Jippii, meidän taloyhtiöstä tulee nyt savuton!
Vihdoinkin se tapahtuu - saikin koko kuuman kesän kärvistellä, kun ei ikkunoita eikä ovia voinut kauaa pitää auki naapureiden tupakoinnin takia.
Kommentit (107)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa mitä sanktioita tupakoitsija saa jos polttaa edelleen parekkeella/asunnossaan/liian lähella muiden ikkunoita ja ovia?
Asun savuttomassa talossa eikä se ole parantanut minun asunnon sisäilmaan koska tupakoitsijat eivät noudata sääntöjä.
Luulen että ap:n ilo on ennen aikaista.
Meillä on todella jämäkkä hallitus ja niinpä, jos tupakoitsija jatkaa röögaamistaan sisällä tai parvekkella, kielloista huolimatta - hän lentää pihalle.
Taloyhtiömme on todella hyvällä paikalla pääkaupunkiseudulla, jossa kaikki mahdolliset palvelut ja pisararata vieressä, joten hyviä tupakoimattomia vuokralaisia on tulossa ihan jonossa, voidaan vaan valita parhaat.
Miten se hallitus saa tiedon jos joku vuokralainen röögaa väärässä paikassa? Entä kuinka se todistetaan? Muuten on sana sanaa vastaan.
Todistaja(t) ilmoittaa siitä eteenpäin, siitä saa varoituksen ja sitten otetaan huoneisto haltuun joksikin aikaa.
Ei tämä ole niin vaikeaa jos niin halutaan.
Entäpä, mikäli tupakoinnista syytetty kiistää ja vie oikeuteen jutun?
Oikeudessa todistaja kertoo mitä on nähnyt, näyttää todisteeksi vaikkapa kännykällä kuvatun videon tms ja tupakoitsijalle tulee kallis lasku oikeudenkäynnin kustannuksista.
Vaikuttaa oikein hyvältä siis!
Luulen että jonkun henkilön kuvaaminen ei ole laillista eikä varsinkaa kodin kuvaaminen. Jos joku tupakoi parvekkeella et varmaankaan saa sinne päinkään kuvata.
Kyllä saa kadulla kuvata taloja (sisältäen parvekkeet) jos haluaa. Se on yleistä aluetta eikä siihen tarvitse keneltäkään kysyä lupaa. Mutta jos tuuppaat kameran oven postiluukusta sisään niin siihen tarvitset luvan.
Ja kuka näitä kieltoja valvoo ja setvii kaikki kieltojen rikkomiset, kyttäämiset ja riidat? Tosin ap vaikuttaa sellaiselta että ihan pikkarit märkänä taitaa olla talopoliisina.
Pitäisi perustaa nipojen taloyhtiöitä jossa nipot voisi päteä ja kytätä ja kieltää toisiaan kilpaa.
Kielletään myös alkoholi, kahvi, lapset, lemmikit, yöllä kuseminen ja parvekkeella ja pihalla puhuminen ja varsinkin nauraminen ettei vaan tule kenellekään paha mieli jos naapurilla on kivaa. Televisiota saa katsoa ilman ääntä ja valot pitää sammuttaa klo 21 jälkeen ja mausteista ruokaa ei saa keittää eikä myöskään syödä ettei vaan pääse pieru joka voi tunkeutua naapurin ikkunasta tai ovesta sisään. Vieraita ei sallita.
Että ihmiset ovat lapsellisia kiihkoissaan ja luulee että niitä asuntoja tuosta vaan otetaan haltuun!
Montako parvekeröökaajan asuntoa on otettu haltuun tällä hetkellä? Siis syy pelkkä tupakointi. Taitaa olla 0.
Tupakanhaju sisällä on kyllä inhottava, mutta ottaisin silti 100 kertaa mielummin naapuriksi (varsinkin yläkertaan) tupakoitsijan kun lapsiperheen. Se juoksu ja huuto pitää aloitaa vloppunakin jo ennen seitsemää aamulla ja sitä voi sitten jatkaa koko päivän "koska pitäähän lasten saada tehdä mitä vain". Jos olisi lapseton kerrostalo tarjolla niin voisin kyllä muuttaa.
Hienoa. Minä olen kärsinyt siitä että tupakanhajua tuodaan tahallaan sieraimiini. Jos on kämpässä ikkunat auki vieraan luona niin ei se savu ole mahdottomuus occasionally eli silloin tällöin(piti mennä sanakirjaan :)
Vähän sama asia jos polttaa ikkunat kiinni ja toinen nukkuu ovi kiinni ja aukaisee oven ja huone täyttyy savusta.
Tästä tulen suunnattoman vihaiseksi.
Sinulla on onnea Ap.
Kyllä minä viellä lopetan tupakoinnin. Menen kyllä nyt yhdelle tupakalle ulos.
Mä en oikeasti kyllä tajua joidenkin ihmisten itsekkyyttä. Meidän taloyhtiössä on useita tupakoitsijoita, minä itse mukaan lukien, eikä kertaakaan ole toukokuun jälkeen tarvinnut laittaa partsin ovea röökin hajun takia kiinni. Tupakointia parvekkeilla ei ole erikseen kielletty, mutta kaikki ovat älynneet ihan ilman erillistä sopimistakin mennä sauhuttelemaan pihalle, kun asunnoissa on sisälämpötila ollut jo usemman kuukauden ajan 26-31 astetta ja tuulettaminen on ollut tarpeen.
Mulla itsellä esim. on naapureiden makkarin ikkuna on parvekkeeni vieressä, eikä olis ikipäivänä tullut mieleeni mennä kesäyönä parvekkeelleni sauhuttelemaan, kun toiset yrittävät saada edes pientä viilennystä nukkumapaikkaansa.
Ja tämä on vielä vuokratalo, jossa isännöitsijä voisi ihan omalla päätöksellään helposti kieltää tupakoinnin, mutta ei ole ollut tarvetta, kun porukka osaa ajatella muutakin kuin omaa napaansa.