Jippii, meidän taloyhtiöstä tulee nyt savuton!
Vihdoinkin se tapahtuu - saikin koko kuuman kesän kärvistellä, kun ei ikkunoita eikä ovia voinut kauaa pitää auki naapureiden tupakoinnin takia.
Kommentit (107)
Vierailija kirjoitti:
M35 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tehkääs muut se perässä, se on nykyään varsin helppoa - tarvitaan vaan taloyhtiön hallituksen päätös asiaan ja se on siinä.
Kyllä se vaatii ihan yhtiökokouksen päätöksen, että tupakointikieltoa voi kunnalta hakea. Jos siis parveketupakointikieltoa tarkoitat.
Ei, kun taloyhtiön hallitus päätti, että taloyhtiöstömme tulee savuton ja niin käy. En sitten tiedä aikovatko he sitten hakea kunnalta jotain tupakointikieltoa, mutta läpihuutojuttu se kuitenkin nykyään on.
Nykyään kaikki uudet talot tehdän savuttomiksi, tämä on ihan nykyajan trendi, jota ei enää tietenkään muuteta.
Tupakointihan tulee pian kielletyksi kokonaan kaikkialla, tähänhän sitä ollaan onneksi menossa.
Omistavatko hallituksen jäsenet koko talon osakekannan? Parveketupakointi on vielä kohtuu kivuton saada läpi, mutta jos huoneistoissakin on tarkoitus jokainen osakas kai pitäisi saada hyväksymään, jotta yhtiöjärjestykseen voidaan kirjata.
M35 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M35 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tehkääs muut se perässä, se on nykyään varsin helppoa - tarvitaan vaan taloyhtiön hallituksen päätös asiaan ja se on siinä.
Kyllä se vaatii ihan yhtiökokouksen päätöksen, että tupakointikieltoa voi kunnalta hakea. Jos siis parveketupakointikieltoa tarkoitat.
Ei, kun taloyhtiön hallitus päätti, että taloyhtiöstömme tulee savuton ja niin käy. En sitten tiedä aikovatko he sitten hakea kunnalta jotain tupakointikieltoa, mutta läpihuutojuttu se kuitenkin nykyään on.
Nykyään kaikki uudet talot tehdän savuttomiksi, tämä on ihan nykyajan trendi, jota ei enää tietenkään muuteta.
Tupakointihan tulee pian kielletyksi kokonaan kaikkialla, tähänhän sitä ollaan onneksi menossa.
Tuollainen hallituksen tekemä kielto ei ole millään tapaa laillinen eikä velvoita ketään mihinkään.
Taloyhtiö voin kieltää itse vain yksimielisellä päätöksellä yhtiökokouksessa itse tupakoinnin tai pelkästään parvekkeille enemmistön päätöksellä jotta kieltoa voidaan hakea kunnalta.
No jos yhtiökokous on vielä tulossa - niin se on silti läpihuutojuttu, koska me omistajat olemme kaikki tupakoimattomia ja vuokralaiset on niitä röögaajia. :-D
Vierailija kirjoitti:
Minua häiritsee ihmisten valitus huomattavasti enemmän kuin tupakointi. Onko elämänne niin paskaa että aina on pakko valittaa, eikä voi antaa ihmisten olla erilaisa, tai toimia erilailla kuin te itse. Säästävalittajat ovat ihan omissa maailmoissaan. Yhteiskuntakin on liian vaativa ja parvekkeella joku polttaa tupakkaa.
Sehän ei tarkoita että valittaisi joka asiasta,jos valittaa siitä että joku häiriköi muita päihteidenkäytöllään. Päihteistä voi vierottautua,tai käyttää niitä niin ettei ainakaan ole muille häiriöksi.
rääkyminen kielletty kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
loppui haukunta ja kissankusenhajut kirjoitti:
Jippii!!! Meidän taloyhtiöstä tuli eläimetön! Kissat ja koirat yms. viedään piikille jos ei joku muu jostain muualta niitä halua. Näin helposti se käy, taloyhtiönkokous ja nimet paperiin kannatusta varten.
Hyvä niin. Tupakoitsijoilla on usein se koira joka räksytää niin että naapurit eivät saa nukuttua.
Ajateltiin vielä hommata lapsetontakin taloyhtiötä meidän talosta. Luulen että menee läpi.
Ainakin Usassa on sellaisia mutta Suomessa ne eivät mene läpi.
Aika väsynyt provo tämä sinun kirjoituksesi on kaiken kaikkiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minustakin on ihanaa, kun naapurit etkoilevat ja ravaavat rappusia puolen tunnin välein, kun joutuvat käymään ulkona tupakalla. Mieluummin polttaisivat parvekkeella, mutta ku enää ei saa.
Lopettaisivat tupakoinnin niin tuo ramppaus loppuisi siihen paikkaan.
Säästyisi rahaakin ja terveys kohenisi.
Työpaikallakin ärsyttää - vaikka kaupunki onkin "savuton" äm-mät ramppaa röökillä salaa tämän tästä ja pelkäävät, että pomo näkee.
Ja nämä ovat vielä hoitajia...
Voitteko kuvitella - jouduin tavuttamaan sanan äm-mät, koska sensuuri iski!!! X-D
Ei tullut mieleen vaihtaa sanaa? Jos vaihtaisit, saisimme kenties kirjoittaa myös klo 23-7 kun sinunlaisesi kirjoittaisivat toisin.
Paskanvatkaaja kirjoitti:
Meidän taloyhtiöstä taas tulee hajuton. Ruoan laitto, hajusteiden käyttäminen, paskantaminen ja piereskely kielletään kokonaan. Repikää siitä.
Ilmeisesti sinulle tupakka on yhtä välttämätön kuin ruoka. Se paljastaa sinut idiootiksi.
Vierailija kirjoitti:
M35 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M35 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuollainen hallituksen tekemä kielto ei ole millään tapaa laillinen eikä velvoita ketään mihinkään.
Taloyhtiö voin kieltää itse vain yksimielisellä päätöksellä yhtiökokouksessa itse tupakoinnin tai pelkästään parvekkeille enemmistön päätöksellä jotta kieltoa voidaan hakea kunnalta.
No jos yhtiökokous on vielä tulossa - niin se on silti läpihuutojuttu, koska me omistajat olemme kaikki tupakoimattomia ja vuokralaiset on niitä röögaajia. :-D
Kyllä siitä on vielä läpihuuto kaukana jos yhtiöjärjestykseen sen ajatte. Yksikin jos osakkeenomistajista vastustaa niin se tyssää siihen.
Vierailija kirjoitti:
No pitääpä sitten ruveta röyhyttelemään sisällä ja rappukäytävässä yöaikaan. Siinäs tukehdutte.
Tästäkin viestistä huomaa kyllä miten tupakointi ja mielenterveysongelmat usein kulkevat käsi kädessä.
Vierailija kirjoitti:
En itse polta, mutta annan muiden polttaa omalla parvekkeellaan, koska kunnioitan muita ihmisiä. Tuollaista kieltämisen kulttuuria en kunnioita, enkä ihmisiä sen takana. Kokemuksesta voin kertoa että tuollainen ihmistyyppi ryntää heti puuhastelemaan seuraavaa kieltoa. Se että voi tehdä jotain ei tarkoita sitä että se on tehtävä. Nyt sitten vain kyttäämään naapureita ettei kukaan tupakoi.
Eli siis sinua ei haittaa se, että sinä ja perheesi saatte "nauttia" naapurin myrkkypötkylön suomasta saastutuksesta?
Tästä juuri puhuttiin naapurin kanssa jolla omistusasunto. Parveketupakoinnin voi kieltää, mutta mikään ei kiellä polttamasta kämpässä sisällä jos haluaa tai jos vuokranantajalta on siihen lupa tai jotenkin näin. :) Tai jos siitäkin äänestys pidettäisiin ja kaikki ei ole yksimielisiä siitä, että sisällä kämpässäkään ei saa polttaa jos tyyliin tämä naapurini sanoisi, että ei käy niin sitten se ehdotus ei mene läpi.
Vierailija kirjoitti:
M35 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M35 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko varmaa, että myös vuokrahuoneistojen omistajat ovat innoissaan asiasta (josta voi tulla tarpeetonta kinaa vuokralaisen kanssa, vaikka tupakointi voi hajuhaittoja huoneistoon aiheuttaakin)?
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti meilläkin joku päivä menisi savuttomuus läpi, mutta sellaista ei tuu tapahtumaan. Nyt ei voi liesituuletintakaan käyttää kun naapurin korsteeni pilaa koko talon. Pääsispä muuttamaan ite pois.
Se naapurin tupakoitsija ei varmaankaan polta talon katolla liesituulettimen ilmanottoaukon luona Joten tämä on ihan selvä trolli.
Vierailija kirjoitti:
rääkyminen kielletty kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
loppui haukunta ja kissankusenhajut kirjoitti:
Jippii!!! Meidän taloyhtiöstä tuli eläimetön! Kissat ja koirat yms. viedään piikille jos ei joku muu jostain muualta niitä halua. Näin helposti se käy, taloyhtiönkokous ja nimet paperiin kannatusta varten.
Hyvä niin. Tupakoitsijoilla on usein se koira joka räksytää niin että naapurit eivät saa nukuttua.
Ajateltiin vielä hommata lapsetontakin taloyhtiötä meidän talosta. Luulen että menee läpi.
Ainakin Usassa on sellaisia mutta Suomessa ne eivät mene läpi.
Aika väsynyt provo tämä sinun kirjoituksesi on kaiken kaikkiaan.
Samoin sun aloitukses on niin väsynyttä pskaa. :DD
Meidän taloyhtiöstä tulee vali/ulivapaa taloyhtiö.
Vierailija kirjoitti:
Paskanvatkaaja kirjoitti:
Meidän taloyhtiöstä taas tulee hajuton. Ruoan laitto, hajusteiden käyttäminen, paskantaminen ja piereskely kielletään kokonaan. Repikää siitä.
Ilmeisesti sinulle tupakka on yhtä välttämätön kuin ruoka. Se paljastaa sinut idiootiksi.
Voidaanhan mekin otaa silmätikuksi muita juttuja, niin kuin sinä olet tupakoitsijat ottanut silmätikuiksi. Anna meidänkin myös vihata. Ei ole pelkästään sinun etuoikeus.
Vierailija kirjoitti:
Kerro ap millainen menettely tuo savuttomuushanke taloyhtiössänne oli. Mullainen taloyhtiönne on?
Ei siinä ole mitään kertomista - kaikki haluamme taloomme (joka on valtavan suuri kerrostalo) raitista ilmaa, joka sentään kuuluu kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti meilläkin joku päivä menisi savuttomuus läpi, mutta sellaista ei tuu tapahtumaan. Nyt ei voi liesituuletintakaan käyttää kun naapurin korsteeni pilaa koko talon. Pääsispä muuttamaan ite pois.
Se naapurin tupakoitsija ei varmaankaan polta talon katolla liesituulettimen ilmanottoaukon luona Joten tämä on ihan selvä trolli.
Taitaa olla asiantuntemus huipussaan...
Liesituuletin siirtää ilmaa sisältä ulos ja täten sillä ei ole katolla ilmanottoaukkoa... Huippuimuri voi olla, mutta se puhaltaa katolle, ei ime sieltä.
Todenäköissesti se ettei liesituuletinta voi käyttää savun takia johtunee siitä, että aiheuttaa kämppääm alipainetta, joka vetää ilmaa sisään porraskäytävästä ja ikkunoista, jolloin tupakanhajua voi tulla sisään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kateeksi käy. Olen niin väsynyt siivoamaan yläkerran röökiukon heittelemiä tumppeja parvekkeeltani. Niiden tulo ei vain lopu, vaikka olen kantanut niistä suuren osan tuon idiootin postiluukusta sisään viimeiset pari vuotta.
Minä pudotin Heippa - lapun vastaavassa tilanteessa, se tepsi.
Minulla ei tehonnut edes kasvotusten sanominen, lapunkin olen vienyt. Rappukäytävässä on lisäksi nykyään iso kieltokyltti, jossa lukee, ettei tumppeja saa heitellä parvekkeelta, mutta eipä sekään näytä auttavan. Nyt vain siis palautan tumpit postiluukun kautta aina kun suinkin jaksan. Ehkä hapenpuute on tuhonnut tuon röökiukon aivot siinä määrin, ettei tuhkakupin käyttö enää onnistu.
meeemuli kirjoitti:
Ylipainoton taloyhtiö olisi hyvä, vain terveet ihmiset ,samanlaiset kuten itsekin olisivat naapureina.
Ei kiristäisi aivoja nähdä läskejä lyllertämässä ja pilaamassa minun asumista. Haisevat ihan yhtä paljon kuin tupakki.
Tässä ketjussa vaan puhutaan tupakoinnista.
Taisi osua omaan nilkkan tämä keskustelu?
Upeaa, mahtavaa! Onnea!