pakko kysyä että oliko koulusi Norssi? "KivaKoulu" sekin.

Vierailija
660/707 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on pakko kysyä että oliko koulusi Norssi? "KivaKoulu" sekin.

Ei ollut. En viitsi mitään niin tarkasti kertoa ja osa noista on tapahtunut lukiossa, missä nyt pitäisi monen mielestä jo varmaan olla "turvassa" ainakin suuremmaksi osin mielipuoliselta käytökseltä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kolme