Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Seronil lääkkeen aloitus pelottaa

Vierailija
28.08.2018 |

Kärsin siis ahdistuksesta ja olen uutena oireena ruvennut saamaan paniikkikohtauksia. Lääkäri määräsi minulle seronilia ja ongelma on se, että kynnys pistää kurkusta alas tuo ensimmäinen tabletti on todella suuri. Saan varmaan jo paniikkikohtauksen siitä kun nielaisen sen ja kauhulla odotan mitä sivuvaikutuksia saan. Tiedän että tarvitsen lääkkeitä näihin ongelmiini koska ilman niitä tämä tuskin tästä mihinkään paranee mutta miten hitossa uskallan aloittaa sen? Mitä kokemuksia muilla tuosta lääkkeestä?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin pelottaisi, jos pitäisi uudelleen aloittaa. Jäi traumat niistä sähköiskuista

Vierailija
2/22 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sulla nyt ole kuin kaksi vaihtoehtoa.Kärsit paniikkikohtauksista tai aloitat lääkkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloita raskas liikunta, terveellinen ruokavalio, kalaöljy, d-vitamiini, c-vitamiini, d12-vitamiini, magnesiumsinkkilisä niin paranet ajan kanssa luonnostaan.

Toinen vaihtoehto on ottaa tuo nappi ja astua kohti tuntematonta mistä ei välttämättä ole paluuta.

Vierailija
4/22 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne sivuoireet voi olla kamalampia kuin nykyinen olotilasi tai jos ovatkin, on olemassa muitakin lääkkeitä.

Terveisin Tämän kesän aikana kaksi lääkitystä aloittanut

Vierailija
5/22 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seronil laihduttaa! Oikeasti.

Vierailija
6/22 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei noilla ole mitään äkkiväärää vaikutusta. Positiiviset vaikutukset alkavat tuntua noin kolmen viikon päästä. Nopeat vaikutukset voi tulla ruokahaluun ja unenlaatuun.

Itse olen syönyt Seronilia nyt monta vuotta, en jaksa muistaa mitä aloittaessa oli. Luultavasti ei mitään dramaattista, koska jatkoin. Migreeniherkkänä olen joutunut kokeilemaan aikaisemmin eri merkkejä.

Vierailija
7/22 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä kun Seronil nimenomaan aiheutti mulle paniikkikohtauksia ja oli pakko lopettaa se. Mutta jokainen reagoi yksilöllisesti lääkkeisiin, joten kannattaa ehdottomasti kokeilla.

Vierailija
8/22 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne sivuoireet voi olla kamalampia kuin nykyinen olotilasi tai jos ovatkin, on olemassa muitakin lääkkeitä.

Miksei voisi olla? Kaveri sanoi, että kahvin ja tupakoinnin lopettaminen oli lastenleikkiä verrattuna venlafaxinin lopettamiseen

Vierailija
9/22 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloita raskas liikunta, terveellinen ruokavalio, kalaöljy, d-vitamiini, c-vitamiini, d12-vitamiini, magnesiumsinkkilisä niin paranet ajan kanssa luonnostaan.

Toinen vaihtoehto on ottaa tuo nappi ja astua kohti tuntematonta mistä ei välttämättä ole paluuta.

Muakin kiinnostaisi tietää mitä AP olet tehnyt jo paniikkioireidesi hillitsemiseksi?

Noiden lisäksi kofeiini minimiin.

Oon siis itse paniikkihäiriöinen ja käyttänyt myös Seronilia (joka oli ihan hyvä lääke), mutta nähtyäni sen koetan hoitaa itseäni ihan liikunnalla, levolla ja ruokavaliolla.

Vierailija
10/22 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Vie ruokahalun, ja samalla seksihalut. 

Vierailija
11/22 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei voisi olla? Kaveri sanoi, että kahvin ja tupakoinnin lopettaminen oli lastenleikkiä verrattuna venlafaxinin lopettamiseen

No voi olla mutta aloittajan ei kannattaisi mielestäni vielä lopettamisesta huolehtia kun ei ole lääkitystä aloittanutkaan. Ja lääkettä voi vähentää pikkuhiljaa ilman suurempia vieroitusoireita.

Vierailija
12/22 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep. Näillä mielialalääkkeillä on nimenomaan on kovia sivuvaikutuksia ja vierotusoireita usein, sähköshokkeja etc. Äitini ystävä kuoli mystisesti 45v vessaansa. Oli syönyt 15v useita erillaisia mielialalääkkeitä. Kävi töissä, mutta kyllä hänestä huomasi, että nappeja menee.

Vierailija
13/22 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannatakaan aloittaa. Noista voi jäädä pahasti riippuvaiseksi niin että irroittautuminen on yhtä hemmettiä. Silti siis vaikka ne eivät yhtään toimisi itse vaivaan. Mulla Seronil ei auttanut, aiheutti pelkkiä sivuvaikutuksia, mutta silti lääkkeen lopetus teki työkyvyttömäksi noin kuukaudeksi. 

Sittemmin sain toiselta psykiatrilta Opamoxit, joita voi ottaa vain tarvittaessa. Tarvitsen tosi harvoin ja onn mukavaa kun ei tarvitse olla jonkun lääkkeen vaikutuiksen alainen koko ajan.

Vierailija
14/22 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Vie ruokahalun, ja samalla seksihalut. 

Nämä seksihalut eivät välttämättä palaa koskaan.

Vierailija
15/22 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunteiden latistuminen, orgasmivaikeudet, ei auttanut masennukseen. Ainoastaan plasebovaikutuksen ansiosta pääsin pahimman yli. Sitten lopetin käytön omin päin kuin seinään, kun annos oli kuusinkertaistettu ja kyllästyin lääkepelleilyyn. Psykologi ei oikein tykännyt. Kuulemma voi tulla pahoja vieroitusoireita. No mitään sellaisia en kyllä havainnut. Ikinä en enää koske serotoniinin takaisinoton estäjiin.

Vierailija
16/22 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue ainakin Seronilin tuoteseloste ja tutustu miten fluekstetiini toimii.

Erityisesti Yhdysvaltojen FDA toimet kannattaa katsoa, sillä siellä joutuu maksamaan korvauksia ihmisten terveyden tuhoamisesta. EU:ssa ei tällaista lakia ole. Flueksetiini lisää mm. itsemurhia ja siitä varoitetaan tuoteselosteessa https://www.medicalnewstoday.com/kc/prozac-fluoxetine-side-effects-2637…

Kirjoita paperille mitkä ovat ongelmasi. Katso, onko olemassa lääkkeetöntä vaihtoehtoa ja oletko ne kokeillut. Mikäli olet ja pidät lääkitystä ainoana vaihtoehtona, kokeile, mutta muista, että lopettaminen voi olla mahdotonta, koska aivojen reseptoritasapaino on voinut lääkkeen johdosta pysyvästi vaurioitua.

Vierailija
17/22 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitaan syyta turruttaa tai poistaa kemikaaleilla tai aineilla luonnollisia tunteita, joita jokainen ajatus ja tuntemus kuitenkin on- toivoen etta niista siten paasee eroon. Turha toivo, jokainen sen lopulta tietaa. Sama kun ryyppaisit suruusi. Niihin ajatuksiin on syynsa. Syy pitaa havittaa. 

Syy on oma tai toisen ilkea, vahingoittava ajatus. Ajatuksen tuhoamiseen tarvitaan oppi, jonka totuus tuon ikavan ja kiusaavan ajatuksen havittaa olemattomuuteen, niin ettei se enaa kiusaa. Psykiatria, psykiatrismi ei opiksi kelpaa, se nimittain julistaa lopullisesti vialliseksi, siksi vahintaan siita seuraa ikavia ja yksiloa tuhoavia ajatuksia.

On vain loydettava parempi uskonto.

Vierailija
18/22 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kerran kysellyt täällä cipralex- lääkkeen käytöstä. Täällä vastailtiin vaan kaikenlaisilla pelotteluilla. Suurin osa täällä on sitä mieltä että on parempi kärsiä kotona työkyvyttömänä maailman loppuun saakka kuin hankkia itselleen apua.

Jos et usko, kirjoita aloitus psykiatriasta. Saat kymmeniä viestejä, joissa kerrotaan kuinka psykologit pyrkivät vain antamaan diagnoosin jolla sinut luokitellaan toisen luokan kansalaiseksi ja elämäsi pilataan :)

Vierailija
19/22 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kerran kysellyt täällä cipralex- lääkkeen käytöstä. Täällä vastailtiin vaan kaikenlaisilla pelotteluilla. Suurin osa täällä on sitä mieltä että on parempi kärsiä kotona työkyvyttömänä maailman loppuun saakka kuin hankkia itselleen apua.

Jos et usko, kirjoita aloitus psykiatriasta. Saat kymmeniä viestejä, joissa kerrotaan kuinka psykologit pyrkivät vain antamaan diagnoosin jolla sinut luokitellaan toisen luokan kansalaiseksi ja elämäsi pilataan :)

Pelottelu on aiheellista. Mikäli pääsee samaan tilaan lääkkeettömästi, on se parempi. Lääkkeistä on aina haittaa. Pilleriusko pitää ihmistä siellä avuttomuuden puolella. Avun hakemisessa tunne siitä, että sinusta välitetään on se joka parantaa. Tätä vahvistaa se, että lääkkeiden NNT-arvo vastaa kutakuinkin samaa kuin mitä lumelääkkeillä saadaan aikaan.

Vierailija
20/22 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää pelotella, jos apua on haettu lääkäriltä, kun muut toimet eivät ole riittäneet?

Olen käyttänyt Seronilia nyt kaksi vuotta. Vaikutukset hyvin lieviä, ei varsinaisesti mitään sivuoireita enkä niitä katsonutkaan. Päätin, että oma olo riittää ilman, että katson, mitä kaikkea voi lääkkeestä saada. Enkä sitten saanutkaan mitään. Annostani on nostettu lievien vaikutusten takia, ja ainakaan en enää ole aivan yhtä pahassa suossa, olo on enimmäkseen aika positiivinen. Seksihalut vähenivät mutta eivät kadonneet, ja tilanne alkaa olla nyt aika normaali. En valitettavasti kyllä laihtunut, vaikka näin kuulemma helposti tapahtuu.

En pidä lääkkeiden käytöstä ja kävin monta viikkoa keskustelua lääkärin kanssa, ennen kuin sain aloitettua. Lohduttavin ajatus kuitenkin oli ,että olo tuskin tästä pahenee, sen verran masentunut olin. Suosittelen kokeilemaan. Varmaan annoksesi on muutenkin aika pieni, ainakin minulla aloitettiin pienestä ja lisättiin vähitellen.