Minkä takia kaupan kassa ei voi piipata sitä muovipussia ensin?
Olen pitkään ihmetellyt tätä. Nostan aina muovipussin siihen liukuhihnan etuosaan tavaroiden päälle. Ne olisi niin helppo siitä napata ja laskuttaa ne ensimmäiseksi, jotta pääsisin heti pakkaamaan tavaroitani. Jostain syystä useimmilla kaupan kassoilla on silti tapana oikein kaivella ne tavarat sieltä muovipussien alta ja piipata ne ensin ja vieläpä siten, että itse odottelen valmiina siellä hihnan päässä. Miksi?
Ei minulla ole yleensä niin kiire, mutta hidastaahan tämä sitä kassan toimintaa. Jos pussit tulisivat ensin, niin sitähän olisi jokainen lähestulkoon pakannut tavaransa ennen maksua, eikä olisi kassan pakkauspuolella ruuhkaa.
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä pistä tavaroiden PÄÄLLE!
Mä ainakin sysään sen siitä kauemmas, taita se..ei levälleen..siihen hihnalle ensimmäiseksi, niin varmasti sen saat myös ekaksi.
Kiitos!Tämä on hankala toteuttaa. Usein kun pääsee latomaan tavaraa hihnalle, on jonoa edessä, jotka tukkivat pääsyn pusseille. Kun pääsee pussien kohdalle, on kassa Kohta aloittamassa sinun ostoksiesi vetämisen kassan läpi.
Siinä sitten juuri kun olet päässyt pusseille ja edellinen on vielä maksamassa, saat karkotettua pussit ja huomaat että edessä ei ole ylimääräistä tilaa. Silloin ei ole vaihtoehtona muuta kuin laittaa ne kassit siihen ensimmäisten tuotteiden päälle.
Minä yleensä mainitsen asiasta, että saanko pussit heti ekana kiitos, etenkin jos kassa näyttää siltä että ei ole skarppi tai on muuten hönön näköinen.
Tämä on muuten pirun ärsyttävää kun ei voi antaa sitä asiointi tilaa edessä olevilla vaan pitää tulla ihan iholle pakkaamaan niitä tavaroita. Se, että seison niiden pussien edessä on merkki siitä, että edessäni on vielä edellisen asiakkaan tapahtumat kesken.
Vierailija kirjoitti:
Kuka käyttää enää muovipusseja?
Enää? :'D öööö... Mitä v...?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä pistä tavaroiden PÄÄLLE!
Mä ainakin sysään sen siitä kauemmas, taita se..ei levälleen..siihen hihnalle ensimmäiseksi, niin varmasti sen saat myös ekaksi.
Kiitos!Tämä on hankala toteuttaa. Usein kun pääsee latomaan tavaraa hihnalle, on jonoa edessä, jotka tukkivat pääsyn pusseille. Kun pääsee pussien kohdalle, on kassa Kohta aloittamassa sinun ostoksiesi vetämisen kassan läpi.
Siinä sitten juuri kun olet päässyt pusseille ja edellinen on vielä maksamassa, saat karkotettua pussit ja huomaat että edessä ei ole ylimääräistä tilaa. Silloin ei ole vaihtoehtona muuta kuin laittaa ne kassit siihen ensimmäisten tuotteiden päälle.
Minä yleensä mainitsen asiasta, että saanko pussit heti ekana kiitos, etenkin jos kassa näyttää siltä että ei ole skarppi tai on muuten hönön näköinen.Edessä olevalle kun ei voi sanoa, että voisiko tämä vähän väistää tai laittaa yhden pussin hihnalle.
Ei välttämättä. Ja ainakin täällä susirajalla Aleksei kiilaa eteesi sillä velipoika, tai ainakin samassa bussissa rajan yli tullut nikolai sattuu olemaan edessäsi.
Vierailija kirjoitti:
Voi huoh ääliöt :DD Siellä kassakoneessa on muovipussille erillinen nappi, joten voit mennä sen kanssa pakkaamaan ihan ilman mitään piippauksia :D Kyllä jotkut ovat sitten pihalla...
Niin, kylläpä ovat ihmiset pihalla kun eivät ole olleet kassalla töissä ja tiedä noinkin tärkeää yleistietoon kuuluvaa asiaa.
JiiÄl kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen pitkään ihmetellyt tätä. Nostan aina muovipussin siihen liukuhihnan etuosaan tavaroiden päälle. Ne olisi niin helppo siitä napata ja laskuttaa ne ensimmäiseksi, jotta pääsisin heti pakkaamaan tavaroitani. Jostain syystä useimmilla kaupan kassoilla on silti tapana oikein kaivella ne tavarat sieltä muovipussien alta ja piipata ne ensin ja vieläpä siten, että itse odottelen valmiina siellä hihnan päässä. Miksi?
Ei minulla ole yleensä niin kiire, mutta hidastaahan tämä sitä kassan toimintaa. Jos pussit tulisivat ensin, niin sitähän olisi jokainen lähestulkoon pakannut tavaransa ennen maksua, eikä olisi kassan pakkauspuolella ruuhkaa.
Jos hankkisit elämääsi oikeita ongelmia.
Voi, minulla on oikeitakin ongelmia, kun tietäisitkin. Mieluummin kuitenkin eläisin vain tämän hiertymän kanssa, varsinkin kun ongelma on nyt korjattu.
Ap
Mä sanon aina, että ostan muovipussin tai ostan kaksi muovikassia. Kassoilla on koodit valmiina kassalla. eli ei niitä useimmissa kaupoissa tarvitse piippailla. Isekin ollut kaupassa töissä ja meillä oli lyhytkoodit niihin.
Minulla ne ottavat ainakin aina sen pussin ekana jos siihen etupäähän sen laitan?
Minä aina ajattelen, että asiakas joka sanoo esim. kaks pussia, eikä laita niitä hihnalle, pöllii pusseja ja ottaakin niitä esim. kolme.
Vierailija kirjoitti:
Kuka noita muka enää ostaa? Jotkut eläkeikäiset?
Ja taas yleistetään ja mollataan eläkeläisiä! Eläkeläisethän nimenomaan ymmärtävät käyttää omia kasseja, koska se heidän nuoruudessaan oli yleinen tapa.
Minä olen eläkeläinen, enkä vuosikausiin ole köyttänyt kaupan muovikasseja. Kun lähden vartavasten ruokaostoksille, otan kaksi kangaskassia mukaan. Muutenkin käsilaukussani on impulssiostoksia varten aina pieni kangaskassi taiteltuna mukana.
Vierailija kirjoitti:
Voi huoh ääliöt :DD Siellä kassakoneessa on muovipussille erillinen nappi, joten voit mennä sen kanssa pakkaamaan ihan ilman mitään piippauksia :D Kyllä jotkut ovat sitten pihalla...
Ei ole.
Vierailija kirjoitti:
En ole kohdannut tätä työssäni. Sen sijaan joka toisella muovikassin ostajalla se kassi on niiden maitotölkkien ja limupullojen alla :) Sitten mulkoillaan kassapäädystä, kun ei pääse pakkaamaan 😾
Juuri näin minullakin. Ja joskus asiakas vielä lippaa tavaraa vielä lisää siihen päälle, kun juuri olen edelliset saanut siitä päältä pois ja saisin sen pussin siitä seuraavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Kuka noita muka enää ostaa? Jotkut eläkeikäiset?
Silloin kun meillä oli vielä muovinkeräyspiste, niin kyllä suurin osa muoviroskasta tuli pakkauksista. Yhteen muovipussiin meni melkoinen läjä pakkausjätettä.
Joskus naurattaa tämä muovipussikiihkoilu kun se on vain murto-osa muovijätteestä.
Hauskinta on se, kun pussit on 3 metrin päässä hihnalla, ja asiakas kiukuttelee, miksei saa kassejaan ensimmäiseksi. Ne tavarat tulee kassalle ihan siinä järjestyksessä, kun ne on hihnalle laitettu. :)
Vierailija kirjoitti:
Minulla ne ottavat ainakin aina sen pussin ekana jos siihen etupäähän sen laitan?
Tämä. Ja usein kassa vielä avaa sen valmiiksi.
Suomalainen ongelma. Ei saada kassalla suuta auki voinko saada sen pussin vaan valitetaan mieluummin täällä. Jos se edes pakko hihnalle laittaa. Itse yleensä näytän pussia ja sanon yks kassi.
Mulle on aina sattunut sellanen kassa, joka laittaa ne muovipussit ekana tulemaan ja useimmiten vielä avaa ne valmiiksi, mikä on mukavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole.
Ei ole erillista nappia, mutta pikakoodi voi olla. Riippuu kaupasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole.
Ööö... Kyllä on :DD
Jos hankkisit elämääsi oikeita ongelmia.