Miten mies VOI tehdä näin?! Ei voisi ihmistä toinen enää pahemmin kusettaa. Miten ihmeessä tästä eteenpäin?
Meillä on kaksi alle kouluikäistä lasta, nuorempi erityislapsi joka osasyy siihen (huom. vain osasyy) että avioliittomme ns. on vedellyt viimeisiään ainakin viimeisimmän vuoden. Ero ollut molempien mielessä. Sitten tulin jotenkin ihmeesti ehkäisystä huolimatta raskaaksi jollakin niistä harvoista seksikerroista, joita meillä enää oli. Raskautta ennen jo olin epäillyt miestä pettämisestä, sain kuulla olevani vainoharhainen. Kun sain tietää olevani raskaana, eka ajatus valitettavasti oli abortti. Sen myös kerroin miehelle. Pohdittiin asiaa yhdessä, ja mies lopulta sai mun pään kääntymään pitämään lapsi. Yritetään vielä ja tämä pieni on meille tarkoitettu uusi alku ja niin pois päin.
Ylihuomenna täynnä rv 15 ja mies ilmoitti tänä aamuna kuin salama kirkkaalta taivaalta että muuttaa pois kotoa, hänellä on ollut suhde työkaveriin jo yli puoli vuotta. "Isyysvelvoitteensa" kuulemma kuitenkin on halukas hoitamaan vastakin, ja lapset on tervetulleita heille milloin vain.
Mitä hemmettiä mä teen? Ei kai aborttia voi enää saada tuolla perusteella?
Kommentit (109)
Lapsi hoitoon ja sitten lähdet bailaamaan. Vedät niin paljon viinaa kuin mahdollista vaikka päivän tai kaks, että toivottavasti tulee ulos. Jos ei niin koita edes aiheuttaa jotain kehityshäiriötä sille lapselle tms. että saisit jonkun lapsen vamman takia abortin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on kaksi alle kouluikäistä lasta, nuorempi erityislapsi joka osasyy siihen (huom. vain osasyy) että avioliittomme ns. on vedellyt viimeisiään ainakin viimeisimmän vuoden. Ero ollut molempien mielessä. Sitten tulin jotenkin ihmeesti ehkäisystä huolimatta raskaaksi jollakin niistä harvoista seksikerroista, joita meillä enää oli. Raskautta ennen jo olin epäillyt miestä pettämisestä, sain kuulla olevani vainoharhainen. Kun sain tietää olevani raskaana, eka ajatus valitettavasti oli abortti. Sen myös kerroin miehelle. Pohdittiin asiaa yhdessä, ja mies lopulta sai mun pään kääntymään pitämään lapsi. Yritetään vielä ja tämä pieni on meille tarkoitettu uusi alku ja niin pois päin.
Ylihuomenna täynnä rv 15 ja mies ilmoitti tänä aamuna kuin salama kirkkaalta taivaalta että muuttaa pois kotoa, hänellä on ollut suhde työkaveriin jo yli puoli vuotta. "Isyysvelvoitteensa" kuulemma kuitenkin on halukas hoitamaan vastakin, ja lapset on tervetulleita heille milloin vain.
Mitä hemmettiä mä teen? Ei kai aborttia voi enää saada tuolla perusteella?Minä kävin viikonloppunan pelaamassa lauantaina ja sunnuntaina jääkiekko. Pitää tästä kohta lähteä fresbeegolfradalle.
Nyt tulee sit tuhannen taalan kysymys.
Kumpi on "lapsellisempi tapaus"
A)Minä
B) itse itsellesi valitsema "mies"
Ehkä se mies, joka on muuttunut liiton myötä. Eikä ole sama, minkä aloittaja valitsi aikoinaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Abortin voi saada sosiaalisista syistä vielä 20-viikolle asti. Näin kertoi HUS:n lääkäri pari viikkoa sitten.
No ei todellakaan voi!
Laki sanoo näin:
"Muun syyn kuin naisella olevan sairauden tai ruumiinvian vuoksi ei raskautta saa keskeyttää kahdennentoista raskausviikon jälkeen. (14.7.1978/564)"Sairaus=mielenterveydelliset syyt, onnistuu kyllä. Lääkäristä kiinni.
Mielenterveydelliset syyt eivät ole samat kuin sosiaaliset syyt. Tuossa äsken joku väitti, että sosiaalisillakin syillä onnistuisi viikolle 20 asti. Sosiaaliset syyt ovat esim elämäntilanne.
Myös lapsen isä on vastuussa KAIKISTA lapsistanne. Ihan yhtä lailla kuin sinäkin. Kaksi vanhinta isälle että saat keskittyä rauhassa vauvaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä hemmettiä mä teen? Ei kai aborttia voi enää saada tuolla perusteella?Minä kävin viikonloppunan pelaamassa lauantaina ja sunnuntaina jääkiekko. Pitää tästä kohta lähteä fresbeegolfradalle.
A)Minä
Ehkä se mies, joka on muuttunut liiton myötä. Eikä ole sama, minkä aloittaja valitsi aikoinaan.
Aha. Eli lähtökohtaisesti mies ei kelpaa omana itsenään, vaan hänen pitää muuttua sellaiseksi mitä nainen haluaa.
Naisen ei tietenkään tarvitse muuttua. Vit"tu mitä vit"un pas"kaa.
Voisin synnyttää lapsen ja sitten ilmoittaa, etten aio pitää sitä. Mies saisi huoltajuuden (tai lapsi menisi adoptioon ja saisi rakastavan kodin). Voisi kuvitella, ettei miehen uusi heila kestäisi taloon muuttavaa vauvaa ja vauvan sitovuutta. Mahtaako edes tietää että heidän seurustellessaan on mies pannut sinuakin, ihan raskaaksi asti? Entä jos se uusi kumppani on jo itsekin paksuna, ja taloon tulis vielä "vieras" vauva hoidettavaksi oman lisäksi...
Niin, tuo olisi ikäänkuin kosto miehelle.
(Tosiasiassa en tiedä olisinko kykenevä luopumaan omasta lapsestani, huomioiden kuinka hirveä 9kk rääkki raskausaika on ja synnytys vaurioineen vielä siihen päälle!)
Anna erikoislapsi kokonaan isän huollettavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Abortin voi saada sosiaalisista syistä vielä 20-viikolle asti. Näin kertoi HUS:n lääkäri pari viikkoa sitten.
No ei todellakaan voi!
Laki sanoo näin:
"Muun syyn kuin naisella olevan sairauden tai ruumiinvian vuoksi ei raskautta saa keskeyttää kahdennentoista raskausviikon jälkeen. (14.7.1978/564)"Sairaus=mielenterveydelliset syyt, onnistuu kyllä. Lääkäristä kiinni.
Mielenterveydelliset syyt eivät ole samat kuin sosiaaliset syyt. Tuossa äsken joku väitti, että sosiaalisillakin syillä onnistuisi viikolle 20 asti. Sosiaaliset syyt ovat esim elämäntilanne.
Valviran sivuilta voi jokainen itse tarkistaa, että"huomattavin sosiaalisin syin" raskaudenkeskeytystä voi hakea ennen rv 20.
Mä tekisin keskeytyksen. En haluaisi tuollaisen lasta.
Nyt en ymmärrä tuota miestä. Miten puhuu toisen ympäri, kun jo tietää, että on lähdössä. Miten joku voi tehdä noin, se ilmeisesti luottaa siihen, että hoidat kaikki lapset.
Lähde juttelemaan jonkun kanssa heti. Hae välittömästi apua neuvolasta. Pyydä joku teille kotiin sinun seuraksi. Jos et lasta halua, niin siihenkin varmaan löytyy apua. Kovasti aikaa sinulla ei ole, aloita siis heti toiminnat raskauden keskeytykseen. Voit kuitenkin aina perua sen jos tulet toisiin aatoksiin.
Älä nyt vaan jää yksin, vaikea tilanne sinulla juuri nyt. Ja, muista, ihan sama minkä päätöksen teet, niin se on juuri se oikea.
Ja, onneksi pääsit eroon tuosta miehestä, sen perään ei tarvitse itkeä. Sinä olet vahva ja pärjäät, mitään väärin et ole tehnnyt ja et tule tekemään.
Sinulla on jo kaksi lasta samalle miehelle, joten lakkaa syyttämästä syntymätöntä lastasi ja mene itseesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On joo mieheltä ikävästi tehty, mutta unohdapa nyt hetkeksi oma napasi ja tajua, että suunnittelet nyt MURHAA. Sen rinnalla pettämiset on pikkujuttu. Se lapsi sisälläsi on elävä ihminen ja varsin iso jo. Abortin teon ikärajat on syystä sellaiset kuin on. Suunnittelet nyt murhaavasi oman lapsesi, ymmärrätkö? Synnytä lapsi ja anna se sitten pois, kun kerran olet noin sydämetön hirviö.
Ja sä varmaan adoptoit nää kaikki epätoivotut lapset?
Parempi abortti, kuin että se lapsi sitten kärsisi huonossa perheessä / sijaisvanhemmilla / pompoteltavana paikasta toiseen tms.
Käsittääkseni vauvoille on valtavasti adoptoijia. Ja veikkaan, että suurempi osa heistä on paremmin kypsynyt vanhemmuuteen kuin biologinen vanhempi ei toivotun tai yllätys raskauden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
A)Minä
Aha. Eli lähtökohtaisesti mies ei kelpaa omana itsenään, vaan hänen pitää muuttua sellaiseksi mitä nainen haluaa.
Naisen ei tietenkään tarvitse muuttua. Vit"tu mitä vit"un pas"kaa.
Mies muuttuu rakastavasta ei rakastavaksi. Pitää siis hyväksyä.miehelle kaksi naista. Todennäköisesti nainen saa tehdä pitkään työtä, että lopettaa rakastamisen vaikka kokee tilanteen loukkaavana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On joo mieheltä ikävästi tehty, mutta unohdapa nyt hetkeksi oma napasi ja tajua, että suunnittelet nyt MURHAA. Sen rinnalla pettämiset on pikkujuttu. Se lapsi sisälläsi on elävä ihminen ja varsin iso jo. Abortin teon ikärajat on syystä sellaiset kuin on. Suunnittelet nyt murhaavasi oman lapsesi, ymmärrätkö? Synnytä lapsi ja anna se sitten pois, kun kerran olet noin sydämetön hirviö.
Parempi abortti, kuin että se lapsi sitten kärsisi huonossa perheessä / sijaisvanhemmilla / pompoteltavana paikasta toiseen tms.
Käsittääkseni vauvoille on valtavasti adoptoijia. Ja veikkaan, että suurempi osa heistä on paremmin kypsynyt vanhemmuuteen kuin biologinen vanhempi ei toivotun tai yllätys raskauden kanssa.
Jep! Suomalainen, terve ja vastasyntynyt vauva saa kyllä tarkkaan valitun ja vastuullisen kodin. Jonot ovat vuosia, tiedän adoptiojonossa olevia pareja.
Miten ihmeessä näitä "kyllä uusi lapsi korjaa tilanteen" -tyyppejä vaan riittää. Ei korjaa, ja sitten maailmaan on tuotettu taas yksi epätoivottu lapsi jonka piti olla se pelastaja. Argh, miksi kaikkien ihmisten pitää lisääntyä. Toivottavasti saat abortin ja opit tästä. Paska tilanne, mutta toisen painostuksesta lapsen pitäminen tai abortointi ei milloinkaan ole ok. Se mies ei sitä lasta joudu synnyttämään, joten sillä ei pitäisi olla myöskään sananvaltaa.
Onko nuo laskennalliset vai oikeat viikot? Jos laskennalliset niin periaatteessa olisi mahdollista että raskaus ei ole paljon yli tv 12. Jospa se auttaisi.
Kuka on niin hölmö että hankkii lisää lapsia raunioina olevaan suhteeseen. Ei voi käsittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep! Suomalainen, terve ja vastasyntynyt vauva saa kyllä tarkkaan valitun ja vastuullisen kodin. Jonot ovat vuosia, tiedän adoptiojonossa olevia pareja.
No ei ne kaikki saa. Tuttavaperheen isä sairas kontrollifriikki, vaimo ei edes halunnut lasta, kumpikin petti toisiaan ja lapsi ei kiinnostanut. Ruuaksi eineksiä ja ero lapsen ollessa yläasteella. Isä uusiin naimisiin, johon hommattiin oma yhteinen lapsi, jota kohdellaan aivan eri tavalla kuin tätä ensimmäistä.
Vierailija kirjoitti:
Kuka on niin hölmö että hankkii lisää lapsia raunioina olevaan suhteeseen. Ei voi käsittää.
Ilmeisesti liiankin moni :/
Itse ainakin olen niin sinisilmäinen, että uskon mitä toinen puhuu. Jos mies pettämisepäilyjen jälkeen sanoo haluavansa yrittää, niin miksi sitä ei voisi uskoa? Vaikea sitten olettaa että yrittäminen tarkoittaa ahtaviikkoa tms. Jokainen ajattelee asioita itsensä kautta. Itse pyrin pitämään lupaukseni ja olla rehellinen toiselle. Oletan näin myös toisten tekevän. Ja jos en ole valmis luopumaan toisesta suhteesta, niin silloin en kerro vaimolle satuja vaan totuuden. Ja tähän asti edellinen suhde on loppunut, ennen kuin olen aloittanut uuden.