Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sonja, 34, on päättänyt, ettei koskaan hanki lapsia – yhä useampi suomalaisnainen tekee saman ratkaisun: ”En halua vangiksi elämään, jota en halua”

Kommentit (1001)

Vierailija
921/1001 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uusia ihmisiä ei tarvita tolkutonta määrää edes vanhuksia hoitamaan, koska työt joka tapauksessa vähenee joten esim. tarpeettomia tehdastyöläisiä ja autonkuljettajia riittää kyllä hoitamaan vaikka 10x määrän vanhuksia.

Työntekijöitä riittäisi tälläkin hetkellä, mutta kun sijaisia ei palkata. Siitä ei haluta maksaa. Vierailen vanhainkodissa aika usein. Sairaslomatapauksissa töitä vaan jaetaan. Turha sitten ihmetellä, että vanhukset makaa paskat housuissa.

Hoitajia tulee kyllä aina riittämään vaikka syntyvyys laskeekin, kunhan hinnasta sovitaan. Jostain syystä se "kukas teitä lapsettomia sitten aikanaan hoitaa" -lässytys vaan menee monelle täydestä.

Isäni on laitoshoidossa. Hoitajia on aivan liian vähän. Ja kotihoidossakaan sitä aikaa ei ole. Hyvä kun lääkkeet ehditään antamaan. Sitä rahaa kun ei vaan riitä tarpeeksi vanhushoitoon. Jospa lukisit lehtiä, vanhusten hoito on niitä ensimmäisiä säästökohteita. Ja suurin osa ei halua lastensa hoitavan itseään. Itse en ainakaan tahdo, heillä on omakin elämä. Mutta monesti siihen tilanteeseen ajaudutaan ennen kuin se hoitopaikka sille vanhukselle järjestyy. Kas, kun vanhukset haluavat asua kotona. Vaikka jalat ei kanna ja pää ei toimi. Ja lapsiakin on. Ja kun et säälistä voi vanhempaasi jättää heitteille. Mutta kun täällä on valitettu, kuinka lapsiperheisiin menee verorahoja, niin vastaavasti päätän päiväni sitten kun en kykene itsestäni huolehtimaan. Eipähän kulu verorahoja ja tasapaino säilyy. Saavat sitten velat nauttia verorahoista, kun ovat niitä enemmän maksaneetkin.

Vierailija
922/1001 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uusia ihmisiä ei tarvita tolkutonta määrää edes vanhuksia hoitamaan, koska työt joka tapauksessa vähenee joten esim. tarpeettomia tehdastyöläisiä ja autonkuljettajia riittää kyllä hoitamaan vaikka 10x määrän vanhuksia.

Turha sitten ihmetellä, että vanhukset makaa paskat housuissa.

Tulevaisuudessa hoitotahtoon pyyntö eutanasiasta ennen vaippavaihetta.

Valitettavasti ei sallittu. Pitää muuttaa Sveitsiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
923/1001 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsettomien pitäisi maksaa enemmän veroja, koska he tulevat vanhoina loisimaan muiden lasten maksamilla verorahoilla.

Tai no tällä menolla mitään sosiaaliturvaa ei ole enää olemassa, kun olemme vanhoja. Kiitos lapsettomat.

Kannattaisko perehtyä asioihin enne kuin huutelet. Lapsettomaks maksaa paljon enemmän veroja kuin lapselliset. Lapselliset kun saa veroalennuksia. Esim perintövero on pienempi lapsellisille. Lisäks lapselliset nostavat äityis- ja isyysrahaa, lapsilisää, usein enemmän sairausrahaa (omat+lasten sairastumiset). Ja saavat vielä alennuksia monissa paikoissa kuten julkisissa liikennevälineissä (äipät rattaineen kulkee monissa kaupungeissa ilmasiks bussilla vaikka vievät 3-4 ihmisen tilan), ja erilaisissa tapahtumissakaan ei tarvi maksaa jokaisesta perheenjäsenestä vaan perhelipulla monilapsissa perheissä osa pääsee ilmasiks jne jne. Täytyiski alkaa ajamaan tasa-arvoa. Aikamoista syrjintää lapsettomia kohtaan.

Ihan saman perintöveroprosentin mukaan maksan perinnöstä kuin sinäkin jos vanhempamme peritään. Jos perimme esim. tätimme, maksamme molemmat isommalla veroprosentilla, koska kumpikaan ei ole rintaperillinen. Joten miten perintövero on pienempi? Voitko kertoa. Ja mistä sitä sairausrahaa saa? Omasta sairastumisestani on samat edut kuin velalla. Työnantaja maksaa palkan ja sairasloma on palkallista. Jos yli 60 päivää, niin Kela maksaa. Meillä saa olla 3 päivää palkallisella sairaslomalla alle 10-vuotiaasata lapsesta. Sitten on palkatonta, vaikka lapsi olisi 2 kuukautta putkeen kipeänä. Toinen vaihtoehto on hommata itse hoitaja. Jos mummu ei suostu niin sitten omilla rahoila palkkaat. No siihen ehkä saisi kotitalousvähennyksen. Mutta sinäkin voit sitä kotitalousvähennystä käyttää palkkaamalla vaikka siivojan. Ja oletko kateellinen jostain Puuhamaan perhelipusta? Kavereiden kanssa saa ryhmäalennuksia aikuisten paikkoihin. Ja tapahtumia ei välttämättä tueta veromarkoilla. Julkisia en ole koskaan käyttänyt, koska ei ole mitään takeita, että mahdut kyytiin. Ja aina voit hakeutua vuorotteluvapaalle, jos äitiysrahat närästää. Perheessämme on 2 autoa, jotta ollaan selvitty tarharumbasta, harrastusrumbasta. Eli autoiluun liittyviä veroja on tullut maksettua tosi paljon. Lisäksi lapsi työllistää lastenhoitajia ja opettajia n. 25 vuotta. Olisivat muuten työttömyyskortistossa. Niin itse asiassa, mikseivät velat maksa enemmän veroja?

Voin kyllä kertoa. Voisit toki itse sivistää itseäs lukemalla siitä perintöverosta, mut tuskin tätä teet, joten tässä tiivistelmä. Avopuoliso maksaa huomattavasti enemmän perintöveroa periessään puolisonsa, jos heillä ei ole yhteisiä lapsia. Lapseton enintään 33% ja lapsellinen enintään 19%. Lisäksi esim. perintöverossa leskeksi jäänyt lapsellinen avopuoliso saa perinnöstä 90 000e verovapaana puolisovähennyksenä, mutta lapseton leskeksi jäänyt avopuoliso ei saa puolisovähennystä lainkaan. Leskeneläkkeessä myös lapsettomilla on vähimmäisikäraja (leskeksi jäädessä pitänyt täyttää 50v) ja naimisissa on täytynyt olla vähintään 5vuotta. Lapsellisilla ei tällaisia ehtoja ole. Missä tasa-arvo?

Ja lapselliset käyttää usein enemmän sairaspäiviä, koska he on poissa töistä oman sairastamisen lisäks myös aina sillon, kun joku lapsista sairastaa. Eli vaikka on täysin työkykyinen niin saa silti sairausajanpalkkaa. Joissain firmoissa vanhemmat saa jopa olla omalla ilmotuksella pois töistä sairaan lapsen takia. Ite olen ollu tällasessa firmassa töissä. Ja siellä kyllä käytettin armotta hyväks firman avokätisyyttä. Jatkuvasti oli lapset "kipeitä".

Ja mitä hoitajan palkkaamiseen tulee niin itsehän olet lapsia tehnyt. Lapsista on kuluja. Lapset sairastaa. Tuliko sulle yllätyksenä ja nyt kismittää, kun joudut panostamaan niihin rahaa?

En ole kateellinen Puuhamaa lipuista. Hotellitarjouksissa esim. vituttaa maksaa lapsista joita meillä ei ole. Usein tarjoukset on 2+2. No meitä on vaan 2, mut silti maksetaan myös niistä kahdesta lapsesta.

Yhtälailla se lapsetonkaan ei välttämättä mahdu julkisen kyytiin. Meillakin on 2 autoa, koska ollaan molemmat töissä ja tarvitan autoa. Kimppakyyti ei työajoista ja paikoista johtuen ole mahdollinen. Eli ihan yhtälailla joudutaan maksamaan autoilusta veroja.

Jaa aina voi muka hakeutua vuorotteluvapaalle kun haluaa. Vuorotteluvapaalle saa jäädä vasta, kun on vähintään 20vuotta työhistoriaa takana. Lisäks jos työnantaja kieltää vapaalle jäämisen niin silloin ei vapaata heru.

Niin noh jos tarha- ja kouluopettajilla ei olis töitä (jostain kumman syystä maailmasta katois kaikki lapset ja ihmiset jotka haluaa opiskella)  niin he opiskelisivat uuden ammatin ja olisivat taas töissä. Turhaan siis yrität taputtaa itseäs olalle. Ja lapsettomat käyttää myös paljon palveluita, mitkä työllistää ihmisiä.

Jaa miksei lapsettomat maksa enemmän veroja kuin lapselliset? No maksetaanhan me, kuten tuolla perintöveron kohdalla jo tuli ilmi. Sen lisäks lapselliset saa verotuksessa lapsivähennyksen. Hyppää nyt ilmaan ja kopauta kannat yhteen, kun tilannehan on nyt jo se mitä sä haluat!

Olikos vielä jotain?

Vierailija
924/1001 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millaisia nämä velat ovat parisuhteessa? Jos lapset ahdistaa ja koetaan vankilana, kotona pitää olla hiljaa ja muutenkin pitää saada tehdä juuri niinkuin haluaa. Miten onnistuu puolison huomioiminen?

Ihmettelen myös kun raskaus ja synnytys on sellaisia peikkoja. Ei niitä mukuloita tarvitse työkseen pukata. Alle vuosi menee niin on yksi raskaus ja synnytys takana. Minä en nyt vuosia myöhemmin juuri ajattele asiaa. Kamalampaa on vaikkapa säännölliset hammaslääkärikäynnit.

Jotenkin jää se kuva, että velana joutuu vellomaan näiden samojen kysymysten äärellä. Perheellisenä jatkaa vaan matkaa. Lapsi tuli tehtyä, yksi riittää. Elämä on hyvää. (En väitä etteikö ilman lasta olisi hyvää elämää myös.)

Lapsettomien parisuhteessa voi antaa enemmän huomiota sille omalle puolisolleen, kuin ei ne lapset ole siinä välissä vaatimassa omaa osaansa.

Kiehnäättekö koko ajan kylki kyljessä? Sitä kutsutaan läheisriippuvuudeksi.

Ei, kun ei edes asuta yhdessä. Eikä tulla asumaan.

Kun asuu yhdessä on enemmän aikaa antaa huomiota. Ehkä lapsiperheessä on sittenkin enemmän aikaa huomiolle, kun ei tarvitse sopia, koska tavataan. Sitä huomiota voi antaa pitkin päivää pieninä annoksina. Ja itse ainakin tahtoisin asua rakastamani ihmisen kanssa yhdessä ja jakaa elämäni hänen kanssaan.

Saisko tästä uuden minun mielipiteeni on ainoa oikea -aiheen, että onko se parisuhde lainkaan suhde, jos ei jaeta elämää samassa osoitteessa?

Ketju varmaan onkin jo olemassa...

Vierailija
925/1001 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeestiko jotkut lapselliset luulee, että heidän omat lapset vaihtaa heidän vaipat ja syöttää, kun aika tulee? Kyllä ne on lapsellistenkin kohdalla ihan ne vanhustenhoitoon kouluttautuneet henkilöt jotka ne hommat palkkaa vastaan tekee. Ja väkeä kyllä riittää hoidettaviks ja hoitajiks vaikka osa ei lapsia teekkään.[/quote

Jonkun lapsia ne hoitajat on. Ei kukaan kuvittele lapsestaan henkilökohtaista hoitajaa itselleen. Oletko tyhmä? Ja luuletko, että lapseni kouluttautuu sinua hoitamaan? Miksi? Palkka on surkea, työolosuhteet kamalat ja henkilökuntaa liian vähän, koska verorahoja ei ole riittävästi. Kaikesta kun on säästettävä. Menepä tutustumaan sinne laitokseen, niin voit olla eri mieltä. Tuo vanhusten hoito on kutsumusammatti ja harvalla sitä kutsumusta on. Joten varaudu vaan makaamaan paskavaipoissa, se sinuakin odottaa.

Vierailija
926/1001 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, jos kyseinen aihe on jollekin hyvin arka ( en lukenut kuutakymmentäkahta sivua ), mutta henk.koht. olen aina ihmetellyt biologisten lasten hankkimisen autuutta? Ehkä se on niin syvällä dnassa/geeneissämme, ettemme muka voi mitään. Tarkoitan tilanteita, joissa omaa lasta ei yksinkertaisesti saa.

Käydään rankat ja kalliit hedelmöityshoidot ja tuloksittomina ollaan traumatisoituneita loppuelämä.

Adoptio? Tähän ei luonnollisestikaan pidä ryhtyä, jos vähääkään epäilee omaa motivaatiotaan.

En ole mitenkään Linkolalainen, mutta tein omat ratkaisuni aikoinaan. Meitä on liikaa.

Halusin aina perheen/haluan edelleen,mutta jokaiselle kumppanille adoptio on ollut kynnyskysymys. Tulkinnanvaraista epäitsekkyyttä?

Vierailija
927/1001 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsettomien pitäisi maksaa enemmän veroja, koska he tulevat vanhoina loisimaan muiden lasten maksamilla verorahoilla.

Tai no tällä menolla mitään sosiaaliturvaa ei ole enää olemassa, kun olemme vanhoja. Kiitos lapsettomat.

Lapsettomat tekee elämänsä aikana enemmän töitä eli maksaa enemmän veroja kuin äidit ja isät jotka makaa kotona ylimääräisillä lomillaan. Esim kolmen lapsen äiti joka tekee lapset kolmen vuoden välein on pois työmarkkinoilta helposti ja usein sen 9vuotta. Samaan aikaan lapseton käy tuon 9vuotta töissä ja maksaa veroja. Ainiin ja eihän se siihen lopu! Sit on lapsilla korvatulehduskierrettä ja mahatautia ja flunssaa.. Saikkua saikun perään.

Lapseton on siis maksanu jo moneen kertaan esim oman eläkkeensä toisin kun se kotona oleva äiti tai isä.

Ja hyvin harva on tuon 9 vuotta pois. Harvalla on 3 lasta. Itselläni on 2 ja 2 vuotta olin pois. Saikkua saikun perään ei ollut, koska molemmat mummot oli käytössä. Ja ne äitiyspäivärahat ovat verollista tuloa. Kuten työttömyyskorvaukset ja eläkkeet. Ja se lapseton voi jäädä vuorotteluvapaalle, ettei tarvitse olla kateellinen. Ja kyllä joillakin lapsettomilla on saikkua saikun perään, joskus jopa enemmän kuin niillä äideillä. Joten älä yleistä. Oma työkaverini, lapseton, on ollut vuoden sairaslomalla.

Älä vertaa järjestelmiä, joita et edes tunne.

Vuorotteluvapaan saamiseksi ja sen aikaiselle tulotasolle on huomattavasti korkeammat kriteerit kuin sille, että harrastaa seksiä ja pääsee äitiysvapaalle.

Lapsiperheiden vanhemmat tekevät niin paljon palkatonta työtä, ettei lapseton ihminen mitenkään itsestään selvästi ole heitä edellä loppukirissä.

Vierailija
928/1001 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsettomat tekee elämänsä aikana enemmän töitä eli maksaa enemmän veroja kuin äidit ja isät jotka makaa kotona ylimääräisillä lomillaan. Esim kolmen lapsen äiti joka tekee lapset kolmen vuoden välein on pois työmarkkinoilta helposti ja usein sen 9vuotta. Samaan aikaan lapseton käy tuon 9vuotta töissä ja maksaa veroja. Ainiin ja eihän se siihen lopu! Sit on lapsilla korvatulehduskierrettä ja mahatautia ja flunssaa.. Saikkua saikun perään.

Lapseton on siis maksanu jo moneen kertaan esim oman eläkkeensä toisin kun se kotona oleva äiti tai isä.

Ja hyvin harva on tuon 9 vuotta pois. Harvalla on 3 lasta. Itselläni on 2 ja 2 vuotta olin pois. Saikkua saikun perään ei ollut, koska molemmat mummot oli käytössä. Ja ne äitiyspäivärahat ovat verollista tuloa. Kuten työttömyyskorvaukset ja eläkkeet. Ja se lapseton voi jäädä vuorotteluvapaalle, ettei tarvitse olla kateellinen. Ja kyllä joillakin lapsettomilla on saikkua saikun perään, joskus jopa enemmän kuin niillä äideillä. Joten älä yleistä. Oma työkaverini, lapseton, on ollut vuoden sairaslomalla.

Vuorotteluvapaan saamiseksi ja sen aikaiselle tulotasolle on huomattavasti korkeammat kriteerit kuin sille, että harrastaa seksiä ja pääsee äitiysvapaalle.

Lapsiperheiden vanhemmat tekevät niin paljon palkatonta työtä, ettei lapseton ihminen mitenkään itsestään selvästi ole heitä edellä loppukirissä.

Lopputuloksena. Puhelin kirjoitteli omiaan...

Vierailija
929/1001 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millaisia nämä velat ovat parisuhteessa? Jos lapset ahdistaa ja koetaan vankilana, kotona pitää olla hiljaa ja muutenkin pitää saada tehdä juuri niinkuin haluaa. Miten onnistuu puolison huomioiminen?

Ihmettelen myös kun raskaus ja synnytys on sellaisia peikkoja. Ei niitä mukuloita tarvitse työkseen pukata. Alle vuosi menee niin on yksi raskaus ja synnytys takana. Minä en nyt vuosia myöhemmin juuri ajattele asiaa. Kamalampaa on vaikkapa säännölliset hammaslääkärikäynnit.

Jotenkin jää se kuva, että velana joutuu vellomaan näiden samojen kysymysten äärellä. Perheellisenä jatkaa vaan matkaa. Lapsi tuli tehtyä, yksi riittää. Elämä on hyvää. (En väitä etteikö ilman lasta olisi hyvää elämää myös.)

Lapsettomien parisuhteessa voi antaa enemmän huomiota sille omalle puolisolleen, kuin ei ne lapset ole siinä välissä vaatimassa omaa osaansa.

Kiehnäättekö koko ajan kylki kyljessä? Sitä kutsutaan läheisriippuvuudeksi.

Ei, kun ei edes asuta yhdessä. Eikä tulla asumaan.

Kun asuu yhdessä on enemmän aikaa antaa huomiota. Ehkä lapsiperheessä on sittenkin enemmän aikaa huomiolle, kun ei tarvitse sopia, koska tavataan. Sitä huomiota voi antaa pitkin päivää pieninä annoksina. Ja itse ainakin tahtoisin asua rakastamani ihmisen kanssa yhdessä ja jakaa elämäni hänen kanssaan.

Saisko tästä uuden minun mielipiteeni on ainoa oikea -aiheen, että onko se parisuhde lainkaan suhde, jos ei jaeta elämää samassa osoitteessa?

Ketju varmaan onkin jo olemassa...

Sanoinko, mikä on ainoa oikea vaihtoehto? Sanoin, että itse haluaisin asua rakastamani ihmisen kanssa. En sanonut, että se on ainoa oikea vaihtoehto. Itse en jaksaisi tuota meille vai teille säätöä. Eikö täällä saa mielipidettään sanoa? Ja sanoin myös että ehkä lapsiperheessä on enemmän aikaa, ehkä. Ja on myös kokemusta tuossa erillään asumisesta, kyllä me mieheni kanssa ollaan erillään asuttu suhteen alkuvaiheessa pari vuotta, joten siltä pohjalta puhuin omasta kokemuksestani. Ei tarvi vetää hernettä nenään.

Vierailija
930/1001 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Armi kirjoitti:

Minulle tolkutettiin parikymmentä vuotta päin naamaa että kyllä se mieli vielä muuttuu kun tulee ikää lisää, kun kerroin etten tule koskaan milloinkaan hankkimaan lapsia. Edelleen sitä samaa hoetaan netissä kun olen kertonut velaudestani. Toivon totisesti ettei se mieli enää muutu, kun ikää on kuitenkin jo se 64 vuotta! Ja päivääkään en ole päätöstäni katunut. Itseasiassa mitä enemmän ikää on tullut, sitä enemmän olen elämääni ollut tyytyväinen ja äärimmäisen onnellinen ja kiitollinen itselleni. Olen niin paljon saanut kokea ja nähdä, mitä en olisi koskaan lapsen kanssa päässyt tekemään. Paras ystäväni, jolla on itsellään kaksi lasta ja viisi lastenlasta on kertonut että jos nuorempana tietäisi sen mitä nyt tietää, olisi hänkin jättänyt lapset hankkimatta. Jo omien lasten hoitaminen vaati veronsa ja nyt hänelle tuputetaan lastenlapsia hoitoon, koska oletetaan että kaikki mummut haluavat viettää eläkepäiviään kakkavaippoja vaihtaen. Ystävättäreni mies kuoli muutama vuosi sitten, joten hän haluaisi kulkea nyt minun ja puolisoni kanssa kulttuuritapahtumissa, tansseissa tai vaan elää elämäänsä kuten itse haluaa mutta kokee niin valtavaa syyllisyyttä jos ei ota lastenlapsia hoitoon, ettei voi meidän kanssamme juhlia elämää. Olemme häntä toki kannustaneet ja kertoneet etteivät lastenlapset kuulu enää hänen kasvatettavakseen ja nyt hän harkitseekin lähtöä jouluksi Arabiemiraatteihin kanssamme.

Olen pelkästään iloinen, että rohkeat nuoret naiset kuten Sonja, kertovat rohkeasti uskaltavansa elää ilman yhteiskunnan painostusta. Ja iloinen olen myös siitä että näitä Sonjia alkaa olemaan yhä enemmän. Harmissani olen siitä, että nämä, yleensä naiset, jotka lasten hankkimista katuvat, ryhtyvät täälläkin nähtyyn vapaaehtoisesti lapsettomien lynkkaamiseen helpottaakseen omaa pahaa oloaan. Toivoisin, että velojen annettaisiin elää rauhassa oman päätöksensä kanssa, koska niiden velojen osuus, jotka mielensä muuttavat ja lapsia joskus haluavat on huomattavasti pienempi kuin niiden vanhempien jotka katuvat lasten hankkimista. Näissä katumistaoauksissakin parasta olisi mennä siitä keskustelemaan terapiaan, eikä suotta näillä keskustelupalstoilla haukkua muita omista huonoista päätöksistä.

Siis olet 64-vuotta? Ei sinulta kukaan enää mitään kysele, ne kyselyt loppui 20 vuotta sitten. Paikkasi taitaa olla dementiaosastolla.

Ja alapeukutuksista päätellen täällä on ihmeisiin uskovia, halleluja. Tämähän vie tämän ketjun ihan uudelle tasolle. Alkoikin jo kyllästyttää.

Tässä on suora lainaus tuon velan kirjoituksesta "Edelleen sitä samaa hoetaan netissä kun olen kertonut velaudestani". Hän on siis netissä kertonut olevansa vapaaehtoisesti lapseton, mutta tuskin on kertonut ikäänsä. Onko sinulla joku kristallipallo, josta näet jokaisen kirjoittajan iän? Jos on, niin voit vapaasti kertoa minun ikäni tähän.

"Minulle tolkutettiin parikymmentä vuotta päin naamaa että kyllä se mieli vielä muuttuu kun tulee ikää lisää, kun kerroin etten tule koskaan milloinkaan hankkimaan lapsia. Edelleen sitä samaa hoetaan netissä kun olen kertonut velaudestani. Toivon totisesti ettei se mieli enää muutu, kun ikää on kuitenkin jo se 64 vuotta!" Suora lainaus, ei tarvita kristallipalloa vaan lukutaito ja kyky lukea koko juttu! Eli hän ei ole milloinkaan halunnut lapsia, edelleen hänelle hoetaan mielen muuttumisesta kun on netissä kertonut. Itsekin toivoo, ettei mieli muutu, kun on jo 64.  Sinun ikääsi en tiedä, kun et ole sitä kertonut.

Niin hän kertoi tuossa tänne juuri tänään kirjoittamassaan tekstissä ikänsä. Tarina ei kerro ketookohän joka kerta ikänsä kun asiasta kirjoittaa. Sitä et sinäkään tiedä ja naureskelet miten joku kysyy 64-vuotiaalta lasten hankinnasta. Monenko velan iän täälläkin näet tekstistä? En kovinkaan monen.

En voi mitään, jos olet tosikko ja huumorintajuton.

Vierailija
931/1001 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeestiko jotkut lapselliset luulee, että heidän omat lapset vaihtaa heidän vaipat ja syöttää, kun aika tulee? Kyllä ne on lapsellistenkin kohdalla ihan ne vanhustenhoitoon kouluttautuneet henkilöt jotka ne hommat palkkaa vastaan tekee. Ja väkeä kyllä riittää hoidettaviks ja hoitajiks vaikka osa ei lapsia teekkään.

Joo monelle kova paikka ja "yllätys", kun omat lapset asuukin eri paikkakunnalla eivätkä oo pitämässä vanhemmistaan huolta. Heti ovat puoltamassa vanhempiensa laittoa vanhainkotiin, kun tilanne huononee.

Kukaan ei varmasti oo siinä kohtaa valmis myymään omaa kotiaan siellä toisella paikkakunnalla ja muuttamaan vanhempien luo tai ostamaan niin isoa taloa, että sinne sit omien vanhempien kanssa mahdutaan muuttamaan jotta voidaan heistä huolehtia.

Edessä on vanhainkoti (paitsi toki heillä jotka kotona pärjäävät) ja palkattujen hoitajien huolenpito oli vanhuksella lapsia tai ei.

Tämä on velojen harhaluulo siitä, miksi lapsia tehdään. Mutta minun lapseni ei siellä vanhainkodissa sinun vaippojasi vaihda. Se on fakta.

Vierailija
932/1001 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on maailma sekaisin, kun lapsiperhe-elämä nähdään vankilana. Todellisuudessa lapsettomat eivät ymmärrä, millaista iloa ja onnea lapset elämään tuovat. Sellaista, ettei mikään muu asia elämässä tuota vastaavanlaista ilon ja onnen tunnetta.

Vaikea uskoa, koska lapselliset valittavat elämänsä ongelmista ja raskaudesta jatkuvasti suureen ääneen. Jos se elämä kerta on niin auvoista niin älkää sitten natkuttako. Sitähän toinen luulee, että teikäläisiä kaduttaa lastenteko.

Eli kummin päin se oikeasti on?

Ainakin minä olen enemmän niiden lapsettomien suusta kuullut nalkutusta ja piipitystä lasten kanssa elämisen hankaluudesta, kuin lapsiperheiltä itseltään. :D

Lapsettomat ovat myös suureen ääneen vaatimassa lapsia pois milloin mistäkin julkisesta tilasta, ja haluavat siten vaikeuttaa lapsellisten elämää. 

No, jos vanhemmat eivät kykene pitämään penskojaan julkisissa tiloissa hiljaa ja häiriötä tuottamatta, niin ei kuin pois vain.

Ennen se kyllä onnistui, mutta nykyäipät ja -iskät taitavat olla niin tossuja, että kakarat saavat riehua miten vain... Sitten vedotaan, että "lapsipersearki on niiiiin rankkaa että olen ihan kuolemanväsynyt!!11!!"

Ihan kuin se ei olisi ollut ihan samalla tavalla rankkaa esim. 1970-luvulla.

Tulin vain sanomaan, että 70-luvulla ei todellakaan ollut niin rankkaa kuin nyt. Lapsia ei paapottu, vahdittu ja kuskattu siinä määrin kuin nyt. Oli verkostot kunnossa, sukulaiset ja naapuriapu. Lisäksi nykyään elämässä on erittäin paljon muitakin sisältöjä kuin kotityöt (kuten liioiteltu sisustaminen ja pihahommat, kodin ulkopuolisista jutuista puhumattakaan!). Pitää osata kaikenlaista, josta 70-luvulla ei tiedetty mitään. Silloin elämä oli toki työntäyteistä, mutta ei niin pirstoutunutta.

Omat lapseni olen kasvattanut melko tiukasti, joten eivät aiheuta häiriötä, mutta sellainen oletus lapsista tuntuu nykyään olevan. Huolestuttavaa ihmisvihaa.

Tämä on totta, tuollaista minunkin lapsuuteni oli.

Vierailija
933/1001 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiinsa kyllästyneet äidit täällä yrittää järkeistää miksi on hyvä olla lapsia ja kaikkien pitäisi niin tehdä ?

Miksi sinulla ei ole moottoripyörää ?

Vierailija
934/1001 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nainen halua lapsiatietenkään,koska näkee ympärillään valtavasti riiteleviä eroperheitä.

Se isikulta ,kun jättää lapsoset ja äidin ,joka hoitaa pient 18 v:den ikään. Mies tuikkii seuraavia naisia ja maksaa 160e elarin ja vie hampparille tai äidilleen hoidettavaksi lapset omana viikonloppunaan.

Hanki siinä sitten nainen elanto,mukava työ ja nauti elämästä matkustellen ja pikkuisen itsekkin eläen.

Ei lapsia,ei. Suomen naiset on järkeviä. Ajattelevat myös näitä kärsiviä eroperheiden lapsia.

Miehillähän lapsista ei ole muuta vaivaa,kuin siittäminen.

Vierailija
935/1001 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä muuten tunnen. Tiedän tasan tarkkaan mitä siihen vaaditaan. Lasken palkkoja työkseni. Se vaan nyt on ehkä lähin sopiva vaihtoehto velalle. Ja meinaatko, että kaikki pamahtaa kerrasta paksuksi? Jotkut saattavat yrittää vuosikausia ja käydä läpi rankkoja lapsettomuushoitoja. Ei ne lapset itsestään selvyys ole. Tiedätkö itse, mistä puhut? Joillekin voi olla helpompaa päästä vuorotteluvapaalle. Itse pamahdin kerrasta paksuksi. Pääsin helpolla.

Vierailija
936/1001 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"minun lapseni ei sinun vaippojasi vaihda" ensinnä mammat täällä varmaan painostaa lapsensa (tyttärensä) tekemään lapsia ja nyt vielä päätetään ammatti lapsen puolesta. Älkää nyt vielä kirjoittako lastenne elämää ennalta. Se voi vielä muuttua moneen kertaan. Se sinunkin tyttäresi voi päättää olla tekemättä lapsia ja poikasi olla homoseksuaali, joka ei tee lapsia.

Puhutaan äidin rakkaudesta, mutta kestääkö se kun ainut lapsi päättääkin olla lisääntymättä?

Vierailija
937/1001 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä on tämä palkaton työ? Et voi tarkoittaa huolehtimista lapsista, jotka itse halusi, itsensä seuraksi, jatkeeksi ja vanhuuden turvaksi? Lapset, joissa halusi itse nähdä oman sukunsa jatkuvan ja elämälleen tarkoituksen (muutoinhan sitä ei ole)? Todella epäitsekäs uhraus ihmiskunnan hyväksi, ja vielä ilman palkkaa! Paitsi jos olet vakituisessa työsuhteessa tietenkin.

Vierailija
938/1001 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin on ollut vuoden sairaslomalla? Tiedätkö syyn? Yleensä ihmiset ovat syystä sairaslomalla. Olen minäkin lapsettomana ollut sairaslomalla. Syitä on ollut influenssa, polven ristisiteen repeäminen, jalkapohjan luukalvon tulehdus....en yksinkertaisesti ollut työkykyinen, mutta kaippa olisi pitänyt töihin mennä kun olen lapseton.

Vierailija
939/1001 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisko perehtyä asioihin enne kuin huutelet. Lapsettomaks maksaa paljon enemmän veroja kuin lapselliset. Lapselliset kun saa veroalennuksia. Esim perintövero on pienempi lapsellisille. Lisäks lapselliset nostavat äityis- ja isyysrahaa, lapsilisää, usein enemmän sairausrahaa (omat+lasten sairastumiset). Ja saavat vielä alennuksia monissa paikoissa kuten julkisissa liikennevälineissä (äipät rattaineen kulkee monissa kaupungeissa ilmasiks bussilla vaikka vievät 3-4 ihmisen tilan), ja erilaisissa tapahtumissakaan ei tarvi maksaa jokaisesta perheenjäsenestä vaan perhelipulla monilapsissa perheissä osa pääsee ilmasiks jne jne. Täytyiski alkaa ajamaan tasa-arvoa. Aikamoista syrjintää lapsettomia kohtaan.

Ihan saman perintöveroprosentin mukaan maksan perinnöstä kuin sinäkin jos vanhempamme peritään. Jos perimme esim. tätimme, maksamme molemmat isommalla veroprosentilla, koska kumpikaan ei ole rintaperillinen. Joten miten perintövero on pienempi? Voitko kertoa. Ja mistä sitä sairausrahaa saa? Omasta sairastumisestani on samat edut kuin velalla. Työnantaja maksaa palkan ja sairasloma on palkallista. Jos yli 60 päivää, niin Kela maksaa. Meillä saa olla 3 päivää palkallisella sairaslomalla alle 10-vuotiaasata lapsesta. Sitten on palkatonta, vaikka lapsi olisi 2 kuukautta putkeen kipeänä. Toinen vaihtoehto on hommata itse hoitaja. Jos mummu ei suostu niin sitten omilla rahoila palkkaat. No siihen ehkä saisi kotitalousvähennyksen. Mutta sinäkin voit sitä kotitalousvähennystä käyttää palkkaamalla vaikka siivojan. Ja oletko kateellinen jostain Puuhamaan perhelipusta? Kavereiden kanssa saa ryhmäalennuksia aikuisten paikkoihin. Ja tapahtumia ei välttämättä tueta veromarkoilla. Julkisia en ole koskaan käyttänyt, koska ei ole mitään takeita, että mahdut kyytiin. Ja aina voit hakeutua vuorotteluvapaalle, jos äitiysrahat närästää. Perheessämme on 2 autoa, jotta ollaan selvitty tarharumbasta, harrastusrumbasta. Eli autoiluun liittyviä veroja on tullut maksettua tosi paljon. Lisäksi lapsi työllistää lastenhoitajia ja opettajia n. 25 vuotta. Olisivat muuten työttömyyskortistossa. Niin itse asiassa, mikseivät velat maksa enemmän veroja?

Voin kyllä kertoa. Voisit toki itse sivistää itseäs lukemalla siitä perintöverosta, mut tuskin tätä teet, joten tässä tiivistelmä. Avopuoliso maksaa huomattavasti enemmän perintöveroa periessään puolisonsa, jos heillä ei ole yhteisiä lapsia. Lapseton enintään 33% ja lapsellinen enintään 19%. Lisäksi esim. perintöverossa leskeksi jäänyt lapsellinen avopuoliso saa perinnöstä 90 000e verovapaana puolisovähennyksenä, mutta lapseton leskeksi jäänyt avopuoliso ei saa puolisovähennystä lainkaan. Leskeneläkkeessä myös lapsettomilla on vähimmäisikäraja (leskeksi jäädessä pitänyt täyttää 50v) ja naimisissa on täytynyt olla vähintään 5vuotta. Lapsellisilla ei tällaisia ehtoja ole. Missä tasa-arvo?

Ja lapselliset käyttää usein enemmän sairaspäiviä, koska he on poissa töistä oman sairastamisen lisäks myös aina sillon, kun joku lapsista sairastaa. Eli vaikka on täysin työkykyinen niin saa silti sairausajanpalkkaa. Joissain firmoissa vanhemmat saa jopa olla omalla ilmotuksella pois töistä sairaan lapsen takia. Ite olen ollu tällasessa firmassa töissä. Ja siellä kyllä käytettin armotta hyväks firman avokätisyyttä. Jatkuvasti oli lapset "kipeitä".

Ja mitä hoitajan palkkaamiseen tulee niin itsehän olet lapsia tehnyt. Lapsista on kuluja. Lapset sairastaa. Tuliko sulle yllätyksenä ja nyt kismittää, kun joudut panostamaan niihin rahaa?

En ole kateellinen Puuhamaa lipuista. Hotellitarjouksissa esim. vituttaa maksaa lapsista joita meillä ei ole. Usein tarjoukset on 2+2. No meitä on vaan 2, mut silti maksetaan myös niistä kahdesta lapsesta.

Yhtälailla se lapsetonkaan ei välttämättä mahdu julkisen kyytiin. Meillakin on 2 autoa, koska ollaan molemmat töissä ja tarvitan autoa. Kimppakyyti ei työajoista ja paikoista johtuen ole mahdollinen. Eli ihan yhtälailla joudutaan maksamaan autoilusta veroja.

Jaa aina voi muka hakeutua vuorotteluvapaalle kun haluaa. Vuorotteluvapaalle saa jäädä vasta, kun on vähintään 20vuotta työhistoriaa takana. Lisäks jos työnantaja kieltää vapaalle jäämisen niin silloin ei vapaata heru.

Niin noh jos tarha- ja kouluopettajilla ei olis töitä (jostain kumman syystä maailmasta katois kaikki lapset ja ihmiset jotka haluaa opiskella)  niin he opiskelisivat uuden ammatin ja olisivat taas töissä. Turhaan siis yrität taputtaa itseäs olalle. Ja lapsettomat käyttää myös paljon palveluita, mitkä työllistää ihmisiä.

Jaa miksei lapsettomat maksa enemmän veroja kuin lapselliset? No maksetaanhan me, kuten tuolla perintöveron kohdalla jo tuli ilmi. Sen lisäks lapselliset saa verotuksessa lapsivähennyksen. Hyppää nyt ilmaan ja kopauta kannat yhteen, kun tilannehan on nyt jo se mitä sä haluat!

Olikos vielä jotain?

Miksi et ole naimisssa? Lesken asema on turvatumpi avioliitossa kuin avoliitossa. Jo ihan pelkästään leskeneläkkeen vuoksi. Meillä on myös molemmilla henkivakuutukset. Ja lapseni ovat aikuisia, tiedän mitä ovat kuluttaneet. Elämä lasten kanssa on tullut paljon kalliimmaksi kuin ilman lapsia olisi ollut. Lapsettomana ei olisi tullut mieleenkään valittaa jostain hotellin perhetarjouksesta. Eikä lapsien kanssa reissatessa ole tuollaisia tarjouksia tullut vastaan. Mutta vaikka olisin rahallisesti rikas ilman lapsia, niin tilalla on jotain muuta, mitä rahalla ei voi korvata. Mutta jokainen tekee omat valintansa. Ja meillä työpaikalla on varhaisen puuttumisen malli, pomon kanssa joutuu keskustelemaan, jos jatkuvasti saikuttaa. Meillä on myös etätyömahdollisuus, niitä töitä voi tehdä kotona, jos lapsi on sairas. Ja töitähän voi tehdä kotona nyös sairaana, jos ei nyt ihan tosi sairas ole. Mutta jos noin kateellinen olet, niin tee lapsi. Saat myös ne edut, mitä kadehdit.

Vierailija
940/1001 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, me uskovaiset lisäännytään teidänkin edestä <3

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä neljä